Skocz do zawartości

[2000 zł] - ATB,Trekking czy City-Miejski?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

 

na poczatek krótkie przedstawienie mojej osoby i celu w jakim piszę z prośbą o poradę.

Mam na imię Kasia i planuję kupno roweru.

Chciałabym by służył mi w codziennych dojazdach do pracy, na zakupy i chillout'owe przejażdzki po mieście ale także by był odpowiedni na jednodniowe wypady za miasto bądź maksymalnie na bardzo rekreacyjny, weekendowy objazd po asfaltowych badź utwardzonych nawierzchniach.

Musi mieć zatem bagażnik i/lub mozliwość upięcia toreb czy też koszyka.

Czytając informacje na forum odnośnie typów rowerów wnioskuję że rowery typu ATB,Trekking, City-Miejski byłyby tymi, które spełniały by moje oczekiwania.

Radząc się znajomych osób, które maja juz etap wyboru i kupna roweru za sobą znalazłam takie, które spodobały mi sie i wydają się być w porządku pod kątem technicznym:

ttp://www.unibike.pl/traffic.html

http://www.unibike.pl/citizen.html

http://www.specializ...rlowentry#specs - mam mozliwość negocjacji ceny z racji znajomości :)

 

Czy moglibyście mi poradzić czy to jest dobry kierunek badź zaproponować jakieś inne rowery też warte uwagi?

Będę bardzo wdzięczna za pomoc.

 

Pozdrawiam,

Kasia

Napisano

zdecydowanie rower typu trekking ewentualnie cross dozbrojony w błotniki i bagażnik najbardziej będą pasować do Twoich potrzeb zważywszy, że jednak regularnie będziesz wyjeżdżać poza miasto czasami na dłuższe wycieczki.

Zatem podlinkowane przez Ciebie rowery średnio się nadają.

Spójrz na rowery które podlinkował Cienkun, Szczególnie w przypadku Lazaro mamy dobry stosunek ceny do osprzętu. 

Możesz jeszcze rzucić okiem na crossa Lazaro Integral, nawet po dokupieniu pełnych błotników, bagażnika i oświetlenia wyjdziesz na plus a osprzęt będziesz miała taki sam jak w Senatore. Myślę, że to jest też opcja warta rozważenia.

Napisano

Możesz jeszcze rzucić okiem na crossa Lazaro Integral,

Tylko że integral wymusza już pochyloną sylwetkę, a sądząc po podlinkowanych przez autorkę typach, wolałaby coś bardziej komfortowego.

Napisano

Tak, to prawda. Ale dla wiedzy koleżanki to nadal nie jest pozycja sportowa. Jeśli wolisz typowo wyprostowaną pozycję to trekking będzie lepszy.

Napisano

Tylko że integral wymusza już pochyloną sylwetkę, a sądząc po podlinkowanych przez autorkę typach, wolałaby coś bardziej komfortowego.

Dokładnie to ma byc komfortowa jazda na wygodnie :) Dzięki za Lazaro Senatore - wygląda całkiem fajnie.

Napisano

 

Chciałabym by służył mi w codziennych dojazdach do pracy, na zakupy i chillout'owe przejażdzki po mieście ale także by był odpowiedni na jednodniowe wypady za miasto bądź maksymalnie na bardzo rekreacyjny, weekendowy objazd po asfaltowych badź utwardzonych nawierzchniach. Musi mieć zatem bagażnik i/lub mozliwość upięcia toreb czy też koszyka.

 

Nie wiemy jak i gdzie będziesz dojeżdżać do pracy, ale mnie się wydaje, że codzienne do niej dojazdy są dominującym zastosowaniem roweru.

A czy brałaś pod uwagę miejskie rowery z biegami w tylnej piaście?

