Skocz do zawartości

[rower] Romet 29er, czyli pretekst do dyskusji o stali


Wiewiór

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Yarru Drogi, podpowiedz czemu nie widać spawów? Łączenie jak w starych peżo czy może to jednak nadal ....wizualka

 

Myślę że dlatego że to render. 

 

Generalnie nie sądzę że firma taka jak stanton poszła w lutowanie innerfilet przy fulu.

Druga opcja, jeśli to nie render (wątpię), to spawanie laserowe ale to byłby uber temat.

Na smakę kilka spoin.

 

antomation-laser-welding-machine-samples

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nah, http://www.gravelcyclist.com/bicycle-tech/2016-interbike-wilier-triestina-jaroon-plus-adventure-bike/

 

 

The Jaroon Plus is Wilier Triestina’s new high-end steel frame dedicated to the touring and bikepacking world – or uber awesome gravel bike. The Jaroon Plus is welded using a special technique that hides all welding material inside – internalized welding was the exact term referred to by the Wilier staff at 2016 Interbike.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Salsa otrzymała nowy prawdziwie sztywny zad. W końcu, bo ceny za gotowe sety do ElWariaczi z Maxlem były chore ze 120EUR/140USD, więc było kombinowanie ze znajomym z USA z luźnymi hakami do Mukluka (inny gwint 1,5mm) + zamek do tego z DT4YOU, ale w końcu w podręcznym przyleciały.  Nie obyło sie bez lotniskowych sprawdzań metalu w podręcznym i tłumaczenia się "a co to i do czego ;-)" ale i się łudało.

 

Dziwne, zapewne to placebo, ale po prawie 30000km rower się zna przecie jak własną kieszeń, czuje się każdą różnicę i mam wrażenie jakby na stojąco mocno ciągnąc pod górę się jakoś rama mniej poddawała, rower lepiej oddawał napęd w koło? Tym bardziej dziwne, że od początku narodzin tego roweru była na tyle oś sztywna od DT tylko do otwartych haków RWS ThruBolt 10x135.  

 

W każdym razie piękne stalowe ramy powinny co by nie gadać być w standardzie robione ze sztywnymi łośkami.

 

3320391600_1499851023_thumb.jpg

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

No to Salsa otrzymała nowy prawdziwie sztywny zad. W końcu, bo ceny za gotowe sety do ElWariaczi z Maxlem były chore ze 120EUR/140USD, więc było kombinowanie ze znajomym z USA z luźnymi hakami do Mukluka (inny gwint 1,5mm) + zamek do tego z DT4YOU, ale w końcu w podręcznym przyleciały.  Nie obyło sie bez lotniskowych sprawdzań metalu w podręcznym i tłumaczenia się "a co to i do czego ;-)" ale i się łudało.

 

Dziwne, zapewne to placebo, ale po prawie 30000km rower się zna przecie jak własną kieszeń, czuje się każdą różnicę i mam wrażenie jakby na stojąco mocno ciągnąc pod górę się jakoś rama mniej poddawała, rower lepiej oddawał napęd w koło? Tym bardziej dziwne, że od początku narodzin tego roweru była na tyle oś sztywna od DT tylko do otwartych haków RWS ThruBolt 10x135.  

 

W każdym razie piękne stalowe ramy powinny co by nie gadać być w standardzie robione ze sztywnymi łośkami.

Tej, skrzynkę byś sobie sprawdził, bo chyba zapchana ;) i moje pytanie jest w nieprzeczytanych :)

Zapytuję tu: jaki rozmiar i rocznik ElMa ujeżdżasz?

Podoba mi się pomarańcza z 2014r. Z tego co pamiętam gdy małą Konę od ciebie brałem powinniśmy się zmieścić w tym samym rozmiarze (ja 175cm wzrostu i ~~83cm nogi) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wyglądało by to tak?

 

WilierJaroonReview2017-32.jpg 

 

WilierJaroonReview2017-26.jpg

 

Coś pięknego...

Więcej ( dostrzegł Zimny) zdjęć nowej stalówki Willier Triestina JAROON tutaj.

