Skocz do zawartości

[1000-1300zł] Prośba w znalezieniu Rowerka


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam uprzejmie wszystkich użytkowników forum.

 

Przyszedł taki dzień, kiedy po 17 latach (!!!) używania starego, poczciwego rowerku niemieckiej produkcji po dłuższej rozmowie z 'fachowcem' doszliśmy do wspólnego porozumienia, że przyszedł najwyższy czas na zmianę roweru do normalnego użytkowania, a stary pozostanie jako pamiątka komunijna i ze względu na sentyment. Ale do rzeczy.

 

Mam 178cm wzrostu i ważę około 73kg. Rower używam zazwyczaj 2-3 razy w tygodniu na krótkie wyprawy (do 50km, ale zazwyczaj jakieś 10-20 góra, dłuższe w weekendy i dobrą pogodę) w okresie (zależnie od pogody) od kwietnia do października). Trasy do zazwyczaj asfalt, lasy, ścieżki rowerowe, rzadziej jakieś bardziej wyczynowe trasy (pod względem podłoża). Osobiście podobają mi się najbardziej rowery górskie, ewentualnie trekingowe.


Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w wyborze w miarę dobrego roweru który mógłby troszkę posłużyć do miłej jazdy na codzień i okazjonalnych, dalszych wypraw (chciałbym częściej jeźdźić w miarę możliwości czasowych). Rozglądałem się po kilku forach dyskusyjnych ale to wydaje się najbardziej konkretne (wszak ile ludzi, tyle opinii) więc zarejestrowałem się i proszę o radę.

 

Z osobistego rekonesansu obstawiałbym aktualnie na coś między (podaję przykładowe linki z allegro do modeli, nie konkretne oferty):
Kands Maestro
http://allegro.pl/wypasiony-pogromca-szosy-kands-maestro-full-alivio-i3230600670.html

 

tutaj kuszą mnie koła 28". Czy takie nadają się również do leśnych wypraw?


Kands V1300

http://allegro.pl/rower-kands-1300-mtb-mocny-aluminiowy-full-alivio-i3237842639.html

 

Lub może coś z serii Kross Hexagon aczkolwiek nie wiem, która wersja jest najlepsza (czy faktycznie nowsze = lepsze?).

 

Czy może zupełnie coś innego? Wolałbym nowy, jakoś brak mi zaufania do używek.

 

Dodatkowo, chciałbym spytać o poradę odnośnie kupna - czy opłacalny jest zakup przez internet? Czy gwarancja/serwisowanie zdają w tym przypadku egzamin?

 

Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc, dobrą radę czy nawet linki do ofert jeśli ktoś uczynny znalazłby chwilkę czasu.

 

Z góry dzięki za poświęcony czas i pomoc.

Pozdrawiam

 

Napisano

Trochę dziwny ten post. Masz 178 cm wzrostu i nadal jeżdzisz na rowerze komunijnym... Ponadto jeżdzisz od 17 lat w różnym terenie a nie bardzo potrafisz wybrać nowy rower...Dziwne. Moim zdaniem przy tak postawionych preferencjach idż do pierwszego lepszego profesjonalnego sklepu rowerowego i wybierz rower na który będzie ci się dobrze jeżdził... jazda próbna. I powinno być ok.

Napisano

Trochę dziwny ten post. Masz 178 cm wzrostu i nadal jeżdzisz na rowerze komunijnym... Ponadto jeżdzisz od 17 lat w różnym terenie a nie bardzo potrafisz wybrać nowy rower...Dziwne. Moim zdaniem przy tak postawionych preferencjach idż do pierwszego lepszego profesjonalnego sklepu rowerowego i wybierz rower na który będzie ci się dobrze jeżdził... jazda próbna. I powinno być ok.

 

 

Na komunijnym głównie ze względu na jego wielkość (z niemiec przywieziony rama 19), a przez lata się ładnie trzymał. Nie tyle nie potrafię wybrać rower (typ roweru) co wolałbym się upewnić, a raczej spytać, czy trekingowy również by się sprawdził w takich warunkach. Do tej pory jeździłem głównie ot tak, żeby dojechać, natomiast teraz chciałbym rozpocząć jazdę w jakiś w miarę rozgarnięty sposób i po prostu nauczyć się co jak i do czego (zwłaszcza jeśli chodzi np o moje sugestie rowerów i ich podzespoły, na których się niestety nie znam) dlatego pytam bardziej doświadczonych użytkowników.

Napisano

Zatem mamy 3 rodzaje rowerów, które by spełniały twoje preferencje.

