Skocz do zawartości

[widelec amortyzowany] który wybrać


filipp

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam chciałbym wymienić widelec na taki z większym skokiem amortyzatora.

Mój rower jest identyczny jak ten http://allegro.pl/rower-gorski-vortex-18-biegow-26-i2276735023.html( ta sama firma i wszystko, hamulce V-Brake)

Czy te amortyzatory będą pasować, który najbardziej polecacie?:

1. http://allegro.pl/amortyzator-rst-gila-t-26-1-1-8-widelec-czarny-i2272869630.html

2. http://allegro.pl/amortyzator-rst-dirt-t-26-1-1-8-widelec-w-wa-i2271791301.html

3. http://allegro.pl/amortyzator-rst-gila-ml-26-1-1-8-widelec-ahead-i2272869703.html

4. http://allegro.pl/amortyzator-rst-omega-t-26-1-1-8-widelec-czarny-i2275856688.html

Bardzo proszę o pomoc.

Napisano

Niestety żaden z tych widelców nie będzie pasował ponieważ są na 1i1/8 cala. Ty masz ramę i mostek na 1cal. Takiego też widelca szukaj.

Napisano

Moim skromnym zdaniem ...

Zakup tego widelca to idealny moment do podjęcia dobrego wyboru ...

 

Zamiast inwestowac w ten wynalazek zaoszczędzne 200 zeta odłóż na nowy rower ...

 

A jak juz sie upierasz że jednak inwestujesz to kup ten tańszy bez blokady bo:

 

1. Po co blokować przód skoro tyłu nie zablokujesz.

 

2. Mniej kasy zainwestujesz bez sensu ...

 

Pozdrawiam

 

Edit:

 

A i jeszcze jedno ... stery klasyczne skrecane, mostek wpuszczany ... zmierz ile ma aktualnie rura sterowa długości i ile masz na niej gwintu.

Moze się okazac że bedziesz miał problemy z montażem nowego amorka.

Jak długośc gwintu i rury będą sie znacząco różnic od aktualnych ( skracanie rury, nacinanie nowego gwintu ...) to operacja moze nie byc taka prosta jak sie wydaje.

Napisano

Gwint na rurze sterowej jest potrzebny aby skręcic i wszystko do kupy ...

Aby widelec się trzymał ramy, żeby łożyska mozna było prawidłowo zakontrować ...

 

Jak rura bedzie za długa to jest mniejszy problem ... trzeba ją obciąć i nagwintować na nowo

Jak będzie za krótka to nic nie zrobisz ...

Jak bedzie idealna ( co zdarza się niezmiernie zadko) to nie masz problemu ...

 

Najważniejsze aby na gwincie dało się zakontrować łożyska ... można kombinować z podkąłdkami ale wszystko ma swoje granice.

Najwazniejsze aby gwint był na tyle długi żeby dało sie prawidłowo nakręcić górny konus sterów

 

Pozdrawiam

Napisano

Gwint pasować bedzie bo to standard ...

 

Ale trzeba to zmierzyć czy będzie pasowało do twojego roweru ...

W aukcji masz podaną długość rury sterowej i długość naciętego gwintu ...

Na jedyną niewiadomą jaką masz to musisz sobie sam odpowiedzieć ... miara do reki i mierz swój rower / widelec.

 

Pozdrawiam

Napisano

Rura sterowa czy rura sterowa z mostkiem ??

 

Z pewną granicą błędu można założyć że...

Rura sterowa zaczyna sie na szczycie korony amortyzatora a kończy sie na nakrętce kontrującej stery...

 

Pozdro

 

 

Sent from my LT15i using Tapatalk 2

Napisano

polecam najpierw poszukac troche o sterach na 1" (jeden cal) a potem zadawac pytania, bo widze ze albonie wiesz co to jest nakretka, albo nie wiesz co to jest mostek, najpewniej obu nie ogarniasz.

 

 

Koledzy wyzej dobrze radzili zebys zmienil rower, a juz na pewno rame.

Napisano

Twoja skarbonka, twoja wola ...

 

Ja bym nie inwestował w ten rower ... nie jrst tego wart ... wymieniając ten amortyzator podwoisz jego wartość ... ktorej i tak w przyszłosci nie odzyskasz.

Jak kiedyś dorośniesz do wymiany ramy to ten nowy amorek na 1 cal bedzie kolejną przeszkodą, bo albo kupisz kolejną kiepską reme, albo bedziesz stawał na uszach zeby ten 1 cal zakombinować i zamontowac do główki 1 i 1/8.

 

Dobrze że masz pod ręką serwis który będzie się z tym bawiła (skoro cie zapewnili to maja wiedze / mozliwości).

 

Rób jak uważasz i uważaj jak robisz ... wywalanie kasy w błoto to tez w pewnym sensie hobby/sport :)

 

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...