siwek755 Napisano 17 Października 2015 Napisano 17 Października 2015 Witam wszystkich! Mam 183cm i 75kg, potrzebuję roweru głownie do ciasnego ruchu miejskiego, jednak ze względu na mój styl jazdy i niekiedy chęć odskoczni - poszukuję roweru MTB. Kwotą, jaką planowałem poświęcić na ten cel było 1500zł, ale jak to zawsze bywa - im bardziej zagłębiłem się w lekturę tym bardziej zagłębiłem się też do portfela i dobiłem do 1800zł i to jest max. Ze względu na chęć uniknięcia ryzyka i trafienia na minę - rower wolałbym nowy lub chociaż na gwarancji. Mimo że dopiero co założyłem temat to nie idę na łatwiznę i nie pytam ogólnikowo. Głowa pęka mi już od wertowania stron i udało mi się wstępnie wytypować dla siebie taki oto produkt. Was - biegłych w temacie prosiłbym o szczerą opinię - czy warto czy może odpuścić i znajdę w tej cenie coś lepszego? W tytule dałem "LEVEL A6", ponieważ taką właśnie ofertę obecnie bardzo mocno rozważam: 1800zl za kupiony 2 miesiące temu rower KROSS LEVEL A6 19" model 2014. SPEC: Widelec Rock Shox XC 30 TK (skok 100mm, blokada w manetce) Ilość biegów 27 Przerzutka przód SRAM X5 Clamp Przerzutka tył SRAM X7 Long Cage Hamulec przód Avid Elixir 1 Disc (hydrauliczne, tarcza 160mm) Hamulec tył Avid Elixir 1 Disc (hydrauliczne, tarcza 160mm) Dźwignie hamulca Avid Elixir 1 Disc Manetki SRAM X5 Trigger, 9 biegów Korby SRAM X5 44/33/22T Suport SRAM GXP Łańcuch SRAM PC 951 Kaseta / Wolnobieg SRAM PG-950 11-34T Piasta przód Joy Tech D041DSE 32H Piasta tył Joy Tech D142DSE 32H Opony Schwalbe Rapid Rob KevlarGuard 26"x2.1" Obręcze WTB Speed Disc i19 32H Kierownica KROSS Sport Components (Aluminium, niski wznios, 660mm, 31,8mm) Wspornik kierownicy KROSS Sport Components (Aluminium, 31,8mm) Wspornik siodła KROSS Sport Components (Aluminium, 27,2mm) Stery VP A41AC pół-zintegrowane Siodło Selle Royal Seta M1 Custom Chwyty KROSS Pedały Aluminiowe VP-519A Waga 12,90 kg Z góry dzięki za pomoc!
mmisiek9612 Napisano 17 Października 2015 Napisano 17 Października 2015 jak za 1800 to rower dobrze wyposażony, szkoda tylko że na kołach 26 cali
siwek755 Napisano 17 Października 2015 Autor Napisano 17 Października 2015 Poczytałem wcześniej o różnicach w rozmiarach kół i wydaje mi się, że charakterystyką mojej jazdy bliżej jest mi 26" (większy nacisk stawiam na zwrotność, manewrowanie rowerem prawie że w miejscu). 29er może i jest "przyszłościowy", ale żeby rynek nie upadł wzmocnię grono odbiorców klasycznych 26:) Bardziej prócz rozmiaru kół mam dylemat czy przy 183cm 19" będzie dobrym rozwiązaniem czy lepszy byłby 21. Oraz czy w liście specyfikacji jest jakaś czarna opcja do cięcia kosztów, na której wymianę muszę się przyszykować. Decyzję muszę podjąć do wieczora, jeśli ktoś ma jakieś "nie" lub chociaż "a może lepiej" to niech krzyczy póki czas. Pozdrawiam
kris750 Napisano 17 Października 2015 Napisano 17 Października 2015 rapid rob to trenigowe opony do MTB i na asfalcie szybko się zetrą, do miasta schwalbe cx comp. Moim zdaniem lepiej jest kupić 2 rowery i jeden przeznaczyć jako środek transportu a drugi mieć rekreacyjny jako typowy MTB.
siwek755 Napisano 17 Października 2015 Autor Napisano 17 Października 2015 Kwestia posiadania dwóch rowerów odpada zdecydowanie - nie mam miejsca ani warunków finansowych (jestem studentem). Odnośnie opony to spodziewałem się, źe przy seryjnym ubiorze MTB czeka mnie wymiana, ale ceny schwalbe cx comp na szczęście do akceptacji (dziękuję za sugestię). Prócz tego jest ok, łykać?
