Dadziu Napisano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 Witam. Bardzo proszę bardziej doświadczonych kolegów o pomoc. Jestem dość "świeży" i moje doświadczenie nie jest zbyt duże... Nie startuję w maratonach - jeżdżę głównie rekraacyjnie po płaskim. Moje wycieczki to około 50% asfalt, 30% lasy/szutry, 20%piach/inne Aktualnie mam Krosa R2 w którym jest zamontowana korba RS Santour NEX 42/32/22T - generalnie korzystam z dużej i średniej zębatki. Najczęściej jeżdżę na 42 zębach i jest super. Najmniejsza zębatka jest praktycznie niewykorzystywana. chciałbym kupić Krosa R8 w którym jest korba Sram S1000 39/26T - i tutaj moja wątpliwość - obawiam się, że przy dalszych wycieczkach (120-200 km) na zębatce z 39 zębami zakręcę się na śmierć na prostych asfaltowych odcinkach. Czy jest się czego bać? Rowerek mi bardzo pasuje i to jest największa wątpliwość jaką mam. Czy w tej korbie da się ewentualnie wymienić tą zębatkę na większą tzn. 42? - wyczytałem że SRAM takie oferuję, ale nie udało mi się dokopać do informacji czy da się je podmienić, bez wymiany korby. Będę wdzięczny za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 7 Grudnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 Nie, zdecydowanie nie "zakręcisz się na śmierć", 39 z przodu i 11 z tyłu spokojnie wystarczy Ci aby jechać 50km/h na asfalcie (możesz to sobie nawet wyliczyć: http://www.machars.net/bikecalc.htm ) Razem z kasetą 11-36 to bardzo uniwersalny zestaw na którym pojedziesz "wszystko". Ze swojej strony mogę polecić, ma to generalnie prawie same plusy, zdecydowanie mniej klikania przednią przerzutką, lepsza praca napędu itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 Możesz nawet spróbować napędu z jedną zębatką z przodu - jak nie używasz młynka teraz to i tak pewnie nadal go nie użyjesz, a będziesz mógł włożyć taki blat jaki chcesz. Oczywiście w granicach tego co dostępne na rynku. Odpada przednia przerzutka, itd. No i trzeba mieć trochę ochoty i umiejętności do pomajsterkowania. Inna sprawa, że skoro i tak zmieniasz rower to przmierz się do jakiegoś crossa, fitnesa lub przełaja, bo do takiego użytkowania MTB nie jest potrzebny, a dodatkowo możesz wybrać coś z napędem szosowym, który jest bliższy Twojemu obecnemu sposobowi jazdy (przesunięcie w stronę cięższych przełożeń). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dadziu Napisano 7 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 Super dzięki za pomoc.Na crossie trochę jeździłem - nawet po zmianie opon na bardziej "terenowe" w lasach i trochę podmokłym terenie było ciężko. Więc zostaję przy MTB. Drugą zębatkę z przodu też jednak bym zostawił (bywają jednak od czasu do czasu wyjazdy w góry) Czy komuś udało się w tej konkretne korbie wymienić zębatkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 Będzie ciężko o odpowiedz a jeśli już to teoretyzujemy. Nie ma gwarancji, że taką zmianę o 3 zęby zaakceptuje przednia zmieniarka. Poza tym korba nie jest wysokich lotów i sprawniej, ekonomiczniej jest jak będzie mało wymienić na inną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 Nie ma gwarancji, że taką zmianę o 3 zęby zaakceptuje przednia zmieniarka. Nie doczytałeś chyba. Mowa o zakupie kompletnego roweru posiadającego dwublat. IMHO nie ma co się bać tego blatu 39. Przykładowo mają obecnie na najtwardszym przełożeniu średnią 27km/h masz kadencję 53obr/min a żeby ją zachować przy korbie 39 wystarczy zrobić 5obr/min więcej. Nie do przeskoczenia? Wątpię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 Nie tyle @Ziemko nie doczytałem co odniosłem się mylnie do potencjalnej zmiany na większy blat w tym R8. Sorki za zamieszanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.