Skocz do zawartości

[1400-1900] MTB - problem z wyborem


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie wszystkich użytkowników

Jestem świeżakiem na forum, a to mój pierwszy post. Jednak niezwykle ważny - Wasze podpowiedzi mam nadzieję pomogą mi w wyborze najlepszego z pośród rowerów MTB w granicach cenowych 1500 - 1800 zł. Dlatego już na wstępie dzięki za wszelkie komentarze :laugh:  Zaznaczam, że nie znam się zbytnio na rowerach (zabezpieczenie na wypadek jakiejś głupoty z mojej strony), jednak robię postępy (zanim zacząłem rozglądać się za rowerem wiedziałem, że powinien mieć koła, teraz wiem, że warto zwrócić uwagę na kilka innych szczegółów). Zacznę od najważniejszych informacji o przyszłej eksploatacji jednośladu i interesujących mnie elementach wyposażenia, a następnie przedstawię kilka rowerków, które w mojej opinii najlepiej spełniają oczekiwania.

Do czego rower?

Jeżdżenia oczywiści :icon_cool:  a gdzie? Ulice, ścieżki w lesie, polne drogi, czasami trochę piasku, denerwujące trelinki. Nieduże podjazdy, niezbyt strome zjazdy czasem po mieście. Nie mam zamiaru skakać rowerem po górach albo sprawdzać czy przy zjeździe z górki zacznie mnie gonić policja. Zwykle będę pokonywał po 30-50km, ale czasem przejadę się dalej ze znajomymi (około 100-150 km).

Jaki rower?

Szukam górala nie trekkinga (wolę plecak od bagażnika :icon_cool: ). Szukając roweru zwracałem uwagę na kilka kluczowych elementów, które łączą ze sobą niżej wymienione rowery (chyba, że coś przeoczyłem) tj.: amortyzator z blokadą (fajna sprawa, wpływa na ekonomikę jazdy), hamulce typu V-brake (tarcze w tej cenie chyba nie należą do najlepszych, a jak i tak szaleć nie będę więc po co przepłacać jak klocki wystarczą), w miarę możliwości dobry osprzęt, liczba biegów nie ma  dla mnie większego znaczenia (chociaż większość przedstawionych przeze mnie rowerów ma 24, to 21 też biorę pod uwagę), w tym przedziale plastikowe pedały nie powinny raczej mieć miejsca no i waga.

Kilka interesujących mnie rowerów.

Dla wygody będę udostępniał linki do poszczególnych rowerów.

Pierwszym kandydatem będzie...                                                      

 

Scott Aspect 660

Fajny góral dobrej firmy, niezbyt ciężki, gościu w sklepie powiedział, że może zejść mi z 7-10% z ceny, która wynosi 1749 zł.

http://www.scott-spo...e-aspect-660-s/

Merida MATTS 20-V

Też niezły rower, trochę tańszy (1699 zł po negocjacjach może 1500 zł). Nigdzie nie mogę znaleźć wagi, ale przypuszczam, że nie odstaje zbytnio od reszty.

http://www.rowerymer...wer-merida.html

Romet Rambler 6.0

Dobry osprzęt w dobrej cenie ok. 1650 zł. Niestety nie widzę w nim blokady amortyzatora, a szkoda…

http://www.romet.pl/...0,485,2276.html

Kross Level A2

Mój faworyt, z tego co widziałem bardzo popularny. Zresztą się nie dziwię. Dobry osprzęt, dobry producent, fajny bajer z tą zdalną blokadą amortyzatora (tylko jestem ciekaw jak się sprawuje na dłuższą metę. Cena 1799 zł. Niestety ale podobno sadełko nie jest przyjacielem dupy rowerzysty.

http://www.kross.pl/...mtb-xc/level-a2

Biorę również pod uwagę inne modele Krossa jak Hexagona X5, ale także rowery z większymi kołami (29”) np. Level B2 http://www.kross.pl/...9/level-b2-29er Scotta Aspect 29 Trail z 2012 roku, tylko czy warto wydać pieniądze na rower na większych kołach, ale znacznie gorszym osprzęcie?

Liczę na Waszą pomoc, a także ewentualnie inne propozycje.

Napisano

Też miałem dylemat co kupić w podobnej cenie no i padło na http://www.decathlon.pl/rower-gorski-big-rr-53-id_8202905.html#anchor_ComponentProductTechnicalInformation

 

Przymierzałem kilka innych modeli w tej półce cenowej i na tym było mi najlepiej. Do tego najlepszy osprzęt jaki można spotkać w rowerach do 2k (jak się myle, niech ktoś mnie poprawi).

Jestem zadowolony w 100% z zakupu, do tego gwarancja przekonuje.

Co do tarczówek, są wg. mnie bardziej niż wystarczające. Jeśli nie podpasują to po sezonie lub 2 wymiana na hydraulikę przynajmniej z przodu. 

