rzezniol Napisano 27 Listopada 2015 Napisano 27 Listopada 2015 W tym roku zrobili bardzo krótki ogon ... więc musieli coś zrobić aby rower utrzymał stabilność i więc wypłaszczyli kąt sterówki ... Nie wiem jak mocno przebudowali główkę bo jednocześnie zwiększyli skok amortyzatora o 10% na + a to też wypłaszcza kąt główki. Skracając skok ze 110 mm do "klasycznych" 100 mm jesteś w stanie wyostrzyć nieco kat główki. Do tego wydłużyli nieco górną rurę aby rower nie stracił na podjazdach i w sumie tych wszystkich zmian mamy większą bazę kół Tylko czy jest sens wyostrzać kat zanim się na rowerze nie pojeździ ? Rower najprawdopodobniej będzie dawał więcej "fanu" w jeździe w dół niż zeszłoroczna geometria ... Wydaje mi się ze zmiana geometrii podyktowana została zmianami w świecie wyścigów XC, gdzie trasy są coraz bardziej "widowiskowe" czytaj bardziej w dół ... Co jak co SLX aspiruje do poważnego ścigania się więc ... Ewolucja teoretycznie robi następcę lepszym od poprzednika. Reasumując powinna to być świetna maszyna do ostrej jazdy Pozdrawiam Cytuj
misiojedzie Napisano 27 Listopada 2015 Napisano 27 Listopada 2015 Macie jakiś sprawdzony sposób na przekazanie żonie komunikatu o tym że ferie spędzimy w domu bo świetna promocja na rowery była? Na ferie nie mamy. Ale jak nie będziesz wiedział jak powiedzieć że wszystkie swoje finansowe bonusy odkładasz na nowy rower zamiast na wakacje a zresztą i tak urlop w pracy rozpisałeś pod kalendarz zawodów a nie wyjazd w ciepłe kraje to zgłoś się do mnie "niestety chyba w przyszłym roku nigdzie nie wyjedziemy, yyy no bo tego, wiesz..." @reba29er Skończ pie**ić. To temat dla ludzi którzy już kupili, jeszcze nie kupili ale wiedzą co będą zamawiać lub chcą rozwiać swoje wątpliwości w sprawie nowego roweru. Pytania do wróżbity maćka zadawaj na stronie tvn'u. Skaczesz jak ping-pong po wszystkich możliwych wartych uwagi modelach, pytasz czy kupić rower za 5k, czy może za 11k... sam nie wiesz czego chcesz, nie odpowiadałeś kilka razy na pytania o przeznaczenie roweru a jak już odpisałeś to dowiedzieliśmy się że: 1.) rower do 1.5h jazdy w lesie, ostre tempo, codziennie lub co drugi dzien. 2.) w lesie jazda troche glownymi drogami, troche mniej uczeszczanymi. 3.) gor to nie ma. sa jakies podjazdy, na gorki, a raczej takie lesne wydmy, wiec to za wysokie nie jest. 4.) moze pozniej bede jezdzil przez ten las do wiekszego lasu, wtedy bedzie to 2h+, (WOW, 2h+ !) Przemyśl jeszcze swoje plany czy warto pakować się w tego typu sprzęt który wiąże się z czasem z kosztownymi wymianami części, nie wiem ile masz lat, zresztą chyba nie tylko ja mam wątpliwości czy wogóle jesteś pełnoletni, czy sponsorują cie rodzice, a może wogóle nie masz kasy tylko bajkopisarzysz, nie ważne. W odpowiedzi na twój post mogę jedynie odesłać cie do http://www.decathlon.pl/C-411387-rowery-gorskie Akurat jest w fajnej cenie mój rr 500, kosztował mnie 1/8 kwoty którą ty możesz wydać a moim zdaniem po ponad pół roku katowania i bardzo, bardzo udanych amatorskich zawodach działa równie dobrze jak w momencie zakupu, a ty chcesz tylko pojeździć czasem po lesie. Zastanów się. Pamiętaj że choćbyś wydał i 50 000 to rower sam nie pojedzie do przodu. Cytuj
