Skocz do zawartości

[rower cross <2500] 2012/2013: Wheeler 6.3, Kellys Axis lub Neos czy Giant Roam 1/2?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Na wstepie witam wszystkich bardzo serdecznie. Pewnie podobnych postów jak ten tutaj na pęczki i macie ich już serdecznie dość :-)

 

Planuję zakupuc crossa. Moje typy to:

1. Wheeler 6.3

2. Kellys Axis

3. Kellys Neos (lepszy niż Axis ale i trochę droższy)

4. Giant Roam 1 lub 2

 

To co mnie intryguje, a na czym się obecnie nie znam to w niektóre z powyższych rowerów mają hamulce hydrualiczne tarczowe. Czy warto w to iść? Czy odpuścić sobie bo w tej klasie to i v- brake będa lapsze? Jak pewnie zuważyliście zainteresowany jestem crossem z kasetą 9 rzędową. Czy to dobry pomysł? Raczej liczę na modele z 2013, bo z tych to już raczej cięzko o dostępność poprzednich roczników. Zresztą u siebie w mieście i tak nie mam dostępy do tych Kellysów (w żadnym sklepie w mieście nie mja dostępności, nawet na zamówienie ciężko i to na ryzyko klienta). Wheeler raczej byłby dostępny bez problemu, choć i tak musiałbym poczekać na sprowadzenie. A może nie warto pchać sie w kasetę 9 rzędową i hamulce hydrauliczne w tej półce? Odbije się to korzystnie na cenie, tylko, że wtedy to już nie mam nic na oku. Możecie ocenić jakoś moje wybory? Co Waszym szanownym zdaniem zdecydowanie nie, a co warto? Jak wypadaja porównywalnie z osprzętem? Może po prostu troche zejść na ziemię :-)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie biegów nigdy za mało (jeżeli nie walczymy o każdy gram).

Tarcze mają tą przewagę nad V-brakee, że na mokrym coś tam zahamują i nie będą budziły pół wiochy.

Minusem są na pewno koszty eksploatacji i waga.

Tylko które z powyższych mają hamulce tarczowe hydrauliczne (Roam 2) ?

 

Tak bym je posegregował

1. Kellys Neos

2. Wheeler i Axis

3. Giant Roam 2

4. Gian Roam 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie biegów nigdy za mało (jeżeli nie walczymy o każdy gram).

Tarcze mają tą przewagę nad V-brakee, że na mokrym coś tam zahamują i nie będą budziły pół wiochy.

Minusem są na pewno koszty eksploatacji i waga.

Tylko które z powyższych mają hamulce tarczowe hydrauliczne (Roam 2) ?

 

Tak bym je posegregował

1. Kellys Neos

2. Wheeler i Axis

3. Giant Roam 2

4. Gian Roam 1

 

 

Kellys został zredukowany głównie ze względu na cenę do modelu Kellys Cobe - ale dalej na 1 miejscu. Bardziej mi się też podoba. Neos ma osprzęt chyba trochę lepszy, ale tylko trochę. Cobe w pzreciwieństwie do Neosa i Axisa ma już hamulce hydrualiczne. Na 2 miejscu nadal Wheeler Cross 6.3: hamulce tez hudrualiczne, ale osprzęt mi sie wydaje lepszy od Kellysa Cobe - ale ja nie znam sie za dokładnie. Na 3 miejscu jest u mnie Giant Roam Disc 1 z hamulcami hydraulicznymi i chyba lepszym osprzętem niż dw wczesniejsze rowery. niestety cena prawie taka sama jak za Kellysa Neosa (katalogowa jakies 2600 PLN, Giant Roam Disc 1 (już wiem, że modele Disc maja hamulce tarczowe) wydaje mi się ciut lepszy osprzętowo od Neosa). Giant Roam Disc 2 równo osprzętowany na poziomie Acera plus hamulce hydrauliczne. Cena katalogowa 2399z ł więc trochę taniej niz Giant Roam Disc 1, ale drożej niż wymienione Kellys Cobe i Wheeler 6.3. Gianty zatem wylatują i mam dwa typy :-) Słusznie? Macie może inne typy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeszłej jesieni (gdyż taniej) stałem przed podobnym wyborem, wybrałem Cross 6.3 mod. 2012, w zasadzie jeden element przemówił - bez wnikania,

że osprzęt lepszy tu czy tam, kolor ramy bardziej męski tu, a może tam - to, że mogę regulować mostek ale także wyciągać całą sztycę, co daje mi szerokie spektrum regulacji, mogę leżeć, ale też mogę siedzieć wyprostowany jak na "holendrze" ;)

 

Hamulce są super, mimo, iż Draco mod. 2012 (nie Shimano), przewaga tarcz w stosunku do wszystkiego co miałem przedtem to działają w każda pogodę i w każdych warunkach. Teraz 6.3 mod. 2013, wg. strony www, ma v-brake, na zachodzie i na antypodach dalej tarcze.

