Skocz do zawartości

[Rower] Kands Maestro 2013 - test etapowany


Rekomendowane odpowiedzi

200 peelenów... dużo i niedużo :) pewnie gdybym chciał zachować Majstra na dłużej to pewnie bym w to wszedł ale planując niedługo zmianę roweru to byłoby bez sensu :) Co do maratonów, mam niecny plan zapisać się w tym roku na dystans mini na jeden wyścig w ramach GP Wielkopolski. Planowałem już w ubiegłym roku i z tej okazji nawet Saguaro sobie lajsnąłem ale w końcu wymiękłem ;)

Edytowane przez Piehursson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaś Majstra zamierzam zachować bo:

a) Jest niesprzedawalny :ermm: Cena wyjściowa jest zbyt niska, dodatkowo wszystkie ulepszenia które dokonałem (heble, napęd) mają charakter funkcjonalny a nie wizualny. A lud pracujący kupuje wiadomo oczami :D

B) Bo starożytna zasada odnośnie rowerzystów chorych na cyklozę (a do takich się niestety zaliczam) mówi jasno: będziesz miał n+1 rowerów, gdzie n=od 1 do ∞ :D  

c) Bo góralem można pojechać po bułeczki, ale to będą małe bułeczki :) Bagażnik + sakwy i Majster będzie towary woził.

d) W zimie też da się jeździć i wolę to robić rowerem którego napęd kosztuje grosze w porównaniu do dynasys (100 + za kasetę? :o Really?) Wolę skasować łańcuch za 40 i kasetę za 30 ;) Choć tu najlepiej by się sprawdził octalink, do widzenia urodziwe Alivio HTII

e) Bo nie kupuję argumentu "uszosowienia" górala.  Wolę uszosowić Majstra, dać pełne błotniki z chlapaczami, a góralem jeździć na tłustych oponach zalanych mleczkiem tam gdzie mu przeznaczone - w błocku, syfie, piachu, pocąc się obficie na podjazdach :)

f) Bo mam sentyment do Majstra który wyrwał mnie z kilkunastoletniego marazmu rowerowego, tzn. nie jeżdżenia na dwóch kółkach. Sentymentalny jestem najwidoczniej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety nie mogę sobie pozwolić na luksus przechowywania więcej niż dwóch rowerów w mieszkaniu zatem z Majstrem trzeba się będzie pożegnać, a jeśli do tego pożegnania ostatecznie dojdzie to i tak pewnikiem zostanie w rodzinie bo jak wspomniałeś jest to towar nieodsprzedawalny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Został przywołany ostatnio Kands jako "muł roboczy" - tj. do wożenia towarów. Do tego celu potrzebny mu jest bagażnik. Tu moja prośba - jakieś porady odnośnie takowego wyposażenia? Oglądam wiadomy serwis zakupowo-licytacyjny i ceny się zaczynają od 50zł, ale czy są czegoś warte te bagażniki? Można prosić o opinię, poradę jaki i od Kogo, plusy, zalety....

Bardzo byłbym wdzięczny, bo czas nagli a w planach jest wyjazd rowerowy w kilka osób (niezrzeszonych tutaj), na kilka dni z okolic Raciborza na Ślężę - a ze sprzętu to muszę zaopatrzyć się właśnie w bagażnik, oświetlenie przód i chyba wszystko z takich większych wydatków...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Został przywołany ostatnio Kands jako "muł roboczy" - tj. do wożenia towarów. Do tego celu potrzebny mu jest bagażnik. Tu moja prośba - jakieś porady odnośnie takowego wyposażenia? Oglądam wiadomy serwis zakupowo-licytacyjny i ceny się zaczynają od 50zł, ale czy są czegoś warte te bagażniki? Można prosić o opinię, poradę jaki i od Kogo, plusy, zalety....

Bardzo byłbym wdzięczny, bo czas nagli a w planach jest wyjazd rowerowy w kilka osób (niezrzeszonych tutaj), na kilka dni z okolic Raciborza na Ślężę - a ze sprzętu to muszę zaopatrzyć się właśnie w bagażnik, oświetlenie przód i chyba wszystko z takich większych wydatków...

Ja kupiłem najtańszy bagażnik aluminiowy De One3. Kupiłem w sklepie bo wyszło taniej niż w złodziejskim serwisie aukcyjnym. Nie zakładałem jeszcze sakw ale często przypinam na niego plecak z laptopem jak jadę do pracy:-). Bagażnik w specyfikacji ma podane maksymalne obciążenie do 20kg- chyba jak większość!

 

Montaż przyjemny i łatwy, regulacja rownież! Wrzucałem w tym temacie fotki! Bagażnik naprawdę solidny i wytrzymały! Nie ma sensu przepłacać!

 

Kupowałem w Krakowie w sklepie www.bikeatelier.pl

 

Koszt bagażnika - 50zl

 

Polecam i pozdrawiam!

