Skocz do zawartości

[1500-1800] nowy MTB do centrum miasta dla 183cm / 75kg - Level A6?


siwek755

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich!

 

Mam 183cm i 75kg, potrzebuję roweru głownie do ciasnego ruchu miejskiego, jednak ze względu na mój styl jazdy i niekiedy chęć odskoczni - poszukuję roweru MTB. Kwotą, jaką planowałem poświęcić na ten cel było 1500zł, ale jak to zawsze bywa - im bardziej zagłębiłem się w lekturę tym bardziej zagłębiłem się też do portfela i dobiłem do 1800zł i to jest max.

Ze względu na chęć uniknięcia ryzyka i trafienia na minę - rower wolałbym nowy lub chociaż na gwarancji.

 

Mimo że dopiero co założyłem temat to nie idę na łatwiznę i nie pytam ogólnikowo. Głowa pęka mi już od wertowania stron i udało  mi się wstępnie wytypować dla siebie taki oto produkt. Was - biegłych w temacie prosiłbym o szczerą opinię - czy warto czy może odpuścić i znajdę w tej cenie coś lepszego?

 

W tytule dałem "LEVEL A6", ponieważ taką właśnie ofertę obecnie bardzo mocno rozważam: 

1800zl za kupiony 2 miesiące temu rower KROSS LEVEL A6 19" model 2014

 

SPEC:

Widelec Rock Shox XC 30 TK (skok 100mm, blokada w manetce)
Ilość biegów 27
Przerzutka przód SRAM X5 Clamp
Przerzutka tył SRAM X7 Long Cage
Hamulec przód Avid Elixir 1 Disc (hydrauliczne, tarcza 160mm)
Hamulec tył Avid Elixir 1 Disc (hydrauliczne, tarcza 160mm)
Dźwignie hamulca Avid Elixir 1 Disc
Manetki SRAM X5 Trigger, 9 biegów
Korby SRAM X5 44/33/22T
Suport SRAM GXP
Łańcuch SRAM PC 951
Kaseta / Wolnobieg SRAM PG-950 11-34T
Piasta przód Joy Tech D041DSE 32H
Piasta tył Joy Tech D142DSE 32H
Opony Schwalbe Rapid Rob KevlarGuard 26"x2.1"
Obręcze WTB Speed Disc i19 32H
Kierownica KROSS Sport Components (Aluminium, niski wznios, 660mm, 31,8mm)
Wspornik kierownicy KROSS Sport Components (Aluminium, 31,8mm)
Wspornik siodła KROSS Sport Components (Aluminium, 27,2mm)
Stery VP A41AC pół-zintegrowane
Siodło Selle Royal Seta M1 Custom
Chwyty KROSS
Pedały Aluminiowe VP-519A
Waga 12,90 kg 
 
 

 

Z góry dzięki za pomoc!

Napisano

Poczytałem wcześniej o różnicach w rozmiarach kół i wydaje mi się, że charakterystyką mojej jazdy bliżej jest mi 26" (większy nacisk stawiam na zwrotność, manewrowanie rowerem prawie że w miejscu). 29er może i jest "przyszłościowy", ale żeby rynek nie upadł wzmocnię grono odbiorców klasycznych 26:)

 

Bardziej prócz rozmiaru kół mam dylemat czy przy 183cm 19" będzie dobrym rozwiązaniem czy lepszy byłby 21. Oraz czy w liście specyfikacji jest jakaś czarna opcja do cięcia kosztów, na której wymianę muszę się przyszykować. Decyzję muszę podjąć do wieczora, jeśli ktoś ma jakieś "nie" lub chociaż "a może lepiej" to niech krzyczy póki czas. :) Pozdrawiam 

 

Napisano

rapid rob to trenigowe opony do MTB i na asfalcie szybko się zetrą, do miasta schwalbe cx comp. Moim zdaniem lepiej jest kupić 2 rowery i jeden przeznaczyć  jako środek transportu a drugi mieć rekreacyjny jako typowy MTB.

