Skocz do zawartości

[suport, korba] Wymiana suportu problem z doborem.


Sobcik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich !

To mój pierwszy post chociaż forum przeglądam od kilku lat i zawsze udawało mi się jakoś rozwiązać problemy korzystając ze starszych tematów, ale nie tym razem ;)

 

Mój rower ma 8 lat i jak na staruszka przystało czasem coś się sypnie teraz padło na suport, który po zdjęciu korby wykręciłem palcami... sporo rdzy, pewnie korba go wykręciła kiedy próbowałem to rozruszać :D

 

Pomierzyłem wszystko i wyszło mi tak:

(Suport na kwadrat)

- długość osi suportu: 128mm

- gwint angielski 1,37", 24 zwoje

- mufa 68mm

- korba FC-TX70 (42/34/32) dł. ramion 170mm

 

Poszukałem jakiś dokumentów o co już nie łatwo jest i znalazłem to co w załączniku - pisze tam, że dla tej korby zalecana dł. suportu to 122,5mm, a ja miałem 128mm, nie znam się na tym aż tak dobrze, ale czytałem kiedyś, że źle spasowany suport do korby powoduje zlą linię łańcucha. I teraz pytania do Was:

 

- Jaki suport kupić 128 czy 122,5 ? ( W sumie widziałem tylko 127 i 129 to który byłby lepszy ?)

- Czy taki stan rzeczy jaki istniał przez 8 lat mógł w czymś przeszkadzać np. wpływać na zużycie napędu - który dosyć szybko się ścierał :icon_confused:  ?

 

SI-RS41E-POL_v1_m56577569830688001 (1).pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez 2 lata od ostatniej regulacji wszystko działało, ale ostatnio przerzutka przednia przestała wrzucać na najwyższą koronę więc postanowiłem wyregulować na szybko, bo potrzebowałem roweru. Po 15 minutach prób i błędów korba stanęła dęba.

Po jej odkręceniu suport wykręciłem palcami :)

 

Ap ropo przerzutki przedniej miałem FD-C051 czyli stary Tourney działał dobrze, ale od miesiąca czeka na wymianę kupione okazyjnie Alivio FD-M410, ale do czego zmierzam. Nawiązując do Twojego postu to może lepiej byłoby kupić suport taki jak ma być do tego Alivio ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach