Skocz do zawartości

okiloki

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    160
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Bartek
  • Skąd
    Piła

Osiągnięcia użytkownika okiloki

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

20

Reputacja

  1. Kiedyś jak w pośpiechu zakładałem łańcuch, to źle przeprowadziłem go przy górnym kółku przerzutki.Tam jest taka sama poprzeczka jak zaznaczona strzałką w Twoim pierwszym zdjęciu, tylko z drugiej strony i znacznie bliżej kółka, łańcuch poszedł nad nią i zachowywał się dokładnie tak samo jak u Ciebie; było głośno i skakał wózek. Sprawdź czy dobrze założyłeś łańcuch.
  2. A zaciski nie są w komplecie z piastami? Ewentualnie np. http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/zaciski-obejmy/zaciski-kol-piast-rowerowych/ ???
  3. jak masz mocowanie do hamulców tarczowych na piastach, na widelcu i tylnym trójkącie to tak, ale jak już to tylko hydrauliki. Linki to paździerz.
  4. blokada - widelec w ogóle się nie ugina kiedy ją przekręcisz w odpowiednią stronę, zawsze jak jest blokada, jest i regulacja twardości. Pokrętło ma zakres 180 st. regulacja twardości - regulujesz twardość sprężyny przez ściśnięcie jej lub rozciągnięcie pokrętłem. W tańszych amortyzatorach jest to raczej bajer niż faktyczna regulacja, bo zakres jest dość niewielki. Nie można zablokować skoku amortyzatora pokrętłem od regulacji. W amortyzatorach z dolnej półki regulacja występuje bez blokady skoku, w najtańszych nie występuje wcale. Pokrętło ma zakres 360+ st.
  5. dobra, sorry, z tą blokadą skoku to mi się chyba karty pomieszały w przeglądarce (za dużo allegro i wszędzie specyfikacje odpalone ) Jak coś to tu masz też bardzo fajnego rometa w podobnej cenie z rock shoxem http://allegro.pl/listing/listing.php?string=romet+rambler+rock&search_scope=category-16483
  6. Bierz Kandsa, ma lepszy osprzęt, ale uważaj, bo 1300 występuje w różnych konfiguracjach. Ten który podałeś nie ma blokady skoku, a ten ma: http://allegro.pl/rower-gorski-kands-energy-1300-najtaniej-wyprzedaz-i4050940671.html Ewentualnie są jeszcze wersje 1300 z tarczówkami, ale nie polecam bo to mechaniczne dziadostwo.
  7. Przedział cenowy to pewnie 1500-1800zł bo ma słabą korbę suntoura, nie ma tarczówek hydraulicznych, ale za to jest widelec z blokadą skoku a to Author, czyli już jakaś renoma, więc pewnie nowy gdzieś w tych widełkach. Kaseta pewnie 8s CS-HG31 lub 41, przerzutka acera/alivio. Używany w zależności od stanu, dałbym +/- 700zł. Ogólnie to takie minimum czegoś co można nazwać rowerem dającym przyjemność z jazdy. Oczywiście jeśli jest w dobrym stanie lub nowy.
  8. Witam, czyzu6491 mogę Cię zapytać o opinię na temat osprzętu sunrace? Jak Ci się na tym jeździ? Możesz porównać jakość kasety (zmiana przełożeń, szybkość zużycia) do czegoś z shimano lub srama? Driven stanowi jakąś konkurencję dla shimano slx/xt czy to tylko strata kasy? A łańcuch jak się sprawuje? Nie wyciąga się zbytnio? Można go porównać do choćby connexa? Czy to tylko coś równie zwyczajnego jak cn hg53? Pytam bo na allegro ceny mają dość konkurencyjne (DTbikes), a jeśli to coś dobrego to czemu by nie polecać innym lub nie spróbować samemu. Znalazłem jakiś mały test ale to wrażenia na świeżo, a wszystko jak jest nowe to ładnie działa http://twentynineinches.com/2011/11/16/special-report-sunrace-mx-group-first-impressions/ a myślę że ty zrobiłeś już na tym zestawie parę km i możesz mieć inne zdanie na ten temat Pozdro.
  9. Do czyszczenia kasety polecam szczotkę od zestawu ze skrobaczką. Dałem całe 5zł w praktikerze za zestaw. Szczotka ma długie włosie, dobrze wchodzi między zębatki. Oczywiście moczę ją najpierw w benzynie. Przynajmniej nie trzeba ściągać kasety za każdym razem bo i po co. Szczotka dokładnie taka jak ta: http://www.tom-par.com.pl/content/produkty/photos/foto6e.jpg PS. Coś takiego wydaje mi się strasznie drogim zakupem, do przestrzeni między zębatkami faktycznie wystarczy sznurowadło. http://www.centrumrowerowe.pl/narzedzia-i-smary/narzedzia-rowerowe/przyrzady-czyszczace/p,szczotka-ze-skrobakiem-do-napedu-gsc-1-park-tool,4046.html
  10. Najpierw tak jak polecił mi facet w sklepie rowerowym, popsikać magicznym wd40, później wziąłem na palec trochę tego co było najbliżej, czyli oliwki do łańcucha i rozsmarowałem po boku tego tłoczka. Oczywiście po każdej z tych prób było wielokrotne wypychanie i przepychanie tłoczków z jednej strony na drugą. Niezbyt pomogło, bo miejsca gdzie tłoczki wychodzą z obudowy są uszczelniane i zbyt wiele tego smarowidła raczej nie dostało się tam do środka.
  11. A tak przy okazji zapytam, ile tego płynu potrzebuję na 2 hamulce? 120 ml wystarczy, czy muszę brać 240?
  12. Witam, Mam w moim crossie zamontowane Magury HS33, dokładnie takie: http://cdn.observedtrials.net/vb/attachments/f7/17341d1291678360-2010-magura-hs33-white-special-edition-brakes-new-img_4873.jpg Rower kupiłem używany (model 2010), mam go od sierpnia 2012 roku. Nie znam jego przeszłości, nie wiem co z hamulcami było robione, stawiam że absolutnie nic. Lubię majsterkować i cały czas mnie nosi żeby wymienić olej w hamulcach, bo czytałem, że po 1. Raz na jakiś czas wypada, a po 2. to może trochę pomóc w problemie z tłoczkami. Tłoczki nie wysuwają w równym tępie. Jeden wychodzi prawie cały a drugi tylko trochę. Kiedy się zablokuje ten sprawniejszy, to ten drugi jak najbardziej chodzi, ale to nie do końca to co chciałbym osiągnąć. Próbowałem je od boku przeczyścić, troszeczkę naoliwić czy coś, ale nie pomogło. Do rzeczy. Moje pytanie brzmi co jesteście w stanie powiedzieć o tym oleju (zielony, mineralny): http://ambike.pl/plyn-hamulcowy-finish-line-mineralny-235ml.html Będzie pasował? Nie chcę się bawić w LHM'a bo czytałem sporo opinii o tym, że gęstnieje w niskich temperaturach i hamulce zimą nie chodzą do końca tak jak powinny. Czy może nie kombinować i zalać Royal bloodem? (średnio chcę bo jest najdroższy i muszę go zamawiać przez neta bo nie dostanę go u siebie w sklepie). Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...