Skocz do zawartości

[łańcuch] zamienne stosowanie łańcuchów


largo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Słyszałem, że dla wydłużenia żywotności napędu zaleca się posiadanie dwóch łańcuchów i stosowanie ich zamiennie co jakiś czas. Chciałbym zapytać co ile takiej zamiany dokonywać, Jeżdżę po jurze krak.- cz. więc czasem asfalt, czasem scieżka między skałkami, ale nie po skałkach - rekreacja, nie wyczyn.

Napisano

Takie coś się opłaca przy droższych napędach. W budżetowych nie ma to sensu. ;) Kiedy łańcuch jest już do smarowania to zamieniasz go na drugi, a tamten w wolnej chili czyścisz i smarujesz. jeździsz tak na zmianę. Jeżeli któryś się wyciągnie bardziej to zakładasz ten co jest mniej wyciągnięty. I tak je zmieniasz. Jest też metoda trzech łańcuchów bardzo podobna. Można też łańcuch co 800km wymieniać na drugi, a potem po następnych 800km na trzeci i tak w koło Macieju.

 

Poza tym. Przeczytaj FAQ

http://www.forumrowerowe.org/topic/41823-lancuch-vademecum/

Napisano

Kiedy łańcuch jest już do smarowania to zamieniasz go na drugi.

 

Tu się nie zgodzę:), bardzo niepecyzyjnie okreśnienie, po nasmarowaniu finishline na suche warunki łańcuch piszczał po 60km, natomiast rohloff po około 200km. Wiec jest róznica.

Moim zdaniem napiepiej zmieniać co 300-500km (ale łańcuch jeżdzony w tych samych warunkach).

 

Aha, jeśli chcesz jeździć na 2 lub 3 łańcuchach to używaj spnek!, ciągłe rozkuwanie i zkuwanie bardzo osłabia łańcuch

Napisano

Zakładałem, że cały czas używa się jednego i tego samego smaru do łańcucha. ;) Pewne jest to, że nigdy się nie przejeździ w takich samych warunkach i pod takim samym obciążeniem na jednym i drugim łańcuchu. Btw. FINISH LINE TEFLON to nie smar. Po mojemu się nie nadaje do łańcucha. Szybko schodzi i nie pozostaje po nim nic i jeździmy na suchym łańcuchu.

Napisano

Oczysiście że dokładnie w tych samych warunkach się nie da jeździć, ale jak już wybierzesz się na 3 dni w góry i zrobisz tam 300km to jest znaczna róznica niż 300km jazdy po płaskich bezdrożach. Używałem finisch line cross country (czerwony) i jak dla mnie to już H2O lepiej smaruje :laugh: Natomiast finish line wet (zielony) jest spoko :)

Napisano

Z moich doświadczeń z finishline'ami wynika, że zielony (wet) jest wyłącznie na szosę w mokrych warunkach bo w przeciwnym wypadku czepia się go wszystko, każdy najmniejszy pyłek. Jest za to znacznie trwalszy od czerwonego (dry), który nieźle sprawuje się w terenie i nie łapie tak brudu.

Do tej pory stosowałem głównie czerwonego, jednak po każdym wyjeździe łańcuch wymagał ponownego smarowania.

 

Z innymi smarowidłami nie miałem doświadczenia. Zakupiłem natomiast Rohloff'a i mam zamiar go stosować na nowym łańcuchu.

Napisano

montell81, temat dotyczy systemu zamiany łańcucha, a nie opinii ośrodkach do smarowania.

 

Ja stosuję ten system już czwarty sezon.

Pierwszy zestaw to kaseta XT i dwa łańcuchy XT. Przebieg coś koło 14kkm

Drugi obecny zestaw, to kaseta XT i dwa łańcuchy C9. Przebieg 5 kkm i zerowe wyciągnięcie łańcuchów.

 

System jak najbardziej skuteczny :thumbsup:

Napisano · Ukryte przez safian, 28 Stycznia 2012 - Brak powodu
Ukryte przez safian, 28 Stycznia 2012 - Brak powodu

montell81, temat dotyczy systemu zamiany łańcucha, a nie opinii ośrodkach do smarowania.

 

 

Nie ja rozpocząłem dyskusję o smarach, więc skieruj tą uwagę do moich poprzedników.

Pozdrawiam

Napisano

Nawet widziałem ostatnio licznik który miał ustawiony na "sztywno" 750 km dystansu po ktorym zapalała sie kotrolka/ikona klucza , sugerujaca wymiane łańcucha. Z tym zmieniamin to chyba pierwsze 2 kolejki (łańcuch 1, nstępnie 2 i 3 - kolejka) kolejne łańcuchy co kilkaset kilometrów, póżniej wybieramy najkrótszy łańcuch bez względu które miejsce miał w kolejce.