robertocarlos Napisano 28 Listopada 2015 Napisano 28 Listopada 2015 Ostro sie robi dadza rocznik 2016 i kupie kashime albo al albo cf. Po co chcesz ladowac sie w tak duzy wydatek ,jezdzac po lesie? Jesli bardzo chcesz Kashime to ok Twoj wybor ale w lesie spokojnie AL SL wystarczy a AL SLX 7.9 bedzie juz bardzo dobry..Dobrze tez troche kasy przeznaczyc na dobre ciuchy,buty i tez porzadny plecak jak planujesz dluzsze wypady.. Cytuj
reba29er Napisano 28 Listopada 2015 Napisano 28 Listopada 2015 skasowalem oryginalny post, ale na to odpisze. (WOW, 2h+ !) a ty na tej swojej amatorce to rozumiem robisz maratony po 8h. i jest jeszcze taka roznica, ja wsiadajac rano na rower na te 1.5h bede mial juz zrobione 1h porannych cwiczen, m.in takich jak na fimiku: Cytuj
misiojedzie Napisano 28 Listopada 2015 Napisano 28 Listopada 2015 (edytowane) @reba29er No nie po 8 h, ale zakup roweru w przedziale cenowym do 11k żeby sobie ot tak pojeździć te 1.5 czy 2 h jest trochę bez sensu. Ludzie jeżdżą więcej niż ja i ty razem na o wiele gorszych rowerach. Poza tym jeżeli chodzi o filmik który wrzuciłeś widzę że traktujesz rower bardziej jak część twojego treningu, kup więc coś w miarę taniego ale niezawodnego, coś w cenie 5-6 k na pewno wystarczy. Canyon jako firma jest dobrym wyborem ale na tym się kończy twoja własna decyzja, sam nie wiesz czego chcesz, napisałeś o przeznaczeniu roweru do którego aż nadto wystarczy tak naprawdę jakiś średni model tak jak napisałem w akapicie wyżej. Pytasz po to żeby uzyskać odpowiedź, nie dziw się że czasem ktoś napisze coś co będzie ci nie na rękę. edit: no i przemyśl to co napisał robertocarlos, ciuchy, buty itp pierdoły typu choćby pulsometr też kosztują i wbrew pozorom mają znaczenie. Edytowane 28 Listopada 2015 przez misiojedzie Cytuj
beskid Napisano 28 Listopada 2015 Napisano 28 Listopada 2015 @reba29er poziom Twojej wiedzy odzwierciedla pytanie o Nerve i to jak ten sprzęt poradzi sobie na kamieniach i ogólnie w lesie. Odpowiedziałem Ci to teraz Ty mi odpowiedz bo jak widzę kasę masz czemu nie idziesz w tą stronę czyli fulla xc tylko zawracasz przez długi już czas gitarę z HT?? Taki rower jest właśnie na takie tereny i do takiego zastosowania. Sporo ludzi tutaj by takie coś sobie sprawiła tylko brak funduszy. U Ciebie nie ma z tym problemu więc o co się rozchodzi?? Cytuj
Adonis Napisano 28 Listopada 2015 Napisano 28 Listopada 2015 (edytowane) Cześć koledzy, Ja się zastanawiam pomiędzy GC 5,9 a 6,9. Obydwa w niebieskiej wersji i tutaj prośba - czy kupił ktoś jeden z powyższych rowerów i mógłby wrzucić realne zdjęcia ? Jestem ciekaw jak rower prezentuje się na żywo. To mój pierwszy post wiec wypada się przedstawić:-) Jestem z okolic poznania rok temu kupiłem szose endurace al canyona i bardzo polubiłem te markę. Niestety za dużo nie pojezdzilem bo zerwałem wiezadlo w kolanie w lipcu. Teraz wracam do formy w międzyczasie ukradli mi mojego Kellys oxygen zatem rozglądam się za jakimś nowym. Brak możliwości zamontowania fotelika dziecięcego to dla mnie duży minus ale nie dyskwalifikuje roweru z tego powodu.w przyszłym roku zamierzam pojechać kilka razy w jakiś zawodach amatorskich ale bez wielkiej napinki. Pozdrawiam Edytowane 28 Listopada 2015 przez Adonis Cytuj
