Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      4 761


  2. rambolbambol

    rambolbambol

    Użytkownik


    • Punkty

      6

    • Liczba zawartości

      3 330


  3. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      4

    • Liczba zawartości

      1 219


  4. kazafaza

    kazafaza

    Elita


    • Punkty

      4

    • Liczba zawartości

      4 149


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 25.11.2022 w Odpowiedzi

  1. Byłem pierwszym itede właścicielem*, to jest XL czyli 20,5 cala. Z chęcią jeszcze raz bym takie, a najchętniej TO WŁAŚNIE, cudo obłożył gratami i używał z radością. @Roballinho: jeśli HaeL przyprawi Cię o wściekłość to krzyknij do mnie *Dwa lata po zakupie pogoniłem go, odkupiłem za jakiś czas, ponownie trzecim właścicielem zostałem gdy go odzyskałem po kradzieży. Byłbym pierwszy, trzeci, trzeci plus i siódmy 🤡
    3 punkty
  2. Bo za oknem typowa paleta szarych kolorów to czas na odrobinę słońca.
    2 punkty
  3. Parę osób się pytało: Czy mógłbym zrobić latarkę rowerową na bazie Convoy L21A? Odpowiedź: Na ten moment nie, bo do S21A nie ma dobrych optyk rowerowych w sprzedaży. Convoy S21A są fajne o ile świecą z oryginalną optyką. Optyki do S2+ też wymagają uwagi. Na obrazku poniżej są dwie optyki "rowerowe 20x60" do S2+ z czego ta po lewej zniszczy diodę a ta po prawej ma stopkę, która opiera się o podstawę diody i nie pozwoli jej zniszczyć. Ja stosuje takie jak ta po prawej. Poniżej efekt (z lewej) założenia niewłaściwej optyki. Optyka opierała się o kopułkę diody i w rezultacie wstrząsów, temperatury itd, ścięła ją z diody razem z mikroskopowymi kablami do luminoforu. Do Convoy L21A są takie jak poniżej (lub podobne) optyki ubrane w plastikowy dystans. Straty światła na takiej optyce są duże i w rezultacie S21A świeci słabiej niż S2+ z taką samą diodą i na takim samym prądzie. I tu przewaga L21A w postaci obsługi większych ogniw 21700 oraz trochę większej pojemności cieplnej jest całkowicie zabita poprzez niemożność wyemitowania takiej samej ilości światła przez optykę. Dlaczego tak jest? Dioda w S21A jest osadzona o 2mm niżej a sama soczewka TIR ma tę samą średnicę (niebieska linia). Optyka "rowerowa" do S21A jest też bardziej "mglista" niż te które ja stosuje w poprawionych Convoy S2+. Jeśli do S21A pojawią się dobre optyki rowerowe, bez białych plastikowych ubranek, to do tematu wrócę. Od czasu premiery Convoy S21A, czyli od 3 lat, takich nie widziałem 🙂
    2 punkty
  4. W drodze do pracy tak jak na zdjęciu tylko 10 cm, ale czasem fajnie i po pracy gdzieś pojechać głębiej
    2 punkty
  5. Witam. Zima na całego. Śniegu pełno, wczoraj odśnieżali drogę dla rowerów małym pługiem zwalając wszystko jak leci na chodnik to micha mi cieszyła że taka ta droga rowerowa uprzywilejowana a potem na końcu drogi pan traktorkiem zawrócił i odśnieżał chodnik zwalając wszystko na drogę rowerową.😆
    2 punkty
  6. 2 punkty
  7. Bo jak ta tama pęknie to będzie słabo
    2 punkty
  8. 2 punkty