 

Pomijając lekko festyniarskie obręcze kół w kolorze białym i błękitne akcenty na ramie może się podobać.

Naczytałem się przedtem o wyższości v-brakeów nad tanimi tarczami hydraulicznymi, o wyjazdach do Nepalu gdzie nie można kupić opon 700C ;), oraz nareperować tarcz czy pospawać ram aluminiowych, jednak takie eskapady niestety zdarzą mi się zapewne dopiero w przyszłym wcieleniu :(, a na razie czekam z utęsknieniem do poniedziałku aby móc otworzyć sezon na całego i śmigać na nim do roboty ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce są super, mimo, iż Draco mod. 2012 (nie Shimano), przewaga tarcz w stosunku do wszystkiego co miałem przedtem to działają w każda pogodę i w każdych warunkach. Teraz 6.3 mod. 2013, wg. strony www, ma v-brake, na zachodzie i na antypodach dalej tarcze.

 

Piszesz o jakimś innym rowerku? Wheeler Cross 6.3 ma tarczowe hydrauliczne: http://www.wheeler.pl/cross-63-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, oczywiście że pisze o 6.3, ale dałbym sobie rękę uciąć, iż widziałem w necie 6.3 na 2013 rok który miał v-brakei. Pomyślałem nawet, że ekonomia jest nieubłagalna i aby zachować cenę zmienili specyfikacje. Zgadza się 6.3 ma tarcze hydrauliczne i takie też posiadam model 2012.

 

http://www.wheeler.pl/cross-63-2

 

Aha katalog i strona www mija się z prawdą. Amortyzator był o klasę lepszy niż w rzeczywistości - bo jest podstawowy, choć przy cenie roweru stan faktyczny bliższy jest realiom ekonomicznym. Dlatego bogatszy o doświadczenia następny zakup będzie mniej spontaniczny. Mimo tego amor działa, a bez niego lub po jego zablokowania jazda po leśnych czy polnych duktach jest wręcz nieprzyjemna.

 

Wysyłane z mojego GT-P5100 za pomocą Tapatalk 2

 

 

 

 

 

Wygląda, że mod 2013 jest lepiej wyposażony niż mod 2012, ale po przygodzie z amortyzatorem nie wierzył bym ślepo w dane konfiguracyjne na www i porównał bym to ze stanem faktycznym. A najpewniej jest pojechać do sklepu i dokonać jazdy próbnej każdym z rowerów. Dzięki temu okazało się, że kalkulatory kalkulatorem, a jednak dla mnie musiała być rama o rozmiar wyższa i nie na każdym rowerze mimo podobnego wyglądu jeździ się równie wygodnie.

 

Wysyłane z mojego GT-P5100 za pomocą Tapatalk 2

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, oczywiście że pisze o 6.3, ale dałbym sobie rękę uciąć, iż widziałem w necie 6.3 na 2013 rok który miał v-brakei. Pomyślałem nawet, że ekonomia jest nieubłagalna i aby zachować cenę zmienili specyfikacje. Zgadza się 6.3 ma tarcze hydrauliczne i takie też posiadam model 2012.

 

Wheeler | rower | CROSS 6.3

 

Aha katalog i strona www mija się z prawdą. Amortyzator był o klasę lepszy niż w rzeczywistości - bo jest podstawowy, choć przy cenie roweru stan faktyczny bliższy jest realiom ekonomicznym. Dlatego bogatszy o doświadczenia następny zakup będzie mniej spontaniczny. Mimo tego amor działa, a bez niego lub po jego zablokowania jazda po leśnych czy polnych duktach jest wręcz nieprzyjemna.