vdcmike Napisano 28 Listopada 2015 Napisano 28 Listopada 2015 Obawiam się, że wersji 2016 jeszcze nikt nie z nas nie ma... Sprawdź terminy dostępności (kliknij kalendarz przy wybranym modelu). Cytuj
Adonis Napisano 28 Listopada 2015 Napisano 28 Listopada 2015 Widziałem oczywiście. Nie wiem od kiedy są dostępne modele 2016 zakładając że od początku października to być może pierwsze rowery docierają juz do szczęśliwców. Będę czekał może ktoś wrzuci fotki. Mi się nie spieszy bo rower kupie tylko wtedy gdy uda mi się spieniezyc pewna nieruchomość. Cytuj
reba29er Napisano 28 Listopada 2015 Napisano 28 Listopada 2015 ETA rocznika 2016 skacze, raz ten miesiac, raz inny. teraz na cf 8.9 L jest poczatek stycznia a al 9.9 koniec marca wczesniej cf'y byly datowane na koniec listopada,poczatek grudnia. miejmy nadzieje, ze rowery w tej zapowiadanej promocji beda dostepne od razu Cytuj
Siewca_Spustoszenia Napisano 28 Listopada 2015 Napisano 28 Listopada 2015 ja wsiadajac rano na rower na te 1.5h bede mial juz zrobione 1h porannych cwiczen, I moje przypuszczenia co do ilości wolnego czasu (i zapewne wieku) się potwierdziły @Adonis: jeśli chodzi o samą prezencję, a więć lakier, to myślę, że tu masz niezłe próbki w naturalnym świetle: https://lh6.googleusercontent.com/-uy56ESq1ZpY/VJcadBoWK8I/AAAAAAAAGu0/Awt8OrIdUSs/s1440/20141221_151918.jpg http://fstatic1.mtb-news.de/f3/17/1774/1774197-3l6aeve0ot2f-20150201_145706-original.jpg Cytuj
rzezniol Napisano 28 Listopada 2015 Napisano 28 Listopada 2015 @@Siewca_Spustoszenia, To nie jest niebieski A.D. 2016 ... ten kolor to 2015 ... Pozdro Cytuj
Adonis Napisano 28 Listopada 2015 Napisano 28 Listopada 2015 (edytowane) Siewca_Spustoszenia - piękne dzięki za świetnej jakości zdjęcia. @rzezniol - jeśli to nie jest 2016 to wydaje się identyczne malowanie jak w modelu 5,9 2016 --> https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/2016/grand-canyon-al-5-9.html teraz tylko czekam aż ktoś wrzuci zdjęcia niebieskiego 6,9 2016 Edytowane 28 Listopada 2015 przez Adonis Cytuj
rzezniol Napisano 28 Listopada 2015 Napisano 28 Listopada 2015 heh fakt ale ... 6,9 nad którym się też zastanawiasz ( i to jest lepsza droga niż 5,9) ma "odwrócone" kolory... Rama jest jaśniejsza od napisów Pozdro Cytuj
Siewca_Spustoszenia Napisano 28 Listopada 2015 Napisano 28 Listopada 2015 (edytowane) @rzezniol i adonis: No właśnie GC 5.9 2016 jest w tym malowaniu, co podlinkowałem (to samo było zdaje się w 5.9 i 6.9 2015). A 6.9 2016 błękitny to na razie faktycznie niewiadoma, tak samo zresztą, jak i szary 6.9 2016, bo jeszcze pierwszych dostaw nie było. Także ten. Pozdro! Edytowane 28 Listopada 2015 przez Siewca_Spustoszenia Cytuj
reba29er Napisano 28 Listopada 2015 Napisano 28 Listopada 2015 ten kolor blue-lime rzeczywiscie jest taki dobry ? imo stealth-ano red jest lepszy, szkoda ze CF'y nie maja takich kolorow tylko nudne czarny/szary szkoda ze amortyzator kolorowo nie pasuje i troche przez to sie gryzie z reszta. Cytuj
