Skocz do zawartości

[rura sterowa] skrzywiona, co zrobić ?


oktekk

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

jestem posiadaczem roweru Kellys Imagine(2 letni) z amortyzatorem RST first-pod kola 26" o skoku 80mm, przed rokiem miałem wypadek( kobieta wjechala mi w przod roweru) na pcozatku myslalem,ze amortyzator jest ''zdrów'', lecz po serwisie okazało sie,ze rurka od amortyzatora,ktora laczy sie ze sterami, jest skrzywiona przez co rower jest nadsterowny, kierwonice caly czas znosi na lewa strone.

 

Dzwoniac po roznych serwisach we WRocławiu,nikt nie chce udzielic mi pomocy, jak rowniez konkretnych rad procz jednej (kup nowy amortyzator), ale nie chce kupowac nowego poniewaz sam amortyzator nie jest skrzywiony itd...tylko sama rurka od niego wychodzaca,a z tego co wiem jest mozliwa jej wymiana, lecz trzeba miec odpowiedni do tego sprzęt,a czesto serwisy sie tym nie zajmuja.

 

W zwiazku z tym, czy ktos moze mi doradzic co powinienem zrobic w tym wypadku, gdzie sie udac aby miec szanse na uratowanie amotyzatora i kieszonkowych;). -Rwoniez slyszalem,ze wymiana tej rurki wiaze sie z ryzykiem,ze nowa ktora zostanie zainstalowana po pewnym czasie uzytkowania moze sie wysunac??

 

Prosilbym raz jeszcze o pomoc w tym temacie, bo pogoda sprzyja do wyprowadzania roweru z garazu, a ja sie mecze z tym problemem nadal. Jesli kupowac nowy amortyzator to jaki najlepiej;>

 

Z gory dziekuje za konkretne odpowiedzi i radyy:)

Napisano

hm, nie oplacalne?? moj amortyzaotr w cenie katalogowej ksoztuje 970 zl ( i jest praktycznie nowy,bo przejechal 100km tylko),a rurka z tego co wiem kosztuje ok 100zl +150zl naprawa,oczywiscie w miejscu gzie to robia.juz myslalem o dystrybutorze RST;).. mysle,ze do 1500 zl moglbym wydac.

 

Napisano

Ojjj przepraszam :D Spojrzałem jakoś głupio że masz XCR (druga zakładka w przeglądarce). To wtedy jest opłacane, ale trochę nie pewne. Tak jak napisałeś. Mało jest tak dobrych fachowców którzy zrobią Ci to idealnie. Może inni forumowicze coś doradzą.

Napisano

hm, na ten moment zamonotwalem amortyzator w rowerze, wiec nie mam jak zrobic zdjecia. ta rurka jest odchylona lekko od osi, co zaczyna sie od samej koncowki tej czesci rozgalezionej amortyzatora.

 

Napisano

Bardzo dziekuje za odpowiedzi, ale jednak stwierdziłem, że naprawiajac go i majac pol roku gwarancji na niego obawialbym sie na nim trosszke jezdzic;) Postanowiłem, że kupie nowy amortyzator do 1.500zl,ktos poleci cos ciekawego?? mam hamulce zwykle,nie hydrauliczne. Myslicie,ze za 250/300zl moglbym sprzedac ten moj amortyzator?-mysle,ze ktos z checia by chcial sb naprawic;)

 

Napisano

Dlaczego się od razu poddajesz, co do samej wymiany rury to pewnie jest to niemożliwe bo nie jest gwintowana. Możesz próbować naprostować ją samemu, ja swego czasu posiadałem Manitou Axel-a i miałem ten sam problem tylko ja na drzewie lądowałem :P Umieść wideł w imadle i opukuj tam gdzie jest wykrzywione tylko radził bym z wyczuciem, powolutku bo możesz jeszcze bardziej pokrzywić bo w końcu to alu ;)

  • Mod Team
Napisano

W szosówce bardzo długo jeździłem z krzywą sterówką i nie miało to wpływu na jazdę, jednak w rowerze górskim jest to pewne ryzyko że trzaśnie, jeśli dodatkowo czujesz to w kierowaniu to odpuść sobie jazdę na tym.

Ja swojej sterówki nie wyprostowałem ale możesz spróbować starą metodą tzn prostowania za pomocą lewarka samochodowego, bodaj ten od VW i pokrewnych marek do tego najlepszy. Mój trener kiedyś z powodzeniem tak kierownice prostował :)

A u dystrybutora RST (www.velo.pl) górne lagi nie są dostępne jako część zamienna? Lepiej się dowiedz bo w sumie pewnie za 200-300zł można by przywrócić wideł do 100% funkcjonalności. Wszystkie wymiany rur sterowych obarczone są pewnym ryzykiem niepowodzenia, takie trochę druciarstwo jak dla mnie.

Jak już bardzo chcesz nowy to rozejrzyj się manitou R7 albo RS Reba, nawet RS SID, W podanej kwocie na pewno coś znajdziesz co z okładem Ci wystarczy, stary widelec natomiast możesz sprzedać na części na allegro. To takie wyjście dla leniwych :)

Ale skoro widelec i tak jest nie do użytku to próbować możesz. 

A ile cm ma rura do miejsca zgięcia? Może da się przyciąć i sprzedać z względnie krótką rurą?

Napisano

 

 

Umieść wideł w imadle i opukuj tam gdzie jest wykrzywione tylko radził bym z wyczuciem, powolutku bo możesz jeszcze bardziej pokrzywić bo w końcu to alu ;)

A może on po prostu nie ma imadła, nie lubi, nie umie babrać się mechaniką ...