Napisano

Poszukaj rowerów Kellys na rożnych sklepach internetowych. Można jeszcze kupić kilka ciekawych modeli z 2011. Kolega kupił nowego Kellysa Salamandra za 1950zł. O niebo lepszy niż te propozycje które podałeś.

Napisano

Ogólnie to jestem zwolennikiem jazdy próbnej, dlatego dość sceptycznie podchodzę do zakupu roweru przez Internet. Np. dzisiaj dupsko mi dało znać, że na LvL A2 (1600 zł gościu mnie przekonywał :laugh:)  nie siedzi mu się jak na poduszce, a to tylko chwilowa jazda próbna. Wiem, że góral nie  fotel, ale np. na takim Scott Aspect 650 jeździło mi się bardzo wygodnie [ok. 1700 zł plus jakieś pierdołki które proponują mi wszędzie] Osprzęt nie powala na kolana, szczególnie jak widzę Wasze propozycje, a te tarczki..., no właśnie czy warto :icon_confused: Widziałem też Gianta Revel 1 (z Vkami) rocznik 2011 przeceniony na 1500 zł, tylko jeszcze nie sprawdzałem jak się spisuje.

Nie ukrywam jednak, że propozycja tego roweru z Decathlonu zrobiła na mnie dobre wrażenie.

Napisano

Idź do decathlonu przymierz się, pojeździj po sklepie. Wróć do domu przemyśl i jeśli się zdecydujesz to kup go online bo te sklepowe są rozklekotane bo za dużo osób na nich jeździ więc bierz poprawkę na działanie przerzutek i hamulców. Ja kupiłem on line przykręciłem koło i śmigałem, znajomy kupił bezpośrednio ze sklepu i miał potem problem żeby go doprowadzić do ładu + lekko skrzywione koło.

 

W mojej opinii jest to najlepszy wybór (w każdym innych rowerze bądź świadomy że część kwoty którą zapłacisz to po prostu za markę)

Ten Kellys Salamander fajna opcja ale nie ma szans żeby go jeszcze dostać.

Napisano

Ze względu, że Włocławek to b. duże miasto i do najbliższego Decathlonu mam ok. 150 km, postanowiłem, że nie będę robił żadnych wycieczek i kupie rower na miejscu. Nie wiem czy zrobiłem dobrze, ale zdecydowałem się na Giant'a Revel 1 (2011).

 

Rama Rozmiar S, M, L, XL Kolor Niebieski / Biały Rama GIANT AluxX, aluminiowa, zintegrowane stery Widelec SR SUNTOUR XCT V3, skok 100 mm, blokada Tylny amortyzator Brak Komponenty Kierownica GIANT, aluminiowa, gięta Wspornik kierownicy GIANT, aluminiowy, ahead Wspornik siodła GIANT, aluminiowy Siodło GIANT Sport Trail Pedały VP, nylonowe z metalową klatką Napęd Manetki SHIMANO ST-M360, 24 biegi Przerzutka przednia SHIMANO Tourney Przerzutka tylna SHIMANO Deore Shadow Hamulce Avid SD 3, typu V Dźwignie hamulca SHIMANO ST-M360 Kaseta / Wolnobieg SRAM PG830, 11-32, 8 biegów Łańcuch KMC Z7 Mechanizm korbowy SHIMANO M171, 42/34/24 Środek Suportu RPM cartridge Koła Obręcze GIANT CR18, aluminiowe, dwuścienne Piasty FORMULA, aluminiowe Szprychy Nierdzewne, stalowe Opony GIANT Path XC 26x2.1"

 

Nie wiem dlaczego producent podaje 80 mm skoku, jest 100 mm (poprawiłem). Po jeździe próbnej (naprawdę dobrze się jeździło) i zerknięciu do portfela wyjąłem 1500 zł. Gościu dorzucił mi koszyczek na bidon (skąpiec :icon_confused:). Postanowiłem, że część dodatkowych pieniędzy zainwestuje w dodatkowe akcesoria (myślę o stopce i po prostu muszę zainstalować licznik). Mam nadzieję, że będzie mi służył przez lata (nie tylko mi bo mój ojciec już zaciera rączki, na myśl o tym, że też pozwolę mu pojeździć :laugh:). Za dwa miesiące czeka go obowiązkowy przegląd (darmowy, ale w przeciwieństwie do tego co gościu mówił, przypuszczam, że zawsze powinien być darmowy) i do tego czasu mam zamiar sprawdzić jak najlepiej rowerek.   

Napisano

 

Ze względu, że Włocławek to b. duże miasto i do najbliższego Decathlonu mam ok. 150 km,

Nie narzekaj,do Bydzi masz 100 km.

Ja bym brał rower z hamulcami tarczowymi,bo...

1.w razie modernizacji za kilka lat,moze chciałbyś mieć lepszy widelec,a tych lepszych z piwotami coraz mniej.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...