Skocz do zawartości

[Tylny napęd] Szumiąca kaseta - co jest nie tak ?


stawek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. W poniższym filmiku chciałem wam pokazać szumy jakie występują w moim rowerze podczas kręcenia korbą do tyłu.

Jak można zauważyć, przy małych obrotach problem nie występuje jednak przy większej prędkości szum/szmer w kasecie jest wyraźnie słyszalny.

W czym tkwi problem ? Dodam, że rower jest nowy i dopiero odbył jedną testową jazdę (20km) jednak przed pierwszym wyjazdem w trasę problem był już zauważalny. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=lXvqLuuAfk0&feature=youtu.be

 

Bardzo proszę o wasze opinie.

Napisano

Całkiem sero bez złośliwości to jeżdzi się do przodu. Kręcąc do tyłu bywa, że wydobywają się dziwne dzwęki lub łańcuch zachowuje się też inaczej. Nie przejmował bym się.

Napisano

Tez obstawiam tą plastikową osłonkę szprych ;) Pewnie się wypaczyła i trze o szprychy. Najlepiej ja w ogóle usunąć a jeżeli już potrzebujesz to sa takie co się na kołnierz piasty wpina i nie kreci sie ona z bębenkiem. Z tym że jak jest wygięta to z kolei może trzeć o łańcuch gdy jest na największej zębatce :P Bez sensu, przy dobrze wyregulowanej przerzutce nie ma sensu ta osłonka :P

Napisano

Wywal osłonkę. To ona daje taki dźwięk.
 

 

 

Widać ze osłona się kręci a sama w sobie jest wymysłem **** i szatana ... i do niczego nie potrzebna

To fakt ale zależy jak przerzutka tylna jest ograniczona. Nie raz widziałem jak rower kupiony w sklepie gdzie nie sprawdzili przerzutek przyjechał z wkręconym łańcuchem. Osłonka uratowała koło.

 

Generalnie jak biegi są dobrze ustawione to osłonka jest zbędna.

 

Napisano

Wielkie dzięki za tak szybka odpowiedz. Sprawdze ta osłonke w poniedziałek. Swoją drogą jeśli to osłonka to dźwięk pojawiał by się również przy kręceniu do przodu ? Problem występuje tylko przy ruchu do tyłu.

Napisano

Jeśli na stojaku kręcisz do przodu to zagłuszać to co teraz słyszysz może szum pracującego koła. Nie ma też szans aby było to słyszalne w trakcie normalnej jazdy do tego po szosie. Dla mnie ta osłona wygląda paskudnie więc jak możesz to ją usuń.

Napisano

Trzeba odkręcić kasetę i ją wyjąć więc samej roboty na kilka min. Jak nie masz narzędzi czyli klucza do kaset i bacika to zrób to przy najbliższej okazji w jakimkolwiek serwisie.

Napisano

moim zdaniem to szumy samej piasty, po prostu taka konstrukcja nie najwyższych lotów - skoro jest nowa,

te same albo głośniejsze efekty mam na szosowej 105/5700, ale ona ma po prostu dość

 

odnośnie obcierania osłony przy kręceniu do tyłu - możesz naocznie sprawdzić czy cokolwiek obciera przecież

 

a przy kręceniu do przodu...no proszę ja Was :D ..co ma obcierać jak osłona kręci się z prędkością kasety do której jest jak widać przymocowana, a kaseta kręci się 1:1 z prędkością obręczy/szprych ? ;)

 

 

jeśli to obciera osłonka i sprawia że nie możesz o tym przestać myśleć - to demontaż jest szybki i prosty - kombinerkami ;) tyle że to nieodwracalny zabieg ;)

- ale ja obstawiam że nic nie trze 'na zewnątrz'  i tą osłonę bym zostawił bo może koło uratować w przyszłości... 

Napisano

 

 

A no to sam nie dam rady niestety, ale dzięki za pomoc.

 

Wystarczy naciąć jakimiś solidniejszymi nożyczkami i wytargać kombinerkami, nie ma tu filozofii - ta osłonka serio jest bezużyteczna. :)

 

Napisano

No ja próbowałem ja pociąć i wyciągnąć, ale skończyło się na kupnie klucza do odkręcenia kasety. To było akurat w Krossie A4, byłem cieżko zdziwiony jak bardzo to tworzywo jest elastyczne biorąc pod uwagę temperatury jakie panują w mojej piwnicy (ok. 15C).

Napisano

 

 

moim zdaniem to szumy samej piasty, po prostu taka konstrukcja nie najwyższych lotów - skoro jest nowa, te same albo głośniejsze efekty mam na szosowej 105/5700, ale ona ma po prostu dość


Szum piasty ma trochę inny dźwięk. Ten od osłonki hmmmm ... nie wiem jak Ci to sprecyzować... jest bardziej pusty i plastikowy :icon_cool: (tak jak ten na filmie aczkolwiek jakość dźwięku na filmie nie potwierdza mojego przypuszczenia)
W szosowych Scottach z dolnej półki dawali prawie identyczne osłonki. Dźwięk był taki sam. Od razu szły do kosza bo klienci myśleli, że coś się z kołem działo :laugh:

Wyjęcie osłonki bez odkręcania jest możliwe ale trzeba się trochę pobawić i "narzucać mięsem" ;)

 



Daj znać jak Ci poszło i czy dźwięk zniknął.
 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...