Skocz do zawartości

[27,5"] Po co to komu?


timex550

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Pitu, pitu... :)
Czyżby model BFe słabo się sprzedawał? Albo inaczej - należałoby raczej zapytać Cotic'a, czy w swojej wiosennej kolekcji planują jakąś ramę pod 26 calowe koło... :whistling:
Inna sprawa, że ten gostek jest naprawdę mega szybki. Ciekawe co by było, jakby dla porównania pomierzyć mu czasy na średnim i dużym kole.

Edit: właśnie wyczytałem na stronie: "All mountain, 4X, trail ride, downhill, jumping: BFe will do it all." - więc chyba jednak tak prędko nie zniknie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

a ja straciłem trochę zachwytu po tym jak z Antką (znaczy się małżonką) wyłapaliśmy, że koło Mata H. dziwnie szybko kołysze się trawa i płynie woda..
Wielu jest kosmitami, wielu jest półbogami ale podkręcanie tego to już żenada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

ino nikt z Was nie podejrzewa nawet przez sekundę, że niektóre sekwencje są przyspieszone?


Podejrzewa, nie podejrzewa, ale prawda jest taka, że niektórzy riderzy potrafią być naprawdę piekielnie szybcy...I to nawet po porządnej glebie. ;)

 

Np. taki Michal Marosi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

adamos, mój drogi i serdeczny druhu, czy nawet Ty nie widzisz diametralnej różnicy w tych obu filmach? no proszę Was...

ps:A tak po za tem chyba odbiegliśmy od tematu :D
ps2: za to wyprzedzanie po bandzie wbiły całą rodzinę w parkiet....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Oczywiście, że widzę różnicę anarchy, tylko gdyby nawet wyobrazić sobie tego jeźdźca Cotic'a w normalnej prędkości filmiku, to i tak pewnie podziwialibyśmy jego szybkość. A że został przyspieszony na potrzeby reklamy? No cóż, pewnie wtedy Cotic nie sprzedałby tylu modeli z małym kołem i musiał zainwestować w ramy pod większą kiszkę...
I też przyspieszać filmiki reklamowe...:D

Swoją drogą, to ten od przełajki też się nieźle wyrabia do roboty :)




Koniec OT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ot takich czasów dożyliśmy...

 

Pierwsze pytanie po obejrzeniu czegoś ciekawego: czy to nie fotosklep albo podkręcony spid...

 

Takie czasy :(

 

Jak widzę kilka dni nieobecności i juz mi się udało odgrzać kotleta w innym miejscu FR :icon_mrgreen:

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam 

 

Jako amator mam pytanie czy jest sens przesiadać się z Cube LTD PRO 2012 na odpowiednik z 2014 27,5. Jeżdżę głownie w mieście choć z przeszkodami oraz od czasu do czasu robię wypady do lasu. Myślę sobie tak że te 27,5 da mi większą prędkość(  kosztem przyspieszenia i zwrotności ale mogę się mylić) . Czy ktoś może odpisać jako są odczucia po przesiadce z 26 na 27,5 tak po chłopsku co jest na + a co na - ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Jeżdżę głownie w mieście choć z przeszkodami oraz od czasu do czasu robię wypady do lasu.


Jeśli tylko jeździsz tak jak piszesz, to się nie przesiadaj. Szkoda Twoich pieniędzy. Przynajmniej na obecną chwilę. Zajeździj do końca to co masz. a później możesz pomyslec o zmianie.
A o plusach i minusach napisano już tyle, ze chyba nie ma sensu wałkowac tego od nowa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@maxx78

Jedyne co odczujesz po przesiadce na ten sam model roweru w 27.5, to lżejszy portfel. Jak chcesz większej prędkości, to załóż cieńsze i lżejsze opony. Pomiędzy 26 a 27.5 nie ma odczuwalnej i mierzalnej różnicy wg mnie. Do jazdy typowo miejskiej zwrotny 26 calowiec jest znacznie lepszym wyborem niż 29er.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Pomiędzy 26 a 27.5 nie ma odczuwalnej i mierzalnej różnicy
 
:D 
wychodzi na to, że w sumie to można by zamknąć dział 650b i wrócić do malej kiszki ;)

A do Maxxa - jak "na miasto" to w ogóle wyrzuć tego grata i złóż coś na wielkim kole (czemu - to wybaczcie - ale nie chce mi się pisać oczywistych oczywistości)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym miastem to tak ogólnie napisałem - chodzi o dojazdy do pracy a wiadomo są krawężniki , trochę gorszy teren itp ale jest tez sporo asfaltu - jedynie czego mi brakuje w moim rowerze to prędkości na asfalcie - mam założone smart sam evo 2.1 i to jest niebo a ziemia w porównaniu z drutami 2.25 ale jak to się mówi chciało by się więcej :). Zaś w weekendy lubię pojeździć po wertepach więc muszę mieć MTB niż np krosa. Dlatego pomyślałem nad 27,5 bo dla mnie byłby dobry kompromisem. A co do ceny to jestem w stanie kupić sporo taniej niz cena sugerowana więc tak sobie to rozmyślam  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A spróbuj założyć sobie Schwalbe Big Apple albo Marathon Dureme:

http://www.bike-discount.de/shop/a77498/marathon-dureme-raceguard-reflex-reifen-28-x-200.html

(cena rewelacyjna!)

Nie są to do końca miejskie opony, bo na teren się nadadzą, ale w porównaniu do opon typowo MTB toczą sie bajecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja rada: kup nowe 650b w teren a do miasta złóż sobie sztywny rower na kole 700c lub 29er. Najlepiej taki co sie w gały rzucać nie bedzie i spokojnie będziesz mógł go przypiąć bez obaw że Ci wyparuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W sumie jak byś miał dwa komplety kół czyli 27,5" x2,25 i 700cx45 to masz ideał 
na miasto tanie szybkie koła (na jakiś np maratonach) i w teren co tam sobie wymarzysz na grubej kiszce. To jest wg mnie jeden z większych plusów 27,5 - że średnicą jest bardzo zbliżony do "trekkingowej" 700c i wymieniając je nie tracisz na geo roweru jeaaa
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź się wybierz z jakąś grupą w której ktoś ma średnią kiszkę na wspólne rowerowanie (np. Masa Krytyczna), pożycz i objeździj ten rower konkretnie. Jeżdzenie rowerem po parkingu sklepowym, żeby poznać jego zachowanie to trochę mało.

Przypuszczam, że jakbyś nie wiedział na jakim rowerze jedziesz, to byś nie odróżnił czy poruszasz sie na 26 czy na 27.5. Tu nie ma różnicy żadnej. Marketing jednak działa.

29er ... tu jest różnica odczuwalna od razu, ale nie każdemu ona odpowiada i nie każdy 29er przynosi spodziewany uzysk względem małej kiszki.

 

Prawda jest taka, że żeby szybciej na rowerze się poruszać, trzeba trenować. Żadna wymiana sprzętu nie da ci takiego uzysku, jak dobrze zaplanowany trening i zdrowy tryb życia.

 

Pompuj Newtony w korbę a nie złotówki w 650B!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przypuszczam, że jakbyś nie wiedział na jakim rowerze jedziesz, to byś nie odróżnił czy poruszasz sie na 26 czy na 27.5. Tu nie ma różnicy żadnej.

 

 

Przypuszczam, że biker z jakimś tam doświadczeniem w jeździe terenowej, bez problemu zauważy różnicę w jeździe, zwłaszcza na technicznych odcinkach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...