 

Wysyłane z mojego GT-P5100 za pomocą Tapatalk 2

 

 

 

 

 

Wygląda, że mod 2013 jest lepiej wyposażony niż mod 2012, ale po przygodzie z amortyzatorem nie wierzył bym ślepo w dane konfiguracyjne na www i porównał bym to ze stanem faktycznym. A najpewniej jest pojechać do sklepu i dokonać jazdy próbnej każdym z rowerów. Dzięki temu okazało się, że kalkulatory kalkulatorem, a jednak dla mnie musiała być rama o rozmiar wyższa i nie na każdym rowerze mimo podobnego wyglądu jeździ się równie wygodnie.

 

Wysyłane z mojego GT-P5100 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Tylko jak namówić sprzedawcę na sprowadzenie roweru tylko na potencjalnie jazde próbną? Bo żaden nie ma pełnej oferty. Keden choc widnieje na oficjalnej stronie sprzedawców Wheelera to ma ąż jednego i chyba z ubiegłego roku jakiegoś. W sumie to króluja MTB i tu juz by się predzej przymierzył.

 

Tak czy siak to brać Whelera 6.3 czy Kellysa Cobe (oba z 2013)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wykazać się zdolnościami z negocjacji albo poczekać do otwarcia sezonu kiedy to rowery zastąpią obecne narty ale ceny zapewne nie będą podlegały negcjajom, a najlepszy moment to jesień albo teraz - lecz tyczy się to tylko egzemplarzy które są w sklepie, a sam sklep jest typowo rowerowy.

 

Co do wyboru za Kellysem przemawia estetyka jest ładniejszy, za 6.3 większe możliwości regulacji kierownicy bez przymiarki osobiście nie zdecydował bym się na kupno tylko z danych zawartych na www czy innych sklepach bo czasem mijają się z prawdą. Uważam że oba rowery to ta sama klasa co wybierzesz grunt abyś czulą się wygodnie.

 

Wysyłane z mojego GT-P5100 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Kellysie są stosowane stery producenta KLS. Co to w ogóle jest? Wheeler ma chyab bardziej standardowe 1 1/8. Co jest lepsze? Czy w przypadku Kellysa byłaby możliwość wymiany tego kiedyś na coś co jest powszechniej stosowanegoano. Jeśli chodzi o wygląd to wizualnie podoba mi się bardziej Kellys Cobe Turquoise, a pod względem osprzętu Wheeler 6.3. W Wheelerze dziwnie trochę wygląda dolna rura gięta nieklasycznie. Będę chciał żeby sprzedawcy oba rowery ściągnęli żebym mógł podjąć ostateczną decyzję przed finalizacją zakupu. Nie wiem na ile będzie to możliwe, bo zapewne zażyczą sobie zaliczek - jakby co będę negocjował o możliwość jej zwrotu jeśli rower nie spasuje mi przed zakupem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry pomysł, ja nie wspominał bym o jakiejkolwiek zaliczce, pamiętaj, to sprzedawcy bardziej zależy na sprzedaży niż Tobie na kupnie. W kwestiach różnic technicznych sterów nie pomogę, dla mnie jedyna różnica o której już wspomniałem to że w Kellys masz regulacje na podkładkach lub po wymianie mostka na regulowany jak to jest w większości mtb, a w 6.3 możesz regulować i mostkiem ale też wyciągając sztuce w górę jak sztuce siodełka. Rozumiesz? Oba rowery są tej samej klasy i kellys jest ładniejszy, ale stojąc przed wyborem ponownie chyba z tych dwóch wybrał bym 6.3 mimo że jest dziwniejszy przez to ramę regulacja sterów jest fenomenalna. Ale ja juz mam swój wiek, lubię patrzeć co się dookoła dzieje czyli mieć bardziej wyprostować sylwetkę, brzuch też większy niż 20lat temu kiedy to jeździłem na mtb i nic poza ciepłym piwem mi w życiu nie przeszkadzało, każdy ma inne preferencje i doświadczenia.

Powodzenia w wyborze.

