Skocz do zawartości

[Opona] Asfalt, szuter, las, coś uniwersalnego do MTB


cegla1213

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Jeżdżę głównie po asfalcie, czasem, żeby sobie skrócić drogę wjeżdżam do lasu, na polne drogi i musze przyznać, że na takich drogach roweru nie oszczędzam. Szukam więc jakiejś dobrej niedrogiej opony która będzie sie gładko toczyła po asfalcie, ale też, żeby w cięższym terenie dała rade.

 

Obecnie jeżdże na Con. Race King 2.2 drut i przyznam, że poza fajnym wyglądem opona szału nie robi.

Rower oczywiście MTB bez amortyzacji z tyłu.

 

Jakie opony polecacie?

 

cena najlepiej w granicach 50zł za szt.

Napisano

Schwalbe Smart Sam? Da radę znaleźć za 59zł za sztukę. Z opinii wynika, że radzą sobie na asfalcie tak dobrze jak w terenie. Czyli po prostu dobrze. Ja jeszcze nie testowałem, ale kupuję w listopadzie, bo moje Rapid Roby powoli się kończą.

Napisano

Temat wałkowany setki razy na forum.

Poszukaj bo jest mnóstwo takich opisów.

A opony uniwersalne to min. Conti RK, Schwalbe SS,RR, Geax Saguaro czy też Karma 2.0.W budżecie do 50 zł to tylko druty kupisz.

pozdrawiam

R/

Napisano

Obecnie jeżdże na Con. Race King 2.2 drut i przyznam, że poza fajnym wyglądem opona szału nie robi.

Mógłbyś bardziej sprecyzować w czym polega problem z Conti ?

Napisano

Jeżeli chodzi o kombinacje to na przód coś większego ze stosunkowo dobrym trzymaniem bocznym,np.X King,Saguaro,Karma,Schwalbe RoRo czy też NN,a na tył coś mniejszego lub w tym samym rozmiarze i lżejszego w celu lepszego przyspieszenia.I tu możesz dać np. Conti RK,Schwalbe RR,Karmę 2.0 czy też Saguaro 2.0.

Jest jeszcze sporo innych ciekawych opon,ale te co napisałem to takie najbardziej popularne i polecane.

Może ktoś Ci jeszcze podsunie inne ciekawe propozycje.

pozdr.

R/

Napisano

Problem z Conti polega na tym, że ta opona nie sprawdza sie ani na asfalcie ani w terenie. Nie wiem czy jest to kwestia wielkości opony czy jej konstrukcji ale, żeby uzyskać małe opory toczenia na asfalcie to opony trzeba nieźle napompować i wówczas na ta mocno napompowanych oponach nie da rady wjechać w teren bo odrazu się przebiją. Po drugie jeżdżąc w terenie bardzo szybko zużyciu ulegają boki opon. U mnie opona z tyłu na bieżniku jest zużyta w niewielkim stopniu za to boki wyglądają jak po wybuchu granatu :)

Napisano

Opona dobrze napompowana łatwo ulega przebiciu? A mnie się wydawało, że lepiej mieć nabite opony w terenie. Słabiej napompowana opona jest dużo bardziej wrażliwasza na przebicia i różne uszkodzenia, takie jest moje zdanie. Co prawda spada nam komfort oraz trudniej się prowadzi w piachu czy błocie, no ale mtb nie jest łatwe. A może zainteresuj się rozmiarem opony 1,95 albo 1,75 cala? Na asfalcie dużo mniejsze opory toczenia a w terenie też sobie poradzą znakomicie. Ostatnio jeden dość na wąskich slickach po lasach zasuwał i szło (jechało) mu rewelacyjnie.

Napisano

Na RK 2.2 zrobiłem w tym sezonie około 6k km. Z tego około 70% asfalt. Zimę mi jeszcze przejeżdżą, początek wiosny raczej też.

Ciśnienie w oponach w 90% wahało się w przedziale 50 - 60 PSI.

 

Pisząc powyższe zastanawiałem się nad Twoimi doświadczeniami i wyjść z podziwu (negatywnego oczywiście) nie mogę. Może ferelny egzemplarz Ci się trafił?

