Skocz do zawartości

[korba] dylemat Sram S1000 - 39 zębów czy 42?


Dadziu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Bardzo proszę bardziej doświadczonych kolegów o pomoc. Jestem dość "świeży" i moje doświadczenie nie jest zbyt duże...

Nie startuję w maratonach - jeżdżę głównie rekraacyjnie po płaskim. Moje wycieczki to około 50% asfalt, 30% lasy/szutry, 20%piach/inne

 

 

Aktualnie mam Krosa R2 w którym jest zamontowana korba RS Santour NEX 42/32/22T - generalnie korzystam z dużej i średniej zębatki. Najczęściej jeżdżę na 42 zębach i jest super. Najmniejsza zębatka jest praktycznie niewykorzystywana.

 

chciałbym kupić Krosa R8 w którym jest korba Sram S1000 39/26T - i tutaj moja wątpliwość - obawiam się, że przy dalszych wycieczkach (120-200 km) na zębatce z 39 zębami zakręcę się na śmierć na prostych asfaltowych odcinkach. Czy jest się czego bać?

 

Rowerek mi bardzo pasuje i to jest największa wątpliwość jaką mam.

Czy w tej korbie da się ewentualnie wymienić tą zębatkę na większą tzn. 42? - wyczytałem że SRAM takie oferuję, ale nie udało mi się dokopać do informacji czy da się je podmienić, bez wymiany korby.

 

Będę wdzięczny za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie, zdecydowanie nie "zakręcisz się na śmierć", 39 z przodu i 11 z tyłu spokojnie wystarczy Ci aby jechać 50km/h na asfalcie (możesz to sobie nawet wyliczyć: http://www.machars.net/bikecalc.htm ) Razem z kasetą 11-36 to bardzo uniwersalny zestaw na którym pojedziesz "wszystko". Ze swojej strony mogę polecić, ma to generalnie prawie same plusy, zdecydowanie mniej klikania przednią przerzutką, lepsza praca napędu itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz nawet spróbować napędu z jedną zębatką z przodu - jak nie używasz młynka teraz to i tak pewnie nadal go nie użyjesz, a będziesz mógł włożyć taki blat jaki chcesz. Oczywiście w granicach tego co dostępne na rynku. Odpada przednia przerzutka, itd. No i trzeba mieć trochę ochoty i umiejętności do pomajsterkowania.

 

Inna sprawa, że skoro i tak zmieniasz rower to przmierz się do jakiegoś crossa, fitnesa lub przełaja, bo do takiego użytkowania MTB nie jest potrzebny, a dodatkowo możesz wybrać coś z napędem szosowym, który jest bliższy Twojemu obecnemu sposobowi jazdy (przesunięcie w stronę cięższych przełożeń).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super dzięki za pomoc.
Na crossie trochę jeździłem - nawet po zmianie opon na bardziej "terenowe" w lasach i trochę podmokłym terenie było ciężko. Więc zostaję przy MTB.

 

Drugą zębatkę z przodu też jednak bym zostawił (bywają jednak od czasu do czasu wyjazdy w góry)

Czy komuś udało się w tej konkretne korbie wymienić zębatkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie ciężko o odpowiedz a jeśli już to teoretyzujemy. Nie ma gwarancji, że taką zmianę o 3 zęby zaakceptuje przednia zmieniarka. Poza tym korba nie jest wysokich lotów i sprawniej, ekonomiczniej jest jak będzie mało wymienić na inną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie ma gwarancji, że taką zmianę o 3 zęby zaakceptuje przednia zmieniarka.
Nie doczytałeś chyba. Mowa o zakupie kompletnego roweru posiadającego dwublat.

 

IMHO nie ma co się bać tego blatu 39. Przykładowo mają obecnie na najtwardszym przełożeniu średnią 27km/h masz kadencję 53obr/min a żeby ją zachować przy korbie 39 wystarczy zrobić 5obr/min więcej. Nie do przeskoczenia? Wątpię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...