Skocz do zawartości

[Rower] Grand Canyon AL 6.9 2014 - geometria, temat ogólny


hpolski010

Rekomendowane odpowiedzi

No... nie najlepiej to mówi o jakości ramy.

 

Nie próbowałeś z zamrażarką? Sztyca 30,9 mm po schłodzeniu o 40 oC (od ok. +20 oC do ok. -20 oC), zmniejszy swoją średnicę do 30,6 mm (30,9 mm x (1 + (23 x 10-6 x 1/oC x -40 oC))). 0,3 mm to już całkiem sporo.

 

Byłbym wdzięczny, gdybyś jeszcze zarzucił fotkę suportu od spodu - jak ta dziura na żywo wygląda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ,skoro posiadasz nowego GC 6.9 . Czy możesz zrobić zdjęcie w zbliżeniu mufy od dołu w miejscu wyjście linek do przerzutek z dolnej rury? Proszę zamieść to zdjęcie w tym temacie. Z góry dziękuję. Pozdrawiam.

Edytowane przez bazzz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie próbowałeś z zamrażarką? Sztyca 30,9 mm po schłodzeniu o 40 oC (od ok. +20 oC do ok. -20 oC), zmniejszy swoją średnicę do 30,6 mm (30,9 mm x (1 + (23 x 10-6 x 1/oC x -40 oC))). 0,3 mm to już całkiem sporo.

No super - zamrozisz, włożysz i co dalej? Będziesz woził zamrażarkę w plecaku, żeby regulować wysokość siodła na szlaku?  :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslałem o schładzaniu, ale co później? Miałbym zaklinowanie, a wyjęcie jej by spowodowało mega krechę....   Musiałem zlikwidować przeszkodę po chłopskiemu ;). Teraz sztyca chodzi gładko i nic nie obciera. Nie wiem do końca czy to był zadzior, czy jakiś piasek jednak... ale gdyby to był paproch to by się przecież przesuwał a nie rysował w tym samym miejscu i tak głęboko.   Na szczęście tera jest już dobrze.   Wrzucam fotki dołu ramy oraz sztycy jak wygląda.  Dobrze, że te rysy są poniżej krechy ;)

 

http://postimg.org/gallery/ecf6c3hs/

 

Pozdro!

Edytowane przez qb3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qb3 - może spróbuj zareklamować chociaż tę sztycę? Bo wygląda jakbyś się nudził z gwoździem w ręku ;)

A tak na poważnie - skoro Canyon reklamuje się, że sprzedają rowery gotowe do złożenia i jazdy, a z taką rzeczą miałeś problem już na wstępie, to może warto spróbować? Wysłać zdjęcia.

Z podobnego, choć nie dotyczącego reklamacji doświadczenia z Canyonem wiem, że mogą w zamian dać choćby jakiś rabat na akcesoria, jeśli wiedzą, że sami coś sp... spartaczyli. Myślę, że nie zaszkodzi poubiegać się o swoje prawa :thumbsup:

Edytowane przez Siewca_Spustoszenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Myślę, że nie zaszkodzi poubiegać się o swoje prawa

W momencie, kiedy rower przychodzi i sztyca nie pasuje - jak najbardziej!

W momencie, kiedy problem został już siłowo i brutalnie rozwiązany - gdybym pracował w Canyonie, zareagowałbym jak Obeliks w Twoim avatarze :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze sztycą wszystko ok było. W Gianta Talona wchodziła bez problemu. To rura w która wchodzi sztyca stanowiła problem, ale go rozwiązałem w 5min ;)   Czekałem na ten rower prawie 2mce. Jakbym teraz mial reklamować ramę przez jakiś piasek czy mikroskopijny zadziorek który wyrównałem małym pilniczkiem to bym zdechł!  Porysowaną sztycą się nie przejmuję bo to sporo poniżej kreski minimalnej.   Jęśli będzie się działo coś poważnego z tą ramą to reklamuję, ale pierw chce zrobić chociaż 10km w terenie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca o to mi chodziło, Chopaki ;)

Być może jest za późno, żeby zwracać rower jako nówkę bez uszkodzeń, a żądać nowego z komponentami, które na odmianę do siebie pasują.

 

Ale wizerunkowo, wysłanie roweru z niedoróbkami, nerwy i irytacja kupującego, są dla marki niewątpliwie problemem. A nuż napisze na jakimś forum? No dobra, już to zrobiłeś, ale nie w tym rzecz. Chodzi o to (i w mojej ocenie nie będzie to pieniactwo), że jakaś zdrowa rekompensata za irytację i - niepodważalnie - ich błąd się należy.

 

Poza tym - sztycę porysowałeś za pierwszym razem zupełnie nieświadomy tego, co ją czeka w rurze. Już wtedy uległa zarysowaniu. Kolejne rysy powstały, kiedy ją wyjmowałeś. Ciężko dopatrywać się w takim działaniu Twojej winy, skoro składałeś elementy, które mają wchodzić w siebie jak nóż w masło.

