moszczan25 Napisano 27 Kwietnia 2015 Napisano 27 Kwietnia 2015 Cześć, od miesiąca jestem posiadaczem crossa Kands Cross Line 1100. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z roweru, zrobiłem nim już ok 400km. Mam jednak jeden problem. Łańcuch powoduje ocieranie o przerzutkę z przodu, pojechałem dzisiaj na regulację przedniej przerzutki do serwisu w mojej miejscowości, facet podregulował ale problem całkowicie nie ustał. Powiedział że przy tej korbie, przy mocniejszym naciskaniu na pedały ocieranie nadal będzie występowało ponieważ korba tak jakby wygina się itd i zalecił jazdę z większą kadencją( przy słabyszym naciskaniu ). Czy facet jest partaczem że nie wyregulował prawidłowo przerzutki ? czy jednak ma rację? Nadmieniam że regulował przerzutkę ale tylko przy klamce ... Jechać do kogoś innego na regulację ? majątek to nie jest a taki ocieranie jest denerwujące na dłuższą trasę ;/
alagor96 Napisano 27 Kwietnia 2015 Napisano 27 Kwietnia 2015 Jak wszystko się zgadza, to nie powinien ocierać. Poza tym regulacja przy manetce, to chyba najmniej znaczący element.
copone Napisano 27 Kwietnia 2015 Napisano 27 Kwietnia 2015 Cały czas ociera na wszystkich biegach (rozumiem, że na blacie 48)? #...#
tobo Napisano 27 Kwietnia 2015 Napisano 27 Kwietnia 2015 Ma sporo racji. Oś korby to tzw kwadrat i przy dynamiczniejszym pedałowaniu oś pracuje. Do tego tarcze korby mogą - prawie na pewno są - choć trochę krzywe. Ocieranie można zlikwidować przez dalsze przesuwanie wózka przerzutki na zewnątrz i inne ustawienie śruby H, ale wtedy łańcuch może spadać z dużej tarczy. Jeśli tak jest to rozwiązaniem może być korba z mocowaniem octalink lub korba z osią zintegrowaną, jednak jet też szansa, że rama nie jest sztywna i pracuje w okolicy suportu. Z tym nic nie zrobisz. Jazda kadencyjna oznacza pedałowanie z mniejszym naciskiem na pedały jaki generujesz "cisnąc". Możesz też schudnąć.
moszczan25 Napisano 27 Kwietnia 2015 Autor Napisano 27 Kwietnia 2015 najbardziej słychać jak np mam przełożenie 3x6 3x7 3x8 2x5 na innych biegach albo nie słychać albo mniej. Co mam zrobić ?
tobo Napisano 27 Kwietnia 2015 Napisano 27 Kwietnia 2015 Możesz zrobić to co napisałem. Jeśli ociera na tylu biegach to stawiałbym na powtórną regulację, bo duża tarcza z przodu i trzy biegi z tyłu to trochę za dużo.
copone Napisano 27 Kwietnia 2015 Napisano 27 Kwietnia 2015 Przerzutka nie jest skrzywiona delikatnie względem linii korby? Może była stuknięta albo krzywo zamontowana. #...#
moszczan25 Napisano 27 Kwietnia 2015 Autor Napisano 27 Kwietnia 2015 jeszcze zerknę czy przerzutka nie jest skrzywiona albo zębatki. wybiorę się jeszcze do drugiego fachowca, zobaczę co mi powie, regulacja to nie majątek w sumie a już wiadomo co będzie.
redwhite Napisano 29 Kwietnia 2015 Napisano 29 Kwietnia 2015 jestem posiadaczem crossa Kands Cross Line 1100. To ten rower? http://allegro.pl/rower-kands-cross-line-1100-shimano-acera-2015-new-i5147717501.html Masz przerzutkę przednią Tourney FD-TX50 do korb 42-34-24T a korbę masz FC-M131 48/38/28 L175. Dziwnie to podobierali.
moszczan25 Napisano 29 Kwietnia 2015 Autor Napisano 29 Kwietnia 2015 tak, to jest ten rower. Co jest nie tak? Nie ukrywam że przewiduję w niedługim czasie jakieś wymiany podzespołów
redwhite Napisano 29 Kwietnia 2015 Napisano 29 Kwietnia 2015 Niby nic ale Tourney FD-TX50 jest kompatybilna z korbami 42-34-24T (wg producenta) a Ty masz korbę z blatami 48-38-28T. Poza tym masz napęd 3x8 a ta przerzutka niby jest do 3x 6/7 rz. Dlatego piszę, że dziwnie to ktoś poskładał. Przerzutka FD-TX51 jest do 48T.