  9. Niedługo stuknie rok od kiedy Surly Cornerbar wskoczył mi na Muirwoodsa, a zatem pomyślałem by coś o tym napisać. Na Cornerbara wpadłem przez przypadek gdzieś na fejsie, a fakt, że trafiło się to w czasie gdy zastanawiałem się nad zakupem przełaja/gravela nie pomogło, by przejść przy tym obojętnie. Podczas wielu dywagacji, zastanawiania, weryfikacji skusiłem się na zakup. Największą przeszkodą zakupu Cornrbara była właśnie jego cena, a potem dostępność (w odpowiednim rozmiarze), a później znowu cena… Jednak możliwość zostawienia osprzętu i Muirwoodsa… przeważyła Sama konstrukcja wygląda na bardzo solidnie wykonaną i nie ma obawy, że zostaniemy z samymi rączkami taczki. Niestety z racji tego, że jest stalowa jej waga wynosi ok. 700 gramów w rozmiarze 460 mm, 720 g - 500 mm, 737 - 540 mm. Posiadam wersję Cornerbara 460 mm, czyli szerokość poprzecznego elementu ma 460 mm. Są też rozmiary 500 mm oraz 540 mm. Średnica kierownicy w punkcie mocowania z mostkiem wynosi 25,4 mm, co jest ukłonem do starszych konstrukcji. W zestawie znajduje się przejściówka na 31,8 mm. Klamki hamulców Shimano M640. Napęd bez przedniej przerzutki, a zatem tylko tylna manetka, tutaj Shimano M8000. Zdecydowałem się na to by owinąć kornrebara owijką, ale zdarzają się przypadki, że na dolne chwyty są zakładane gripy. W przyszłości planuję spróbować zamienić owijkę na ESI 2XL, ale teraz tylko owijka. Są różne sposoby owijania Cornerbara, samo Surly też jakieś tam proponuje. Ja pierwszy raz owijałem kierownicę i zdecydowałem się na najprostszą wersję, a raczej na taką jaka mi wyjdzie – rogi zostały bez owijki. Na tych rogach zamocowałem klamki i manetkę. Samo owijanie Cornerbara nie jest trudne i wyszło mi pierwszym razem w miarę zadowalająco. Konfiguracja manetki M8000 z klamkami M640 osadzonymi na rogach, pozwala mi korzystać z manetki zarówno w górnym chwycie i dolnym. Tutaj ważne jest, by manetka miała dual realese (zmiana przełożeń kciukiem i palcem wskazującym) – dzięki temu jest właśnie możliwość przełączania w tych dwóch chwytach. Hamowanie jest też możliwe w tych dwóch chwytach. Do górnego chwytu trzeba się przyzwyczaić, ponieważ część dłoni oparta jest na klamkach i manetce. Po dłuższym używaniu w takiej pozycji jest to dla mnie wygodne, ale nie każdemu może odpowiadać. Tutaj jest pewnie kwestia osobistych preferencji. Ważne w tym wszystkim jest mocowanie na krótkich rogach (od góry), a nie na rogach tych dolnych, które służą do dolnego chwytu. Wtedy dostęp do manetki i hamulców jest tylko możliwy z dolnego chwytu. Cornerbar z racji swej konstrukcji sprawia, że pozycja na rowerze jest bardziej wyciągnięta niż na standardowej kierownicy w rowerze. Nie jest to tak jak w baranku, ale coś pomiędzy nim a płaska kierownicą. Dolny chwyt jest skierowany bardziej w tylną stronę roweru niż w dół. Oczywiście wszystko jest kwestią pochylenia kierownicy w mostku. Ja zdecydowałem się na ustawienie dolnego chwytu bardziej pod kątem (w dół) niż równolegle do podłoża. Dzięki temu, można jeszcze bardziej pochylić sylwetkę chwytając odpowiednio kierownicę. Tak jest mi wygodniej, a na dodatek pozwala na przyjęcie bardziej agresywnej pozycji. Widziałem, że bardzo dużo osób mocuje dolne rogi równolegle do podłoża. Korzystanie z Cornerbara wymaga zmianę przyzwyczajeń nabytych podczas korzystania z płaskiej kierownicy. Zdecydowanie