levy123321 Napisano 4 Marca 2014 Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 HejJuż do dłuższego czasu wybieram rowery dla siebie i dla żony.Przeznaczenie: - jazda do pracy i po pracy (20-50km/dzień) - wypady weekendowe (ponad 100km/dzień) - jazda po szosie 50% jazda w terenie 50% (głównie płaskawe i ubite ścieżki) - użytkownicy: 1) 167cm i 55kg 2) 190cm i 75kg Wstępnie skłaniałem się do zakupu roweru crossowego, ponieważ sądziłem, że dokładnie czegoś takiego potrzebuję - będzie zarówno dobrze spisywał się na asfalcie jak i w terenie, ale dużo dobrego nasłuchałem się o 29er: że bardzo dobrze idą po drodze, że komfortowe, że szybkie, że pójdą wszędzie, że jak raz spróbuję to nigdy nie wrócę na normalny rower. I teraz mam poważny dylemat co wybrać.Nie chcę, aby był to przypadkowy zakup, liczę na to, że zakupiony sprzęt będzie nam służył przez długie lata. Moje wstępne typy:- http://www.unibike.pl/vipergts.html (najcięższy ze stawki unibike'a) - http://www.unibike.pl/zethosgts.html - http://www.unibike.pl/evo29.html (brak damskich odpowiedników) - http://www.unibike.pl/flite29.html (brak damskich odpowiedników) Ostatnio też zastanawiałem się nad:- http://www.colex-rowery.pl/produkt/rower-trek-8-3-dual-sport-14 - http://www.colex-rowery.pl/produkt/rower-trek-x-caliber-7-14- http://www.isport.pl/rower-cannondale-trail-29er-black-2014-p-8757.html Ogólnie na początku kierowałem się mocno w stronę Unibike'a ponieważ mają bardzo dobry osprzęt w porównaniu do innych rowerów z podobnego przedziału cenowego.Co polecacie, coś z zamieszczonych tu rowerów, czy zupełnie coś innego?I czy iść w 29er?Pozdrawiam i liczę na odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okiloki Napisano 4 Marca 2014 Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 Moim zdaniem najlepsze crossy dostępne w tej chwili za +/- 3000zł: http://rowery-happy.pl/product_info.php?cPath=289_339_345&products_id=3038 http://rowery-happy.pl/product_info.php?cPath=289_339_345&products_id=3039 Brak tarczówek nie jest wielkim minusem, nie są niezbędne w crossie, dobre v'ki tektro też świetnie dają radę, a na pewno są łatwiejsze w serwisie. W tych authorach masz korbę ze zintegrowaną osią i kasetę 10s czyli dość przyszłościowe rozwiązanie bo z 9s może być problem za kilka lat. Przy okazji mogłeś skorzystać z wyszukiwarki, odsyłam do lektury: http://www.forumrowerowe.org/topic/153974-roweryzethos-vs-curve-pro/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
levy123321 Napisano 5 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 ogólnie fajne rowery tylko nie ukrywam, że wolałbym kupić sprzęt w sklepie stacjonarnym - na wszelki wypadek jakby coś się stało i byłaby potrzeba skorzystania z gwarancji, po 2 też łatwiej jest z przeglądami(nie wiem czy author wymaga przeglądów aby gwarancja nadal była ważna - wiem że taką praktyke stosuje chyba kellys) będę wdzięczny za propozycje damskich rowerów (bo potrzebuję zarówno męskiego jak i damskiego) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PjeseczeQ Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Obowiązkowy jest przegląd zerowy u dealera za 25 zl między 3 a 4 tygodniem po zakupie. W karcie gwarancyjnej jest zapis o tym przeglądzie nawet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okiloki Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Nikt Ci nie broni kupić go po cenie katalogowej http://velo.pl/rowery/turystyczne/crossowe/author/airline-2012. Na pewno go dostaniesz, bo trudno o sklep rowerowy w Polsce który nie zamawia z Velo. Oczywiście Cię nie zmuszam, jeśli chcesz unibike'a którego zaproponowałeś bierz (mimo, że jest gorszy), jeśli marzy Ci się 29er, droga wolna. Na zachętę dodam, że kupując z velo w sklepie stacjonarnym dostajesz bon na 250 zł na inne zakupy (np. drugi łańcuch żeby jeździć na zmianę i napęd się wolniej zużywał {jak velo to connex, bardzo dobre łańcuchy}, oświtlenie itp.) Dla żony: Romet: http://www.romet.pl/Rower,ORKAN_50_D,10,490,13789,2014.html Wkład suportu HT2, 9 biegów, trochę gorszy osprzęt niż męski Author (żona nie musi wiedzieć ), ale nadal jest zacnie Ewentualnie damski Zethos http://www.unibike.pl/zethoslds.html lepszy widelec kosztem gorszego suportu, ale to rower dla kobiety, więc różnicy w sztywności pod nogami pewnie nie odczuje. Reszta na podobnym poziomie. Osobiście wolę HT2 niż octalink ze względu na banalny serwis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