Do wyboru są rowery o konstrukcji ramy jednorurowej lub klasycznej damki. Są wygodniejsze od trekkingów oraz łatwiejsze w obsłudze i w konserwacji (szczególnie napędu). Można założyć (lub mieć od razu) osłonę tylnego koła dla jazdy w spódnicy lub płaszczyku. Montaż koszyka nie sprawia problemu. Nic nie stoi na przeszkodzie by wykorzystywać go do jednodniowych weekendowych wypadów.

Przykład:

http://www.cossack.pl/elegance/93-cossack-elegance-28-7-kolor-capuccino-rower-damski-miejski.html   

Napisano

Nie wiemy jak i gdzie będziesz dojeżdżać do pracy, ale mnie się wydaje, że codzienne do niej dojazdy są dominującym zastosowaniem roweru.

A czy brałaś pod uwagę miejskie rowery z biegami w tylnej piaście?

Do wyboru są rowery o konstrukcji ramy jednorurowej lub klasycznej damki. Są wygodniejsze od trekkingów oraz łatwiejsze w obsłudze i w konserwacji (szczególnie napędu). Można założyć (lub mieć od razu) osłonę tylnego koła dla jazdy w spódnicy lub płaszczyku. Montaż koszyka nie sprawia problemu. Nic nie stoi na przeszkodzie by wykorzystywać go do jednodniowych weekendowych wypadów.

Przykład:

http://www.cossack.pl/elegance/93-cossack-elegance-28-7-kolor-capuccino-rower-damski-miejski.html   

 

 

powiem szczerze że nawet nie zastnawiałam się nad rowerem z biegami w piaście, od razu założyłam że mają to byc przerzutki ale po przeczytaniu kilku dyskusji na ten temat wydaje sie to byc też sensowne rozwiązanie.

Pytanie teraz czy 7 biegów to nie za dużo biorąc pod uwagę skutecznośc napędu i tarcia - nie jest zbyt ciężko?

No i czy orientujesz się jak wygląda sytuacja z serwisowaniem tej części - podobno nie jest tak różowo

 

 

Napisano

 

Pytanie teraz czy 7 biegów to nie za dużo biorąc pod uwagę skutecznośc napędu i tarcia - nie jest zbyt ciężko? No i czy orientujesz się jak wygląda sytuacja z serwisowaniem tej części - podobno nie jest tak różowo

 

Dla mnie 7 biegów to minimum, bo w swoim mieszczuchu mam ich 8 (Nexus 8). Aktualnie produkowane są piasty Alfine z jeszcze większą ilością biegów i lepszymi uszczelnieniami. Te piasty Nexus 7 są bardzo niezawodne - nie daj się zwieść kilku opiniom. Jednak najważniejszą ich zaletą (w połączeniu z pełną osoną łańcucha) jest, że ograniczają konserwację roweru do minimum, co jest bardzo istotne przy codziennym jego ekspoatowaniu - np. dojazdach do pracy.

Napisano

Mam już drugi rower z taką piastą (Shimano Nexus 7, złożona z hamulcem rolkowym). Poprzednim rowerem przejechałem ponad 10 tys. km, aktualnym 4500 km. Z mojego doświadczenia wynika, że nic nie będziesz musiała tam serwisować.

Nie jest zbyt ciężko. Nie wiem jakie dokładnie ta piasta stawia opory, jak to się ma do innych rodzajów napędów, ale w miejskim rowerze opory są niewyczuwalne.

Wg mnie, do roweru na codzienne dojazdy, nie ma lepszego rozwiązania. Uwaga: w rowerach na rynku polskim czy niemieckim te piasty występują najczęściej z hamulcem torpedo (w pedałach). Wg mnie to bardzo kiepskie rozwiązanie, które znacząco pogarsza właściwości piasty, ale są na ten temat również odmienne opinie. W Holandii prawie zawsze są one montowane z hamulcem rolkowym.

Od polskich producentów jest jeden model tak zestawiony:

http://www.unibike.pl/amsterdam8rlds.html

Napisano

 

powiem szczerze że nawet nie zastnawiałam się nad rowerem z biegami w piaście, od razu założyłam że mają to byc przerzutki ale po przeczytaniu kilku dyskusji na ten temat wydaje sie to byc też sensowne rozwiązanie.