 

Dlatego, jako posiadacz avatara z Obeliksem "ale głupi Ci Rzymianie" świadczącym o moim autorytecie w kwestii roszczeń reklamacyjnych, stwierdzam tymże autorytetem, że należy spróbować :)

 

Ceterum censeo carthaginam... etc. etc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W terenie jeszcze nie... w sumie to przetestowany został góra z 15 min. - mała rundka po okolicy oraz wypad do bankomatu i po bułki + kurczaka z rożna ;)  Niestety, ale męczy mnie przeziębienie i katar przez co nie chce zapuszczać się daleko w rejony TPK, zanim nie przestanę kichać i smarkać ;)  Wyszedłem jedynie aby sprawdzić czy hamulce hamują i przerzutki przeskakują oraz czy ustawiłem sobie dobry kąt opadania kierownicy i samą wygodę siodła (wynik: twarde i niewygodne - czas w końcu pomyśleć o pampersie lub wstawię sobie moje miękkie ze starego roweru bo już dziś boli mnie zad!).   Co do testowania napędu to okazało się, że musiałem dziś regulować przednią przerzutkę wraz z nowym napinaniem linki przy samej przerzutce bo górny blat ledwo się wbijał, a jak już wszedł to łańcuch obcierał o tego SLXa.  Na bank dam Wam znać jak rowerek śmiga, gdy tylko wjadę do lasu lub na inne wertepy.  Pierwsze wrażenie porównując do sztywnego 20 letniego Gianta Sierra (na mojej fotce)  jest takie, że Canyon to bardzo stabilna bestia i nie robi mu piach czy stromy podjazd. Rower w dodatku jest dość lekki mimo, że wygląda na duży i ciężki :)

P.S.   Nigdy wcześniej nie śmigałem na 29er. Jedynie parę razy na 27 calowym Giant Talon.  

Edytowane przez qb3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam takie szybkie pytanie do posiadaczy AL 6.9, jaka tam jest właściwie piasta zamontowana bo brak takiej info na w spec? Domyślam się, że na pewno nie będzie tam QR15, więc tutaj kolejne pytanie czy jest sens modyfikacji do sztywnej osi w tym rowerze i jak to zrobić w rozsądnym budżecie - jaki był Wasz wybór?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ok. 178 cm wzrostu i przekrok 84 cm.

Myślisz że gdybyś miał więcej o dwa cm i wzrostu i w przekroku rama dalej by była ok ? :) Pytam bo mam 180 i 86. Zamówiłem M ale według kalkulatora jestem na granicy i być może L będzie lepsza. Jak uważasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Panowie za szybkie odpowiedzi, wierzę że jest tak faktycznie, w zasadzie bardzo ucieszyła mnie ta informacja :) Zdaje się, że w tym budżecie w zasadzie jest to najciekawsza propozycja na "naszym" rynku. 

 

Kolego @ qb3, czy mógłbyś rozwiać wszelkie wątpliwości co do montowanych piast z przodu oraz z tyłu jakimiś zdjęciami lub podaniem modelu jeśli jest to do odczytania? 

 

Pozostaje mi jedynie kwestia doboru rozmiaru, sądząc po wyborze kolegi qb3 i jego wzroście 2cm wyższym niż mój - Mka, wydaje się że to jest przy tej geometrii dobrze dobrana rama, nie mniej mam lekkie obawy co do długości samej rury - 590mm - czy to aby nie jest za mała długość dla bardziej sportowej pozycji i czy nie będzie ona lekko przeszkadzała na bardziej szybkich odcinkach? Mierzyłem się w CUBach, rama 19" była dla mnie ok, nie przeszkadzała mi wysokość rury podsiodłowej (47cm), a długość 600mm była dla mnie dość wygodna - jednak to tylko suche przymiarki przy sklepie.

Proszę o Wasze zdanie i odczucia z jazdy jak mocno jest to dla osób się ścigających odczuwalne (czy w ogóle jest?), wszak chodzi tylko o 1cm, a Lka w Canyonie pod sodłem ma już 485mm - czyli ciut za dużo moim zdaniem do mojego wzrostu. 

 

Jeszcze raz dziękuję.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Wysyłam odpowiedzi na pytanka:

 

@yapa , @krystian_w  -   dla sprostowania moje wcześniejsze wymiary (178/84) powstały z pomiarów w samych skarpetach.  W butach SPD mój przekrok wzrasta do ok. 88 cm (mierzyłem z niedowierzaniem kilka razy z książką wciskaną mocno pod jajca prostopadle do ściany). Dziwi mnie taka różnica, więc możliwe, że wcześniejszy pomiar był zrobiony niepoprawnie (za słabo dociskałem książkę lub prostata mi urosła ;) ) i mam jednak większy przekrok w skarpecie (np. 86cm). Sprawdzę to w domu jeszcze dziś i podam wyniki.  