rafb Napisano 29 Listopada 2015 Napisano 29 Listopada 2015 juz strona dziala, i nie wiem brac ten cf 5.9 L za 5119pln czy inny carbon L do 11k ? GRAND CANYON CF SLX RS1.LTD 2015 - 10.839 zł Grand Canyon CF SL RS1.LTD 2015 - 9.569 zł Grand Canyon CF SLX 9.9 2015 - 9.839 zł Witam, Podepnę się pod temat, bo mam dylemat identyczny z powyższym. Jestem zdecydowany na zakup Canyona w budżecie 11 tys. Zastanawiam się między CF SLX 9.9, a CF SLX RS1, czyli rowery identyczne, różniące się tylko amorem. Wcześniej przed Black Friday, kiedy SLX 9.9 kosztował 10,8 nawet nie patrzyłem na model z RS-1, który kosztował wtedy ponad 12 tys. Teraz jednak posiadanie amora, który kosztuje ponad 6 tys zł jest kusząca. Czyli w zasadzie dylemat sprowadza się do SID XX kontra RS-1. Przewertowałem różne fora i testy i mało jest opinii użytkowników na temat RS1, a zdania są mocno podzielone. Jedni są zachwyceni, inni nie widzą różnicy, więc nie ma sensu dopłacać, a jeszcze inni twierdzą, że w testach sztywności bocznej wypada słabo. Wiadomo jeżdzą na nim topowi zagraniczni zawodnicy, jednak ich temat kosztów eksploatacji takiego sprzętu nie dotyczy tak jak mnie. To co najbardziej mnie niepokoi to ryzyko zarysowania dolnych goleni. Udział maratonach powoduje, że jeździ się po krzakach, wśród wyskakujących spod kół patyków i kamieni, a i zdarza się wyrypać na bok. Teamowy top zawodnik nie martwi się tym, że mu się goleń zarysował, bo mu go wymienią, a ja sam będę musiał to pokryć. Na krajowym podwórku nie zauważyłem ludzi jeżdzących na RS1, więc i obiektywnych opinii w necie mało. Po coś jednak ta osłona na Cannondale Lefty (choć wygląda paskudnie) zawsze jest. A tu żadnego zabezpieczenia. Podzielcie się proszę swoimi opiniami - SLX 9.9, czy ta sam rower z RS-1 za tysiaka więcej. Zamierzam na nim pojechać na Trophy. Pozdrawiam Rafał Cytuj
MichalMMM Napisano 29 Listopada 2015 Napisano 29 Listopada 2015 https://www.youtube.com/watch?v=f0xAgGAejq8 Cytuj
rzezniol Napisano 29 Listopada 2015 Napisano 29 Listopada 2015 Jak liczysz koszty to chyba jednak nie RS-1 ... Części eksploatacyjne droższe ... wymagane specjalne narzędzia do serwisu ... Jak nie robisz serwisu sam to może być trudniej i drożej go wykonać lokalnych punktach. Jak mieszkasz w małej miejscowości nie wykluczone że będziesz musiał wysłać na serwis poza miejsce zamieszkania. RS-1 wygląda i zdecydowanie zrobi poruszenie w sektorze ale czy jest jakaś rewolucja w w działaniu w stosunku do SiD`a xx ... wątpię. 6k za RS-1 ... SiD XX WC to niewiele mniej bo katalogowo jakieś 4 - 5 k potrafi kosztować i jest to topowa wersja SiD`a ... Canyon z RS-1 jest 1 k droższy od wersji z SiD`em. Nie do pominięcia jest fakt że RS-1 potrzebuje specjalnej piasty ... i w razie awarii na etapówce trudniej będzie na szybko zorganizować koło. Ja lubię sprawdzone dopracowane rozwiązania ... Aktualnie RS-1`nke traktuje jako pokaz możliwości, która potrzebuje jeszcze trochę czasu na to aby stać się "solidną i dopracowaną" konstrukcja . Wybór tak czy siak należy do ciebie . Pozdrawiam Cytuj
beskid Napisano 29 Listopada 2015 Napisano 29 Listopada 2015 (edytowane) W przypadku RS-1 jest na dzisiaj więcej marketingowego bełkotu o wadze, sztywności niż realnych korzyści. Ten wynalazek w niczym tyłka nie urywa. Jak się chce mieć rewolucyjne podejście do sztywności/pracy to się idzie w stronę Lefty Cannnona. W górskich maratonach dużo lepiej sprawdzi się topowa wersja Sid'a czy Fox'a z kashimą. Edytowane 29 Listopada 2015 przez beskid Cytuj
