Skocz do zawartości

[Łańcuch] Zmiana łańcucha - rower miejski. Jaki będzie dla mnie najlepszy?

piotr88010

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Witam wszystkich :)
Mam pytanie, a mianowicie stwierdziłem, że mam rozciągnięty łańcuch (ciągnie się aż po ramie, zeskakuje na niższe biegi, Jestem laikiem w tych sprawach, kompletnie nie wiem co mam wybrać, w jakim zakresie cenowym i dlaczego to robić z całą kasetą. Jakby ktoś mi wytłumaczył - byłbym wdzięczny.
Moje przerzutki: Shimano TZ 
Kaseta: Shimano siedmiorzędowa (nie wiem jak to napisać ale ma siedem tych rzędów zębatek)
Łańcuch: chyba jakiś no name
Pozdrawiam :)

Napisano

I od nowości był na 99% procent za długi, a teraz się jeszcze wyciągnął, plus sprężyna wózka.

Albo chcesz pomocy i wrzucisz najlepiej jakieś zdjęcie ( największa tarcza z przodu i największa zębatka z tyłu) albo wiesz lepiej to wtedy już nic nie piszę.

Napisano
przerzutki są okay raczej

Przerzutka na pewno nie jest OK skoro nie jest w stanie napiąć łańcucha - wcześniej jakoś mogła,a łańcuch wyciągnął się o parę cm najwyżej. Faktem jest też, że w tańszych rowerach wkładane są nagminnie za długie łańcuchy (chyba się im po prostu nie chce skracać). 

Chcesz wymienić łańcuch to musi być razem z zębatkami, bo łańcuch wyciera zęby i jeśli włożysz nowy (nierozciągnięty) to nie będzie się on w stanie ułożyć na zużytych zębach i będzie wyskakiwał (z przodu to zwykle nie ma miejsca, bo zębów więcej).

Napisano

7 rzedów to najprawdopodobniej wolnobieg, więc wybór jest prosty - każdy będzie dobry. (jeśli kaseta to wyboru nie ma, bo to już powoli rarytas i trzeba brać co jest). Kaseta ma 11 ząbków minimum, a wolnobieg zwykle 14, czasem 13 - jakbyś nie był pewien co masz.

Łańcuch to po prostu unikaj tych najtańszych. Najlepsze są Connex'a, ale czy jest sens go tutaj pakować?