Skocz do zawartości

[Amortyzator przedni] Co wybrać do tej ramy?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Posiadam dość leciwy już rower z amortyzatorem przednim marki AKELA. Pytałem już kiedyś o jego serwis oraz opisałem jak tego dokonałem: [Amor przód] Regeneracja oraz identyfikacja co to za amortyzator. - Amortyzatory rowerowe przód/tył - Forum Rowerowe - Największe w Polsce Zrobiłem wszystko na cacy i niestety po mokrym BikeMaratonie amortyzator nadawał się znowu do generalnego czyszczenia... Wnętrze amortyzatora nie jest chronione żadną uszczelką, a harmonijka nie stanowi praktycznie żadnej ochrony... Wyczyściłem na nowo amortyzator oraz nasmarowałem smarem syntetycznym, niestety po kilku wyjazdach amor znowu zaczał twardnąc... Nie mam już sił znowu tego rozbierać i na nowo smarować. Po drugie nawet gdy był świeżo po smarowaniu to skok rzędu 30mm nie powalał na kolana. Pytanie jest następujące jaki amortyzator mogę wsadzić do tej ramy? Głównie chodzi mi o wielkość skoku. Nie wiem szczerze mówiąc jak to jest, ale skoro rama była przystosowana pod daną długość widelca to można wsadzić tam amor o więszym skoku? Zależałoby mi na amortyzatorze powietrznym, preferuję używki. Załączam oczywiście zdjęcia jak to wygląda obecnie. JEśłi można wsadzić amor tylko o takim samym skoku to ratuje mnie już tylko zmiana roweru, ale jeśli możnabyłoby włożyć tam coś sensownego powiedzmy 80mm to bardzo chętnie. Załączam zdjęcia jak to sie prezentuje z tym amortyzatorem. Przepraszam, ale na daną chwilę dysponuję jedynie takimi fotkami...

 

rowerrr.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

rower1c.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsadzenie dużo większego skoku zmieni geometrię. Podniesie Ci mostek, kierownicę, rower będzie bardziej "mułowaty". Musisz oczywiście pamiętać, że liczy się nie sam skok co wysokość amortyzatora, bo potrafią się różnić wysokością amortyzatory o takim samym skoku. Zmiana geometrii obciąży mostek i jeśli będzie mocno eksploatowany możliwe, że kiedyś pęknie.

 

 

P.S. Ciekawie masz siodełko i sztycę :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, zmień sobie mostek na jakiś dużo krótszy , bo masz strasznie długi dyszel. Poprawi Ci się pozycja na rowerze, no i sztycy nie bedziesz musiał obracać :) Poza tym rower zacznie się dużo lepiej prowadzić i jeździć po piachu i błocie.

Patrząc po zdjęciach to ten uginacz ma b.wysokie lagi, i jest na wysokość porównywalny, może ze 2-3cm niższy, z przeciętnym 80mm amortyzatorem, więc spokojnie możesz taki zainstalować. Jak zmienisz mostek na taki o mniejszym wzniosie pozycja praktycznie się nie zmieni. 100mm to już dosyć wysoki amortyzator i rower zrobi się trochę "choperowaty". Nie powinno być tragedii ew. obrócisz mostek "do góry nogami" .

Inna sprawa to ile na to chcesz wydać.Pewnie fajnym rozwiązaniem była by Reba , SID z pivotami, z tym że taki amor i ewentualny gruntowny jego serwis (bedzie leciwy) podwoi Ci chyba wartość roweru :) Moźna też poszukać czegoś ze stajni Manitou (ja np, wolę te amortyzatory od RS-ów), np poczciwy Drake, albo R7. Zostaje też opcja czegoś nowego, Raidona na powietrze raczej bez problemów kupisz z pivotami, wyjdzie taniej jak używki w dobrym stanie z wyższej półki, a też bedzie to niebo a ziemia do tego co jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsadzenie dużo większego skoku zmieni geometrię.

Oczywiście, pytanie tylko co przyniesie taka zmiana.