inaczej się kontroluje rower. Dziwnym uczuciem była pierwsza jazda w dolnym chwycie, gdzie ma się pełny dostęp do manetki i klamek., a układ dłoni jest równoległy do osi roweru. Czy gorzej? Pewnie w pewnych warunkach tak, na przykład w wąskich koleinach. Jednak ja strasznie polubiłem taki chwyt w zjazdach oraz długich prostych odcinkach i nawet koleiny nie stanowią już problemu. Jest pełna kontrola i dostęp do kontroli przełożeń oraz hamowania. Rower jest bardziej wrażliwy na każdy ruch, ale nie tak by to nie dało załatwić kwestią przyzwyczajenia i doświadczenia w korzystaniu z Corenrbara. Surly Cornerbar w moim przypadku miał być tymczasowym rozwiązaniem i jak to często bywa w życiu - sprawdziło się, zostaje na dłużej. Ktoś może powiedzieć, że to podpada pod syndrom sztokholmski i ja jestem w stanie mu uwierzyć. Jednak do póki lubię korzystać z Muirwoodsa w takiej konfiguracji, to mogę z tym żyć. Dziękuję
    1 punkt
  10. No tak odelżonej przerzutki to żem jeszcze nie widzioł. https://www.facebook.com/photo?fbid=568232165308195&set=pcb.568237091974369
    1 punkt
  11. Chlipłem zatem. No to czekam, aż ex-mój-HaeL wypłynie gdzieś kiedyś a ja będę zaczajony z podbierakiem. Powodzenia @Roballinho w modzeniu iO 👍 A dla oczó ostatni syngjel Feler fajwgrand z okresu gdy gleba jeszcze była letnia:
    1 punkt
  12. Piękna to miłość Kaziu, taka burzliwa, wzruszon jestem. Musisz ją więc odzyskać! Łzy wzruszenia spływają mi po policzkach, mieszkają się z katarycznymi smarkami, oblepiają mi tygodniowy zarost i z głuchym pluśnięciem padają na brudny gumolit. Wełniany zielony golf z wizerunkiem jelenia od frontu pobrudzony schnącymi plamami zostanie.
    1 punkt
  13. L-ka mi pasuje jak ulał. Idealna, że tak powiem 19-tka 🙂 Jakby to była rzeczywiście 21-ka to odrzucę i oddam innemu jak Leonardo DiCaprio za starą partnerkę.
    1 punkt
  14. Bike-discount.de - zdecydowanie pozytywnie. Kilkadziesiąt zamówień, bezproblemowa dostawa, realne stany magazynowe, bardzo dobre ceny. Komunikacja mailowa działa bez problemu, czas czekania na odpowiedź to 2-3 dni. Bezproblemowe rozwiązywanie kłopotów z niekompletnymi dostawami (raz taką miałem). R2-bike.com - zdecydowanie pozytywnie. Realne stany magazynowe, szybka realizacja zamówień, z reguły bdb ceny.
    1 punkt
  15. Oj będziemy, będziemy. Forum nie może umrzeć.
    1 punkt
  16. Bo... u mnie mało śniegu okolice Starego Czarnowa.
    1 punkt
  17. 1 punkt
  18. 1 punkt
  19. Coś mało tego białego... Bo... więcej białego
    1 punkt
  20. W końcu się doczekałem mojej wymarzonej maszyny, szukałem od 2019 i dopiero się trafiła w moim rozmiarze, upolowana jeszcze w październiku, ale z finalizacją trochę zeszło, w końcu dotarła i w ten weekend mogłem się w końcu przejechać i to po śniegu Na zdjęciu tego do końca nie widać, ale lakier to taki prawdziwy kameleon, mieni się jak plama rozlanego oleju na jezdni
    1 punkt
  21. Bo teraz śnieg a jeszcze tydzień temu..
    1 punkt
  22. Bo w lesie jesień ( tydzień temu ) .
    1 punkt
  23. Mycie skraca życie, ja swoich w ogóle nie myję, wyschnięte błoto zmiatam pędzlem lub miotłą 😉 Pozdrow'er
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...