arcadiuss92 Napisano 12 Sierpnia 2013 Napisano 12 Sierpnia 2013 Witam Nastał dzień w którym to właśnie moja tylnia opona w moim byczku wyzioneła ducha (przebiła się na wylot). Wybrałem już opony (komplet marathonów supreme) i już miałem je zamówić i wybrać rozmiar a tu zonk! moja przednia opona ma wymiar 700x40 a tylnia 28x1,50 co po przeliczeniu daje szerszą opone z przodu. W związku z tym mam pytania: 1. Czy to normalne? i czy takich same rozmiary zamówić? 2. Czy opony które wybrałem dadzą radę na mniejszym piasku, ponieważ 95% drogi pokonuje rowerem to asfalt, naprawdę rzadko się zdarza inne podłoże ( utwardzona droga leśna 4% i piasek 1% ) Dzięki z góry za odpowiedź!!
dziobolek Napisano 12 Sierpnia 2013 Napisano 12 Sierpnia 2013 Ta rozmiarówka ma się tak, że... Dwie opony dla przykładu z mojego życia wziętego: Michelin Cyclocross Jet 700x30 - fizycznie zmierzona szerokość suwmiarką to ok.36mm, Continental Touring Plus 700x37 - fizycznie zmierzona szerokość suwmiarką to ok.35mm. Obie napompowane i na tej samej obręczy Co do Twojego dylematu, to... rzecz gustu, potrzeb, "widzimisię" itp. Dwie takie same to raczej standard i łatwiej z kontrolą zużycia, bo wiadomo, że tył się szybciej zużywa. Można to kontrolować zamieniając co jakiś czas opony miejscami, lub (ja tak robię) kiedy zużyje się tylna, to zakładam przednią na tył, a na przód idzie identyczna tylko nówka. Jeśli jedna szersza, jedna węższa, to z reguły szerszą zakłada się z przodu, aby łatwiej prowadzić na sypkich (i podobnych) nawierzchniach i nie grzęznąć tak łatwo.
Tomek21001 Napisano 12 Sierpnia 2013 Napisano 12 Sierpnia 2013 Supreme -opony prawie idealne (wersja evo,hd 2cale,takie akurat ujeżdżam) - od dwóch lat bez kapcia,trwalsze bez porównania niż racery.Doskonałe na suchy i mokry asfalt,przejadą przez las,świetne na utwardzone ścieżki typu "niemieckiego" czyli wbity w ziemię grys,suchy beton.Niestety nie jadą w ogóle po piachu. Warto kupić dwie jednakowe,zużycie jest naprawdę powolne i będą parokrotnie zmieniane przód/tył.
arcadiuss92 Napisano 12 Sierpnia 2013 Autor Napisano 12 Sierpnia 2013 hmm świetny pomysł, wiadomo że przednia zawsze się szybciej zużywa można podmieniać co jakiś czas teraz miałem marathony cross, supreme są szybsze?
dziobolek Napisano 12 Sierpnia 2013 Napisano 12 Sierpnia 2013 hmm świetny pomysł, wiadomo że przednia zawsze się szybciej zużywa Ekhem... no u mnie jakoś tak tylna się szybciej zużywa.
Tomek21001 Napisano 12 Sierpnia 2013 Napisano 12 Sierpnia 2013 Będą szybsze niż marathon Cross,przecież to "cięte" slicki. Zużywa się zawsze szybciej tył,dotyczy każdego typu opony.
arcadiuss92 Napisano 12 Sierpnia 2013 Autor Napisano 12 Sierpnia 2013 Jeszcze jedno mam pytanko, duża jest różnica miedzy tymi marathonami a modelem racer? No u mnie przód jest bardziej łsy, ale to moze dlatego że była tam inna opona założona, nawet nie wiem jaka bo nazwa starta:)
Tomek21001 Napisano 12 Sierpnia 2013 Napisano 12 Sierpnia 2013 Racer trochę lżejszy od Supreme,mniej gumy,inny wzór bieżnika,trapezowe "klocki",trochę mniej odporny na przebicie.Używałem 700x35.Różnica w oporach na asfalcie dla mnie niewyczuwalna.
arcadiuss92 Napisano 12 Sierpnia 2013 Autor Napisano 12 Sierpnia 2013 I wszystko jasne wybór padł na supreme, wielkie dzięki za wszelkie informacje;)
vitesse Napisano 12 Sierpnia 2013 Napisano 12 Sierpnia 2013 nowa zalozysz na przod stara na tyl i będzie dobrze
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.