Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Uruchomiłbym klej epoksydowy, scalił i zobaczył jak się sprawuje. Generalnie pęknięta część stanowi ogranicznik regulacji gate, sama w sobie nie przenosi szczególnie dużych obciążeń. Jako alternatywa możesz rozwiercić korpus z drugiej strony, tworząc podobny otwór i obrócić metalowy trzpień. Tutaj fotki z rozbiórki+opis: https://plus.google.com/u/0/photos/106387281512330598851/albums/5976303958071625409?authkey=CK_Ji57CzOaDcw

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Mam pytanie czy ten trzpień powinien być na dole tego otworu jak na tym zdjęciu https://plus.google.com/photos/106387281512330598851/albums/5976303958071625409/5976304655488460434?authkey=CK_Ji57CzOaDcw&pid=5976304655488460434&oid=106387281512330598851

Jak widać z kształtu tego otworu to metalowy element powinien mieć możliwość przesuwu wzdłuż swojej osi podłużnej i u mnie w tłumiku nie było kulki metalowej jak na zdjęciu.

Jeszcze jedno pytanko po serwisie podczas odblokowywania amortyzator manetką poplock nie odblokowuję się do końca (udaje mu się samemu do około połowy), żeby do końca się odblokował trzeba pomóc i przesunąć do końca niebiesko pokrętło na ladze. Czego jest to wina? Przed zamontowaniem tłumika próbowałem kluczem i wszystko grało tzn.: po puszczeniu elementu na który na chodzi niebieskie pokrętło to powracało ono na swoją pierwotna pozycje a po złożeniu wszystkiego do kupy nie działa tak jak trzeba.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team

Ten element musi mieć możliwość ruchu, jego pozycja jest zależna od położenia regulacji gate, w wersji tłumika bez regulacji wartość ta jest ustawiona domyślnie. Masz nowszą wersję tłumika gdzie ta kulka jest schowana lub zastąpiona innym patentem. 

Manetka prawie na pewno nie odbija przez zatarty pancerz/linkę, na początek wymień na nowy zestaw, jeśli nie pomaga to można napiąć sprężynę w tłumiku na 2 razy, będzie odbijać na 200% ale będzie dodatkowy opór na dźwigni przy blokowaniu. Czasem trzeba dobrać cieńszą linkę do pancerza lub użyć pancerza hamulcowego, ew nasmarować np. smarem ptfe dla zmniejszenia oporów.

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez jasi0
      Witam, posiadam w swoim rowerze rebę dual air z 2009. Ostatnio robiłem jej pełen serwis. Gdy zlałem olej z tłumika, wyszło jakoś koło 100 ml. Po wyczyszczeniu wszystkich części dokładnie zalałem tyle ile mówi producent, czyli 123ml oleju. Już na początku okazało się, że jest go widocznie trochę za dużo, ponieważ amortyzator prawie wcale się nie uginał. Wyssałem trochę strzykawką, i było lepiej. Ostatnio zauważyłem że mimo wszystko amortyzator nie chodzi do końca tak jak bym chciał, tzn nie wykorzystuje całego skoku. Dzisiaj, gdy dokładnie czyściłem rower chciałem to sprawdzić, i okazuje się, że gdy spuszcze powietrze z obu komór amortyzator nie ugina się do końca, tylko zostają 2-2,5 cm. Według was, powinno tak być czy dalej mam w nim zaduzo oleju, mimo tego że producent sugeruje aby wlać jeszcze więcej? Może są jakieś ograniczenia, aby nie dobić amortyzatora? Ale prawie 3 cm bez wykorzystania skoku to chyba trochę dużo.
    • Przez Unbroken_reed
      Cześć, od dawna skutecznie stosuję pewien sprawdzony sposób na naprawę zatartych tłumików TK/MC/MC DNA.
      Znajdzie zastosowanie dla tłumików TK (TurnKey) MC (Motion Control) i wersji MC DNA.
      Zablokowany tłumik w Rock Shox'ach to często skutek zatarcia się tworzywa z których zrobione są jego elementy. W przypadku starszych konstrukcji - TK, z tworzywa był top cap i górny element shaftu który w top cap'ie się obracał. Zabrudzenia były bezlitosne w miejscu stykania się tych elementów i po dłuższym czasie potrafiły totalnie zablokować tłumik kompresji. Rozwiązaniem jest delikatne wygładzenie powierzchni tarcia. Podobne bolączki dotykają tłumików Motion Control, które mają w prawdzie aluminiowy top cap, jednak część shaftu pozostaje wciąż wykonana z tworzywa. (tłumiki MC do SID nie wykazują tendencji do tego problemu, ponieważ zmieniono w nich materiał górnej części shaftu)
      Oto sprawdzony sposób, żeby sobie z tym poradzić:

      To tylko 2 minutki!

