Skocz do zawartości

[Amortyzatory] różnica w "ciśnieniach"


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, otrzymałem dziś tabelami ćiśnień od dt swiss'a i w porównaniu np. z ciśnieniami które rekomenduje rock shox te w dt są znacznie wyższe skąd takie różnice wynikają? dla np. xrc100 dla wagi bikera od 80kg do 90kg wartości sięgają od 157psi do 177psi gdzie jak dobrze pamiętam dla recona dla tych samych wartości wagi baikera było od 85psi do 100psi(jeśli się myle proszę poprawić, pamięć już nie ta :bye2:) osobiście sądze,że są to spore różnice i nie wiem za bardzo z czego wynikają? prosił bym o łopatologiczne wyjaśnienie:) aa i jeszcze jedno spotkałem się z twierdzeniem,że sztywność widelca zależy w znacznej mierze od ciśnienia w nim, czyli wiekszę ciśnienie większa sztywność czy odwrotnie?

  • Mod Team
Napisano

spotkałem się z twierdzeniem,że sztywność widelca zależy w znacznej mierze od ciśnienia w nim, czyli wiekszę ciśnienie większa sztywność czy odwrotnie?

Bzdura- sztywność widelca zależy tylko i wyłącznie od jego konstrukcji i sposobu połączenia koło-widelec.

Różnice w ciśnieniach mogą zależeć od:

- wielkości komory powietrznej ( np. mała komora- wyższe ciśnienie)

- ilości komór powietrznych ( Dt Swiss stosuje dwie komory z automatyczną regulacją ciśnienia w komorze negatywej, Fox- jedna komora plus stalowa sprężyna negatywna- aczkolwiek podejrzewam,ze to akurat ma mniejsze znaczenie niż wielkość komory))

- konstrukcji układu.

- oczekiwanej charakterystyki pracy amorka ( to akurat wynika z połączenia ciśnienia w komorze i charakterystyki pracy układu tłumienia)

- systemu amortyzacji - np. dla amortyzatorów z tzw. asystą powietrzną ( Marcoki, Manitou) ciśnienie może oscylować na poziomie 30-40 PSI

Jednakże wydaje mni się,że w tym konkretnym przypadku wynika to z objętości komory- inne amorki DT ( seria XMM na przykład- wieksza średnica goleni) pracuje na znacznie niższych ciśnieniach ( ok. 100 psi dla 85 kg ).

 

tak mnie się wydaje....

Napisano

Wielkie dzięki durnykocie-jednak nie taki durny :thumbsup:  aaa jak byś mógł czym różni sie system tłumienia w dt'kach twin shot, single shot-o tych coś mniej wiecej wiem ale na czym polega system tłumienia twin tube?! :icon_confused:

  • Mod Team
Napisano

Single Shot działa tylko w pozycji Open lub Lock. Dodatkowo posiada regulacje tłumienia powrotu. Twin Shot ma trzy pozycje- Open, Lock i nazwijmy ja Climb- w tej pozycji amorek obniża się o 30% i częściowo blokuje. Oprócz regulacji tlumienia powrotu można regulować tłumienie wolnej kompresji.

Obecnie ,jesli się nie mylę, Twin Tube nie jest już stosowany.

Niektóre amorki ( seria EXM) mają system Launch Control- który ma opcje podobne do TS,ale ma możliwość automatycznego odblokowania się po obniżeniu- ma też zupelnie inny tłumik niż TS czy SS. LC jest systemem typu Open Bath ( otwarta kąpiel olejowa)..

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...