1. MTB na kołach 26 cali

2. Enduro na kołach 26 cali

3. rower MTB na kołach 29 cali.

 

Na trekingu na kołach 28 cali przejedzież nie jedną ścieżkę leśną ale na wyczyn już się na nim nie nastawiaj.
 

Napisano

Zatem mamy 3 rodzaje rowerów, które by spełniały twoje preferencje.

1. MTB na kołach 26 cali

2. Enduro na kołach 26 cali

3. rower MTB na kołach 29 cali.

 

Na trekingu na kołach 28 cali przejedzież nie jedną ścieżkę leśną ale na wyczyn już się na nim nie nastawiaj.

 

 

Enduro wydaje się aż nad wyczynowy. Ten rowerek nie miałby być do jakichś szczególnie wariackich akcji, raczej do aktywnej jazdy po w większości utwardzonych drogach.

 

Co sądzisz o tym Maestro Kands'a (którego popiera Pan powyżej)? Lub jaką markę/model mógłbyś polecić?

 

Napisano

 

 

 

Co sądzisz o tym Maestro Kands'a (którego popiera Pan powyżej)?

 

Ów rowerek jak dla mnie ma jeden mankament... korby. Mozesz mieć spore problemy w pokonywaniu wzniesień powyżej 12 %. Ja bym zamienił na korbę z blatami 44/34/24

 

Napisano

dasz rade pokonac wzniesienia na 28x11. gorzej jesli masz jezdzic po luznym podlozu. wowczas opony w maestro wymiekaja. ze wzgledu na ich rozmiar i ksztalt bieznika. ale czy bedziesz jazde uprawial w blocie, po kamieniach ? jesli tak to bierz rower mtb na 26 '' kolach z agresywnym bieznikiem. choc taki zestaw nie jest hiciorem na asfalcie, szut, ddr. tam kolo 28'' i ciensze opony sa lepsze. i przelorzenia 28-38-48 daja wieksza predkosc.

 

 

pozdrawiam. 

Napisano

to co w poście wyżej , prawda inna rzecz , radziłbym wziąć kandsa 1300 , ten Maestro w  z racji tego że ma koła 28" i taką korbę , będzie się gorzej zachowywał w lesie a jeśli chcesz po leśnych ścieżkach jeździć to koła 26"

 

 

Zatem mamy 3 rodzaje rowerów, które by spełniały twoje preferencje.

1. MTB na kołach 26 cali

2. Enduro na kołach 26 cali

3. rower MTB na kołach 29 cali.

 

Na trekingu na kołach 28 cali przejedzież nie jedną ścieżkę leśną ale na wyczyn już się na nim nie nastawiaj.
 

to trochę bez sensu napisane , bo nawet jeśli racja to i tak budżet nie starczy ani na rower 29" ( mówie o normalnym 29" cali a nie jakimś rockriderze za 999zł ) ani na dobry rower do Enduro
 

Napisano

na pewno warto zwrócić uwagę na jakość poszczególnych elementów jeśli rower jest atrakcyjny cenowo przykładowo  ma niezły napęd to możliwe, że inne elementy mogą być słabszej jakości. Jakbym miał znów wybierać rower to wybrałbym lepszy model tylko, że używany w bardzo dobrym stanie..czasem da się wychaczyć niezłe okazje na internecie. Jak się już szuka to w okolicy aby można było zobaczyć na miejscu, dopasować, przejechać sie. Krossy polecam z serii level nie są drogie a dają rade w terenie, można poszukać starszych roczników to i cena będzie lepsza. Zwróć uwagę na mocowanie w ramie do hamulców tarczowych, nie trzeba będzie zmieniać ramy jeśli będziesz miał ochotę założyć tarcze.

Napisano

errata. z duzymi wzniesieniami to na 28x32 pomykac mozna. las, las, a co to znaczy ? pytam sie autora. jezeli to sa ubite lesne sciezki to kolo 28'' da sobie rade. wiem to z praktyki. natomiast jesli las to blotko, kaluze, luzne podloze i takie tam kamienie to mtb jest lepsze od crossa. mtb to np. kands 1300 lub lazaro evolution. oba w cenie 1100-1250. na bardzo podobnym osprzecie. polecane przez tutejszych forumowiczow.

 

 

pozdrawiam.

Napisano

Co do hamulców tarczowych, to nie bardzo czuję potrzebę, aby były, może za długi długi czas jakieś hydrauliczne, ale póki co nie widzę sensu i potrzeby, i nie w tym rowerku.