Napisano

Kwestia posiadania dwóch rowerów odpada zdecydowanie - nie mam miejsca ani warunków finansowych (jestem studentem). Odnośnie opony to spodziewałem się, źe przy seryjnym ubiorze MTB czeka mnie wymiana, ale ceny schwalbe cx comp na szczęście do akceptacji (dziękuję za sugestię). Prócz tego jest ok, łykać?

Napisano

a tu już musisz sam sobie odpowiedzieć jak chcesz tego roweru korzystać, wygodnie mieć na miasto np. pełne błotniki z chlapaczem, bagażnik, sakwę, miejsce gdzie będziesz woził porządne zapięcie.

 

Napisano

Przeznaczenie roweru to miasto, jednak nie wymagam od niego cech typowego mieszczucha. Co do blokady - nie sądziłem, że tu może pojawić się przeszkoda. Takie Kryptonite K czy Evo ma chyba własne mocowania, które powinno wejść na rurę podsiodłową, racja?

 

I jeszcze jedna sprawa - czy model po lewo w tabeli z konfiguracji poniżej ma jakąś przewagę względem modelu po prawej?
1500zł za wersję z kolumny po lewo czy 1800zł za to co po prawej?

 

E44ZCq4.png

Napisano

MTB ma się do „ciasnego ruchu miejskiego” tak jak kaktus do otworu w tyłku...

Obstawiam, że za tę kwotę da się złożyć/kupić całkiem ciekawego miejskiego pomykacza, trzeba sobie tylko cosik w głowie odblokować tą fiksację na góralszczyznę.

Napisano

Bardzo fajny ten Kross, ale jeżeli chcesz go używać do miasta, to tak jak piszą poprzednicy, zamęczysz się. Ja żeby dojechać do fajnych tras muszę przejechać około 8km przez małe miasto, niestety ale czuć wtedy że jest to rower przystosowany do innych celów.

Napisano

 

 

I jeszcze jedna sprawa - czy model po lewo w tabeli z konfiguracji poniżej ma jakąś przewagę względem modelu po prawej? 1500zł za wersję z kolumny po lewo czy 1800zł za to co po prawej?

 

odwrotnie rower po prawej jest trochę lepiej wyposażony a przede wszystkim lżejszy. Jak już koniecznie chcesz tego krossa to zdecyduj się na tego droższego.

Napisano

Nie twierdzę, że celuję dobrze, stąd poniekąd ten temat. modrzew czy mógłbym Cię prosić o jakiś przykład(y) - nowych do 1.8k?

Dowolny cross będzie lepszy, choćby Kands Maestro i jego pochodne, jeszcze lepiej jak będzie miał sztywny widelec.

Napisano

Przeznaczenie roweru to miasto, jednak nie wymagam od niego cech typowego mieszczucha. Co do blokady - nie sądziłem, że tu może pojawić się przeszkoda. Takie Kryptonite K czy Evo ma chyba własne mocowania, które powinno wejść na rurę podsiodłową, racja?

 

 

czyli z jednej strony podajesz przeznaczenie roweru, a z drugiej nie interesuje cię, aby miał cechy zgodne z tym przeznaczeniem. W tym momencie jakich rad oczekujesz? Ten kross to jest bardzo dobry rower do realizacji celu w jakim został stworzony ale jego przeznaczeniem nie jest jazda po mieście.

 

Mocowanie fabryczne U-Locków nie zawsze pasuje do ramy u mnie np. nie pasuje i zaczepiam blokadę o bagażnik.

Napisano

Rower MTB do miasta to strzał we własne kolano mający swoje podłoże w rytuale "uszczęśliwiania" komunijnych dzieci w latach '90. Jak już ktoś wyżej wspomniał, rower crossowy będzie dużo lepszym rozwiązaniem, są to chyba najbardziej uniwersalne (w granicach rozsądku) rowery na rynku. Nie wiem czy koniecznie sztywny widelec... Polska infrastruktura chyba jeszcze nie wszędzie jest na tyle przystosowana do tego rozwiązania. Zazwyczaj zmniejsza to dużo wagę roweru, poprawia dynamikę jazdy, ale mnie przyprawia o ból głowy po prostu. Cóż. Koszalin.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...