Skocz do zawartości

[1000-2000zł]Cross na drogi


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Mam 182cm wzrostu i waże około 70kg (69) .Chciałbym się poradzić jaki rower kupić .Chciałbym nim dojeżdżać do szkoły czyli około 10km dziennie.Myślałem nad tymi rowerami

 

Rower Kross Seto model 2013 1800zł

Rower Scott Metrix 30 model 2013 2160 zł (Troche za budżet)

 

Poradzicie mi jaki wybrać albo podacie swoje propozycje ,to jest mój 1 lepszy rower :D.

Jeździć będę glównie na drogach asfaltowych więc myśle że cross będzie najbardziej

odpowiednim rozwiązaniem .

Roweru nie będę kupować przez internet tylko pojade do sklepu przejade się na nim i

zobacze jak się sprawuje.

 

Z góry dziękuje za pomoc.

 

Napisano

Dzięki za odpowiedz podobają mi się te rowery .Ale widzę że nie kupie ich w żadnym z Częstochowkich sklepach rowerowych.

A te opony w kupionym nowym rowerze złe są .

Pozdrawiam .

Czy może ktoś polecić jeszcze jakieś modele rowerów.

Napisano

Nie ukrywam że lubie szybką jazde :D .Co znaczy że ma bezobsługowy napęd i jest rowerem sztywnym (newbie jestem)

Tak z wyglądu wydaje się solidny .

Napisano

Napęd tego roweru to 8 biegowy Shimano Nexus, czyli obrazowo pisząc, jest to 8 biegowa przerzutka, cała schowana wewnątrz tylnej piasty. Z przodu natomiast masz korbę z jedną tarczą. Długowieczny napęd, bo raz, że jest izolowany od warunków zewnętrznych, a dwa, że łańcuch pracuje zawsze idealnie w linii prostej. Generalnie samemu nic przy takiej piaście nie robisz, poza utrzymywaniem łańcucha w czystości i jego smarowaniem.

 

Rower sztywny, czyli bez amortyzatora. Sztywny będzie również w sensie dosłownym - w trakcie jazdy.

Napisano

Aha dzięki wielkie za wytłumaczenie ,czyli na dziurach na naszych polskich drogach wysiąde.

No nie wiem czy to będzie taki dobry pomysł .Chociaż do 2014 mają u mnie droge zbudować

nową i dziur by nie było.No wybór nie jest łatwy.

Poczytałem troche i chyba bez amortyzacji odpada chodzi o komfort jazdy .

Poczekam na dalsze propozycje .

Napisano

Wiesz, na asfalt takie sztywne rowery są jak znalazł. Gorzej się sprawują nie jakiś nierównych chodnikach, bruku itp. Problemem jest to, że aluminiowe ramy i widelce zupełnie nie tłumią drgań. Wszystko musisz przyjąć na klatę.

Dlatego też uważam, że, zaproponowany przez Ciebie, Scott Metrix ma na nasze warunki trochę za wąskie opony, jeśli miałby też robić za rower miejski.  

Gdybyś jednak chciał pójść w stronę klasycznego roweru crossowego z amortyzatorem to dobrze, żeby miał blokadę amortyzatora. Po jej włączeniu nie będziesz tracił energii na bujanie amora podczas jazdy na asfalcie. 

Napisano

Teraz to już kompletny mętlik w głowie co wybrać. :D Zawsze musi być coś kosztem czegoś .Gdyby był rower na każde warunki i każdą powierzchnie.

Czyli co możesz mi polecić w tej cenie max 2250 zł z crossa z blokowanym amortyzatorem .

Napisano

A te opony w kupionym nowym rowerze złe są .

 

Jakoś jeszcze nie spotkałem roweru z półki sklepowej z oponami skutecznie chroniącymi przed przebiciem, a w mieście szkła pełno, mało tego, w niekórych miejscch może ono leżeć miesiącami. Oryginalnie miałem jakieś tam semi slicki Kendy o wzmocnionej odporności na przebicia z dentką wypełnioną mleczkiem Slime. W przeciągu pół roku na dętki i mleczko wydałem półtora wartości nowego kompletu Schwalbe Marathon Kevlar. Obecnie mam te opony, a na zimę ich zimową wersję, mleczka samouszczelniającego już nie leję i właściwie to już nie pamiętam kiedy ostatnio pompowałem dętki. Raz w miesiącu przydało by się dopompować. Oplot kevlarowy jest tylko od strony bieżnika, wiec snaki może łapać, ale dobra dętka antyprzebiciowa i masz podwójne zabezpieczenie.

