Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 25.11.2022 w Odpowiedzi
-
4 punkty
-
Byłem pierwszym itede właścicielem*, to jest XL czyli 20,5 cala. Z chęcią jeszcze raz bym takie, a najchętniej TO WŁAŚNIE, cudo obłożył gratami i używał z radością. @Roballinho: jeśli HaeL przyprawi Cię o wściekłość to krzyknij do mnie *Dwa lata po zakupie pogoniłem go, odkupiłem za jakiś czas, ponownie trzecim właścicielem zostałem gdy go odzyskałem po kradzieży. Byłbym pierwszy, trzeci, trzeci plus i siódmy 🤡3 punkty
-
Bo za oknem typowa paleta szarych kolorów to czas na odrobinę słońca.2 punkty
-
Parę osób się pytało: Czy mógłbym zrobić latarkę rowerową na bazie Convoy L21A? Odpowiedź: Na ten moment nie, bo do S21A nie ma dobrych optyk rowerowych w sprzedaży. Convoy S21A są fajne o ile świecą z oryginalną optyką. Optyki do S2+ też wymagają uwagi. Na obrazku poniżej są dwie optyki "rowerowe 20x60" do S2+ z czego ta po lewej zniszczy diodę a ta po prawej ma stopkę, która opiera się o podstawę diody i nie pozwoli jej zniszczyć. Ja stosuje takie jak ta po prawej. Poniżej efekt (z lewej) założenia niewłaściwej optyki. Optyka opierała się o kopułkę diody i w rezultacie wstrząsów, temperatury itd, ścięła ją z diody razem z mikroskopowymi kablami do luminoforu. Do Convoy L21A są takie jak poniżej (lub podobne) optyki ubrane w plastikowy dystans. Straty światła na takiej optyce są duże i w rezultacie S21A świeci słabiej niż S2+ z taką samą diodą i na takim samym prądzie. I tu przewaga L21A w postaci obsługi większych ogniw 21700 oraz trochę większej pojemności cieplnej jest całkowicie zabita poprzez niemożność wyemitowania takiej samej ilości światła przez optykę. Dlaczego tak jest? Dioda w S21A jest osadzona o 2mm niżej a sama soczewka TIR ma tę samą średnicę (niebieska linia). Optyka "rowerowa" do S21A jest też bardziej "mglista" niż te które ja stosuje w poprawionych Convoy S2+. Jeśli do S21A pojawią się dobre optyki rowerowe, bez białych plastikowych ubranek, to do tematu wrócę. Od czasu premiery Convoy S21A, czyli od 3 lat, takich nie widziałem 🙂2 punkty
-
2 punkty
-
Witam. Zima na całego. Śniegu pełno, wczoraj odśnieżali drogę dla rowerów małym pługiem zwalając wszystko jak leci na chodnik to micha mi cieszyła że taka ta droga rowerowa uprzywilejowana a potem na końcu drogi pan traktorkiem zawrócił i odśnieżał chodnik zwalając wszystko na drogę rowerową.😆2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Niedługo stuknie rok od kiedy Surly Cornerbar wskoczył mi na Muirwoodsa, a zatem pomyślałem by coś o tym napisać. Na Cornerbara wpadłem przez przypadek gdzieś na fejsie, a fakt, że trafiło się to w czasie gdy zastanawiałem się nad zakupem przełaja/gravela nie pomogło, by przejść przy tym obojętnie. Podczas wielu dywagacji, zastanawiania, weryfikacji skusiłem się na zakup. Największą przeszkodą zakupu Cornrbara była właśnie jego cena, a potem dostępność (w odpowiednim rozmiarze), a później znowu cena… Jednak możliwość zostawienia osprzętu i Muirwoodsa… przeważyła Sama konstrukcja wygląda na bardzo solidnie wykonaną i nie ma obawy, że zostaniemy z samymi rączkami taczki. Niestety z racji tego, że jest stalowa jej waga wynosi ok. 700 gramów w rozmiarze 460 mm, 720 g - 500 mm, 737 - 540 mm. Posiadam wersję Cornerbara 460 mm, czyli szerokość poprzecznego elementu ma 460 mm. Są też rozmiary 500 mm oraz 540 mm. Średnica kierownicy w punkcie mocowania z mostkiem wynosi 25,4 mm, co jest ukłonem do starszych konstrukcji. W zestawie znajduje się przejściówka na 31,8 mm. Klamki hamulców Shimano M640. Napęd bez przedniej przerzutki, a zatem tylko tylna manetka, tutaj Shimano M8000. Zdecydowałem się na to by owinąć kornrebara owijką, ale zdarzają się przypadki, że na dolne chwyty są zakładane gripy. W przyszłości planuję spróbować zamienić owijkę na ESI 2XL, ale teraz tylko owijka. Są różne sposoby owijania Cornerbara, samo Surly też jakieś tam proponuje. Ja pierwszy raz owijałem kierownicę i zdecydowałem się na najprostszą wersję, a raczej na taką jaka mi wyjdzie – rogi zostały bez owijki. Na tych rogach zamocowałem klamki i manetkę. Samo owijanie Cornerbara nie jest trudne i wyszło mi pierwszym razem w miarę