Skocz do zawartości

[rowery nietypowe] Faty, Różnokołowce, 29+, MX, Single, Bezprzerzutkowce, Bikepacking/rafting itp...


IvanMTB

Rekomendowane odpowiedzi

think outside of the box, mate!

Popieram bo tracę czas na czytanie zbędnych postów.

 

Zwykłem mawiać w sposób podobny jak wyżej napisano, z tym że nazwałem to swoim autorskim powiedzeniem, być może zacni tutaj pisarze wpadli również na to wskutek doświadczeń swych życiowych w kwestii rowerowej. Zaczynam, koniec szybko: ,,niektórzy jeżdża na rowerach, inni palcem po katalogach".

Na nic teorie, kiedy nie są zweryfikowane przez doświadczenie i miarodajne porównania.

 

Edit:

 

A ja tam myślę na chłopski rozum, że gdyby amelinium było sztywniejsze niż stal, to by się rycerze po łbach ameliniowymi mieczami naparzali a i mosty z glinu by lepiono.

 

... chociaż, przecież jeżdzę na ameliunium i jakoś to ktoś pomalował a niby nie da się.

Uwierz, że aluminium w konstrukcjach zwanych ogólnie ramą rowerową jest sztywniejsze niż stal, natomiast ubierając w proste słowa stal, nazwałbym ją bardziej ciągliwym materiałem.

Sprzeciw? Poczyń próbę zgięcia płaskownika ze stali i z aluminium.

Edytowane przez Panda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A już myślałem nie ze ma innej opcji niż parszywe zewnętrzniaki :thumbsup:

 

 

A szukając źródełka tegoż, z głębin interneta wyłowiłem takie cudo! 165mm, no i trzeba mieć miseczki, ale...opcja jest :)

 

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wracając do tematu, to z dość często pojawiającej się tutaj manufakturki - 44bikes.

 

Boom! :D

Co wybieracie: 5", czy 29+? ;)

 

 

 

OOOOooooo jesss... I własnie o taki wynalazek mi chodzi. Pozwole sobie jednak nie zagladać na ich stronę czu innego szajsbuka bo poco się stresować i zastanawiać czy zastawić nerkę czy może zaoferować relatywnie mało uzywana żone jakiemuś szejkowi ;)

 

Ośka od Stigrey'a fajna, a miseczki nawet by się znalazły - otrzymałem je wraz z oryginalnym wyposażeniem Chwasta ale maja one jedna podstawową wadę. Skandaliczne uszczelnienie, lub wręcz jego brak...

 

 

Ekhm...

 

A teraz garść słów dla Prezesa i Tofika. Rozumiem że temat niezwykle fascynujący, a tak z jednej jak i z drugiej strony same perły inżynieryjno-lingwistyczne płyna, ale zechciejcie Waszmościowie wymienić się uwagami gdzieś indziej. Proszę... :)

 

Z tego co pamiętam był już nie jeden temat o wyższości stali nad alu i odwrotnie. Odszukajcie i tam się wyżywajcie Koledzy.

 

O proszę, nawet znalazłem specjalnie dla Was kochani :)http://www.forumrowerowe.org/topic/31541-ramy-o-wyzszosci-cro-mo-nad-alu/  Poproście tylko Admistrację coby go wam z powrotem otworzyła.

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ivan, Ojcze Założycielu
zamykając temat, na szybko z mojej strony - nie odezwał bym się słowem, ale jeśli zostawisz głupotę samą sobie to będzie się rozpowszechniała i utrwalała w co mniej rozeznanych umysłach. A potem wróci do nas z większą siłą utrwalona w czerepach. Chcesz tego?
No i wybacz ale mój zmysł estetyki ogólnej i sumienie bliższe są idei plewienia głupoty z pola uprawnego od razu, nad czystością samego zbioru.
amen


A temacie fortyfortów, rozumiem, że nie chcesz zaglądać tutaj Ivan? http://www.flickr.com/photos/44bikes/
 