rafb Napisano 29 Listopada 2015 Napisano 29 Listopada 2015 (edytowane) Dzięki za opinie. Po przemyśleniu sprawy skłaniam się jednak do CF SLX 9.9 na Sid XX. Czy myślicie, że waga podawana na stronie (9,7 kg) jest realna czy jak u większości producentów będzie paręset gram więcej? Chciałbym, żeby waga roweru gotowego do startu była bliższa do 10,5 niż 11 kg. A do wagi ze strony trzeba doliczyć: - pedały, raczej xtr (+ około 310 g), - zmianę opon z X-King na Saguaro 2.2 TNT z mlekiem zamiast dętki, czyli przejście z 550g na 780g, minus dętka 150g, ale plus mleko pewnie 100g, taśma, zawór (na 2 koła wyjdzie pewnie +400g) - 2 koszyki, dętka na zapas, pompka, lekki skuwacz (liczę około 500g) Czyli z magicznej wagi poniżej 10kg robi się rzeczywista 10,9 :-(. O odchudzaniu roweru pomyślę w przyszłym roku, bo bazę do tego SLX 9.9 ma świętną (lekka rama, amor i koła). Ale z czego tu odchudzać, napędu X0 wymieniać nie będę, zostaje tylko sidło, sztyca i mostek. Edytowane 29 Listopada 2015 przez rafb Cytuj
rzezniol Napisano 29 Listopada 2015 Napisano 29 Listopada 2015 Pocieszę cię tym że mój CF SL 7,9 Team w rozmiarze M prosto z pudełka wniósł na wagę dokładnie tyle ile podaje producent w specyfikacji ... Zmartwię cię natomiast szacowaniem wagi papierowych X-Kingów w wersji RS i równie papierowych dętek jakie Canyon włożył do tego roweru. Oba moje X-kingi wniosły na wagę niewiele poniżej 450 g a dętka z tego co pamiętam miała 120 g ... słowem jesteś dodatkowe 250 g w plecy. Ale idąc tropem roweru gotowego do jazdy zawsze zamiast bidonów 2x0,7l możesz zabrać 2x 0,5 l a tuż przed zrobić " dwójeczkę" w Toi Toi`u podstawionym na starcie . Tak że ciesz się tym że już na starcie wnosisz rowerem na wagę poniżej 10 kg bo większość rowerów w tym przedziale cenowym na wagę wnosi prawie kilogram więcej. Pozdrawiam Cytuj
reba29er Napisano 29 Listopada 2015 Napisano 29 Listopada 2015 (edytowane) jedyny canyon na sid xx zostal XL https://www.canyon.com/pl/factory-outlet/#category=mtb-bikes&sort=price&order=1&id=12320 tylko on jest na SRAM X0, 10s ceowo: 9.839 zł Poprzednia cena: 13.039 zł Oszczędzasz: 3.200 zł sa jeszcze inne XL na sidXX ale cenowo 15k i wiecej a ten SID XX World Cup lepszy od kashimy terralogic ? Edytowane 29 Listopada 2015 przez reba29er Cytuj
vdcmike Napisano 29 Listopada 2015 Napisano 29 Listopada 2015 ten kolor blue-lime rzeczywiscie jest taki dobry ? imo stealth-ano red jest lepszy, szkoda ze CF'y nie maja takich kolorow tylko nudne czarny/szary Gdyby dało się anodować plastik to pewnie by zrobili. Żadnym lakierem nie uzyska się takiego efektu (wygląd, trwałość, masa) jak anodą. Cytuj
rzezniol Napisano 29 Listopada 2015 Napisano 29 Listopada 2015 (edytowane) @@reba29er, ... i co w związku z tym ? Skoro kolega @@rafb, rozważa opcję CF SLX, to wiadomo że tylko Outlet wchodzi w grę bo na 2016 CF SLX został zastąpiony Exceed`em ... widocznie jego rozmiar leży na półce. Pozdro Edytowane 29 Listopada 2015 przez rzezniol Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.