Skocz do zawartości

[hamulce] Zestaw Shimano do lekkiego FR


SaimON

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie! Proszę Was o pomoc - zdrowie się troszkę posypało, szaleństwa na rowerze trzeba było ograniczyć no i zdobyć pieniążki na coś innego. Jednak na rowerze zamierzam jeździć nadal, ale już bez skakania lecz w dół nadal chętnie popędzę ;) Ale głównie miasto. 

 

I tu rodzi się kilka pytań:

 

Wcześniej używałem hamulców Shimano 486 na przód i mechanicznego BR416 z klockami metalicznymi przy tarczach 180mm przód i tył. Teraz zmieniam na coś innego w innym rowerze:

 

- Przód: Shimano M445 lub możecie coś zaproponować do 150zł, tarcza 180mm lub 160mm (co będzie lepsze do RST Launch w stanie idealnym? :D

 

- Tył: Shimano M595, tarcza 180mm lub 203 i tu pytanie: będzie to mocniejsze niż zacisk 416 z metalikami na tarczy 180mm? I czy wejdzie mi do Dartmoor Street Style tarcza 203 na tył? 

 

 

Czy taki set będzie dobry? Czy sprawdzi się to przy 90KG facecie przy jeździe po mieście i pędzeniu w dół po żwirze itp? 

 

 

Jeśli macie inne propozycje to chętnie posłucham :) 

Napisano

Akurat mam twoje hamulce i mam porównanie do m445 i m615
1. przód
-shimano m445+tarcza 203+metaliki:
*działanie 1 do 1 czyli naciskasz i bklokuje koło, modulacja słaba dla ciężkiej osoby ujdzie
-shimano m615+standard klocki+tarcza 160
*modulacja fajna, siła dość dobra, wystarczyłoby dać tarcze 180 i zmienić klocki na połmetaliki i można jeździć.
-shimano m486+tarcza 180+klocki nie wiem jakie
*w porównaniu do m615 gorsza modulacja
tutaj najbardziej poleciłbym ci m615 i zakupienie półmetalików i tarczy 180. Nie masz prawa być nie zadowolony. Koszt około 180 zł za hamulec

2. tył
tarcza wejdzie ale po co ?
do zablokowania tyłu nie potrzeba jakiejś mega mocy
-shimano m445+półmetaliki+tarcza 180
*bardzo fajny zestaw, idealny kompris pomiędzy siłą, modulacją i ceną
-shimano m615+tarcza 160+klocki standard
*modulacja bardzo dobra, wystarczyłoby wsadzić tarcze 180

Podsumowując:
Jeśli ktoś chce tanie hamulce to kupuje m615 i problem z głowy.
 

Napisano

Przód 445 tył 615? Dlaczego gorszy i słabszy hamulec z przodu? Jeśli miałbym nabywać nowy zestaw hamulców to 1. Nigdy nie kupiłbym 445 2. Jeśli bym musiał to ewentualnie na tył.

445 i niższe modele nowych serii to słabe jakościowo hamulce mające problem ze szczelnością oraz jakością uszczelek zacisków. Nie polecam tych hamulców nikomu i jeśli może sobie pozwolić zdecydowanie radzę co najmniej 615. 

Napisano

Trzeba wspomnieć o reagowaniu na temperatury. Deorką nie dzieje się nic strasznego, dalej zachowują względną modulacje nawet na -20 a m486/m445 przy -10 stwardniała klamka i dopiero po 24h udało się rozepchać tłoczki z suszarką w ręku

Napisano

No to powiem Wam jeszcze, że mam możliwość kupić komplet 595 na nowych klockach za 250zł - warto? Do tego tarcze 180mm przód i tył i klocki półmetaliki. Całość wyszłaby mnie jakoś 350zł - warto?

Napisano

Wydaje mi się że to dobra cena. Możesz trochę ponegcjować. A co jakby te 250 zł przeznaczyć na serwis codów ? na pewno zostanie z  tego a code to bardzo dobre hamulce

Napisano

Widzę, że pamiętasz moje poprzednie hamulce. Code poszły na sprzedaż bo potrzebowałem na rehabilitację prywatną, żeby moje kolano funkcjonowało tak, żeby można było jeździć na rowerze choćby po mieście. Zostało mi 300zł ze wszystkich oszczędności dlatego szukam czegokolwiek :/ 

Napisano

Zainteresowaliście mnie tymi M615, ja na nie uwagę zwracałem wcześniej ale komplet na Alledrogo 350 - 370zł. Tarcze też potrzebuję ale szukam używek prostych i nie spalonych. 