kris750 Napisano 17 Października 2015 Napisano 17 Października 2015 a tu już musisz sam sobie odpowiedzieć jak chcesz tego roweru korzystać, wygodnie mieć na miasto np. pełne błotniki z chlapaczem, bagażnik, sakwę, miejsce gdzie będziesz woził porządne zapięcie.
siwek755 Napisano 17 Października 2015 Autor Napisano 17 Października 2015 Przeznaczenie roweru to miasto, jednak nie wymagam od niego cech typowego mieszczucha. Co do blokady - nie sądziłem, że tu może pojawić się przeszkoda. Takie Kryptonite K czy Evo ma chyba własne mocowania, które powinno wejść na rurę podsiodłową, racja? I jeszcze jedna sprawa - czy model po lewo w tabeli z konfiguracji poniżej ma jakąś przewagę względem modelu po prawej?1500zł za wersję z kolumny po lewo czy 1800zł za to co po prawej?
modrzew Napisano 17 Października 2015 Napisano 17 Października 2015 MTB ma się do „ciasnego ruchu miejskiego” tak jak kaktus do otworu w tyłku... Obstawiam, że za tę kwotę da się złożyć/kupić całkiem ciekawego miejskiego pomykacza, trzeba sobie tylko cosik w głowie odblokować tą fiksację na góralszczyznę.
siwek755 Napisano 17 Października 2015 Autor Napisano 17 Października 2015 Nie twierdzę, że celuję dobrze, stąd poniekąd ten temat. modrzew czy mógłbym Cię prosić o jakiś przykład(y) - nowych do 1.8k?
Gość Napisano 18 Października 2015 Napisano 18 Października 2015 Bardzo fajny ten Kross, ale jeżeli chcesz go używać do miasta, to tak jak piszą poprzednicy, zamęczysz się. Ja żeby dojechać do fajnych tras muszę przejechać około 8km przez małe miasto, niestety ale czuć wtedy że jest to rower przystosowany do innych celów.
mmisiek9612 Napisano 18 Października 2015 Napisano 18 Października 2015 I jeszcze jedna sprawa - czy model po lewo w tabeli z konfiguracji poniżej ma jakąś przewagę względem modelu po prawej? 1500zł za wersję z kolumny po lewo czy 1800zł za to co po prawej? odwrotnie rower po prawej jest trochę lepiej wyposażony a przede wszystkim lżejszy. Jak już koniecznie chcesz tego krossa to zdecyduj się na tego droższego.
Prz Napisano 18 Października 2015 Napisano 18 Października 2015 Nie twierdzę, że celuję dobrze, stąd poniekąd ten temat. modrzew czy mógłbym Cię prosić o jakiś przykład(y) - nowych do 1.8k? Dowolny cross będzie lepszy, choćby Kands Maestro i jego pochodne, jeszcze lepiej jak będzie miał sztywny widelec.
kris750 Napisano 18 Października 2015 Napisano 18 Października 2015 Przeznaczenie roweru to miasto, jednak nie wymagam od niego cech typowego mieszczucha. Co do blokady - nie sądziłem, że tu może pojawić się przeszkoda. Takie Kryptonite K czy Evo ma chyba własne mocowania, które powinno wejść na rurę podsiodłową, racja? czyli z jednej strony podajesz przeznaczenie roweru, a z drugiej nie interesuje cię, aby miał cechy zgodne z tym przeznaczeniem. W tym momencie jakich rad oczekujesz? Ten kross to jest bardzo dobry rower do realizacji celu w jakim został stworzony ale jego przeznaczeniem nie jest jazda po mieście. Mocowanie fabryczne U-Locków nie zawsze pasuje do ramy u mnie np. nie pasuje i zaczepiam blokadę o bagażnik.
lordoza Napisano 19 Października 2015 Napisano 19 Października 2015 Rower MTB do miasta to strzał we własne kolano mający swoje podłoże w rytuale "uszczęśliwiania" komunijnych dzieci w latach '90. Jak już ktoś wyżej wspomniał, rower crossowy będzie dużo lepszym rozwiązaniem, są to chyba najbardziej uniwersalne (w granicach rozsądku) rowery na rynku. Nie wiem czy koniecznie sztywny widelec... Polska infrastruktura chyba jeszcze nie wszędzie jest na tyle przystosowana do tego rozwiązania. Zazwyczaj zmniejsza to dużo wagę roweru, poprawia dynamikę jazdy, ale mnie przyprawia o ból głowy po prostu. Cóż. Koszalin.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.