Skocz do zawartości

[RS Tora] Wymiana XCM na RS Tora


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich forumowiczów bardzo serdecznie ;)

 

Otóż przeszło ponad miesiąc temu kupiłem pięknego Krossa Level A2 2013 :) Zacząłem z nim przygodę z XC, oraz jazdą w terenie. Ogólnie rowerem jeździ się świetnie, jednak jak dla mnie amortyzator pozostawia wiele do życzenia ... :/  Zamontowany w nim fabrycznie Suntour XCM 2013 nie sprawdza się w jakichkolwiek warunkach. Zacząłem więc myśleć nad wymianą amortyzatora na inny - najlepiej powietrzny :D Od razu chciałbym zaznaczyć, iż nie planuję wymieniać hamulców na tarczowe - nie widzę w tym sensu, ponieważ w maratonach nie startuję, a po błocie nie jeżdżę :P Dlatego szukałem średniej klasy powietrzniaka z piwotami. Od razu w oczy rzucił mi się epicon, ale znalezienie wersji z piwotami graniczy z cudem :( Dlatego mój wybór został nakierowany na RS Torę :) I w związku z wymianą mam kilka interesujących mnie pytań:

 

1. W Suntourze XCM wysokość skoku amortyzatora równa jest 100 mm, natomiast w RS Torze wysokość skoku wynosi 80 mm. Znalazłem na stronach dotyczących Tory możliwość zmiany skoku - wystarczy uciąć kawałek/wymienić podkładkę All Travel. I tutaj rodzi się moje pierwsze pytanie: czy inna wysokość skoku zaburzy geometrię roweru ? A jeżeli tak, to czy skrócenie/wymiana podkładki zniwelowałaby ten problem ?

 

20090829033253.jpg

 

 

2. Długość rury sterowej. Jak ją zmierzyć ? Znalazłem 2 interesujące mnie aukcje, na jednej z nich rura sterowa ma długość 215 mm, na drugiej zaś 175 mm. Nie mam pojęcia jak długa jest rura sterowa w moim rowerze, więc mam pewne obawy co do tego, że drugi amor może mieć za krótką rurę :/

 

Linki do aukcji:
 

http://allegro.pl/amortyzator-rock-shox-tora-air-blokada-skoku-i3434043689.html

 

http://allegro.pl/rock-shox-tora-solo-air-pivoty-jak-nowy-i3424453792.html

 

 

3. Podobne amory. Czy w cenie do max. 500 zł mogę znaleźć coś sensownego, z piwotami ? Moim oczom rzuciło się pare innych amorów takich jak:
- Spinner SW7 (podobno warty niskiej ceny, ale obawiam się że nie sprosta moim oczekiwaniom.)
- Suntour Raidon Air (na allegro jest kilka okazów w dobrych cenach)
- ??? Jakieś propozycje ? ;)

 

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie odpowiedzi pod tym tematem, ponieważ dopiero rozpoczynam modyfikacje swojego roweru, i nie chciałbym, abym już na stracie popełnił jakąś gafę ;)

 

Pozdrawiam

Napisano

Skok 80mm powinieneś przeżyć, w ramach xc zazwyczaj jest tolerancja 80-100mm. Zmiana skoku jest dosyć łatwa ale trzeba rozebrać komorę powietrzną i wymienić podkładkę, niestety owalna ona nie jest (chyba że zmienili to w nowszych modelach) więc ucięcie nie pomoże. 

 

Rura sterowa to cały element wystający nad koroną widelca, na pierwszej aukcji widać na niej naklejkę "made in taiwan". W swoim rowerze wystarczy że zmierzysz długość od dolnej części główki ramy do top-capa. 175mm raczej będzie za krótki, sama główka ramy to około 130mm, do tego mostek około 40mm i zostaje zapas 5mm dla sterów albo małej podkładki.

 

Suntour to dobra alternatywa o ile nie jesteś zbyt ciężki, 80-90kg max.

Napisano

Ważę 63 kg więc ... :)

Wracając do wcześniejszego pytania, co do skoku, można gdzieś na allegro dostać taką podkładkę, czy trzeba jej szukać u jakiegoś importera ? ;)

No i "tak na oko" czy ten droższy będzie się do czegoś nadawać ? :D Wiem że kupno używanego amora to jak kupowanie kota w worku, ale muszę zaryzykować, bo w moim mieście najtańsza tora to koszt ok 800 zł :/

Dzięki za odpowiedzi ;)

Napisano

Wysmarowałem mojego XCMa, nastawiłem na maksa na - i naprawdę wybiera ładnie wyboje. Też bym poszukał trzeciego amorka na Vki :)

Napisano

 

niestety owalna ona nie jest (chyba że zmienili to w nowszych modelach) więc ucięcie nie pomoże.

Nie rozumiem. O ile faktycznie nie są owalne, bo w przekroju mają kształt litery C, to nie rozumiem dlaczego jej skrócenie nie da rezultatów. Przecież jak zmniejszy dystans, to automatycznie zwiększy się skok, prawda?

 

Napisano

Dzięki wszystkim za odpowiedzi ;)

@porg - Właśnie Raidon też jest obiektem mojego zainteresowania, więc jeżeli nie wymyślę nic sensownego/nie znajdę ciekawej oferty z Torą, to chyba właśnie kupię Suntoura :D Myślę, że jak na moją wagę Darty mogłyby sobie nie poradzić ... Z resztą nie widzę sensu zmiany sprężynowego na sprężynowy :D

 

@Kranczi - Czym smarowałeś ? Brunoxem ? Czy jakimś innym wynalazkiem ? :D Słyszałem że wywalenie elasometru dużo daje, mógłbym spróbować dopóki jeżdżę na XCM'ie :P

 

@wojtasin - Dokładnie. Widać to szczególnie na zdjęciu, które zamieściłem w pierwszym poście. Na innych forach czytałem, że ludzie normalnie kroili te podkładki nożem, i działało.

Napisano

A ja mam takie pytanie. Bo na http://allegro.pl/nowy-lekki-spinner-sw7-80mm-1743g-xc-mtb-bialy-i3432682809.html#tabsAnchor aukcji ze spinnerem sw7 jest napisane: "Przystosowany do piast w standardzie 9 mm"

Czy te piasty 9mm to jakieś węższe niż standardowe są? Bo już byłem zdecydowany na takiego spinnera sw7 a tu takie coś piszą. Byłem w garażu zmierzyłem swoją szerokość piasty i wyszło mi 10cm w moim xcrze. To do mnie ten amor nie podejdzie?
A na necie takie coś znalazłem:

Wszystkie tylne piasty MTB posiadają oś o szerokości 135 mm. Szerokość osi przednich piast wynosi 100 mm (z wyjątkiem piast z osiami stałymi - 110 mm).

 

Napisano

9mm to grubość a nie długość osi. 9mm to standard pod szybkozamykacz, amortyzator spokojnie będzie pasował pod normalne koło.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...