Aro666 Napisano 25 Października 2014 Napisano 25 Października 2014 Witam forumowiczów. Tym razem proszę o pomoc w doborze opon do swojej maszyny Poszukuję sensownego ogumienia w rozmiarze 26x2,1 w przyzwoitej cenie. Mieszkam w dużym mieście, więc aby pojeździć po hałdach, bezdrożach itp. (co najbardziej lubię) muszę pokonać spore odcinki asfaltowe. Dlatego bardziej skłaniam się do ogumienia XC i lekkiego FR. Do tej pory używałem Continental Explorer 2.1, które były w standardzie. Przyznam, że bardzo dobrze zachowywały się na zakrętach przy szybszej jeżdzie, jednak ich żywotność pozostawia wiele do życzenia. Obecnie mam założone kapcie Tioga Terra Firma 26x1,95 zrozróżnieniem na przód i tył. Tu sytuacja jest zupełnie odwrotna, bo mam je już długo. Niestety w zakretach sprawują się niezbyt dobrze. Wybrałem kilka modeli: -Maxxis Ignitor -Panaracer Smoke/Dart -Panaracer Fire XC Pro -lub coś z Continentala Wszystkie w rozmiarze 26x2.1 i raczej drutówki. Z góry dzięki za wszelkie opinie i sugestie. Pozdro A666
rodszyld69 Napisano 25 Października 2014 Napisano 25 Października 2014 Polecam geax saguaro do Twoich potrzeb jest wystarczająca a i nie droga tu masz temat o nich http://www.forumrowerowe.org/topic/165651-opony-geax-saguaro-vs-continental-race-king/page-5?do=findComment&comment=1588823 a jesli kupisz w Deca to za komplet dasz poniżej stówy opony
c1ach Napisano 25 Października 2014 Napisano 25 Października 2014 Z oponami Panasonica mam akurat niezłe doświadczenie. Nie są to opony dla ścigantów, którzy liczą każdy gram. Bardzo dobre i trwałe produkty do jazdy mtb. Pamiętaj, że jedna z nich jest przeznaczona tylko na przód (Dart), natomiast zakładanie napędowych Smoke/Fire XC na przód to profanacja. Panaracer Smoke - jeśli będzie asfalt, to odpada. Opona napędowa która idzie jak czołg, ale jest już bardziej klocowata. Polecam na błotniste warunki. Panaracer Dart - typowa prowadząca opona na przód. Na ziemi/lekkim błocie coś takiego jak uślizg przedniego koła nie istnieje. Im więcej kamieni, tym gorzej. Jeszcze gleby przez Darta nie zaliczyłem, a naprawdę ciężko powiedzieć w którym Beskidzie nie była testowana Panaracer Fire XC - nie znam napędowej opony, która miałaby lepszą trakcję pozostając wciąż w ramach zwyczajnego cross country. Zużywam już drugą, uparte jak osioł - nie jeden podjazd w jesiennych Bieszczadach na niej zrobiłem. W głebokim zwózkowym błocie nie mają się za bardzo czym "odpychać", przez co trochę buksują. Na takie warunki lepszy Smoke. Te 3 opony wyróżniają się wysoką odpornością. Już nie raz słyszałem, że ktoś wyrzuca Continentale po jednym wypadzie w góry, bo się pocięły i połowa bieżnika została na szlaku. Mi jeden komplet Panasoniców wystarcza na 2 sezony pełnej jazdy, wliczając około 2 tygodnie przejeżdżone w górach.
Maciek226 Napisano 25 Października 2014 Napisano 25 Października 2014 ja używam zestawu panaracer fire xc pro na tył - traci przyczepność jak wyrywa trawe , czyli opona idzie jak burza po wszystkim , dała sobie rade nawet jadąc w rece po śliskich kamieniach i kenda k837 o ile sie niemylę - podróbka panaracer dart zestaw przetyrany przez beskid niski , a na codzień używany na podkarpaciu - pogórza i nigdy w przeciwieństwie do moich wcześniejszych saguaro mnie niezawiódł a jego zuzycie na asfalcie jest z nimi porównywalne
gkc Napisano 25 Października 2014 Napisano 25 Października 2014 Hej. Ja w takich warunkach śmigam na oponach Geax Mezcal 26x2,1 i są bardzo uniwesalne a przy tym szybkie. Jedyne kiedy trzeba uważać to na mokrym ale ja unikam jazdy po deszczach. Przejechałem na nich już około 7 tys km i nadal bieżnik przyzwoity. Dodatkowo rzadko łapią kapcie.
c1ach Napisano 25 Października 2014 Napisano 25 Października 2014 gkc - to semi slick. A my tu mówimy o oponach
grzesiowu Napisano 25 Października 2014 Napisano 25 Października 2014 z reguły żywotność i przyczepność (szczególnie na twardym, a superszczególnie na twardym willgotnym) to są atrybuty się wykluczające, a przyczepność to waarunek bezpieczeństwa. Moja rada nie skupiać się na cenie i na drucie bo drut z reguły jest lowend jeśli idzie o mieszanki ...
Aro666 Napisano 26 Października 2014 Autor Napisano 26 Października 2014 Dzięki wielkie c1ach za prosty i zarazem konkretny opis Panaracer'ów. Może znajdzie się jeszcze ktoś z forumowiczów, kto w podobny sposób wypowie się o oponach Maxxis Ignitor? Ewentualnie jakiś inny model. To dość często spotykane ogumienie i tez rozważam produkt tej właśnie firmy... Pozdrawiam.
Aro666 Napisano 14 Listopada 2014 Autor Napisano 14 Listopada 2014 Trafiłem na ofertę opon Schwalbe Rapid Rob w interesującym mnie rozmiarze. Drutówka kevlar guard za 40 pln/sztuka. Warto brać pod uwagę?
gkc Napisano 14 Listopada 2014 Napisano 14 Listopada 2014 Trafiłem na ofertę opon Schwalbe Rapid Rob w interesującym mnie rozmiarze. Drutówka kevlar guard za 40 pln/sztuka. Warto brać pod uwagę? Też się nad tym modelem zastanawiam bo cena jest kusząca. Z tego co wyczytałem to jednie chwalą a drudzy narzekają. Ale i tak się zdecyduje - bieżnik wygląda na dobry no i ta osłona kevlarowa antyprzebiciowa dobra.
GhOsTwrc Napisano 18 Listopada 2014 Napisano 18 Listopada 2014 Darujcie sobie te opony.... ciezkie i bieznik znika w oczach. 100razy lepiej spisuja sie race kingi conti
biegacz1 Napisano 18 Listopada 2014 Napisano 18 Listopada 2014 Do takiego zastosowania weź opony Geax Saguaro, na pewno są o wiele lepsze od Rapid Robów.
Aro666 Napisano 21 Listopada 2014 Autor Napisano 21 Listopada 2014 Co do Continental'a to jak najbardziej jestem za. Tak jak pisałem w pierwszym poście miałem niższy model i byłem z niego zadowolony. Tym razem jednak skuszę się na Ignitory raczej, bo coś mnie ciągnie do tego modelu
Aro666 Napisano 14 Marca 2015 Autor Napisano 14 Marca 2015 Temat do zamknięcia. Wrzucone zwijane Michelin Wild Rock'r 2.1 Dzięki wszystkim za cenne rady i zainteresowanie tematem. Pozdro A666
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.