 

P.S. Ciekawie masz siodełko i sztycę :o

He zastanawiałem się czy ktoś zwróci na to uwagę... teraz sztyca jest już w prawidłowej pozycji:) Pierwsze zdjęcie było robione jeszcze przed gruntownym serwisem. W trakcie kumpel mi zwrócił uwagę, że coś jest z nia nie tak i zmieniłem jej ustawienie na prawidłowe :whistling:

 

 

hehe, zmień sobie mostek na jakiś dużo krótszy , bo masz strasznie długi dyszel. Poprawi Ci się pozycja na rowerze,
Być może jeszcze mało widziałem ale... dobrze mi się jeździ na takim mostku. Jeśli chodzi o ostre zjazdy to jeszcze raczkuje, ale np omijanie przeszkód na prostej drodze (dość przyczepnej) wychodzi mi perfekcyjnie. Na asfalcie jestem w stanie tak wyczuć skręt, że omijam coś dosłewnie na styk. Jeździłem chwilę na rowerze z krótkim mostkiem (co prawda inna rama i w ogóle) i nie czułem się zbyt pewnie. Wrócę jeszcze do tych zjazdów... ciężko mi coś na ten temat powiedzieć bo ostre zjazdy uniemożłiwia mi ten amortyzator. Jak zjeżdżałem w Karpaczu na BM to miałem takie drgania, że zamazywał mi się obraz i dosłownie jechałem w ciemno. Po tym odcinku powiedziałem sobie "nigdy więcej na tym widelcu..." Śmierć w oczach :sick:

 

 

Inna sprawa to ile na to chcesz wydać.
Oczywiście myślę o nowym rowerze, ale jeszcze nie teraz, z tym zreszta też rozstawać się nie chce. Jak będę kupował rower to coś z górnej półki, ale z zakupem wstrzymam się jeszcze z rok. NA ten widelec chciałbym wydać hmm max 700zł, więcej chyba nie ma sensu pakować w ten rower.

 

 

 

Mógłbym liczyć na jakieś konkretniejsze przykłady w co celować? Urządzałoby mnie jak już pisaliście 80mm. Obecny widelec jest naprawdę bardzo lekki i chciałbym by przyszły tez był taki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Epicon 80mm

 

Podoba mi się ten pomysł, pytanie tylko czy ten amor wychodził w wersji 80mm :D ? Czy może jest jakaś regulacja skoku? I gdzie mógłbym znaleźć jego wymiar od ośki do miejsca łączenia z ramą (chyba tzw korona). Chciałbym porównać z tym obecnym o ile rower pójdzie w górę. Mam jeszcze takie pytanie... czy jeśli przód roweru pójdzie o ileś tam cm do góry to naprężenia na tylnej części ramy nie będą inne? Chodzi mi o naprężenia przekazywane na tylną oś. Pewnie wytrzymałość ramy była liczona pod jakimś tam ustawieniem względem podłoża.

 

I jeszcze pytanko o tego Epicona, amor dość tani bo ~500zł nówka, jak to się ma do jakichś tam RockShox'ów czy SID'ów które chodzą po 700zł w używce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś dostać taki amortyzator bez najmniejszych problemów, kwestia poszukania na allegro i sklepach internetowych. Mój post odnośnie długiego mostka dotyczył złego rozłożenia masy ciała względem koła przedniego i tylniego - na długim mostku dociążasz przód roweru , przez co rower ryje się nadmiernie w piachu. To tylko sugestia, Twój rower, Twoja jazda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no tak mój błąd przepraszam ;)

 

Z pivotami to najlepiej Raidon którego sam posiadam i złego o nim powiedzieć niemogę

 

Zostaje prócz raidona

Tora używana http://allegro.pl/rock-shox-tora-sl-2150gr-i2878619831.html

Tora nowa http://allegro.pl/rock-shox-tora-tk-coil-v-brake-i2847920264.html

http://allegro.pl/rock-shox-tora-solo-air-26-80mm-pop-lock-i2847973234.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adriansocho. sluchaj kolego, w swoim rumplu to mozesz sobie nawet zaspawac widelec i dojezdzac nim do kosciola. oszczedz sobie takich komentarzy bo pewnie zdziwilbys sie jakby ten leciwy rower objechal cie na trasie. Po drugie to pisz na temat, a jak masz klopoty ze zrozumieniem tekstu to polecam powrot do szkoly.