cervandes Napisano 29 Kwietnia 2015 Napisano 29 Kwietnia 2015 Ja mam TZ50 fabrycznie w Giancie przy 3x8. Na korbie co prawda 42/32/22, ale zdecydowanie 3x8 i dało się to wyregulować.
redwhite Napisano 29 Kwietnia 2015 Napisano 29 Kwietnia 2015 Ja mam TZ50 fabrycznie w Giancie przy 3x8. Na korbie co prawda 42/32/22, ale zdecydowanie 3x8 i dało się to wyregulować. Piszesz o przedniej czy tylnej przerzutce (RD-TZ50? to na tył czy FD-TZ30 na przód). Ja piszę o przerzutce przedniej FD-TX50.
moszczan25 Napisano 29 Kwietnia 2015 Autor Napisano 29 Kwietnia 2015 to faktycznie dziwna sprawa, no ale taki kupiłem od razu.
redwhite Napisano 29 Kwietnia 2015 Napisano 29 Kwietnia 2015 U mnie (inne podzespoły) też nie da się w 100% wyregulować przedniej przerzutki ale nie jest tak drastycznie jak u Ciebie. Ociera ale przy dużych przekosach łańucha.
moszczan25 Napisano 29 Kwietnia 2015 Autor Napisano 29 Kwietnia 2015 niedługo może pokuszę się o zmianę przedniej korby. Co byście polecili ?
tobo Napisano 29 Kwietnia 2015 Napisano 29 Kwietnia 2015 To co będzie adekwatne do Twoich możliwości finansowych.
moszczan25 Napisano 29 Kwietnia 2015 Autor Napisano 29 Kwietnia 2015 No cenowo to tak do 150 zł np . Wiem, że pewnie powiecie że rewelacji nie będzie ale patrząc ile kosztuję obecna korba a ile mógłbym wydać na inną to chyba jednak różnica by była.. Wcześniej kolega @redwhite pisał o niekombatybilnych podzespołach więc prosiłbym o jakieś propozycję kompatybilne albo bliskie temu. Czy duża jest różnica w jeździe jak jest 42-34-24T a 48-38-28T ?
alagor96 Napisano 29 Kwietnia 2015 Napisano 29 Kwietnia 2015 Bardzo duża, chodzi tu o to jak szybko musisz pedałować, aby jechać z pewną prędkością, no i jaka siły musisz użyć, aby to osiągnąć. Myślę, że korba za więcej niż 150 zł byłaby całkowicie bez sensu w tym rowerze. ps. Koledzy wymieniają tu skomplikowane nazwy, ale tak naprawdę osprzęt Shimano zwykle pasuje do siebie wzajemnie, chodzi tylko o to, że jak korba jest 42, to przerzutka tez powinna taka być.
moszczan25 Napisano 29 Kwietnia 2015 Autor Napisano 29 Kwietnia 2015 75%-80% drogi pokonuję po szosach, resztę po dobrze utwardzonych dróżkach, sporadycznie ścieżki utwardzone leśne
redwhite Napisano 29 Kwietnia 2015 Napisano 29 Kwietnia 2015 Nie wymieniaj teraz korby, szkoda pieniędzy. Wymień dopiero jak ją zajedziesz (plus wymiana suportu na octalink czy HTII).
moszczan25 Napisano 29 Kwietnia 2015 Autor Napisano 29 Kwietnia 2015 Też tak właśnie pomyślałem. W weekend jeszcze zrobię jedno sprawdzenie bo może na wyraz jestem przewrażliwiony jeśli chodzi o odgłosy napędu - wyczyszczę łańcuch, kasetę itd, zaleje olejem. Rower niby nowy ale już 400km na blacie ma i pasowałoby naoliwić napęd. Jeśli się nie wyciszy to znaczy, że jednak gdzieś ociera nadal łańcuch o przerzutkę. Kolega dał mi do myślenia o źle dobranej przerzutce do korby i pomyślałem sobie by zmienić na identyczny model ale dostosowany do korby 48/38/28 . Chyba że macie może jakąś lepszą propozycję jeśli chodzi o przednią przerzutkę ?
redwhite Napisano 29 Kwietnia 2015 Napisano 29 Kwietnia 2015 zmienić na identyczny model ale dostosowany do korby 48/38/28 To FD-TX51 do korby 48T, koszt z przesyłką do 35 zł. Pytanie tylko czy to rozwiąże Twój problem? Niech się wypowiedzą bardziej obeznani forumowicze, poczekaj.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.