 

Co do dopasowania ramy to powiem Wam, że z nałożonymi butami wciąż jest bardzo spoko i nawet mogę stanąć nad rurą prawie przy samym mostku. Bez butów czuję jej dotyk już w połowie długości rury (stanie w lekkim rozkroku).  Jakbym jednak miał większy przekrok (licząc w butach) to byłoby pewnie kiepsko ponieważ sztyca już na dzień dzisiejszy jest schowana tylko kilka cm powyżej kreski minimalnej. Jak coś to firmowa sztyca do Canyona Iridium ma dł. 40 cm.       Wracając do geometrii tego roweru to widać, że nie jest mocno sportowa. Mi to bardzo pasuje ponieważ mam całkiem długie giry i nie leże na tym rowerze mocno wyciągnięty. Kierownica jest minimalnie niżej niż GC 6.9 nie zmieniła się od 2014 ani trochę. Doczytałem się tutaj głównie, że modele GC do 6.9 nie mają typowo sportowej geometrii. Dopiero od 7.9 (SLX) mają skracane trójkąty tylne i bardziej wyciągnięte rury.  Co do mnie to myślałem nieco o nowym GC 7.9, ale oprócz różnicy w cenie (2000 zł) to odstraszyło mnie też to, że jest bardziej wyciągnięty i ma bardziej odchudzoną ramę, czyli w razie konieczności to bagażnika na niego już nie zamontuję. GC 6.9 wydawał się po prostu bardziej uniwersalny na wypady terenowe w TPK, a zaoszczędzoną kasę wydać mogę na ubrania i inne akcesoria do rowerku. Ja ścigać przecież z nikim się nie będę (no może spierdzielać przed ulewą hehe ), a w maratonie dla frajdy można pojechać i na byle czym ;)  Dlaczego kupiłem Canyona?  Bo w tej cenie wydawał mi się bardzo dobrym i lekkim rowerem. Do tego ten za######isty czarny matowy stealth kolor. 100% BATMAN!  Rok temu czaiłem się na Radona ZR Team 29 8.0 lecz model z tego roku przypakował chyba 1kg (1.3 kg cięższy od GC 6.9) mimo nowoczesnego napędu, a zamiast Reby z przodu dali amora z serii 30. 

 

Co do osi to z przodu rower posiada sztywną, a z tyłu miękka ;)  Dopiero model 7.9 ma obydwie sztywne jednak z tego co czytałem opinie ekspertów to w Hardtailach sztywna oś z tyłu nie robi dużej różnicy. Ja nie mam porównania. Mój ostatni rower to 20 letni sztywniak na ramie chromoly, więc mam wrażenie, że ten nowy góral jedzie sam hehe. 

 

Wrzucam fotki osiek i linki.  Mam nadzieję, że pomogłem. 

 

20160229_065021.jpg 20160229_065047.jpg 20160229_065103.jpg 20160229_065133.jpg
 
 
  -  Tutaj filmik (po angielsku) z recenzją GC AL 5.9 2014, który ma tą samą geo. Koleś jeździ w testach na rozm. L i mówi jaki ma wzrost i co by w rowerze zmienił (np. skrócił mostek). Zresztą wygląda na nim jakby rower był nieco duży.
 
P.S. Jak chcecie fotki z moim ciałem na rowerze lub na rurą to dajcie znać. Porobię specjalnie parę zdjęć i sobie zobaczycie jak rower się ma do mojego chudego cielska ;)
 
P.S.2 (PYTANIE LAIKA ) Czy ten plastik co jest na tylnej piaście przed szprychami się demontuję czy to ma zostać na stałe? Chodzi o tą czarną tarczę z literami oznaczającymi szprychy.
Edytowane przez qb3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

(PYTANIE LAIKA ) Czy ten plastik co jest na tylnej piaście przed szprychami się demontuję czy to ma zostać na stałe?

jeśli chodzi Ci o osłonę za kasetą, która ma za zadanie ochronę szprych przed spadającym łańcuchem, przy prawidłowo wyregulowanej przerzutce, można wywalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki qb3, rozwiałeś kilka wątpliwości :) Zdjęcia ridera na rowerze jak najbardziej wskazane, mogą też pomóc kilku osobom :)

 

Sądzę, że zbyt wysoką pozycję jazdy jeśli by nazbyt mocno przeszkadzała, można nieco zbić regulując lub wymieniając mostek na dłuższy (choć bez przesady) czy też siodełko (to fabryczne pewnie i tak pójdzie pod młotek).

 

Fajnie jakby się jeszcze ktoś inny wypowiedział co jeździ na M / L-kach. :)

 

P.S. Da radę przyszłościowo do tylnego koła wsadzić sztywną ośkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...