I słusznie, bo można tam spędzić wiele wiele wieczorów podziwiając warsztat i dobre reporterskie opowieści z budowy (dla tych marzycieli/niedoszłych budowniczcyh to prawdziwa studnia bez dna). Nerki lub Małżonki nie zastawiaj, może te gustowne baki by wystarczyły :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Niż nad Paprykarzowem, nuda w tv.. wieczór typowo barowy zatem kilka słów o..kierownicy. Było już nad wyraz sporo o dropach to teraz czas na alt bary.
Przyczynkiem do wpisu było to:

DSCN8496.JPG
on-one fleegle 720/15* (dzięki Wielkiej Uprzejmości Ivana) czyli figiel wykręcony sarnie na Nowy Rok

Niektórzy do grupy alt barów (od "alternatywny" a nie niemieckiego "stary") zaliczają też drop bary no ale ja tu się wypocę o tych bliższych mtb. Co je łączy? Mocne gięcie do tyłu, powiedzmy tak od 10stopni wzwyż (wg niektórych te 10* to granica).

Najsampierwsze podobnoż były lutowane przez jednego z pionierów (jak zawsze) Wielkiego Toma z Wąsem, bullmose:

ls-PIC00003.JPG
 i np tu:
handlebars.jpg?w=1000&h=

Aż takiego szału w gięciu nie ma, ale porównując to do późniejszych trendów (obecnych nadal) 0-6* jest różnica. Do dziś kopiowane wzory, nazwy używane, ale raczej w ciekawych projektach miejskich niż terenówkach.  Czemu to geo przeszło do podziemia ciężko wyrokować, ja mam swoją teorię opierającą się o ..ergonomię i wąskie ułożenie dłoni na kierownicach pokroju 560mm w latach 80 i 90.

Wracając do "dziś". Kilka manufaktur amerykańckich nadal kultywuje alty. Do najciekawszych ( i znanych) należą chyba kierownice Czarnych Owiec czyli blacksheep:
nahbs-2011-black-sheep-belt-drive-full-s
(do tej kiery jeszcze wrócę)

Kierownice Jones, a dokładniej (wspominane już w tym wątku) H-bary:
hbar_hand_positions.jpg
Produkowane zarówno z glinu jak i tytanu, idealnie pasujące pod ekscentryczne ramy tego samego budowniczego.
Z istotnych rzeczy - szerokości 660-710 i kąt bardzo radykalny - 45stopni(!)

Ze znanych manufaktur Groovego LUV wersja ti lub stal.

3345309653_4f59958194.jpg   3745237136_4dccd911d6.jpg

Szerokość 660, kąt 21,5*

Z mniej znanych ciekawe tytanowe kierownice Watson Cycles (chyba bardziej znani z ram)

 

8350491981_c98ace7bd3_c.jpg

8348698991_eff4f73f76_c.jpg
Kąty stopniowo zwiększające się (zależnie od modelu) od około 25 do 32*, szerokości do 720mm (parkerino),ceny...koło 180$
Co wyróżnia te modele to dość szeroka środkowa część bez gięcia. Ma to swoje duże plusy - miejsce na bezproblemowy montaż wszelakich bibelotów, od licznika, przez gps, lampkę czy RÓŻOWY KLAKSON. W wielu modelach jest to mocno utrudnione (a przynajmniej ustawienie "na wprost").

Ale wracając na ziemię, dla tych którzy chcieli by spróbować a nie ryzykować budżetu, zaczynając od najłagodniejszej wersji gięcia :
Wąsaty Tom w wersji flat 10deg, model alu i carbon (ten ostatni miał wylądować już na początku budowy Sarny):
ritchey-superlogic-10degree-mountain-fla
classic:
1_classic10.gif
Mankamentem pozostaje szerokość, 560(classic) i całe 620 Superlogic, plus? Classic w cenie przyziemnej i do kupienia w Pl.

Przytaczany na początku on-one fleegle:
on-one-fleegle-handlebar-600x342.jpg
Wersje pod 25,4 i 31,8. Gięcie  15 stopni. Szerokości do 720mm, aluminium, cena niezła (teraz od 14 funtów) a waga .. no cóż, 25,4/720 waży całe 330gramów.