 

 

EDIT: A o Tektro Draco mi coś powiecie? W życiu nie miałem do czynienia. Taki Tektro na przód (ja przodem dużo nie hamuję) dałby radę czy tak jak google mówi - awaryjny sh*t za drogą kasę?

 

EDIT2: I czy warto brać Hayes Stroker Ryde do odpowietrzenia, klocki 50 - 60% razem z tarczami 180 i 203 i adapterami za 250zł? 

Napisano

A zestaw hayesa na półmetalikach nie lepszy? No i tańszy i z tarczami. Nie mogę dać 203 na przód bo mi urwie amortyzator ;) 

Napisano

A wlasnie powinno się używać przedniego. Nie blokujesz koła więc i opona mniej cierpi.

Inaczej się hamuje.Z przodu jest większe dociążenie,a zarazem siła,gdyż cała masa hamowana z przodu czyi tu gdzie jest akurat przekłądana masa przez prędkość.

Z tyłu jest odwrotnie cała masa ucieka przez co tył traci przyczepność,przez co hamuje sie dłużej,słabiej,i mozna zablokowac koło.

 

Dlatego tylny jest bardziej pomocniczy,może byćnawet mechaniczny i tarcza 140-no chyba ze jezdzisz na maratony/w góry to wtedy optymalnie hydraulik i 160 :) 

Czasami są zjazdy ze jedziesz z zablokowanym tylnym kołem z góry,a przednim boisz sie hamowac zeby otb nie zrobic mimo tyłka za siodłem :D

  • Mod Team
Napisano

Nie wiem co oznacza lekkie FR ... ja na swoim SLXie odczuwam brak mocy przy ostrzejszej jeździe. I nie ze mnie nie potrafi zatrzymać, bo robi to świetnie ale muszę sporo siły używać w ciężkich warunkach i palce sie meczą szybko.

Napisano

A ja to teraz mam problem, kupiłem Stroker Trial i dostałem w komplecie 2 tarcze 203. Nie hamuję zbytnio przodem ale nie wiem czy założyć do Launcha tarczę 203 (bo naprawdę praktycznie go nie używam) czy generalnie jedno hamowanie i go nie ma :D 

  • Mod Team
Napisano

Odważnyś waść jest :P jak tylko tyłem hamujesz w FR :P widelec sie nie złamie na pewno od samego hamowania ale jak producent napisał ze masz 180 to nie zrobił tego bez powodu. dodatkowo waść posiadasz sporą grawitację ... :P

Napisano

Mam 100kg waćpanie :v No generalnie tylko tył ale ja głównie jeżdżę po mieście i jakiś leśnych śnieżkach w sezonie, rzadko wyjeżdzam... Dlatego pytam czy przy delikatnym zatrzymywaniu się w mieście itp. nie wywali mi tego Launcha przy tarczy 203 :( To by było smutne zbierać zęby z chodnika... 

Napisano

Powód mam tylko $$$ brak :D To jest nówka sztuka, leżała komuś w piwnicy. Zrobiłem serwis, wsadziłem sprężynę od Marcoka, wywaliłem elastometr, dałem w ladze ze sprężyną stalową nakrętkę (cały korek) a w lewej przy tłumiku stalowe pokrętło. Od dołu stalowe śruby i generalnie chodzi "dobrze" ale nie chcę go zabić tą tarczą 203mm :D

Napisano

W nazwie tematu frirajd, w pierwszym poście robi się z tego jazda po mieście o ile w ogóle kolano pozwoli i jako wisienka na torcie byle tańsze hamulce i byle tarcze największe ;)

Może czas zejść na ziemię i odróżnić co by się chciało od tego co się rzeczywiście może?

Hamulec kupiłeś jaki kupiłeś, upłynnij tarcze 203 i kup mniejsze i tyle.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...