 

Wysyłane z mojego GT-P5100 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry pomysł, ja nie wspominał bym o jakiejkolwiek zaliczce, pamiętaj, to sprzedawcy bardziej zależy na sprzedaży niż Tobie na kupnie. W kwestiach różnic technicznych sterów nie pomogę, dla mnie jedyna różnica o której już wspomniałem to że w Kellys masz regulacje na podkładkach lub po wymianie mostka na regulowany jak to jest w większości mtb, a w 6.3 możesz regulować i mostkiem ale też wyciągając sztuce w górę jak sztuce siodełka. Rozumiesz? Oba rowery są tej samej klasy i kellys jest ładniejszy, ale stojąc przed wyborem ponownie chyba z tych dwóch wybrał bym 6.3 mimo że jest dziwniejszy przez to ramę regulacja sterów jest fenomenalna. Ale ja juz mam swój wiek, lubię patrzeć co się dookoła dzieje czyli mieć bardziej wyprostować sylwetkę, brzuch też większy niż 20lat temu kiedy to jeździłem na mtb i nic poza ciepłym piwem mi w życiu nie przeszkadzało, każdy ma inne preferencje i doświadczenia.

Powodzenia w wyborze.

 

Wysyłane z mojego GT-P5100 za pomocą Tapatalk 2

 

 

A regulowanie sztycy kierownicy przez jej wysuwanie to tak jak w rowerach z mojego dzeciństwa :-) A to już nie jest przestarzałe? Rozumiem, ze to właśnie zalezy od sterów? Nie będzie to łapać luzów (wiem, że dawne łapały)? Dlatego w MTB kierownice są sztywne, Bez regulacji wysokości sztycy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A chcesz się lansować na rowerze czy rowerować bo jak lansować to faktycznie takie przestarzałe rozwiązanie może przeszkadzać w osiągnięciu celu :D.

Bez obaw strzela wszystko nawet mostek w mtb. Rozkręcasz smarujesz, skręcasz i zapominasz.

Zresztą gdyby to było jakieś beeee rozwiązanie nie stosowano by tego.

 

Wysyłane z mojego GT-P5100 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A chcesz się lansować na rowerze czy rowerować bo jak lansować to faktycznie takie przestarzałe rozwiązanie może przeszkadzać w osiągnięciu celu :D.

Bez obaw strzela wszystko nawet mostek w mtb. Rozkręcasz smarujesz, skręcasz i zapominasz.

Zresztą gdyby to było jakieś beeee rozwiązanie nie stosowano by tego.

 

Wysyłane z mojego GT-P5100 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Lansować? Coś ty. Wiem, że dla wiekszości to nie są już tanie rowery. Teraz mnei stać, potem może juz nie będzie. Chcę coś kupić na dłużej, a nie siedzieć w naprawach - bo po prostu mogę nie mieć na to czasu i pieniędzy potem. No wiem też, że jedne technologie przychodzą, inne odchodzą. Jedne krócej żyją, a inne zostaja na bardzo długo. Siedzę zawodowo w branży IT i może stąd ciągarki ku nowinkom. Nie chcę też wejść w coś, że potem jak się jedna częśc zepsuje to już zmiana 90% gratów,a nawet ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje trzeba kupić raz, a dobrze, ale bez wariactwa jednak Twe obawy są nieuzasadnione. Kellys jest ładniejszy to fakt, jednak fajnie mieć coś co sobie możesz używać/regulować lub nie musisz ale masz wybór, cross nie nadaje się do ekstremalnej jazdy to nie mtb za 5000 PLN, to rekreacja dlatego pewne rozwiązania nawet gdy wyglądają profil lub przestarzale to dadzą radę ale w danej cenie nie są ani profil ani nie trącą myszka jak taka regulacja. Gdy miałem dość już swego mtb kupiłem uzywany cross aby sprawdzić czy ten rodzaj roweru jest dla mnie, rower ma aktualnie przebiegu ponad 12 kkm, jest na prostym SIS i się trzyma kupy. Dlatego cos za 2 tysiące będzie trwałe trzeba tylko dbać i nie dopuścić do momentu aż się coś urwie.

 

Powtórzę musisz usiąść przymierzyć sie, a nie analityczne rozprawiać o wyższości takiego rozwiązania nad innym, ja wykonałem ponad 6 jazd próbnych od meridy po unibika przez vinore, treka po krossa każdy był super, jednak wyszły różnice i sama wielkość ramy tez uległa zmianie bo wygodniej mi było na większej niż kalkulator i porady forum sugerowały. Cross mimo podobnych rozwiązań to jednak inna bajka niż mtb, inna pozycja, ja np lubię pozycję między holendrem, a typowym mtb, a regulacja sterow na podkładkach była dla mnie na tyle symboliczna, że nie czułem różnicy. Mam 187 cm i 86 nogę i ważę za dużo, ale mając 2 tysięcy do wydania jest w czym wybierać, uwierz mi każdy rower jest inny my niezadecujemy za Ciebie. :rolleyes:

 

A ja jutro otwieram sezon i Tobie tego życzę obyś jak najszybciej wskoczył na rower, idź na spontan, a nie analizujesz wszystkie za i przeciw zapewne w Excelu jak każdy gość od IT ja też tak robię nic w tym złego, ale czasem trzeba poszerzyć horyzonty i może zobaczyć coś innego, coś czego nie brałeś pod uwagę.

