Skocz do zawartości

[Do 2700zł] Rower crossowy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, 

od dłuższego czasu planuję kupno roweru crossowego. Nie znam się na rowerach niestety zbyt dobrze i dlatego proszę Was o poradę. Cross przede wszystkim służyłby mi do długich wyjazdów z bagażem (500-600 km, 90-100 km dziennie). Jeśli chodzi o teren, mówimy tu głównie o asfalcie, utwardzonych drogach gruntowych, szlakach rowerowych leśnych, raczej rzadko trudniejszy teren. Chciałbym tylko by nie miał czysto turystycznego charakteru. Do potencjalnych kandydatów zaliczyłem:

1. Specialized Crosstrail Sport Disc 2015  http://www.rowery-rybczynski.pl/7942-rower-specialized-crosstrail-sport-disc-2015.html

2. Cube Nature http://skiteam.pl/rowery/4869-rower-cube-633001-nature-.html

 

3. Scott Sportster http://kastor-bike.pl/p/1230/5477/rower-scott-sportster-30-roz-l-2015-trekkingowe-rowery-scott-2015-rowery.html

 

4. Giant Roam 1 Disc http://www.biketop.pl/index.php?p2681,rower-giant-roam-1-disc-2015

Oczywiście jeśli macie jakieś lepsze pomysły to jestem otwarty na propozycje. Proszę was o wybranie najlepszego z tych rowerów i ewentualnie drugiego najlepszego, w razie gdyby były problemy z dostępnością w sklepie. Z góry dziękuję!

 

 

Napisano

A mógłbyś napisać w czym jest lepszy od pozostałych rowerów? Niestety nie znam się na komponentach, więc chętnie bym się dowiedział czegoś więcej.

Napisano

http://rowery24h.pl/rower-dema-esperia-70-model-2015-p-2610.html

http://rower-sport.pl/pl/p/DEMA-ESPERIA-7.0-28-2014-DEORE-30sp./2150

 

Mają lepsze mocowanie korby niż każdy z powyższych, 10 biegów, najporządniejszą kasetę, widelec z hydrauliczną blokadą, nie mają hamulców tarczowych (tarczówki w crossie to więcej szkody niż pożytku) +model 2014 jest sporo tańszy niż zakładany budżet. Właściwie nie widzę w nich żadnych uchybień, no może poza dostępnością rozmiarów. Ale w sumie to się nie dziwię.

 

Napisano

Waga, waga i jeszcze raz waga. Mogę się podzielić swoim doświadczeniem. Miałem Meridę Kalahari 500, leżak magazynowy dorwałem za 600zł, normalnie kosztowały coś koło 700zł. Ważył 12kg i był na SISie. Jeździłem nim kilka lat i szczególnie pamiętam podjazdy pod górkę - zamiast zwalniać przyśpieszałem i o dziwo miałem uśmiech na twarzy jak walczyłem z górą bo ją pokonywałem. Jeździło się świetnie, czasem i 40km/h. Potem coś mnie strzeliło, żeby kupić crossówkę. Padło na Unibike Crossfire - 15,5kg, myślałem, że węższa opona, szybsza jazda - totalna bzdura. Wydałem na niego jakieś 1,5k i od samego początku po jednej dłuższej wycieczce mnie wqr..ł. O miłych podjazdach można było zapomnieć. Sprzedałem go po sezonie, nie mogłem się do niego przekonać. Następnym rowerem był Unibike Zethos o 13kg. Ten rowerek mam od 2011roku i jestem z niego bardzo zadowolony. Można bez dużego problemu jechać 35km/h na płaskim terenie, ma szosowe opony 1.35 i jeździ się lepiej niż Meridką.

Jak chcesz jeździć 15km/h to nie wywalaj kasy na rower za 1,5k, bo wystarczy Ci jakiś tańszy rower. Jak chcesz jeździć 25km/h to rower o wadze Crossfire będzie Cię wq..ł. Polecam Zethosa, to jest mój obecny rower. Aktualnie przerzucam się carbonowego cyclocrossa, także jakbyś chciał kupić, to za 2k mogę puścić, jeździ się super na nim. Jakby co to Priv, rama 21''.

Napisano

Rzekłbym nawet, że te Demy są nie tyle ciekawe, co najlepsze po względem sprzętowym. Kto jest innego zdania niech pierwszy rzuci kamieniem :P

Z obejrzeniem pewnie będzie kłopot, ale gdybyś chciał kupić to myślę że nie byłoby problemem odebranie go tutaj http://www.cyklotur.com/ ponieważ rowerek jest dostępny tutaj: http://www.centrumrowerowe.pl/rowery/crossowe/p,dema-rower-esperia-7-0-czarno-bialy-r-20-dema,358229.html?_pli=e0a49f a sklepy należą do jednej grupy.