Edytowane przez chsklika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że wcześniej moja opinia na temat kandsa pomijała amor - dzisiaj 100 km na odblokowanym - sporo nierównego terenu. Spostrzeżenia- amor spisał się bez zarzutów. Wniosek nasuwa się sam - amor jest ok

 

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Szanownych kolegów posiada pełne błotniki w kandsie ? chodzi o takie, które chronią przednią przerzutkę przed chlapaniem, np. : "KLS Guard 26-28"

http://allegro.pl/komplet-blotnikow-kellys-kls-guard-26-28-i4280240914.html

 

Interesuje mnie czy pasują i jak wyglądają bezpośrednio na rowerze, foto mile widziane

 

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na przykład mam zarówno potrzebę jak i chęć. Zastanawiam się czy by nie uwalić jej strategicznie by mieć pretekst do wymiany :D Alivio 2014 jest na Hollowtech II i wygląda absolutnie obłędnie (o wiele lepiej niż XTR, serio) prawdopodobnie najładniejsza korba którą Shimano do tej pory zaprojektowało. Minus - cena i podatek od nowości czyli kwota ~ 200 peelenów bez łożysk. Ale jestem cierpliwy...

 

A skąd ta cena? Bo w sklepach chyba jeszcze nie ma? Ja trochę dojadę jeszcze napęd w tym roku i skompletuję sobie powoli nowy na następny. Tylko czy nie lepiej wziąć po prostu Deore za ok. 250 niż czekać na Alivio, które pojawi się Bóg wie kiedy? Zwłaszcza, ze tych pięknych przetłoczeń nie będzie prawie widać na modelu czarnym, o ile taki w ogóle będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpowiedzcie m jak mogę podnieś kierownicę w moim maestro mile eidzialne fotki... z góry dziękuję

łapiesz za gripy i ciągniesz do góry ;) , a na poważnie to wymiana mostka na regulowany wtedy kątem możesz zmienić wysokość skracając odległość

 

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Koledzy!

 

Kilka tygodni temu robiłem fotki swojego Kandsa :w00t: Oczywiście zapomniałem się nimi podzielić :-). Teraz Kands poza nowym ogumieniem wygląda tak samo, a nowe fotki i recenzja opon Continental niebawem!

 

Przepraszam za jakość ale PICASSA to kures*wo!

 

 

a8ce8f63b5de8a55med.jpg

 

 

fe856703331488c4med.jpg

 

 

9df68d4ce6d24055med.jpg

 

 

fd028040ab2d470cmed.jpg

 

 

 

 

Pozdrawiam rowerową BRAĆ!

Edytowane przez chsklika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mostka w zbliżonej cenie, to chyba bym wolał taki:

http://allegro.pl/mostek-regulowany-xlc-comp-31-8-90mm-i4304299931.html

Z tego co widzę to są 4 rodzaje - 2 długości i 2 rodzaje średnic kierownicy. Poza tym pozwala podnieść nawet do 90o, a te zwykłe to raczej tylko do 60o, czyli w zasadzie niewiele wyżej od stock'owego. Ten producent też ma inny ciekawy model - regulowane 2 osie:

http://www.xlc-parts.com/produkte_detail_en,1230,3602,detail.html

Można też "podnieść" standardowy:

http://www.xlc-parts.com/produkte_detail_en,1230,3646,detail.html

Pozostaje jeszcze kwestia dostatecznej długości linek ...

 

A jak już wszyscy się chwalą swoimi białasami to może ja też poddam się Waszej krytyce:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/49d7a919d5c7606e.html

 

BTW. Uporałem się (jak na razie) z wk....jącym obcieraniem łańcucha o prowadnik przedniej przerzutki. Rozwiązaniem była zmiana łańcucha na 9-cio rzędowy (HG-53 114 ogniw). Najlepiej zainwestowane pieniądze z ten rower. Teraz dopiero jazda stała się przyjemnością. Słychać tylko opony.

Nie wiem tylko czy wina leżała w kiepskiej jakości oryginalnego czy w ilości ogniw. Wyciągnął się prawie pół ogniwa po ~1000 km.

Zastanawia mnie bardzo tok rozumowania producenta. Podejrzewam że większość z nas odżałowała by te 100PLN (25 do łańcucha i z 50 do korby, 25 za suport na octalink) więcej za rower żeby mieć pełny osprzęt Alivio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wk....jącym obcieraniem łańcucha o prowadnik przedniej przerzutki.

 

Wyciągnął się prawie pół ogniwa po ~1000 km.

 

Łańcuch wyciąga się szybciej od jeżdżenia na nieprawidłowych przełożeniach, które powodują też ocieranie o prowadnik.

 

Ach ten niedobry producent rowerów, przy projektowaniu zupełnie nie myśli o ludziach, którzy uparcie nie zgadzają się na prawidłowe użytkowanie napędu :)

Edytowane przez Tadeus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...