Skocz do zawartości

[rowery nietypowe] Faty, Różnokołowce, 29+, MX, Single, Bezprzerzutkowce, Bikepacking/rafting itp...


IvanMTB

Rekomendowane odpowiedzi

Pozostaje mieć tylko nadzieję, że ten tytan nie będzie w cenie Moots'a, Firefly'a czy innego Lyskey'a.

 

 

Myślę, że tak naprawdę się tego nie boisz, gdyż tytan tytanem, ale OnOne to jednak "normalna" manufaktura. 

Edytowane przez artoor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Jestem zainteresowany przeróbką mojego Kross Level A3 na sztywnego 69era i potrzebuję pomocy merytorycznej w tej kwestii.

 

Powodów przeróbki jest kilka:

  • standardowy Santour XCM v3, to pomyłka: jest ciężki, już dwukrotnie sam z siebie popsuł mi się korek preload a amorek napełnia się wodą aż po brzegi przy każdym deszczu. Dobry amorek to koszt połowy roweru.
  • obecnie jeżdżę na zablokowanym amortyzatorze, bo tak jest znacznie szybciej a w niskiej tempetaturze Santour pracuje tak samo na sztywno jak i z amortyzacją.
  • 26 calowe koło przyspiesza jak szalone w porównaniu do 29 cali i rower 26 calowy jest znacznie skrętniejszy dzięki krótkiemu tyłowi, ale...
  • ...podoba mi się to, jak 29ery pokonują nierówności i wydaje mi się, że przednie koło 29 cali w 26 calowym rowerze powinno wystarczyć, żeby to osiągnąć.

Czemu nie kupiłem 29era? W momencie, gdy kupowałem rower, do 1800zł nie można było nic konkretnego znaleźć w 29 calach. Krótkie testy skrętności Kross Level B3 też mnie zniechęciły, bo czułem się, jakbym prowadził lotniskowiec.
Czemu nie kupiłem roweru crossowego? Bo wjechanie na krawężnik cienką oponą z prędkością 30km/h to głośnie "oj". Przechodziłem z 15 letniego Waganta, więc Level A3 to niebo a ziemia.
Jestem zauroczony konstrukcją 69 na sztywnym widelcu. Wygląda to kapitalnie, ale nie wiem czego można się po czymś takim spodziewać.

Moje wymiary to 182cm (noga 85-87cm). Rama Level A3 ma 21 cali (uprzedzając fakty, to nie jest wcale za duża i nabiał ma się dobrze).

Mam jednak kilka wątpliwości, co do budowy sztywnego 69era:

  • nie wiem czy się opłaca inwestować w 26 calowy rower jak za 2 lata go zmienię
  • skrętność i przyspieszenie 29era pozostawia wiele do życzenia w ruchu miejskim bez ścieżek rowerowych
  • sztywny widelec to jednak sztywny widelec i są sytuacje, gdy amortyzator się przydaje
  • koszt modyfikacji to 450-500 zł to wg mnie sporo, ale i tak taniej niż zmiana roweru
  • wątpliwa wytrzymałość 29 calowego koła na brutalne traktowanie w sztywnym widelcu

Proszę was (bardziej doświadczonych kolegów) o radę, która poniższych z opcji ma "sens":

  • wstawienie sztywnego widelca (aluminium lub stal) pod tarcze o długości A-C 445-450mm i koła 29 cali na przód. Nie zmieni to geometrii.
  • wstawienie Mosso M3 (435mm) przy kole 26, który popsuje geometrię roweru, bo przód pójdzie znacznie niżej. Jest to jednak sprawdzone rozwiązanie i polecanie przez niektórych.
  • wstawienie taniego amortyzowanego widelca o długości A-C 445-450mm i koła 29 cali na przód. Nie zmieni to geometrii.
  • rezygnacja z całego projektu i pozostawienie 26 cali dla zbobycia doświadczenia a za 2 lata zmiana na klasę wyższego 29era (za mało funduszy na wcześniejszą zmianę)
  • cieszenie się z 26 calowca, rezygnacja z koła 29, a jak sie znajdzie okazja, to zmiana amorka na lepszy

 

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie w tym temacie.