Coś z mocniejszym przytupem tej samej firmy ale dla węższych w barach - Mary:
on-one-mary-handlebar-angles-600x246.jpg
Szer: 645, gięcie.. no tego akurat nie udało się odnaleźć ale około 20-22*, kierownica ze wzniosem 37mm

Bontrager Crivitz dziś chyba zastąpiony modelem Capital (wg Lorda  i strony Bontragera mocno miejska ale kto by się tym przejmował)

bontrager-crivitz-handlebar.jpg



Gięcie 25 stopni, 690 mm szerokości, ale waga (z tego co pamiętam) koło 300gr. Miejsca (jak na miejską) na popierdólki mało (wada wielu alt barów)

I jeszcze ze znanych i lubianych:
Salsa Bend2:
mtn_bars_bend2.jpg
Alu, szer:710, kąty 17 lub 23, plus 5* do góry (znów miejsca na Dzwonek mało)

SOMA Clarence Bar:
soma_clarance_handlebar-angles.jpg

Alu, 660/670mm, mocne kopnięcie w tył 40stopni i wznios 37mm

Jak mamy Some i Salsę to nie może zabraknąć trzeciego "S"... Surly bar :)
surly-open-bar.jpg
Stal cr-mo, szer 660, cofnięte prawie jak w drop barze - 53*. Waga? a kto pyta.. :D

Origin 8, ciekawy model z węgla:
origin8-space-carbon-ul8-off-road-handle
Kąt 25*, szerokość 685, ultra niska masa jak na alt bara - podobno 170 gramów. Dla mnie ciekawa ze względu na materiał. Cena (z tego co pamiętam) koło 130$

Ragley Carnagie produkowany/nieprodukowany (niepotrzebne skreślić) w alu (plus potem w carbonie):

1317376361273-zhmj731vdmse-670-80.jpg

oraz (tu jeszcze prototyp węglowy)
carnegiescarb1-003.jpg

Szerokość 685 mm, 25* gięcie do tyłu, Węglowa wersja podobno ważyła/waży 170gr.

I na koniec (choć można by tu dorzucić kilka modeli) Czarny Koń mojej prywatnej listy kandydatów do proj. S4. Co ważne dla mnie: węgiel i duży producent. 
Answer Enduro 720 20/20, w mordę Jeża:
answer_2020_top.jpg

węgiel, 720mm szerokości, sensowne 220gramów wagi (co dal węgla oznacza spory zapas bezpieczeństwa), 20* cofnięcia i 20 mm podniesienia/opuszczenia bo model ma takie wzorki, że można ją stosować tak i tak:
answer_2020_clamp.jpg
Niby drobiazg ale dla osób średniego wzrostu z np 29 kołem, amorem i wysoką sterówką to (obok ujemnego mostka) sposób na obniżenie kierownicy.
Jest mały minus.... :) cena...

