mular83 Napisano 12 Stycznia 2013 Napisano 12 Stycznia 2013 Witam. Posiadam korbę Truvativ Firex 3.3 (22/32/44 zęby) i zamierzam zmienić największą już zjechaną zębatkę 44 na 48 nie wymieniając 32 na większą. Z koła 32 wdrapie się łańcuch na 48? Czy Deore LX obsłuży największy i najmniejszy blat?
Mod Team Puklus Napisano 12 Stycznia 2013 Mod Team Napisano 12 Stycznia 2013 No mogł by być problem z przerzucaniem z 2 na 3 albo z 1 na 2. to spora różnica miedzy zębatkami trzeba by popatrzeć na pojemności która by sobie z tym poradziła.
seraph Napisano 12 Stycznia 2013 Napisano 12 Stycznia 2013 Nawet jeśli przerzutka ogarnie to może być tak, że do zmiany na największą zębatkę będziesz musiał włożyć więcej siły i odpuścić trochę pedałowanie żeby łańcuch był w miarę luźny. I nie sądzisz, że będzie to za duży skok przełożenia po zmianie biegu? Będziesz pedałował w miarę szybko a tu nagle muuuuuuuuuuuuuuł i weź dalej przyśpiesz...
mular83 Napisano 12 Stycznia 2013 Autor Napisano 12 Stycznia 2013 W końcu to tylko 4 zęby więcej. Może pokuszę się o jeszcze większe koło np. 52 ale z wymianą środkowego blatu.
seraph Napisano 12 Stycznia 2013 Napisano 12 Stycznia 2013 No niby tylko 4 ale różnica jest odczuwalna. Z blatem 52 może być już problem z pasowaniem do korby i tego już raczej na pewno przerzutka MTB nie ogarnie z młynkiem 22. Korby z takimi blatami są zwykle 2-rzędowe a jeśli 3 to najmniejszy blat ma 32 zęby, a szosowych przerzutek 3-rzędowych nie tak znowu wiele.
dziobolek Napisano 12 Stycznia 2013 Napisano 12 Stycznia 2013 I nie sądzisz, że będzie to za duży skok przełożenia po zmianie biegu? Będziesz pedałował w miarę szybko a tu nagle muuuuuuuuuuuuuuł i weź dalej przyśpiesz... Ale w czym problem zrobić jednocześnie redukcję na kasecie???
Schwefel Napisano 12 Stycznia 2013 Napisano 12 Stycznia 2013 W tym, że łańcuch powie baj baj i będziesz wracał z buta do domu. Z tym blatem 52 to żeś dowalił do pieca, nie ma co To ma być rower czy piła tarczowa?
dziobolek Napisano 12 Stycznia 2013 Napisano 12 Stycznia 2013 Niby dlaczego - ja tak robię przechodząc z blatu 36 na 48 przeważnie redukuję na kasecie 2-3 przełożenia. Fakt, że ma być większa różnica zębów, ale hipotetycznie mowa o przyspieszaniu, więc jeśli zachodzi potrzeba przeskoku z 32 na 48, to obciążenie napędu w takiej sytuacji nie powinno być zbyt przesadzone, no i odciążenie pedałów na te ułamki sekund również nie powinno stanowić problemu. Co innego podczas wspinaczki pod górę, ale trudno mi to sobie wyobrazić, aby ktoś w takiej sytuacji potrzebował zmiany z 32 na 48 W sumie sporo także zależy od stylu jazdy - ja lubię jeździć szybko ale spokojnie, nie siłowo i mieszam biegami dość często.
mular83 Napisano 13 Stycznia 2013 Autor Napisano 13 Stycznia 2013 Dzięki za porady. Też szybko jeżdżę i nieraz biegów brakuje. Będę musiał poszukać blatu 48 z mocowaniem 104 mm. Z tego co się orientuje shimano będą pasowały i jest ich spora dostępność ale niestety większość zębatek za niską cenę jest stalowa
tobo Napisano 13 Stycznia 2013 Napisano 13 Stycznia 2013 To kara dla tych którzy chcą niskim kosztem zgwałcić rower mtb i zrobić z niego szosową pokrakę
mular83 Napisano 13 Stycznia 2013 Autor Napisano 13 Stycznia 2013 2i regulaminu Przesadzasz!!! To tylko wymiana zębatki a nie zakładanie szytek
tobo Napisano 13 Stycznia 2013 Napisano 13 Stycznia 2013 Cóż, trochę sie dziwię twojemu zmartwieniu - jak zechcesz kupić budżetową zębatkę mtb też dostaniesz stalową. Nawet w droższych korbach zazwyczaj mała i średnia są stalowe, dopiero wypasy są uzębione całkowicie w aluminiowe.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.