Edytowane przez rambolbambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Co do wytrzymałości stalowej wykałaczki to bym sie nie bał...

 

Wprawdzie ważę tylko 65kg ale u siebie na sztywno robiłem m.in. takie wynalazki:

 

8686133473_3e2498ca20_c.jpg

 

8686134103_84e437fe35_c.jpg

 

 

P1281869.JPG

Tu akurat kolega nie na sztywno ale ja ten próg też pokonałem.

 

Technikę raczej mam spadajacej bryły betonu niż wysublimowana także można :)

 

Moja rada? Salsa Cromoto - pod 26cali, do tego możliwie szeroka obrecz i oponą 29cali i jedziesz :)

 

Dlaczego 26-cio calówka? Ano żeby jak najbliżej oryginalnej geometrii 26-cio calowca zostać.

 

Czy sie opłaca? Życie sie nie opłaca, no chyba że robisz coś opłacalnego - kupujesz tanio, sprzedajesz drogo. 2 lata to kupa czasu i można z 10 kilo kaemów spokojnie nakrecić...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

No to mały update o węglowych, tłustych obręczach.

 

YoMomma_Edited_IMG_0015.jpg

 

HED zajawkowywał wcześniej węglowe obrączki tubeless ready. I są detale na Bajkrumorach.

 

Co ciekawe nie beda dostepne jako same fele, trzeba będzie zaordynowac wraz z piastami lub dosłać swoje piasty, to poskładają...

 

85mm, 480g... :whistling::rolleyes:

 

875 zielonych za kółko. 700 fela, 175 części i robocizna...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

..kolejna ładna i kolejna zbyt .... tania by się tak poniżać :D
A te cieniowane haki - obrzydlistwo, aż muszę zmrużyć ślipia
W dodatku za lekka i za dużo na magazynach -znaczy się "nie schodzi" czyli "coś jest na rzeczy". 

Edytowane przez anarchy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

MX z prześwitem 35c? Wolne żarty...


Jakiegoś "kulfona" mają, bo w Features stoi jak byk napisane:

 

 

Huge tyre clearance - no clogging issues and 44c tyre clearance

No ale Tobie Ivanu, i tak z wiadomych względów to psu na budę jest.


 

haki jak Titus'owe chyba wiem kto te ramy klepie


No to miałeś nosa Kaza. Ja obstawiałem, że to będzie ta nowojorska manufakturka, co tę nową Tomac'ową ramę klepie.
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

a mnie się o oko oparło w necie, że do 700x42/45 miało wejść?
Ze zdjęć by wynikało, że miejsca jest sporo


A co do jednobiegowści, to tak nie licząc czystego ostrego singla (polecam wynaturzenia itra w temacie paprykarzowym hehe) to są przeca jeszcze wszelkie planetarki. I trochę szkoda, że "nietypowe" ramy jednak nie są przygotowane pod "nietypowe" napędy.
(nietypowe specjalnie w cudzym-słowiu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Hehehe, muszę przyznać, że foto-zagadka była za trudna, biorąc pod uwagę wielkość obiektu. :)

Tam mała kropeczka na zdjęciu, to nasz rodak - Jakub Postrzygacz na swoim Pugsley'u, a miejsce to Turoa Skifield, u stóp góry Ruapehu w Nowej Zelandii.

Ponad 2,5 godziny w górę i niecałe 20 minut w dół. :devil:

69j9dt.jpg
22ywwh.jpg
jrsexf.jpg

 

Edytowane przez adamos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Prosto ze szkockiego Livingstone Shand Stoater - rurki Reynolds 853, całkiem zgrabny sztuciec "adventure ready", MX-owe laczuszki z możliwością połknięcia opony w rozmiarze 2,2, i do tego dostępny w 6 opcjach kolorystycznych (oczywiście w żółtym najładniejszy :) ). Cena za ramę 1050 funciaków + dodatkowe 175 za widelec. Na pewno pojawi się na przyszłorocznym, kwietniowym Bespoked Bristol, który odbędzie się w Londynie :D 

Strona producenta: http://www.shandcycles.com/
Profil Flickr: http://www.flickr.com/photos/shandcycles/

8751280188_7c9599d0cc_b.jpg
8750144153_bb43337ce0_b.jpg
8751267544_cd031922ba_b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno pojawi się na przyszłorocznym, kwietniowym...