 

Wysyłane z mojego GT-P5100 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Poprzymierzałem się i w końcu stałem się właścicielem roweru Wheeler 6.3. Na Kellysie siedziało mi sie za sportowo - sylwetka jednak bardziej jak na MTB. Z niespodzianek. to białe obręcze (na stronie jest z czarnymi). Amortyzator jest z blokadą - poprawili to na stronie (Kellys Cobe z tego co się dowiadywałem nie ma blokady). Cena niestety spora - ale rocznik z 2012 rama 20" praktycznie juz nie do dostania od dłuzszego czasu.

 

Teraz wybieram światła. Moje typy to na pzród Roxim X5,a na tył Cateye TL-LD 570 Reflex Auto. W sklepie zachwalali mi też lampki Meteon czy Meteor (100 i 200 lumenów). Na razie tylko reklamówki mają, ale będą zamawiać. Coś o nich wiadomo?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co białe obręcze... wskazują, iż to model z 2012 roku, jaki by nie był to gratuluję zakupu. Nie chcę się powtarzać ale właśnie ta mniej sportowa sylwetka dla mnie jest super, zawsze można opuścić stery i położyć mostek aby szorować brzuchem po ramie.

 

Czarne obręcze są w modelu 2013. Albo strona www ma się nijak do rzeczywistości jak w przypadku amortyzatora.

 

Wysyłane z mojego GT-P5100 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co białe obręcze... wskazują, iż to model z 2012 roku, jaki by nie był to gratuluję zakupu. Nie chcę się powtarzać ale właśnie ta mniej sportowa sylwetka dla mnie jest super, zawsze można opuścić stery i położyć mostek aby szorować brzuchem po ramie.

 

Czarne obręcze są w modelu 2013. Albo strona www ma się nijak do rzeczywistości jak w przypadku amortyzatora.

 

Wysyłane z mojego GT-P5100 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Model z 2013 też ma białe obręcze. Zdjęcie na stronie pewnie jest z etapów projektowania lub zamawiania podzespołów. Nawet dzwoniłem do nich się zapytać. Potwierdzili. A opis amortyzatora zaktualizowali i uzpełnili. Zastrzegają się też, że pewne różnice mogą wystąpić (ale raczej nie zasadniczne i nie na minus). Grafika ramy na dany rok jednak powinna być raczej zachowana. Być może pierwsza seria tak poszła identyczna z tym co było na stronie, potem już zmienili dostawców części i delikatnie coś się zmieniło. Manetki hamulców też są białe (ale to akurat tak było chyba).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny mają bajzel, skoro www to w dzisiejszych czasach być albo nie być i czasem jedyny powód do zainteresowania się danym produktem, a tutaj takie jaja. Widzę, że nic ich nie nauczyła wpadka z amorem z zeszłego roku.

 

Najważniejsze, że kupiłeś teraz kręć blatem i miej radachę, z doświadczenia podpowiem że po jakimś czasie przestają kłuć w oczy te metroseksualne obręcze :-D

 

Kurz robi swoje :ph34r:

 

Wysyłane z mojego GT-P5100 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny mają bajzel, skoro www to w dzisiejszych czasach być albo nie być i czasem jedyny powód do zainteresowania się danym produktem, a tutaj takie jaja. Widzę, że nic ich nie nauczyła wpadka z amorem z zeszłego roku.

 

Najważniejsze, że kupiłeś teraz kręć blatem i miej radachę, z doświadczenia podpowiem że po jakimś czasie przestają kłuć w oczy te metroseksualne obręcze :-D

 

Kurz robi swoje :ph34r:

 

Wysyłane z mojego GT-P5100 za pomocą Tapatalk 2

 

Kolor jak kolor, ale brudzić to na pewno będą się wybitnie. A jakie lampki, pompkę, bagażnik, dzwonek polecicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...