No i na koniec szybkie wytłumaczenie tego przytaczanego na początku figla. Ivan zapewne napisał by tu sporo na ten temat bo ujeżdża nie pierwszy rok ten model (liczę, że coś dopisze/poprawi), ale jako świeży adept alt bara napiszę swoje spostrzeżenia z jazdy.
Jak pisałem - w Sarnie od początku miał być Riri10deg, ale stanęło na Bontragerze RXL z 12*, większe cofnięcie i większa szerokość to jak nie brać? Ale jednak ciągle czegoś brakowało (w rogi bawić się nie chcę). W końcu do Szczecina wraz z Lordem dotarł figiel.
Montaż - teoretycznie kiera tak jest wykrzywiona do przodu a potem w tył (część modeli powyżej ma to samo), że można pozostać przy używanym mostku (ja z racji, że figiel 25,4 zmieniłem Thomsona na racefaca). To co wkurzyło to brak choćby kreski pionowej gdzie jest środek kierownicy, nie obyło się bez linijki. Rzeczą istotną i do tego dochodzi się chwilę dłużej to już kąt ustawienia samej kierownicy. Z racji mocnego gięcia drobne wychylenia góra-dół mają znaczny wpływ na to jaką powierzchnią dłoni opieramy się na kierownicy, czy to zewnętrzną czy wewnętrzną. Naturalnie po dłuższych przymiarkach można ustawić tak by opierała się środkiem. Potem klamki i gotowe. 
Jedziemy i jakoś tak dziwnie. Tzn nic nie czuć, ręce jeszcze się "moszczą" jak pies w swoim legowisku ale jest dobrze, chyba jest dobrze. Drobne koretky kąta kierownicy. Patrząc z boku końcówki minimalnie niżej. Pomimo, że podobno może być ten sam mostek mam wrażenie jak by dłonie były bliżej korpusu, ale to może efekt obróconych dłoni.
Teren. Zaczyna się robić ciekawie, tzn jest neutralnie, cieszy mnie ten brak jakichkolwiek odczuć "w tą, tamtą" itd to jak wręcz zapaść się w ..wygodnym fotelu. I tyle.
Na krótko  warte odnotowania:
- podjazdy - wg wielu alt bary najlepiej przydadzą się w singlach, pomagając pracować całym korpusem,barami przy wiosłowaniu - zgadzam się całkowicie, w końcu nie czuję potrzeby poszukiwania na końcach kiery rogów, jest małe "ale" ale o nim potem. Co ciekawe w przeciwieństwie do rogów dłonie mam przy sobie a nie mocno wysunięte do przodu - to pozwala mi o wiele lepiej kontrolować ciężar nad tylnym kołem które coraz chce tracić przyczepność (mamy jesień - błoto i mokre liście)
- zjazdy - tego się obawiałem, z teorii ergo przy mocno wysuniętych dłoniach do przodu nadgarstki same dążą do "prostowania kierownicy",ale tu wchodzi istotny element układanki -szeroka kiera, łokcie na zewnątrz i gotowe, a wygięte ramiona figla dają wrażenie że ręce nie zjadą na zewnątrz (jak już to do środka) - jest dobrze ale bez szału w porównaniu z Bontragerem
- skoki - jestem nielotem totalnym i tu niestety nie pomogę, drobne podrygi na korzeniach czy mini kłodach nie stanowiły większego problemu,
- zakręty, zakręty, ach te zakręty! Zakochałem się w zakrętach z tą kierownicą! To trudno określić, ale jeśli lubicie mocne przechyły między drzewami, balans ciałem w zakrętach to bylibyście zachwyceni. Skręcanie jest pewne a trzymanie mocne a co najlepsze (i znów trudne do opisania) to położenie dłoni, szczególnie tej po stronie wewnętrznej (idącej w dół). Układa się dużo bardziej naturalnie, jak by bliżej ciała. Dla mnie Bomba!

W sumie dwa wyjazdy plus trzeci szybki. Pierwszy to regulacja, drugi poznanie, trzeci to smakowanie. Plusy? Alt bar to czysty plus!
Minusy? Nieznaczne.
Pierwszy to waga. Można prychać na to ale ta kiera waży tyle ile poprzedni mostek i kiera razem.
Większą wadą dla mnie jest materiał. Daleko mu do tłumienia jak w carbonach i w pełni sztywnym rowerze poczułem to po 20km jazdy. Paradoks bo kierownica ergo i dobrze leży a z drugiej bardziej mnie wytrzepało niż na bontragerze. Stąd moje zaloty do Answera.
Trzecia rzecz to kąt czyli sprawa najistotniejsza. Jak dla mnie 15* to mało, ale czuję, że niewiele brakuje do ideału. Najbardziej czułem to właśnie na podjazdach. Być może 20* będzie ok?  A być może taki model jak przytaczany blacksheep z samymi końcówkami kiery dodatkowo podgiętymi byłby najlepszy? Przyznam, że ten ich model mnie mocno intryguje...

I tyle, za błędy w wymiarach, wagach, cenach modeli, nazwach lub ewidentne pominięcie któregoś ze znanych z góry przepraszam. Mam nadzieję, że Ivan dopisze słów kilka, szczególnie z użytkowania w górach.

Edytowane przez anarchy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

No tak jak pisałem, Ritchey "bywa" dostępny. 
o np tutaj: http://www.bikestacja.pl/pl/kierownica-ritchey-wcs-classic-660mm.html
 

zresztą SuperLogica też mają (ale nie podaję linka z powodów wiadomych :) )
Możesz szukać bontragera.  Adamos wynalazł nowego przedstawiciela Surlego w pl (ale to ta wielka jaskółka ze stali) może zapoda...
A tak..no cóż.. nie pierwszy i nie ostatni dowód gdzie znajdujemy się z naszym rynkiem rowerowym... (słowo na "d"?)