 

wracajac do tematu... nastawilem sie juz dosc mocno na tego epicona. ktos wie w jakich latach wychodzily wersje z piwotami? albo jakis sklep gzie mozna je dostac? btw te tory sa dosc ciezkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeżeli chodzi o pivoty ... można szukać używanej tory, epicon niemal niedostępny chyba ze model z 2008 roku, raidon ma pivoty ale jest gorszy.

 

Można kupić RST F1rst jest z pivotami pracuje przyzwoicie a jest nie drogi, można szukać z pivotami Spinnera sw7 i jak na razie tyle mi do głowy przychodzi.

 

Lekko oftopując mam manitou z pivotami z regulowanym skokiem. mógłbym sie go tanio pozbyć. jak coś pisz PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulec:

http://www.bikestacja.pl/hamulec-tarczowy-przod-shimano-deore-m596-p-20682.html?cPath=681_26_39_276_277

 

Tarcza:

http://www.bikestacja.pl/tarcza-deore-rt54-centerlock-p-28443.html?cPath=681_26_215

 

Piasta:

http://www.bikestacja.pl/piasta-przednia-shimano-deore-m595-disc-centerlo-p-27388.html?cPath=296_50_57_84

 

Obręcz musisz sobie wybrać jakąś, jaka Ci pasuje, równie dobrze możesz zostawić obecną, tylko szprychy nowe kupić, chyba, że będą pasować długością te, które masz teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

do autora tematu - sugeruję nieco mniej agresji względem adriansocho i nieco więcej pokory bo w kwestii zdziwienia i objeżdżania go to mocno byś się zdziwił :whistling:

Wracając do tematu - każda porada moich przedmówców jest dobra ale jest ale...

Geometria tej ramy jest nieco dziwna jak na moje oko. Może nie do końca dziwna bo w końcu jakaś mądra głowa ją zaprojektowała, ale mi się rozchodzi że masz mocno dziwną pozycję. Zakładamy że kupisz do niego widelec o skoku 80 mm ale kokpit pójdzie masakrycznie do góry i będziesz mógł zapomniec o podjazdach. Niby da się coś tam czarowac z odwróconym mostkiem ale cudu nad Wisłą się nie spodziewaj. Jeśli chcesz sobie przysposobic jakiś dobrze pracujący widelec to ja widzę takie rozwiązanie - kupujesz sobie widelec z możliwością zmiany skoku - 80/100 mm bierzesz odpowiedni zapas sterówki( tak ze 20 cm minimum). Jak w obecnym pędzidle sterówki będzie za dużo to dajesz podkładki itd(po zmianie ramy można sterówkę przyciąc). Jeździsz na tym zestawie a w międzyczasie zbierasz na wiosnę/lato na nową ramę.

Jeśli masz na widelec 700 zł to proponuję ten zakup: http://allegro.pl/nowy-manitou-drake-super-bia-80-n-bra-licytacja-i2883239206.html powinien pójśc za ok 400 zł a w nim masz możliwośc zmiany skoku później na 100 mm. Za zaoszczędzone pieniądze przeplatasz przednie kółko na piastę pod tarcze i jeszcze powinno Ci starczyc na dobry hamulec tarczowy(mówimy tu o używce w dobrym stanie).

Opcja nr dwa - uderzasz do Kamila (Puklus) na priv, kupujesz u niego jego mańka który powinien Ci jeszcze posłużyc a za zaoszczędzone pieniądze kupujesz sobie nową ramę - na Accent El Nino powinno starczyc.

Więcej nie ma co cudowac!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...