Skocz do zawartości

[stery] Czy można je "obniżyć"?


Venomiz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie :)

Mam pytanko, a mianowicie przymierzam się do wymiany widelca na coś porządnego (jak budżet pozwoli to używanego Foxa Talas 150 RLC) i próbuję dociec jaką potrzebuję minimalną długość rury sterowej. Po zmierzeniu linijką "na oko" od koronki amorka do szczytu mostka wyszło mi ok. 24,5 cm, ale po drodze mam ok. 3,5 cm podkładek dystansowych. Na większości interesujących mnie aukcji sprzedawany sprzęt ma 19,6 cm rurę sterową i tu rodzi się problem. Po zdjęciu podkładek pozostanie ok. 21 cm, ale moje stery wystają dość znacznie ponad szyjkę ramy i zastanawiam się, czy można je w jakiś sposób skrócić zmieniając "wystający" element. Chodzi mi tu o tą część:

steryp.jpg

Czy jest możliwość wymienienia jej na niższą bez konieczności wymiany całych sterów?

Napisano

24 cm to straszecznie długa sterówka, jak w rowerze miejskim :)

 

Stery sprzedawane są z różną "pokrywą" sterów - jeśli to co na zdjęciu przedstawia twoje stery to jest zamiennik niższy o 2/3 pytanie czy uda ci się taki znaleźć.

Pamiętaj jednak że po tej zmianie i zabraniu dystansów obniżysz kokpit o powiedzmy 5 cm a to bardzo dużo.

Napisano

Szczerze mówiąc nie przeszkadza mi obniżenie kokpitu, bo teraz mam, jak na mój gust, trochę zbyt wyprostowaną pozycję. Poza tym nie będzie to tak odczuwalne, bo zamierzam wstawić dłuższy widelec :) Dzięki za informację, a wiesz może gdzie mogę szukać takiego zamiennika, czy jestem zdany na wujka Google? ;)

Napisano

Widzę że to stery fsa, popytaj w sklepach które sprzedają części fsa albo w sklepach sprzedających rowery z częściami fsa. Takie stery mają np treki. Warsztaty często posiadają wymontowane z różnych powodów podmienniki. Poza tym jest spora szansa dopasowania czegoś innego na podmianę.Pokrywy sterów - jak i stery są różne, inne do sterów "maszynowych" inne do kulkowych - jednak jesli są to stery fsa to te na maszynach powinny mieć taką samą konstrukcję spodniej części pokrywy sterów.

Napisano

Różne firmy, np.: Cane Creek, Hope oferują osobno dolne i górne miski sterowe...z tego co widać sądzę że potrzebujesz sterów "zintegrowanych", możliwe że jest to rozmiar 44mm.

 

POZDRo-:ver

Napisano

Jeśli chodzi o wysokość to ta pokrywa ma ok. 3 cm. A czy części Cane Creek i Hope są kompatybilne z FSA? Wydaje mi się, że to zwykłe, niezintegrowane, gwintowane stery, ale mogę się mylić. Przynajmniej nowe modele nie są zintegrowane, bo mojego nie znalazłem. Jak mogę sprawdzić jakiego rodzaju mam stery?

Napisano

To stery niegwintowane, półzintegrowane - jeśli na zdjęciu jest twój rower to widać na krawędziach główki czarne miski sterów.

Uderz do jakiegoś dużego serwisu/sklepu zapytaj czy nie mają na zbyciu tej części - wg mnie mają bo wymiana sterów należy do dosyć typowych usług serwisowych - a po wymianie sterów klienci raczej nie zabierają starych części, tym bardziej że ten element nie ulega zużyciu i nie ma potrzeby ewentualnie go podmieniać. Mam masę takich pokryw ale niestety nie mieszkam w Polsce i nie mam możliwości ci pomóc.

Napisano

Ta część którą pokazałeś na zdjęciu to podkładka stożkowa, a pod nią jest pierścień dociskający łożysko spokojnie możesz ją wywalić ona pełni rolę estetycznej podkładki dystansowej z logo FSA ale jest jedno Ale ...

jak ją usuniesz pojawi się szpara między pierścieniem dociskowym a podkładką dystansową lub mostkiem zależy co dasz

Najlepiej przejdź się po serwisach rowerowych i poproś o dopasowanie jakieś uszczelki lub przykrywki z uszczelką w to miejsce i będziesz miał 3 cm z głowy ;)

Powodzenia

Napisano

ja mam też stery fsa z wysoką przykrywką, wywaliłem ją i dałem płaskę cane creek ( h=3mm) i też pasuje

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Kupiłem tanią podkładkę Ritcheya z jakiegoś tworzywa sztucznego (żeby nie powiedzieć "plastiku"). Co prawda nie do końca pasowała, ale godzinka szlifowania wiertarką i pasuje jak ulał :) Tylko całość trochę ciężko chodzi, ale po dokonaniu stosownych obserwacji doszedłem do wniosku, że dzieje się tak dlatego, że włożyłem nowy widelec, ale nie nasmarowałem rury sterowej :lol:

Napisano

rura sterowa nie obraca się w łożyskach, połaczenie łożysko-rura powinno być czyste i suche, kierownica ma się kręcić na kulkach łożysk, wg mnie za mocno skręciłeś stery (za mocno top cup)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...