Skocz do zawartości

[piasta wielobiegowa] i znów kilka pytań o wielobiegówki


cienkun

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie obmyślam napęd do roweru na przyszły sezon.

Zastanawiam się nad włożeniem jakiejś niezbyt ciężkiej, (jak na realia piast wielobiegowych) wytrzymałej, (pewnie trzybiegowej) piasty.

I tu mam kilka pytań. 

Która z piast wielobiegowych jest porządnie uszczelniona? - chodzi o użytkowanie nie tylko na szosie...

No i na jaki rozstaw haków jest to piasta?

Jakim zębatkom odpowiadają przełożenia przy zastosowaniu blatu 42 i zębatki 16?  Wiem że są tabele, ale ja nie mogę się w nich połapać.

Jakby komuś się chciało, to niech mi odpowie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie istnieją dobrze uszczelnione piasty 3-biegowe, ale :) Elementy w środku nie są skomplikowane, są duże, pasowania też niezbyt ciasne to i syf w środku mało przeszkadza w działaniu. Oczywiście raz na jakiś czas warto piastę rozebrać i wyczyścić.

 

Do współczesnej ramy (czyli 135mm z tyłu) dobrą piastą byłaby Shimano SG-3D55. Rozstaw właśnie 135mm, do tego mocowanie tarczy centerlock. Masa własna w okolicy kilograma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoczko - jesli bedziesz kupowac nowa piaste, duza ich czesc ma juz dlugie osie i tulejki/nakretki redukcyjne tak, zeby mozna bylo sobie uzywac w roznych hakach (od 116ek po 170mm);

 

Omijaj 5-biegowe, zawsze jeden nie dziala;), 3-ka jest niezawodna, w koncu to konstrukcja sprzed prawie 100lat. Polecam Sturmeya AWC, ze wzgledu przede wszystkim na manetki od microshifta w 3 wersjach: thumby na flatbar ze srednica 22.2 oraz druga cos 24 czy 26mm (wejdzie na barana), oraz czasowkowy thumb typu bar-end (przedstawiciel powinien miec rozne wersje w ofercie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...