Co do amortyzatora, jeśli te "zwykłe" hamulce to hamulce v-brakee, to trudno będzie znaleźć amortyzator wyższej klasy z mocowaniem do tych hamulców.

  • Mod Team
Napisano

Oj jak pod v-ki to faktycznie First to najlepsze co może być. Ew. starszy używany sid (na tą chwile są 3sztuki na allegro) albo Recon którego ceny moim zdaniem nic nie uzasadnia :\

Napisano

tylko z tego co czytalem to RS SID,jest optymalny dla osób lżejszych, ja waże 86kg, wiec tak sie zastanawiam nad tym RS Reba ,tylko czy on bedzie pasowac pod v-ki? :P

 



i kolejne pytanko, jak juz zdecyduje sie na konkretny amortyzator pod v-ki, to gdzei najlepiej kupic takowego??

 

  • Mod Team
Napisano

To co wyczytałeś o sidzie odnosi się prawdopodobnie do starego modelu o średnicy goleni 28mm, nowy ma 32 czyli tyle co Reba, oba spokojnie pracują nawet pod ludźmi w okolicy 100kg.

Reba, SiD, R7 są już praktycznie nie do kupienia pod v-ki, czasem trafiają sie białe kruki w wersji oem zdjęte z gotowych rowerów, ale nie liczyłbym na to specjalnie, bo średnio raz w roku widzę taką 1 sztukę na allegro.

Napisano

Tylko znajdź teraz sid-a z goleniami 32 po v-ki :) sam recon pod v-ke kosztuje grubo ponad tysia. Więc teraz pytanie czy nie lepiej opłaci się przejście na tarcze i kupno właśnie amorka pod disc ?

Napisano

ogolnie to moje V-ki sa bardzo dobrej jakosci wiec, czesto rownaja sie z tymi hydraulicznymi(podstawowymi). Gdybym mial jeszcze przechodzic na hydrauliczne,to do tego dochodzzi wymiana piast, ktore tez mam dobrej jakosci;p  Nastawiam sie na zakup tego amortyzatora do nich nawet do 2 tys,moze cos z foxa badź Marzocchi,czy tez RS jesli znalazlbym cos ciekawego.. tylkoo pytanie gdzie szukac,aby nie przeplacic??

 

Napisano

Wiesz to nie chodzi o samo przepłacenie tylko dostępność, jak dobrze moje oczy widziały to prawie nowy fox rlc z piwotami poszedł za 850zł na allegro z 2 miechy temu. Jeśli nie śpieszy Ci się jakoś strasznie to poszperaj na allegro o ile rozważasz zakup widelca od osoby prywatnej.

Napisano

Dlaczego się od razu poddajesz, co do samej wymiany rury to pewnie jest to niemożliwe bo nie jest gwintowana. Możesz próbować naprostować ją samemu, ja swego czasu posiadałem Manitou Axel-a i miałem ten sam problem tylko ja na drzewie lądowałem :P Umieść wideł w imadle i opukuj tam gdzie jest wykrzywione tylko radził bym z wyczuciem, powolutku bo możesz jeszcze bardziej pokrzywić bo w końcu to alu ;)

A dlaczego niemożliwe? Sam u siebie wymieniałem już tak dawno że prawie zapomniałem o tym i amor ma się wyśmienicie. Dobra prasa tylko potrzebna, rury są na Aledrogo i są tanie. Według mnie to najlepsza opcja, nie wiem czego ludzie tak się tego boją skoro nawet producenci większości markowych widelców dopuszczają taką ewentualność.

Napisano

Boją czy nie boją, nie każdy ma zdolności i narzędzia, ale zawsze można to komuś zlecić.

 

 

 Nastawiam sie na zakup tego amortyzatora do nich nawet do 2 tys,moze cos z foxa badź Marzocchi,czy tez RS jesli znalazlbym cos ciekawego.. tylkoo pytanie gdzie szukac,aby nie przeplacic??

Zrozum, że nowe są praktycznie niedostępne, pozostaje szukanie okazji na E-bay czy Alleg... ale zawsze możesz oddać stary do regeneracji, i do czasu znalezienia nowego będziesz mógł "normalnie" jeździć.

Napisano

nie zregeneruje tego amortyzatora w 100% ponwiewaz, okazuje sie ze widelce sa ciut skrzywione-widac to po zapinaniu kola(jest luz). WIec zostaje smi sprzedanie go na czesci .

 

Szkoda,ze ten Fox,na ebay ktory mi podeslales jest uzywany, ogolnie nie jestem zwolennikiem kupowania rzeczy uzywanych:)- i ja raczej potrzebuje amortyzator o skoku 80mm,a on ma 100.

 

 

 

 

 

Napisano

Na początku wspomnę, że rurę sterową się wprasowuje a nie nakręca... Wymiana rury sterowej w moim zaprzyjaźnionym sklepie kosztuje 150zł (razem z rurą) także można znaleźć tańszy serwis. 

Amortyzator po wymianie rury sterowej jest zdecydowanie słabszy. O ile ktoś jeździ w lekkim XC bądź turystyce, to może spac spokojnie... ale jeśli ktoś wymienia rurę sterową w amortyzatorze do zastosowań grawitacyjnych, to powinien się martwić o swój amortyzator i o swoje zdrowie. Dwóch moich znajomych wymieniało rurę sterową w swoich rowerach dirtowych i po krótkim czasie pojawił się problem z luzem jaki powstał na sterówce...

  

Napisano

To coś fachowiec od wymiany się nie popisał.

O mojej jezdzie na pewno nie można powiedzieć że jest to lekkie XC bo i rower nie do tego a mimo to z rurą się nic nie dzieje.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...