Napisano
i był na SISie

 

co to za model przerzutki jakaś nowa grupa czy bardzo stara grupa u któregoś ze znanych producentów, czy całkowicie nie znany producent ?

 

bo mi jedynie co się kojarzy to że to skrót od SHIMANO INDEX SYSTEM, który mają wszystkie grupy i modele w których przełączane następuje co stopień, zarówno TOURNEY jak też XTR 

Napisano

Dokładnie, lata temu były przerzutki z naklejką SIS, najtańsze Shimano ale ludzie na to lecieli bo jednak marka była :) Sam takie pamiętam, a stary nie jestem jeszcze :D

Napisano

Żaden z roczników Kalahari 500 nie ważył nigdy mniej niż 14kg, za to firmy pozwalały sobie wtedy jeszcze na bardziej zuchwałe oszukiwanie z podawaną wagą :)

 

Imho, jeśli chcesz kupować stacjonarnie, to ten podany Giant, Cube i Unibike są całkiem w porządku i z grubsza na porównywalnym poziomie, przy takim wyborze wybrałbym tego, na którym by mi się najlepiej jeździło w czasie testów. Czysto sprzętowo najlepszy z nich chyba Giant. Dema z wyczuwalnych różnic ma głównie lepszą korbę, ale  nie jest to ogromny skok, względem np. tego Gianta.

 

Tarcze przy crossie niby niespecjalnie potrzebne, ale mogą w paru sytuacjach pomóc skoro piszesz, że chcesz korzystać z niego jak trekkinga i obładowywać go bagażem, a potem np. wjechać na leśne ścieżki.

Napisano

W sumie ja nigdy mojej Meridy nie ważyłem, pamiętam, że w opisie miała 12kg natomiast z całą pewnością mogę powiedzieć, że po paru latach na Meridzie, z Crossfire-m wytrzymałem tylko rok, bo Merida była lżejsza. Spojrzałem na stronkę Unibike, dziś Crossfire waży 14,2kg wtedy ważył chyba 15.5kg. Z tą wagą i tak słabo się będzie jeździć na dłuższe wycieczki np ja lubię sobie szybko po asfalcie pojechać, ponad 30km/h, ze 30km, tym rowerkiem to byłaby udręka, jeśli miało się okazję na takim dystansie jeździć na lżejszym. Crossfire kosztuje 1,8k a do jazdy 15km/h w zupełności wystarczy, aż bym powiedział niepotrzebnie napakowany.

Napisano

 

 

Cross przede wszystkim służyłby mi do długich wyjazdów z bagażem

 

Skoro będzie go głównie obładowywał, to i tak niespecjalnie pośmiga :) Ale ogólnie to już któraś osoba, która pisze, że po przesiadce z takich sobie MTB na nawet całkiem niezłe crossy czuje zdecydowany spadek zwinności, szczególnie przy podjazdach. Podejrzewam, że po części wynika to z bardziej turystycznej geometrii ramy. Te najdroższe crossy mają ją często już  bardziej sportową.

 

A co do autora to jedna ważna rzecz. Wiele crossów nie ma pełnych mocowań do błotników i bagażnika (na górze i dole). Skoro i tak autor ma zamiar obejrzeć je w sklepie to niech dokładnie o to popyta. Niby możemy tu próbować powiedzieć, który ma, a który nie ma na podstawie powiększonych zdjęć, ale już w przeszłości zdarzało się, że zdjęcie to za  mało i coś co wyglądało na dziurę na błotnik/bagażnik było  czymś zupełnie innym. Tak więc dla pewności lepiej pomęczyć sprzedawców w sklepie.

Napisano

@LoneBleidd widzę, że jesteś z Poznania, wpadnij do nas na róg Umultowskiej i Stoińskiego na Piątkowo. W tym przedziale cenowym mamy sporo fajnych rowerów m.in. Meridy czy Univegi, być może już niedługo coś ze Stevensa się pojawi. Bardzo dobrze cena/osprzęt wypada Univega, a mamy na stanie kilka sztuk typu 4.0 czy 5.0, które mieszczą się w budżecie. np.

 

http://www.stylowyrower.com.pl/pl/cross-700c-28/417-merida-crossway-5-v.html

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...