 

Błoto i kamienie - nie planuję bawić się na takich trasach, przynajmniej nie świadomie i na dłuższą metę, ewentualnie momenty kiedy zapuszczę się gdzieś i nie będzie zbytnio innej możliwości aby jechać dalej, ale poza tym, nie. Drogi utwardzane i leśne ścieżki, czasami troszkę piasku no i wiadomo, szosy.

 

Przez las rozumiane są przetarte, bardziej uczęszczane trasy (a co za tym idzie, bardziej stabilne podłoże).

 

Pozostaje pytanie, czy wobec tego, że ta 29 kandsa radziłaby sobie na terenie, czy warto kusić się o nią, czy może 1300 lub lazaro evo na 26" to który wybór byłby lepszy pod względem osprzętu?

 

 

 

Napisano

mam maestro, choc zmienilem hamulce na avid sd 7, opony na schwalbe rapid rob 29x2,25 i daje rade z tym rowerem. choc dodam, ze nie uprawiam jazdy mtb ale wlasnie taki rodzaj jak autor tego tematu. szosa, dziurawe ulice, szutry itp.

 

 

pozdrawiam. 



duze kolo i wieksze tarcze przednie daj wieksza predkosc. tak wiec do turystyki rowerowej polecam kola 28'', na oponach 28'' lub 29''. oba rozmiary opon ladnie wchodza na obrecze kol 28 ''. 

Napisano

Skłaniam się ku Maestro Lands'a 28" ramą 19". Myślę, że po wsparciu z forum i oględzinach faktycznie on najbardziej będzie odpowiadał wymaganiom i trasom po których ma śmigać w przyszłości. Chciałem spytać, czy będzie problemem przeniesienie i wmontowanie dla niego 'rogów' ze starego roweru? Jakoś jestem przyzwyczajony do zmiany położenia rąk podczas jazdy + walory estetyczne, ale to wiadomo, gusta i guściki. Z zakupem będę czekał jeszcze z tydzień ze względu na niedobory czasu aby wybrać się do sklepu na jazdę próbną i ewentualnego wyczajenia rowerku w necie.

Jeśli ktoś ma jeszcze odmienne sugestie lub co ewentualnie można by dołożyć do takiego rowerku to będę wdzięczny jak zawsze. Hmm...może na dobry początek zdałyby się jakieś błotniki? Dzwonek, oświetlenie i licznik będzie ze staruszka poprzedniego przeniesione.

 

Dziękuję serdecznie za pomoc.

Napisano

z rogami nie powinieneś mieć problemów , odkręcisz ze starego i przykręcisz do nowego roweru , ale skoro masz 178cm wzrostu to brałbym raczej 17 nie 19 cali 

Napisano

Zbyszek dobrze prawi.

Mam 177 cm wzrostu 79-80 od gleby do jajec i Kands Maestro 19" jest w sam raz. Podczas przymierzania się do ramy 17" czułem się jak na komunijnym rowerku.

Napisano

Ja się mogę wypowiedzieć o kandsie 1300 series/energy  : rowerek służy mi niecały rok, jestem z niego bardzo zadowolony. Polecam :)

ps. z tego co czytałem maestro też dobry rowerek. I powiem na koniec tyle że rowerek kands 1300 jest lepszy od hexagonów i jak porównywałem z kross'em level A2 od kolegi to nawet może się do niego równać :)

Napisano

witam. podepnę się do tematu, ponieważ też szukam dla siebie roweru i "kands maestro" wydaje mi się odpowiedni. mam jedynie pytanie o górne prowadzenie linek. czy przez to, że są w takim miejscu nie będą szybciej korodować i się zacinać? ja mam linki "od spodu" ale rower jest z amortyzowaną ramą i linki przechodzą w takim miejscu, że całe błoto i woda leci prosto na nie. w rowerach typu "cross" są linki zazwyczaj od spodu rury, "maestro" chyba jest tu wyjątkiem. albo mało rowerów widziałem  :woot:

druga sprawa, czy wiecie jak wygląda serwis tych rowerów/ czy tylko wysyłkowy, czy są jakieś punkty, do których można oddać sprzęt? marka nic mi nie mówi, a przeglądałem forum i nie znalazłem nic na ten temat (może przeoczyłem). swoją drogą informacja dla autora, że tematów o wyborze roweru za 1000 - 1500 i różnicach pomiędzy nimi jest tu sporo, warto poszukać i poczytać. wiele spraw się tu powtarza.

pozdr.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...