Skocz do zawartości

[Rower] Kands Maestro 2013 - test etapowany


Rekomendowane odpowiedzi

Piehursson, szczerze to wcale nie jezdzilem na oponach stockowych. gdy dostalem KM2011 to przerazilem sie chudoscia opon i z miejsca wymienilem je na szwaby 29x2,10. natomiast te cieniutkie opony trafily do roweru kolezanki, i ona nadal je ma. 

 

 

 

mozna sie pochwalic ? sliczny telefon sobie kupilem , kingzone k1 turbo. teraz pytanie jaki program do nawigacji rowerowej, dzialajacy offline, moge sobie sciagnac na niego ? plus jakie trzymadlo, kiera-telefon ? telefon 5,5 cala. 

 

 

pohwa. 

ps. nie byly to szwaby tylko gripstery od authora. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sygic jest spoko, działa offline. Ale to nie jest typowa nawigacja rowerowa. Spróbuj może wystarczy

Z typowo rowerowych Locus jest chyba najczęściej używany,

Od niedawna mapy google też działają offline.

Edytowane przez Piehursson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak chcesz PRO nawigację rowerową to jedynie LOCUS Pro. Warto kupić, kosztuje 30 zł. Masa opcji. Jedna z funkcji to włączanie się ekranu chwilę przed manewrem. Nie wspomnę to o nagrywaniu śladu. U mnie na 80 km trasie zjadło baterię od 100% do 34 % przy czym cały czas nagrywałem ślad. A uwierz mi testowałem inne i stwierdzam, że ta spełnia wymagania. Można nawet wyświetlać mapy geoportalu. A co do offline to można do niego ściągnąć mapy z openandromaps i routing stricte rowery brouter. Działa świetnie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ponieważ przednia alivka złapała potężne luzy i wraz z upływem czasu luzy owe jakoś się same nie chciały zmniejszyć :D a wręcz przeciwnie, rozpocząłem kilka tygodnie temu patrolowanie internetów w poszukiwaniu następcy nie będącego takim luzakiem :)

Po zmarnowaniu kilku całkiem fajnych szans na highend w moje ręce wpadła Deore LX FD-m571 down swing top pull, używana ale w stanie bardzo dobrym zarówno wizualnym jak i technicznym.

 

Pierwsze wrażenie - w porównaniu z masywnym pantografem Alivio top swing Deorka wygląda bardzo filigranowo i delikatnie, czego odzwierciedleniem jest waga - 140gr.

 

Instalacja - zasadę "przerzutka ma przechodzić od 1 do 3mm nad blatem" można sobie wsadzić głęboko w ... Po kilku przekleństwach i odmóżdżonych uśmieszkach oraz konsultacją z technodockiem parę rzeczy stało się jasne i zmieniacz powędrował nieco wyżej.

Rezultat końcowy regulacji to czysta praca bez obcierania na 3 - 4 do 1; 2 - od 7 do 2; 1 - 8 do 5. Uważam to za przyzwoity wynik bowiem kombinacji obcierających i tak nie używam, deorka zaś jest 9rzędowa a do tarcz 48 - 38 - 28 ma się jak pięść do nosa :D Zrzuca i wrzuca bez najmniejszych problemów, choć lubi zgrzytnąć łańcuchem przy wrzucaniu na trójkę.

 

Pozwolę sobie na porównanie Deorki do Alivki, czyli retro kontra "nowoczesność"

Masa: LX ok. 140gr Alivio ok. 200gr. Punkt dla deorki

Sztywność wózka prowadzącego: Alivio ma wózek o wiele bardziej sztywny niż LX prawdopodobnie dlatego że można go rozkręcić. Punkt dla Alivio.

Łatwość instalacji: LX problemowa, Alivio bezproblemowa do czasu złapaniu luzu rzecz jasna.. Punkt dla Alivio.

Wygląd: Top swingi zasadniczo podobają mi się bardziej niż down swingi, ale LX filigranowa i jakaś taka elegancka. Niech będzie remis :)

Luzy: Deore LX zero (0) luzów, Alivio to jeden wielki luzak :wacko: Przyznaję za to deorce 100pkt :002:  , alivio zero

Rezultat końcowy: Deore 102pkt, Alivio 3pkt. :D

 

Reasumując - kiedyś to potrafili robić porządny sprzęt.