    • Przez Enadxx
      Posiadam nowy amortyzator: Recon Silver RL (FS-RCNS-RL-D1).
      Prosto po wyjęciu z pudełka i napompowaniu,  amortyzator po wciśnięciu zapadał się i nie ma siły wrócić to stanu gotowości. Musiałem go ręką wyciągnąć z goleni.
      Dzięki wskazówkom pomocnych ludzi z innego forum (pozdrawiam @Accent_Szaj  ) Wziąłem się za serwis 0:
      -rozdzieliłem golenie (w goleniach wręcz pustynia, może kropelka wyleciała)
      -wyczyściłem 
      -rozebrałem sprężynę powietrzną i ponownie ją złozyłem nakladajac sram butter na uszczelki i wlewając olej rock shox wg. manuala sram
      -nasaczyłem gąbki
      -posmarowałem uszczelki kurzowe sram butter 
      -złożyłem wszystko do kupy i wlałem olej rock shox w dolne golenie (więcej niż instrukcja przewiduje ok 10-12 ml na golen)
      * tłumika nie ruszałem
      ** blokada skoku działa
      Bez mojego nacisku amortyzator jest wyprostowany, jednak problem z zapadaniem niestety nadal nie jest rozwiązany. Dopiero gdy napompuje amortyzator w rejony wartości maksymalnej (ok. 205psi), to po naciśnięciu kierownicy jest w stanie się wyprostować. Gdy zjadę z ciśnieniem do np 120psi (do mojej wagi 70kg wartością referencyjną jest ok 80psi) usiądę na rower ugięcie wstepne pochłonie prawie 70 powierzchni skoku, a i po zejściu z roweru amortyzator nie wraca do pozycji gotowości. Mój poprzedni rock shox recon już przy wartości 50psi pracował idealnie.
      Proszę o pomoc co jeszcze mogę zrobić, poza odsyłką reklamacyjną.
       
    • Przez Turb0
      Witam mam pytanie o poradę odnośnie amortyzatora SR suntour Aion QR15.
      Mam ten amorek w rowerze typu Dirt ustawiony na 100mm skoku i mam z nim taki problem że jakiś czas temu blokada skoku tak jakby się przekręciła i kręci trochę bardziej niż powinna (raz amortyzator się blokuje a raz nie i na odwrót) nie drążyłem wcześniej co mogło się stać bo i tak nie używam tego za często ale dzisiaj postanowiłem że pojadę sobie do sklepu rowerem i podskakując na krawężnik (nie uderzyłem w nic tylko wskoczyłem na niego) usłyszałem niepokojący dźwięk jakby amortyzator wciągał powietrze i trochę piszczał (ciężko określić ten odgłos).
      Czytałem na internecie że w tych amortyzatorach problem jest z tłumikami i mam nadzieje że mnie to nie spotkało.
      Jak by były potrzebne jeszcze jakieś informację to z chęcią ich udzielę 
      Bardzo proszę o szybka pomoc
      Bardzo dziękuje i pozdrawiam 
    • Przez Sebamazi
      Witam.
      Otóż sprawa wygląda tak.
      Posiadam rock shox monarch z 3 stop. blokadą blok-mid-open. oraz amor. przód lyrik charger 2.0.
      Moje pytanie brzmi czy mogę jeździć traski typu flow np: (twister rocknrolla Sahaira) na skręceniu kompresji na ok. połowę w amorze i na mid. w damperze.
      Bez obawy że przy mocniejszym ugięciu coś w środku pęknie ?
      Na otwartej kompresji rower bardzo mi się buja na takich traskach i mnie spowalnia a dopompowanie nie wchodzi w grę gdyż na traskach naturalnych muszę mieć miękko dla przyczepności.
      Może to oczywiście dla niektórych , że tak można ale ja mam taką blokade umysłową że coś mi się zepsuje przy ewentualnym dobiciu a na zestaw amortyzacji który tera mam musiałem długo zbierać więc z tąd obawy.
      Sprzęt bez gwarancji jak co bo używany.
      Proszę o odpowiedz obeznanych :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...