 

Przed Conti założone miałem Schwalbe Rapid Rob 2.25. Opona niezła, jednak zdecydowanie wolę RK.

Napisano

Ogólnie rzecz biorąc RK nie jest złą oponą ale moim zdaniem jest mocno przereklamowana.Jest uniwersalna to fakt,ma małe opory toczenia ale to jedyne zalety jakie ma.Tak poza tym nie może zaoferować nic ciekawego.Jeździłem na 2.0,na 2.2 w wersji SS oraz Protection.I za te pieniądze można mieć duuuużo lepszą oponę albo co najmniej z dwa dobre komplety inny gum.Poddatność na uszkodzenia jest znaczna,wiadomo jak ktoś jeździ głownie lekkie szutry,asfalty to tam ryzko jest inne.Ale proponuje założyć wersję SS i wybrać się w góry lub inne trudniejsze szlaki naszpikowane kamieniami i korzeniami to zobaczy sam,Protection jest troszkę grubsza z boku ale wcale nie tak gruba jak np. Saguaro czy też Karma,a kosztuje bagatela około 180 zł.

Mało tego firma Conti kłamie w żywe oczy z rozmiarami,bo balon 2.0 to zaledwie 1,8 i adekwatnie z większymi rozmiarami.

Dodatkowo na oponie przy 2.0 jest max ciśnienie chyba 4,5 bara.To już w ogóle bzdura bo przy takim ciśnieniu i takim małym balonie rower wcale nie jest dużo szybszy na asfalcie a przypdakowy zjazd gdzieś w teren kojarzy mi się z trzymaniem młota pneumatycznego,tak trzęsie.Z nowu z drugiej strony przy niższym ciśnieniu i ewentualnym dobiciu snake murowany.Dla porównania inne opony jak wczesniej wspomnaine karmy czy też saguaro,spokojnie pozwają jeździć z ciśnieniem rzędu 2,7-2,8 bara i nigdy nie udało mi się złapać na nich snak'a a ważę swoje:)

Jeżeli już ktoś się decyduje na RK to jedynie 2.2 w wersji drutowej,ciut wytrzymalsza a niewiele cięższa od zwijanych.

pozdrawiam

R/

Napisano

Ile osób tyle opinii i doświadczeń ;) ...

 

Nie ma opon idealnych. Jednak patrząc na miejsce zamieszkania autora tematu wątpię aby spotykał się nagminnie z korzeniami wymyślnymi czy też ostrymi kamieniami.

Mazovia MTB czy Poland Bike nie jeżdżą również po tego typu trasach (no, może Skarżysko w Mazovii) a naprawdę wiele osób z opon Conti korzystało ;) ...

 

Pytanie zasadnicze - ile faktycznie kolega jeżdzi poza drogami utwardzonymi. Tak łatwiej będzie wskazac oponę.

Napisano

Też polecę Ci Smart Samy. Radzą sobie i w terenie i na asfalcie. Z kombinacji to np.: przód Schwalbe Rocket Ron, tył Racing Ralph ale to kombinacja raczej sportowa, lub na przód Continental Mountain King, a na tył X-King - kombinacja bardziej uniwersalna (znaleziona na stronie producenta.

Napisano

Układ Moutaing King na przód a X King na tył nie za bardzo zda egzamin na asfalcie.Co prawda Moutain znika szybko na tyle gdy jeździ się po asfalcie ale na przodzie też długo nie wytrzyma.Jeżeli już to X King 2.2 z przodu a z tyłu albo RK albo Schwalbe RR.

Z kolei kombinacja przód Schwalbe RoRo a tył Schwalbe RR to naprawdę fajne i szybkie rozwiązanie.Trzeba tylko wiedzieć,że dość często prowadzone po asfalcie nie wytrzymają tak długo jak np. Schwalbe SS czy też wspomniane wcześniej Conti RK.

pozdr.

R/

Napisano

Witam

 

Aktualnie w Formicki-bike.pl są Smart'y 29x1,75 czyli 47-622 z serii Performance

po 50 zł.

 

Świeża produkcja (nie leżaki), nowa mieszanka Dual Compound.

 

Dobra cena, z przesyłką 112 zł za komplet.

 

Edit

 

Sorki, nie zauważyłem że chodzi o 26"

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...