Skocz do zawartości

[pytania ogólne] przednia przerzutka, ból dłoni i pleców, spd, klamka hamulca, wkładka


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Nie wiem czy temat w odpowiednim miejscu, ale właściwszego nie znalazłem.

 

1. Przednia przerzutka.

W styczniu kupiłem rower (pierwszy po komunijnym, a komunia prawie 20 lat temu) i zaczęła się mania rowerowa. Jeżdże tygodniowo ok. 100 km. Jednak ostatnio zauważyłem, że używam tylko tylniej przerzutki, a pierwsza ustawiona jest na 3 biegu. Dobrze mi się tak jeździ, bo i potrafię jechać szybko i na podjazdach bez problemu daję radę. Dlatego mam pytanie z cyklu "filozoficznych": Czy nie wystarczyłoby, gdyby w rowerach MTB przedniej przerzutki nie było? Chyba, że źle albo nie dokońca wykorzytuję swój sprzęt, podkreślam, że jestem amatorem.

 

PS. Czy ustawienie przerzutek przód 2 i tył 3 jest równe przód 3 i tył 2? 2x3 = 3x2?

 

2. Ból dłoni i pleców.

Po przejechaniu 10-15 km strasznie zaczyna mnie boleć wewnętrzna część dłoni. Czym może być to spowodowane? Mam kilka przypuszczeń, ale chciałbym poznać Waszą opinię. Po pierwsze złymi uchwytami, gdyż podejrzewam, że są to najtańsze z możliwych. Po drugie brakiem porządnych rękawiczek (kwestia amortyzacji). Po trzecie zbyt mocnym naciskiem na kierownicę, co za tym idzie niepoprawna postawa na rowerze (jeżeli tak to co poprawić?). Po czwarte niepoprawne trzymanie kierownicy. Chodzi mi cały czas o wewnętrzną część dłoni znajdującą się najbliżej nadgarstka.

 

Od czasu do czasu bolą mnie również plecy w okolicach odcinka lędźwiowego. Czy ciało musi się przyzwyczaić czy jest to wina złej pozycji na rowerze?

 

3. SPD.

Wiem i znalazłem odpowiednie ustawienie stopy na pedałach, ale notorycznie noga mi zjeżdża na środek stopy i jest to bardzo denerwujące podczas jazdy (wyprowadza z równowagi, a powrót w odpowiednie miejsce nie idzie tak "hop siup"). Czy jedynym rozwiązaniem jest zakup pedałów i butów spd? Czy taki nowy i rozsądny komplet jest się w stanie kupić do 200 PLN?