 

willerek chyba juz sie przewijał tutaj

 

jemu jest bliżej do peża bo to lutowanie z wewnętrznymi filetami

 

nie  jest mi znana zadna rama czy to produkcyjna czy customowa spawana laserkiem 

bo to dość nieporęczna technika stosowania w jubilerce 

 

ale prędziej czy pożniej ktoś się porwie  i na to :)

Edytowane przez yarr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak widzę coś takiego to mi się nie podoba nie podoba nie!

bo mie siemoptycznie to pęka paskudzi pęka paskudzi rdzewieje paskudzi

bo nie koniecznie tak jest ale mi się tak to czuje

najpiekniejsze spawy luty bezmufowe takie z lat 90 zanim weszlo wszedzie alu, takie one są prawdziwe realne klasyczne w latach i zagłębieniach takie po prostu stalowe, a tu to armatura łazienkowa z wsiowego wilanowa od sloików :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

Tej, skrzynkę byś sobie sprawdził, bo chyba zapchana ;) i moje pytanie jest w nieprzeczytanych :)

Zapytuję tu: jaki rozmiar i rocznik ElMa ujeżdżasz?

Podoba mi się pomarańcza z 2014r. Z tego co pamiętam gdy małą Konę od ciebie brałem powinniśmy się zmieścić w tym samym rozmiarze (ja 175cm wzrostu i ~~83cm nogi) :)

 

A przepraszam, faktycznie zero powiadomień, może mam wyłaczone powiadomienie choć cus mi się tam świeci. Ale do rzeczy - z tej Kony 26 na następną taką ale 29 (nawet dwie) a teraz na Salsę bez jakichkolwiek problemów się przesiadałem - pasują jak rękawiczki, z palcami oczywista ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba 18, choć naklejka już dawno zerwana, na fakturze z HiBike z 2014 podane jest M, cena jak coś wówczas 540EUR, teraz już tylko jakieś małe 14,15 widzę tu i tam np. w Bike24 za 500EUR

 

Swoją drogą ciekawe ile każą sobie czekać na nową El Mariachi albo coś podobnego. Jak dla mnie ramka genialna, ma dosłownie wszystko czego można od stalowej krosowej 29ki chcieć. Łącznie z możliwością zakładania przedniej zmieniarki co już w nowszych "modnych" ramach nie jest tak oczywiste, choćby tak jak w Salsie opcjonalnie poprzez front deralieur problem solvera, choć wiele przecież nie trzeba, ot kila przelotek:

 

http://www.bmtbonline.com/P/S-Direct-Mount-Front-Derailleur-Adaptor

 

No i nie ma tych wg mnie kretyńskich patentów z ciągiem pancerzy wewnątrz (zwłaszcza w stalówkach to nonsens) i już nie wspomnę o kretyńskim do kwadratu chowaniu w ramie przewodu hamulca :wallbash: .

 

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do Was głupie pytanie - przymierzam się zakupu stalowego gravela i moje poszukiwania zatrzymały się na Roninie (którego mogę mieć nowego za 3650zł). Aczkolwiek przeglądając ten temat zauważyłem frameset Octane One Kode. Zacząłem się więc zastanawiać czy nie lepiej poskładać coś samemu (w roninie nie podobają mi się koła oraz wolałbym napęd 1x10 lub 1x11). Nie wiem tylko czy przy takim budżecie jest sens się w to bawić.

 

Odnośnie framesetu Octane One to wiem, że aktualnie nie jest dostępny. Z informacji jakie uzyskałem w 7anna powinien być dostępny do dwóch tygodniu, o ile Tajwańczycy znów ich nie wyrolują z terminem dostawy  :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- jaka w praktyce wejdzie tam opona tył/przód (jak zrozumiałem z wpisu @Anarchy  to  były jakieś poprzednie wersje gdzie było więcej miejsca?) 

 

- jaki masz rozmiar ramy  i  wzrost / długość nogi   - bo zakładam ze uznajesz że masz dopasowany rozmiar ramy  

 

- czy masz porównanie do innych ram CrMo - w sensie jak ta wypada pod względem sztywności w okolicach suportu?

 

tyle mi na razie przyszło do głowy  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...