Napisano

Jeszcze mam jedno pytanie,te wszystkie łańcuchy które są sprzedawane pokryte są niklem,mosiądzem lub są nierdzewne czy to ma jakieś znaczenie przy zużywaniu się ich?

Napisano

Zakładałem, że cały czas używa się jednego i tego samego smaru do łańcucha. ;) Pewne jest to, że nigdy się nie przejeździ w takich samych warunkach i pod takim samym obciążeniem na jednym i drugim łańcuchu. Btw. FINISH LINE TEFLON to nie smar. Po mojemu się nie nadaje do łańcucha. Szybko schodzi i nie pozostaje po nim nic i jeździmy na suchym łańcuchu.

 

Witam

Finish Line Teflon nie jest smarem?? w takim razie czym?? ja jeżdzę na czerwonym FL i nie narzekam. na pewno nie smaruje łańcuch co 50 km. starcza bez problemu na 200-250 wszystko zależy od tego jakie warunki są (zapylenie itp). Ale rozumie, że każdy ma swoje odczucia co do smarów :) Pozdrawiam

Napisano

Zajeżdżam kastę xt i 3 łańcuch xt. Łacuch podmieniam po +- 500 km. i od 3 zmiany zaczynają są problemy z przyjęciem kolejnego łańcucha.

Mam trochę chamski styl jazdy i może powinienem zamieniać łańcuchy dużo częściej, co zmienia faktu ze shimano wyciągają sie jak flaki.

 

Teraz zamiast 3x xt chce przejść na 2x c9 stąd pytanie czy to są te właściwe ? : http://www.bikeserwis.pl/3474,campagnolo-record-c9-lancuch.html

Napisano
montell81, Drugi obecny zestaw, to kaseta XT i dwa łańcuchy C9. Przebieg 5 kkm i zerowe wyciągnięcie łańcuchów.

 

Wysłane z mojego HTC Wildfire za pomocą Tapatalk

Napisano

ok niedojrzalem:) dzieks

w tym sezonie mam zamiar zrobic test:

kaseta cs HG 61+lancuch XT+2x C9;

tylko sie sie zastanawiam czy nie szkoda tylu lancuchow na taka kasete.

Z drugiej strony czym rozni sie XT pomiedzy HG61 wydaje ze material taki sam a doplaca sie do pajaka

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Tak, te będą odpowiednie :thumbsup:

Jak już pisałem- stosuję kasetę XT i dwa łańcuchy C9. Ideał drodzy państwo, ideał... :thumbsup:

 

Co jaki dystans wymieniałeś łańcuch , właśnie chce zastosować podobny zestaw xtr (6 górnych trybów tytanowe) + 2 x campa c 9, ostatnio miałem xtr,a + 2 łańcuchy yumeya i wymieniając co ok 700 km zjechały mi się aluminiowe tryby.

Napisano

nie to zebym sie czepial a ile przejechales :whistling: kkm bo generalni o to wszystko sie zuzywa;).Ze swoich doswiadczen to sa dwie metody albo 1 lancuch albo trzy,co prawda kiedys myslalem o 2 ale ogolnie 3 to optyminium,no i wszystko zalezy jak drogi masz sprzet

Napisano

nie to zebym sie czepial a ile przejechales :whistling: kkm bo generalni o to wszystko sie zuzywa;).Ze swoich doswiadczen to sa dwie metody albo 1 lancuch albo trzy,co prawda kiedys myslalem o 2 ale ogolnie 3 to optyminium,no i wszystko zalezy jak drogi masz sprzet

 

no właśnie chodzi, ze przejechałem względnie mało bo ok 5000 km , na ten zestaw to zdecydowanie za mało, o ile koronki tytanowe nie ukazały zużycia ( bo prawie ich nie używam) tryby 5,6,7 nadają się do wymiany, teraz zostawiłem te nietknięte koronki tytanowe i dokupiłem całą resztę.

Napisano

 

Co jaki dystans wymieniałeś łańcuch , właśnie chce zastosować podobny zestaw xtr (6 górnych trybów tytanowe) + 2 x campa c 9, ostatnio miałem xtr,a + 2 łańcuchy yumeya i wymieniając co ok 700 km zjechały mi się aluminiowe tryby.

 

 

Zamieniałem co 200-250 km. Tyle wytrzymuje moja oliwka na łańcuchu, więc przy okazji oliwienia zamieniałem łańcuch.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...