levy123321 Napisano 5 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Co do airline to na stronie jest napisane iż: Aktualnie niedostępny w magazynach naszej firmy Co do 29 to nie marzy mi się - po proste chcę wybrać rower, który ogólnie jest lepiej będzie się sprawował w takich warunkach jak pisałem wcześniej. Nigdy nie siedziałem na 29 więc ciężko mi cokolwiek powiedzieć na jego temat - czy go chce/czy nie. Ewentualnie jeszcze coś godnego polecenia w granicach ok 2500, bo aktualnie rozmawiamy o górnej granicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okiloki Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Jeżeli chodzi o dolną granicę to nic ciekawego nie będzie. Suporty octalink, napęd 9s i pewnie bezsensowne tarczówki. Nie wiem jak patrzyłeś na strone velo ale mi pokazuje zieloną fajeczkę (dostępny) przy ramie 20" i 18" nie wiem co Ci bardziej odpowiada, bardziej wysunięta sztyca i mniejsza odległość do kierownicy, czy większa. Jeśli większa to tu masz nowszego airline'a (droższy) w którym dostępna jest też rama 22" http://velo.pl/rowery/turystyczne/crossowe/author/airline-2014, zasadniczo osprzęt taki sam, tylko wygląda inaczej. Na minus to nie dostajesz do niego bonu na zakupy w velo, ale może kupując 2 rowery w sklepie stacjonarnym szło by coś utargować, w końcu do dla sprzedawcy 6 tysięcy obrotu. Tylko baran by się nie zgodził na opuszczenie stówki albo dwóch jeśli byś trochę ponegocjował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom7 Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Levy123321 pisałeś bezpośrednio do mnie na e-maila. Wczoraj zawiesiłem tutejszą działalność ale ten ostatni raz się tutaj wypowiem - jako, że widzę temat identyczny jak mój. okiloki mi doradził najtrafniej na tym forum, po jego sugestii zakupiłem Authora Airline z 2012 roku- zakupiłem bezpośrednio u producenta z velo za 3100zł. I podobnie jak okiloki widzę rower jest dostępny na Velo -ramy18/20 jeśli zależy Ci na 22 to już model niestety z 2014- różnica tylko w kolorze a parę stówek więcej płacisz za rocznik. Co do roweru wczoraj go odebrałem- świetnie się sprawuje - machnołem na nim wczoraj z 20km, dzisiaj z 5 km- pogoda jeszcze nie ta -zimno. Jak lepiej się rozpędzić to naprawdę wiatr przeszywa. Dostałem 2 letnią gwarancję i jak zaloguje się na stronie velo to dostanę przedłużenie gwarancji na ramę o 3 lata czyli łącznie 5 letnia gwarancja na ramę i dostałem bon 250zł. Wczoraj się pologowałem podałem numer ramy i tp i czekam na bon który ma się generować od dwóch do trzech dni. Kupię za niego oświetlenie LED. Łańcuchów tam za dobrych nie polecają mówił mi serwisant Napisałem to samo co okiloki- co mogę więcej dodać jako nabywca- jak na razie nie mam zastrzeżeń- czekam tylko na lepszą pogodę i rzeźbienie formy bo na razie nie najlepsza 155 post - ostatni - istnieje mój temat który zakładałem widzę kolega Ci go nawet zalinkował a jako nabywca - wypowiedziałem się wyżej. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
levy123321 Napisano 7 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 A czy ogólnie jeszcze coś innego z crossorych polecacie? (Pytam się ponieważ chciałbym mieć szerszy obraz) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PjeseczeQ Napisano 7 Marca 2014 Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 Ja obstawiam za Authorem, bo bardzo fajną mają geometrię w crossach (mi naprawdę podchodzi). Lazaro na ten przykład IMO jest jakiś... za długi. Może brak przyzwyczajenia, ale wydaje mi się mniej "zwarty" niż Authory właśnie. Poza tym za 3k można mieć naprawdę przyzwoity osprzęt, który jest już top do crossa (Deore to jest naprawdę do cross'a max. Ten typ roweru nie jest stworzony do jazdy przy dużym obciążeniu, w trudnym terenie, nie musi być ultra-lekki żeby znosić strome podjazdy etc. dlatego moim zdaniem ładowanie do cross'a SLX nie ma IMHO sensu i tego się będę trzymał). Mój głos na Mission ostatecznie idzie. Nie polecam kupować czegokolwiek z oferty Kross'a, bo stosunek do klienta po zainkasowaniu przez nich pieniędzy jest na zasadzie "pocałuj mnie w d***, dałeś kasę, spadaj" - mnóstwo tego na forum tutaj jest. Nie pomyślałbym, że w czasie dość dużej konkurencji można sobie na takie coś pozwolić - jak widać można, bo na Hexagon'ach się tyle dorobią, że nic sobie nie robią z całej reszty... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
levy123321 Napisano 11 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 niestety byłem dzisiaj zrobić przymiarke do roweru i o wiele lepiej mi się siedzi na 22.zastanawiam się poważnie teraz nad Missionem z 2012 ale używanym - przebieg ok 5000, zmienione: łańcuch z hg53 na hg93, oraz kaseta z hg50 na hg61 - myślicie że warto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PjeseczeQ Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 2k bym dał jak na gwarancji i nie poobdzierany zbytnio... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
levy123321 Napisano 11 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 do końca stycznia gwarancja, na ramę jeszcze 4 latacena wyjściowa to 1800niestety roweru nie widziałem więc nie wiem jak wygląda, ale podobno ma normalne ślady użytkowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okiloki Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 Radziłbym Ci tylko zastanowić się nad ewentualnością i skalą występowania mankamentów w używce i w nowym rowerze kupionym w sklepie lub przez internet. Jeśli wiesz już że na ramie 22" czujesz się dobrze to mógłbyś z powodzeniem kupić jakąś nówkę z neta, przykładowo Authory które podałem wyżej (podobno dostępne z ramą 22"). Ale rób jak uważasz. 5000/6000zł na 2 rowery to poważna decyzja i powinna być dobrze przemyślana. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
levy123321 Napisano 17 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 heja co byście powiedzieli na te modele:http://sklep.kastor-...mart&Itemid=167http://sklep.kastor-...hk=1&Itemid=238moim zdaniem są dobrze skonfigurowane, ale możliwe, że coś pominąłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PjeseczeQ Napisano 17 Marca 2014 Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 No tak, Scott... Przeczytałem "NEX HLO" i sobie odpuściłem... W rowerze za ponad 2k IMO śmieszne jest dawać w zasadzie drugiego po M3020 najtańszy widelec trekkingowy Suntour'a... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
levy123321 Napisano 17 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 tak zgadzam, się na obronę tylko mogę dodać że o RST które są montowane w authorach słyszałem trochę negatywnych opinii niestety chyba tak to już jest że jak szuka się gotowego roweru to zawsze jakaś część będzie słabsza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PjeseczeQ Napisano 17 Marca 2014 Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 Vita, która siedzi w Author'ach za 2k&up i tak sporo lepsza niż NEX... A ta hydrauliczna blokada tam to pic jak nie wiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
levy123321 Napisano 20 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2014 Czy w crossowych rowerach amortyzator ma aż tak wielkie znaczenie? Tak naprawdę porządne amorki zaczynają się od ponad 500zł...a niestety nikt chyba nie kładzie takiego sprzętu do roweru za ok 2.5k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kluska Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 witam dodam że Author wprowadził limity wagowe, które wynoszą 100 kg DMC autor tematu waży 75 kg + 12-13 kg rower bez osprzętu (z osprzętem ±15kg) pozostaje 10 kg na bagaż (torby, plecaki sakwy) to przy wypadach weekendowych możne być trochę mało. Proszę dokładnie doczytać w karcie GW jakie są limity i które modele są objęte. EDIT: DMC dla authora wynosi 110kg, przepraszam za pomyłkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.