Ten zoom to chyba klasyczna jaskółka do miejskiego. Tak na moje oko już lepiej dołożyć i ściągtnąć on ona, bo jak by co - zawsze go ktoś odkupi.
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Adamos wynalazł nowego przedstawiciela Surlego w pl (ale to ta wielka jaskółka ze stali) może zapoda...

 

Jak coś to pisać do kolegi OneMoreBike na PW, na pewno odpowie. Ceny (przynajmniej jeśli chodzi o gumy) są dużo bardziej korzystniejsze niż w velove. Fleegle'a dostaniesz za śmieszny pieniądz (poluj na promocje) w On-One.

Nie jestem pewien, ale kolega Ivan chyba jeszcze tych fatbajkowych obęczy nie wrzucał: TURNAGAIN FR80 i RS80.

I jeszcze na deser - wyłapane w sieci.

Wow! :)

tumblr_my15h81eGC1qiblq9o1_1280-655x982.

 

Edytowane przez adamos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł
Żeby wnioskować, to by trzeba było zobaczyć lądowanie ;)
Krowę też się da wystrzelić z rampy na 50 metrów :)

 

edyta - obejrzałem filmik - gruba pani przyziemiła całkiem nie jak sarenka, ale obleci :D

Edytowane przez porcelanowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Glancko zebrane Prezesie :thumbsup:

 

Ja od siebie dodam że na Figlu jeżdziłem/jeżdżę z rogami i uważam że to jeden z najlepszych zestawów jaki kiedykolwiek było mi ciurać.

 

Co do wagi to oczywiście w moim wypadku tylko dragnie przepony, no ale faktycznie dla tych co flirtują z Wagoimirem specjalnie ten kierownik nie przypasuje.

 

Jak dla mnie Figiel to kontrola, kontrola i jeszcze raz kontrola. Poza tym komfort. 7-8 godzin górskiej wyrypy lub tłuczenia sie po lokalnych wykrotach na sztywno absolutnie nie robi mi najmniejszych problemów.

 

Co do podskoków róniez specjalnie się nie wypowiem bom nielot tak jak i Prezes :icon_mrgreen:

 

Co do obręczy, dobry znalazek kolego Adamos :thanks:

 

Co do filmiku. Ja proponuje sie przyglądnąć jak udało-nieudało sie ladowanie za 3 przysiadem. Wspominałem cos o potędze trakcji Twardziocha ale tutaj widać to jeszcze lepiej jak rower sam wyprowadza z bocznego przyziemienia :icon_mrgreen:

 

I jeszcze smaczek dla angielski-przysposobionych UCI rozmawia z IOC o wprowadzeniu przełaji do programu Zimowych Igrzysk

 

Pono to juz nie pierwsze zaloty do IOC w tym temacie, ale dopiero pierwsze na tak wysokim szczeblu...

 

Trzymam kciuki!

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że tym postem nie przyczynię się do podniesienia porządku w tym wątku oraz, że zwiększę współczynnik off-topów, ale... muszę

 

 

 

Trochę by się mogli ogarnąć po świętach i tych wszystkich promocjach,
 

Czy ktoś ostatnio omyłkowo otrzymał może kierę z Planet-X / On-One, (El Gaupo Ancho 810mm)? W zamian mogę oddać drop bara, wysłanego omyłkowo do mnie (Strada Compact)  :wallbash: ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

LOL! Widzę, że niezły Meksyk mają. Maciejas, a nie możesz odesłać na ich koszt i upomnieć się o właściwą? W końcu ich pomyłka...

Na pocieszenie dodam, że ja nadal nie mam od nich e-maila potwierdzającego wysyłkę zamówionego towaru, w historii zamówień nadal bez zmian, a przelew dla nich już dawno zaksięgowany. :verymad:  Chyba trzeba będzie im trochę kota pogonić. Pogubili się chyba przez te świąteczne promocje, a generalnie zawsze było bez większej wtopy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...