szczer6aty Napisano 12 Września 2014 Napisano 12 Września 2014 Przede wszystkim Witam! Jest to mój pierwszy post na forum więc proszę o wyrozumiałość. Rok temu przesiadlem sie na Kellysa Viper 40 http://www.kellysbike.com/pl/rowery-2013/gorskie/hardtail-26/viper-40-white/white#.VBNET1eWVdg . Wraz z zakupem nowego roweru przyszedł pomysł aby gdzieś go sprawdzić więc w tym roku zaliczyłem krótkie wojaże na trasie świnoujście - hel. Rower spisał się...ok. Nic złego się nie stało, tras zaliczona bez awarii. Rower kupiony był z myślą o kilku dłuższych (kilkudniowych) wyprawach w ciągu roku + do rekreacyjnej jazdy na codzień. Na codzień spisuje się...ok. Ale już w trakcie wyprawy brakowało przełożenia. Rower mimo że na ramie 21,5 cala wydaje się mały, głównie za sprawą niskiej kierownicy przez co na dłuższą metę jedzie się niewygodnie. Na osprzęcie się nie znam (stąd mój post tutaj ) ale też nie sprawiał wrażenia trwałego i solidnego. Stąd tez moje pytanie. Czy jest to dobry rower pod rozbudowe ? Jeśli tak, to na czym się głównie skupić, co i na jakie warto wymienić? Ewentualnie jaki inny rower możecie polecić na podobne wycieczki. Tras każdej z wypraw to asfalt (60%) + jakieś lasy/pola (40%) Pozdrawiam
RafalxM Napisano 12 Września 2014 Napisano 12 Września 2014 - jeśli nic Ci się 'nie sypie' to po co ingerować w osprzęt, poczekaj chociaż aż coś się popsuje/zużyje - jeśli rower wydaje Ci się ciut za krótki to załóż dłuższy mostek, jeśli za nisko to mostek z dużym kątem ustawionym do góry - albo po prostu regulowany góra/dół , tyle że dłuższy niż ten fabryczny - jeśli chodzi o brak przełożenia to może po prostu wymień największą zębatkę przednią, bo widzę że fabrycznie kaseta tylna to SHIMANO CS-HG31-8 (11-34) także poniżej 11 zębów nie zejdziesz korba to SR SUNTOUR XCT (42x32x22) tak więc na Twoim miejcu pokombinowałbym ze zmianą albo całej korby tak żeby miała 48 zębów - 46nie znalazłem chociaż byłaby sensowniejsza chyba używka za 50zł z transportem http://allegro.pl/korba-sr-suntour-nex-28-38-48-170mm-suport-68mm-i4591271801.html , nie wiem czy największa zębatka w tych korbach jest odkręcana, jeśli tak to tylko samą zębatkę zmieniasz i testujesz czy o to chodziło - zakładam że masz tam korbę na kwadrat , więć nawet jeśli nie są zdejmowane to szybko całą korbę możesz podmienić , za takie pieniądze tylko brać i testować
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.