Pytanie teraz czy 7 biegów to nie za dużo biorąc pod uwagę skutecznośc napędu i tarcia - nie jest zbyt ciężko?

No i czy orientujesz się jak wygląda sytuacja z serwisowaniem tej części - podobno nie jest tak różowo

 

 

A więc: 7 biegów to nie za dużo, ale piasta nexus 7 waży jak dobrze pamiętam 1900g. i jest to jedna z największych wad piast wielobiegowych, że właśnie są bardzo ciężkie. 

Co do serwisowania, to mało kto się tego podejmuje, a jeżeli już, to ceny są wysokie, na szczęście te piasty nie psują się zbyt często.

Opory na pewno są większe niż w wypadku klasycznego napędu z przerzutką.

Minusem w użytkowaniu turystycznym, jest też mniejsza rozpiętość biegów niż w wypadku napędu z przerzutkami 3x8.

Plusem jest większa żywotność łańcucha, możliwość zastosowania pełnej osłony łańcucha (plus w użytkowaniu miejskim), co w pełni chroni odzież przed zabrudzeniem, oraz sprawia że rzadziej trzeba czyścić łańcuch, (w użytkowaniu turystycznym niekoniecznie pełna osłona jest plusem) oraz możliwość zmiany biegu na postoju.

Jestem zwolennikiem piast wielobiegowych, jednak na Twoim miejscu raczej zdecydowałbym się na rower trekkingowy z klasyczną przerzutką.

Napisano

Na przestrzeni lat produkcji wyszły (podaję za Sheldonem Brownem) następujące modele Nexus 7:

Nexus SG-7C30

Nexus SG-7C26

Nexus SG-7C25

Nexus SG-7C22

Nexus SG-7C18

Nexus SG-7C16

Nexus SG-7C15

Nexus SG-7R50

Nexus SG-7R46

Nexus SG-7R45

Nexus SG-7R42

Ciężary oscylują od 1800g do 1465g

Przednia i tylna przerzutka, wózek, kaseta, bębenek i manetka przedniej przerzutki też coś w sumie ważą, wiec różnica w wadze nie jest porażająca.

Ponadto:

The derailleur is not exposed, making damage to the bike part exceedingly rare.

The overall range of the Nexus 7-speed is 245%:

 

Ratio

0.632

0.741

0.843

0.989

1.145

1.335

1.545

Step

17.3%

13.8%

17.3%

15.8%

16.6%

15.8%

 

 

Napisano

A więc: 7 biegów to nie za dużo, ale piasta nexus 7 waży jak dobrze pamiętam 1900g. i jest to jedna z największych wad piast wielobiegowych, że właśnie są bardzo ciężkie. 

Co do serwisowania, to mało kto się tego podejmuje, a jeżeli już, to ceny są wysokie, na szczęście te piasty nie psują się zbyt często.

Opory na pewno są większe niż w wypadku klasycznego napędu z przerzutką.

Minusem w użytkowaniu turystycznym, jest też mniejsza rozpiętość biegów niż w wypadku napędu z przerzutkami 3x8.

Plusem jest większa żywotność łańcucha, możliwość zastosowania pełnej osłony łańcucha (plus w użytkowaniu miejskim), co w pełni chroni odzież przed zabrudzeniem, oraz sprawia że rzadziej trzeba czyścić łańcuch, (w użytkowaniu turystycznym niekoniecznie pełna osłona jest plusem) oraz możliwość zmiany biegu na postoju.

Jestem zwolennikiem piast wielobiegowych, jednak na Twoim miejscu raczej zdecydowałbym się na rower trekkingowy z klasyczną przerzutką.

 

 

no i właśnie w wadze problem bo im lżejszy tym dla mnie lepszy. Dziękuje za wszelkie porady.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...