Skocz do zawartości

[hamulec] Gumowatość hamulca a model klamki.


derwisz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

jako że uszkodziłem klamką hamulca shimano deore 596, staje przed wyborem nowej klamki. Ceny do powiedzmy modelu slx mnie nie przerażają,toteż wybór padnie w tym zakresie. Interesuje mnie, czy pomiędzy slx a deore jest jakaś różnica w działaniu klamki. Praca deore mi nie odpowiada, szczególnie gumowatość. Czy slx oferuje coś więcej? Jeśli charakterystyka pracy jest podobna to wybiorę chyba 446. Tam klamka jest twarda, a podobno lepszy przewód i zacisk powinny podnieść trochę siłę.

Napisano

Gumowate shimano to moim zdaniem wina kilku czynników. Składałem wiele hamulców shimano i setów i oryginałów i rzadko kiedy nie udało mi się z nich zrobić naprawdę twardych i mocnych hamulców.

Po pierwsze nawet fabrycznie zalane często są niechlujnie odpowietrzone, po drugie przewód bh-59 nie należy do super twardych co także daje wrażenie flakowatej klamki.

Teraz poskładałem sobie klamki xt z zaciskami sainta na przewodach bh96 xtr i powiem jedno - rezultat jest wręcz lepszy niż oczekiwałem a klamka twarda że hohoho.

Napisano

Jeśli zamontujesz nowy model dźwigni shimano to musisz je połączyć z przewodami bh90, bo będzie "gumka". Miałem dźwignię 596 podpiętą to hebla 486 i było nieciekawie - a taki sam kompletny 486 bardzo "twardy". Wpływa na to podobno mechanizm servo wave. Wg mnie dźwignia 446 będzie lepszym wyborem.

Napisano

Przewód mam bh90, więc z nowymi dźwigniami nie powinno być źle. A jednak przy dźwigni 596 moim zdaniem było. I set fabryczny, i po pierwszym moim skracaniu i po drugim skracaniu. Odpowietrzone było raczej dobrze, bo serwisant mi powiedział, że tak to powinno właśnie działać. Na przewodzie 59 mam złożone 446 fabryczne i są wystarczająco twarde. Dlatego pytałem, czy slx się pod tym względem różni.

Inną cechą dostępną w slx jest regulacja punktu kontaktu klocków z tarczą. Da się tym dojść do samej tarczy, czy jest to raczej oddalanie tego punktu. Słyszałem że jest to raczej ta druga opcja. Oczywiście wiem, że da się wyjąć koło, zacisnąć klamkę i włożyć i też będzie bliżej. Czy właśnie tak to działa? Da się swobodnie przybliżyć klocki aż do tarczy?

Chodzi mi o śrubę free storke.

Napisano

Gumowatość dźwigni jest pochodną mechanizmu servo wave, więc dotyczy nowych shimano z wyjątkiem xtr xc.

Mechanizm free stroke w shimano działa jak placebo :)

Napisano

W takim razie będzie to 446.

Swoją drogą ciekawe. To tak, jakby servo-wave podnosiło siłę hamulca do tego stopnia, że odkształca przewody, przez co traci siłę. Błędne koło. Wynikać by z tego mogło, że moc hamulców na tych przewodach doszła do granicy swych możliwości :whistling: . Moje teorie bezpardonowo przekreśla jednak saint :voodoo: .

Pozdrawiam i dzięki za pomoc. Temat do zamknięcia.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...