ziw98 Napisano 29 Marca 2015 Napisano 29 Marca 2015 Posiadam rower kross Hexagon V3, chciałbym zamontować w nim hamulce tarczowe hydrauliczne. Od razu zaznaczę że wymieniłem koło na przystosowane do tarcz. Pan w sklepie nie widząc roweru powiedział że można zamontować. Potem rozmawiałem z kolegą który się zna na tym lepiej ode mnie i powiedział że zamontować się nie da. A więc moje pytanie, da się czy się nie da?? Tak wygląda miejsce w którym miał by się ten hamulec pojawić.
Fenthin Napisano 29 Marca 2015 Napisano 29 Marca 2015 To otwory do montażu bagażnika/błotników. Tak wyglądają otwory do montażu hamulca: http://northshorebillet.com/blog/wp-content/uploads/2012/03/red160rearis_sm.jpg Ewentualnie: http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2012/10/performance-bike-scattante-CFX-Black-disc-cyclocross-bike4.jpg
Michalik85 Napisano 29 Marca 2015 Napisano 29 Marca 2015 postaraj sie robić zdjecie mniej wiecej od tylnego trojkata do mocowania kół. I bedzie wszystko wiadomo
ziw98 Napisano 29 Marca 2015 Autor Napisano 29 Marca 2015 Drugie zdjęcie mam takie: http://wstaw.org/w/3hNZ/ i link do roweru: http://www.kross.pl/pl/2011/mtb/hexagon-v3
lyndowss Napisano 29 Marca 2015 Napisano 29 Marca 2015 Z przodu się da zamontować pewnie, ale z tyłu nie da rady z tą ramą.
Michalik85 Napisano 29 Marca 2015 Napisano 29 Marca 2015 niestety tak jak kolega pisze nie da rady :/
lyndowss Napisano 29 Marca 2015 Napisano 29 Marca 2015 Ja bym odpuścił. Nie wierzę w adaptery. Potem na pewno będziesz miał poharataną ramę, a w dodatku nikt Ci nie da pewności, czy rama wytrzyma i czy coś złego się nie stanie. Jak na hamulec za dużo elementów ruchomych. Widać, że już zainwestowałeś w piastę pod tarczę. Nic nie szkodzi. Przy zmianie ramy będziesz potrzebował tylko hamulca i tarczy, a w przyszłości uniknie Cię kosztowna wymiana piasty. Trzeba było pytać na forum przed zakupem to by nie było zdziwienia. Jednak tragedii nie ma. Nie wtopiłeś pieniędzy, ale za to je zamroziłeś. I po co CI na tył hamulce tarczowe. Spokojnie dają radę zablokować tylne koło zwykłe v-brake'i o ile to nie jakieś chinole. Kupiłeś już hamulce na przód i tył i tarcze? Jak tak to radzę Ci je sprzedać to co planowałeś założyć na tył, bo zakładam, że nowe.
tobo Napisano 29 Marca 2015 Napisano 29 Marca 2015 W necie jest sporo informacji na temat a2z, w niektrych przypadkach potrzebna jest modyfikacja żeby dopasować kształt do haka ramy. Natomiast co do stabilności rozwiązania komentarze są pozytywne.
ziw98 Napisano 29 Marca 2015 Autor Napisano 29 Marca 2015 Kupiłem tylko koło pod tarczę i nie ma miejsca na klocki vbrakeowe. A zdecydowałem o zmianie na tarczówki gdy mało nie zabiłem siebie i przypadkowego pieszego zjezdzając z dość stromej góry droga hamowania wyniosła ok 50m a klocki zmieniane na początku sezonu (drugi tydzień marca).
tobo Napisano 29 Marca 2015 Napisano 29 Marca 2015 Jeśli nie możesz oddać koła to pozostaje kupno adaptera lub ramy. Adapter kosztuje 120 zł z przesyłką, sporo. Rama więcej, plus koszt przekładki i części które które nie będą kompatybilne.
lyndowss Napisano 29 Marca 2015 Napisano 29 Marca 2015 Czyli obręcz masz nie przystosowaną w tym nowym kole pod v-brake? No to nieźle wtopiłeś. A przyczyn takiego słabego hamowania to szukałbym w badziewnych zaciskach, klamkach i pancerzach, bo tam jest pies pogrzebany. Podstawowe hamulce v-brake hamują porównywalnie jak najtańsze hydrauliczne. To już lepiej zmienić ramę. Przekładkę możesz zrobić sam, a ramę kupić taką, że wszystko będzie pasować. Sprzedasz tą za 100 zł dokładasz 120 i masz już porównywalną ramę, ale przystosowaną do hamulców tarczowych.
ziw98 Napisano 29 Marca 2015 Autor Napisano 29 Marca 2015 Dzięki za radę własie zastanawiam się nad taką ramą: http://olx.pl/oferta/rama-kross-hexagon-v8-disc-suport-accent-215-lublin-CID767-ID9pYXh.html#d2a1920745 Co o tym sądzicie?? P.S. Gdybym wiedzał ze nie mają miejsca na v brake to bym nie kupił ale facet dał mi je ładnnie zapakowane w foli i nie zauważyłem z orjentowałem się w domu po jej zdjęciu więc o zwrocie nie było mowy.
lyndowss Napisano 29 Marca 2015 Napisano 29 Marca 2015 W tej ramie już nie założysz v-brake'ów, w dodatku suport i tak będziesz pewnie musiał wymienić, bo długość dobiera się do korby. W dodatku ta rama jest w Twoim rozmiarze, bo lekko mówiąc jest wielka! Ogólnie jest dobra i można byłoby brać. Co do ceny się nie orientuje, ale chyba jest uczciwa.
tobo Napisano 29 Marca 2015 Napisano 29 Marca 2015 Dzięki za radę własie zastanawiam się nad taką ramą: http://olx.pl/oferta/rama-kross-hexagon-v8-disc-suport-accent-215-lublin-CID767-ID9pYXh.html#d2a1920745 Co o tym sądzicie?? P.S. Gdybym wiedzał ze nie mają miejsca na v brake to bym nie kupił ale facet dał mi je ładnnie zapakowane w foli i nie zauważyłem z orjentowałem się w domu po jej zdjęciu więc o zwrocie nie było mowy. Jest mowa o zwrocie jeśli towar jest nieużywany. Prosiłeś koło pod v-brake, sprzedał Ci pod tarczę?
ziw98 Napisano 29 Marca 2015 Autor Napisano 29 Marca 2015 Jeździłem już na 21 a mam teraz 19. Myślę że będzie to tańsze i lepsze rozwiązanie od tego adaptera a przynajmniej mam taką nadzieję. Własiene prosiłem o tarczę ale myslałęm ze bedzie miejsce na vbrake poza tym itakmiały iść out ale coś na razie nie wychodzi.
tobo Napisano 29 Marca 2015 Napisano 29 Marca 2015 Tansze nie będzie. Będzie bez problemu kompatybilne z nowym hamulcem i estetyczniejsze. Sztyca ma w tej ramie średnicę 27,2, stery są półzintegrowane (nie ma o nich mowy w ofercie).
tobo Napisano 29 Marca 2015 Napisano 29 Marca 2015 To Twoje pieniądze, więc ciężko podejmować decyzję Możesz też sprzedać koło, jeśli oddać nie możesz i kupić kompatybilne. Wg mnie stosunkowo najtaniej.
ziw98 Napisano 29 Marca 2015 Autor Napisano 29 Marca 2015 Dobra popatrzę jeszcze i poszukam na razie dzięki
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.