 

Wysłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 4

 

 

 

Czyli co możesz mi polecić w tej cenie max 2250 zł z crossa z blokowanym amortyzatorem .

 

Kands Maestro z internetu. Zamierzasz korzystać w warunkach miejskich więc nie ma prawa ci się nic popsuć nie z twojej winy. Gwarancja i niezgodność towaru z umową obowiązują (na allegro zwróć uwagę na to czy kupujesz rower od firmy czy osoby prywatnej). Aluminium, no i co z tego. Przyp...obdarz kogoś nienawiścią za pomocą rurki stalowej, a później alminiowym prętem, żeby się waga zgadzała i się zapytaj czy odczuł tłumienie drgań - naprawdę to nie ma znaczenia w mieście bo taksamo jak ta osoba z przykładu nie poczujesz różnicy. Biorąc dodatkowy zestaw opon możesz wziąć nieco szersze (44mm) i z bieżnikiem MTB, ważne zeby oplot koła był kewlarowy, a będziesz miał rower na każde warunki.

 

Wysłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 4

 

 

Napisano

 

Aluminium, no i co z tego.

 

No i to z tego, że kłania się umiejętność czytania ze zrozumieniem.

Giant, którego pokazałem i do którego się odnosiłem oraz pozostałe dwa rowery, o które pytał Damian000000 to rowery bez amortyzacji. Jak ktoś się na rowerach nie zna to warto go uświadomić z czym się wiąże posiadanie aluminiowego sztywniaka.

Napisano

Oplot kevlarowy jest tylko od strony bieżnika, wiec snaki może łapać, ale dobra dętka antyprzebiciowa i masz podwójne zabezpieczenie.

Schwalbe robi wersje opon z dodatkową "wkładką" utrudniającą przebicie. To jest zupełnie wystarczjące. Mleczka to zbędny wydatek. Ostatni raz przebiłem dętkę nieco ponad 2 miesiące temu, ale to było od strony szprych - moja wina, zbyt duże ciśnienie, kiepska opaska. Od strony bieżnika ostatni raz przebiłem oponę jakieś... Nie pamiętam - może z 15 lat temu. Od tamtej pory zrobiłem ponad 15 tyś km bez złapania gumy. Oczywiście w terenie jest dużo wyższe ryzyko przebicia niż na szosie.

Prewencyjnie dętkę i pompkę na zamianę trzeba mieć - nawet jeżeli opona jest wzmocniona.

 

W temacie: http://unibike.pl/vipergts.html

Napisano

Schwalbe robi wersje opon z dodatkową "wkładką" utrudniającą przebicie. To jest zupełnie wystarczjące.

Guma jest gumą i nic tego nie zmeni. Kawałek szkła wszedł mi w oponę z taką wkładką i wyszedł... 3 miesiące później po wewnętrznej stronie. Oczywiście przebicia od razu nie było, ale rezultatem było przebicie dętki, więc jednak kevlar. Dwa argmenty za: nie przetniesz szkłem ani nikt złośliwy Ci dziury nie zrobi (mówimy o mieście i ludziach, a nie o wiewiórkach), oraz oplot z kevlaru lżejszy jest od gumowej opaski wewnątrz opony. Jeśli chodzi o dętki, do dobrym rozwiązaniem są zawory samochodowe. Nie ze względu na ich jakieś szczególne właściwości, a ze względu na fakt, że można do nich kupic zabezpeczenia na wentyle w samochodach. Ludzie potrafią być zawistni wobec rowerzystów i spuszczać powietrze z kół. Takie nakrętki potrafią uratować kilka godzin prowadzenia roweru do domu.

 

Wysłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 4

 

 

Napisano

Opony Schwalbe są ok. Odkąd na nich jeżdżę ani razu nie złapałem kapcia. Sumaryczny dystans około 13 tyś km. Dzisiaj zauważyłem, że w szosowej Lugano utkwiło jakieś szkło... Ale dojechałem bez problemu... Jeszcze ;-)

Napisano

W sklepach stacjonarnych ciężko o taką obniżkę, w jednym internetowym widziałem  (top narty) ale szybko się rozeszły i taniej w innych niż za 2200 nie widziałem

Evado 4.0 to niezły rower, ale nie w tej cenie, którą proponuje Kross na stronie. Za 2000 PLN byłby ok.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...