 

I zdjątko czempiona:

IMG_20140605_131012_zps104d5d18.jpg

Dziękuję za uwagę :D

 

 

 

Edytowane przez BikerLight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, też ze z przodu walnąłem starą deorkę. Dobry stuff i połysk full wypas:)

 

No a jak :thumbsup:

@@copone

Przerzutka jest ustawiona optymalnie, dalsze podniesienie zaburzyłoby delikatną homeostazę łańcuch - przerzutka - korba. Ponadto starożytna zasada głosi - jak działa to paluchów nie wsadzaj :D

Lecz proszę oto focia:

0245072a-a9ac-427a-a30c-f7f307404f93_zps

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Od jakiegoś czasu przeglądam to forum w poszukiwaniu drugiego roweru w życiu. Pierwszy dostałem z 20 lat temu i nie wiem co się z nim stało. Zdecydowałem się na rower Kandys Maestro po przeczytaniu sporej ilości postów powyżej. 

Nie mam możliwości "przymierzenia" roweru wiec proszę o pomoc.

 

1. Wzrost 172cm - Jaka rama będzie odpowiednia 17 czy 19 ?

2. Jakie koła 26 czy 28 ? (na stronach aukcyjnych chyba same 28 są)

3. No i na końcu od kogo z serwisu aukcyjnego kupić rower, poproszę o jakiś link?

 

Z góry dziękuję

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Od jakiegoś czasu przeglądam to forum w poszukiwaniu drugiego roweru w życiu. Pierwszy dostałem z 20 lat temu i nie wiem co się z nim stało. Zdecydowałem się na rower Kandys Maestro po przeczytaniu sporej ilości postów powyżej.

Nie mam możliwości "przymierzenia" roweru wiec proszę o pomoc.

 

1. Wzrost 172cm - Jaka rama będzie odpowiednia 17 czy 19 ?

2. Jakie koła 26 czy 28 ? (na stronach aukcyjnych chyba same 28 są)

3. No i na końcu od kogo z serwisu aukcyjnego kupić rower, poproszę o jakiś link?

 

Z góry dziękuję

 

Pozdrawiam

Witaj,

 

Kands Maestro 28" tylko!

 

To dobry wybór. Ja na Twoim miejscu celowalbym w ramę 19" ale najlepiej iść i przymierzyć sie do ramy!

 

Co do sprzedawcy- polecam: fhu_rower_pl z znanego portalu aukcyjnego.

 

Pozdrawiam

Tomek

Edytowane przez chsklika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Igoor1983,

zapominasz o istotnym elemencie jakim jest przekrok. Wzrost jest tylko jednym z czynników determinujących dobór ramy.

Zresztą autor pytania nie podał swojego przekroku.

Dla przykładu sam mam 177 cm i przekrok w butach spd 83-84 cm. I jestem na tzw. styk (3-4cm luzu). Osoba z mniejszym przekrokiem powinna startować do ramy w rozmiarze 17"

I jakoś trudno mi uwierzyć w Twoją dużą nadwyżkę, chyba, że masz kobiece proporcje i przekrok w okolicach ~90cm.

Edytowane przez Piehursson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Bajkowy

Osłona korby waży 101 gram. Sens zdejmowania jest taki że... rower jest lżejszy o 101 gram :) Minusy - można sobie spodnie upaprać jak się jeździ w cywilnym ubraniu a w razie mega dzwona i skrajnego absolutnego pecha zęby korby mogą przejechać po nodze.

 

Co do dobierania rozmiaru ramy to przekrok jest ważny i odpowiednio duży pozwala utrzymać zdolności prokreacyjne na dotychczasowym poziomie :D , jest jednak jeszcze jeden istotny parametr czyli efektywna długość górnej rury. Sprzedawcy tego nie podają, producent też. Obmierzyłem swego czasu swego Majstra 21" i owa długość to 650mm przy błędzie pomiaru 10mm.... Może by się ktoś pokusił i zmierzył tę wartość dla ramy 19"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@BikerLight,

pisząc o długości efektywnej masz na myśli długość mierzoną prostopadle równolegle do podłoża od środka osi sterówki do środka osi podsiodłówki?

Jesli tak to z tego co pamiętam dla 19" jest to długość 610mm ale wtedy różnica aż 4cm między jednym rozmiarem byłaby aż nieprawdopodobna :/

Edytowane przez Piehursson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...