Już myślałem, że kolejną puszkę paprykarza otwierasz.

 

A tak na marginesie, to ten rower mimo, że ładny, to 29er ze sztywnym sztućcem a nie MX. Żeby zasłużyć sobie na te dwie literki, to dywan z trzepaka nie może się zsuwać, a tu niestety rurka po skosie.

 

Wysłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T przy użyciu Tapatalka

 

Edytowane przez Tofi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

hehehe
kolorek z moich "nieulubionych" w C/MXie ale pal go licho, mnie bardziej podoba się ten 

 

całkiem zgrabny sztuciec "adventure ready",
:D , że jaki? Że ze względu na mocowanie do 4 bidonów czy oczka pod low-ridera? Bo jakoś nie dostrzegam :D O montażu małego przedniego bagażnika w okolicy korony nie wspomnę..

Tofi - roz...bałeś mnie tą definicja Monstera :D :D Należy Ci się za zdefiniowanie "na nowo tych dwóch literek" co najmniej 2/3 plusa.
No to teraz czeka adminów korekta połowy tego wątku (i internetu) :D 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

Prosto ze szkockiego Livingstone Shand Stoater - rurki Reynolds 853, całkiem zgrabny sztuciec "adventure ready", MX-owe laczuszki z możliwością połknięcia opony w rozmiarze 2,2, i do tego dostępny w 6 opcjach kolorystycznych (oczywiście w żółtym najładniejszy :) ). Cena za ramę 1050 funciaków + dodatkowe 175 za widelec. Na pewno pojawi się na przyszłorocznym, kwietniowym Bespoked Bristol, który odbędzie się w Londynie :D

 

Strona producenta: http://www.shandcycles.com/

 

Całkiem zgrabny góral by był, jakby miał normalną kierownicę ;) IMO do absurdów już te rowery można spokojnie wrzucać :)

Jakieś przewagi takiej kiery gdy buduje się rower do jazdy w terenie nad zwykłą MTB?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Lucas Brunelle - prawie każdy zna to nazwisko, la pewnie jeszcze bardziej otarł się o tytuł Line of Sight.
Dlatego jakież było moje zaskoczenie i radocha (no i czy to nie kolejny sygnał zmian?) gdy przeczytałem "Lucas Brunelle jedzie do Afryki" :)
Smacznego Koledzy: http://vimeo.com/76049367#
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Porcelanowy: Taka sama przewaga jak wybór sztywnego widla i stalowej ramy w teren zamiast fulla o skoku nastu centów ;) I niezgrabny jak cholipa bylby góral z tak niskim widlem :D

 

W teren niezbyt techniczny, ale za to z duza iloscia szutrówek, do pokonywania dystansów ok. setki lub grubiej to najlepsza bron na rynku :) Albo po prostu coby sobie w terenie zycia nie ulatwiac - niektorzy tak sie lubuja...

 

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

porcelanowy - Ty chyba nie rozumiesz istoty Monstera.... Bo wg tradycyjnego kalendarza z rowerami na S, S lub np. C taki monster to zdecydowanie absurd.
No "pewnie zgrabny by był góral" (jak tam Panie z geo?), a jak by mu odjąć po 1,5" na oponie to przełaj smaczny by był, a jak by mu wstawić jakieś maratony to fajny podróżnik by był, a jak by mu błotniki założyć, slicki i lampkie to niezły bułkowóz by się nam urodził itd itd...
O idei dropbarowej kiery już się tu co nie którzy wypowiedzieli.

Edytowane przez anarchy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...