zadowalająco. Konfiguracja manetki M8000 z klamkami M640 osadzonymi na rogach, pozwala mi korzystać z manetki zarówno w górnym chwycie i dolnym. Tutaj ważne jest, by manetka miała dual realese (zmiana przełożeń kciukiem i palcem wskazującym) – dzięki temu jest właśnie możliwość przełączania w tych dwóch chwytach. Hamowanie jest też możliwe w tych dwóch chwytach. Do górnego chwytu trzeba się przyzwyczaić, ponieważ część dłoni oparta jest na klamkach i manetce. Po dłuższym używaniu w takiej pozycji jest to dla mnie wygodne, ale nie każdemu może odpowiadać. Tutaj jest pewnie kwestia osobistych preferencji. Ważne w tym wszystkim jest mocowanie na krótkich rogach (od góry), a nie na rogach tych dolnych, które służą do dolnego chwytu. Wtedy dostęp do manetki i hamulców jest tylko możliwy z dolnego chwytu. Cornerbar z racji swej konstrukcji sprawia, że pozycja na rowerze jest bardziej wyciągnięta niż na standardowej kierownicy w rowerze. Nie jest to tak jak w baranku, ale coś pomiędzy nim a płaska kierownicą. Dolny chwyt jest skierowany bardziej w tylną stronę roweru niż w dół. Oczywiście wszystko jest kwestią pochylenia kierownicy w mostku. Ja zdecydowałem się na ustawienie dolnego chwytu bardziej pod kątem (w dół) niż równolegle do podłoża. Dzięki temu, można jeszcze bardziej pochylić sylwetkę chwytając odpowiednio kierownicę. Tak jest mi wygodniej, a na dodatek pozwala na przyjęcie bardziej agresywnej pozycji. Widziałem, że bardzo dużo osób mocuje dolne rogi równolegle do podłoża. Korzystanie z Cornerbara wymaga zmianę przyzwyczajeń nabytych podczas korzystania z płaskiej kierownicy. Zdecydowanie inaczej się kontroluje rower. Dziwnym uczuciem była pierwsza jazda w dolnym chwycie, gdzie ma się pełny dostęp do manetki i klamek., a układ dłoni jest równoległy do osi roweru. Czy gorzej? Pewnie w pewnych warunkach tak, na przykład w wąskich koleinach. Jednak ja strasznie polubiłem taki chwyt w zjazdach oraz długich prostych odcinkach i nawet koleiny nie stanowią już problemu. Jest pełna kontrola i dostęp do kontroli przełożeń oraz hamowania. Rower jest bardziej wrażliwy na każdy ruch, ale nie tak by to nie dało załatwić kwestią przyzwyczajenia i doświadczenia w korzystaniu z Corenrbara. Surly Cornerbar w moim przypadku miał być tymczasowym rozwiązaniem i jak to często bywa w życiu - sprawdziło się, zostaje na dłużej. Ktoś może powiedzieć, że to podpada pod syndrom sztokholmski i ja jestem w stanie mu uwierzyć. Jednak do póki lubię korzystać z Muirwoodsa w takiej konfiguracji, to mogę z tym żyć. Dziękuję1 punkt
-
No tak odelżonej przerzutki to żem jeszcze nie widzioł. https://www.facebook.com/photo?fbid=568232165308195&set=pcb.5682370919743691 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Piękna to miłość Kaziu, taka burzliwa, wzruszon jestem. Musisz ją więc odzyskać! Łzy wzruszenia spływają mi po policzkach, mieszkają się z katarycznymi smarkami, oblepiają mi tygodniowy zarost i z głuchym pluśnięciem padają na brudny gumolit. Wełniany zielony golf z wizerunkiem jelenia od frontu pobrudzony schnącymi plamami zostanie.1 punkt
-
L-ka mi pasuje jak ulał. Idealna, że tak powiem 19-tka 🙂 Jakby to była rzeczywiście 21-ka to odrzucę i oddam innemu jak Leonardo DiCaprio za starą partnerkę.1 punkt
-
Bike-discount.de - zdecydowanie pozytywnie. Kilkadziesiąt zamówień, bezproblemowa dostawa, realne stany magazynowe, bardzo dobre ceny. Komunikacja mailowa działa bez problemu, czas czekania na odpowiedź to 2-3 dni. Bezproblemowe rozwiązywanie kłopotów z niekompletnymi dostawami (raz taką miałem). R2-bike.com - zdecydowanie pozytywnie. Realne stany magazynowe, szybka realizacja zamówień, z reguły bdb ceny.1 punkt
-
Oj będziemy, będziemy. Forum nie może umrzeć.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
W końcu się doczekałem mojej wymarzonej maszyny, szukałem od 2019 i dopiero się trafiła w moim rozmiarze, upolowana jeszcze w październiku, ale z finalizacją trochę zeszło, w końcu dotarła i w ten weekend mogłem się w końcu przejechać i to po śniegu Na zdjęciu tego do końca nie widać, ale lakier to taki prawdziwy kameleon, mieni się jak plama rozlanego oleju na jezdni1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00