OpisRower kupiłam z myślą o przerobieniu na ostre koło lub singla. Jednak na chwilę obecną decyzja nie została jeszcze podjęta.<br />Będzie przy nim trochę do zrobienia, na początek suport. Koła są w dość kiepskim stanie, prawdopodobnie trzeba będzie wymienić szprychy, są dość mocno skorodowane. Obręcze, mostek, korba zostanie wypolerowana. Trzeba będzie wymienić linki i pancerze. Musze też wymienić sztycę na troszkę dłuższą, około 4 cm.<br />Generalnie bardzo fajnie się nam jeździ. :)<br /><br />Jak do tej pory wymieniłem na razie linkę i pancerz od tylnej przerzutki, stara była już w tak kiepskim stanie że przerzutka nie działała prawidłowo.<br />Wyczyściłem i nasmarowałem przednią piastę.<br />Wymieniłem tylną ośkę, ta która była poprzednio była za krótka ktoś ją przyciął na 115mm. Smar w tylnej piaście bardziej przypominał kit niż smar.<br />Dokupiłem błotniki żebym mógł jeździć w kiepską pogodę do pracy.<br />Wyczyściłem sztycę i rurę podsiodłową, któryś z poprzednich właścicieli zapaćkał ją jakąś substancją która obecnie jest trudna do zidentyfikowana. ;) Prawdopodobnie był to jakiś smar który zasechł i "zjełczał" (chyba). <br />Nowe koła są już zrobione i czekają na kasetę, łańcuch i zaciski.<br />Zastanawiam się nad renowacją siodełka, ponieważ zaczyna się trochę rozklejać.<br />Ostatnio udało mi się doczyścić znaczek firmowy na główce ramy. <br />Rower jest już prawie skończony.<br />Zmieniłem koła wraz z oponami i dętkami. Został także wymieniony napęd na nowy oraz zmieniłem skórę na siodełku.<br />Pozostaje jeszcze owijka na kierownicę i zmiana sztycy.<br />Rower już praktycznie skończony. Owijka jest pod kolor siodełka, czyli biała. Sztyca wymieniona na troszkę dłuższą.<br />Generalnie bardzo fajnie jeździ się na nim. Zbiłem trochę wagi na kołach, pomimo tego czuć że są dużo sztywniejsze niż poprzednie. <br /><br />Rower przywrócony do porządku po zimie.
Rower ma swój wątek na forum, w którym regularnie opisuje modyfikacje oraz swoje odczucia.
Kilka nowych fotek z siodłem i oponami. Są też prześwity w ramie z oponami 700x45C.
@Brombosz Antidote rekomenduje EXT Storie pod tą ramę, bo dobrze pasuje do charakterystyki zawieszenia. Więc nie chciałem już aż tak ryzykować i brać coś kompletnie w ciemno. Z drugiej strony recenzje Storii są w przeważającej części bardzo pozytywne i EXT jako firma też jest ciekawa – quasi manufaktura we Włoszech. Ohlins bardzo dużo osób jeździ, więc nic specjalnego 🙂, DVO robi w Chinach (co oczywiście nie jest niczym złym, ale jak mam opcje „lokalnej” produkcji to wolałem coś „pod ręką”, mam
Ja wykorzystam moment, bo zawsze chciałem o to zapytać kogoś kto kupuje rower z takim zawieszeniem.
@KrzysiekCH Dlaczego właśnie EXT, a nie np. BOS, DVO, Ohlins czy inna jakaś egzotyka? Co kierowało tym wyborem? Bo to, że FOX i RS się znudziły, potrafię sobie wyobrazić.
Tak, każda część jest taka jaką wybrałem. Generale założenie było zbudować lekką trailówkę, wyszło jak wyszło... 😉 Nie chciałem zwieszenia foxa czy RS gdyż chciałem spróbować czegoś nowego. Padło na EXT - na sprężynie z tyłu więc dlatego ma 14kg, na foxie 34 i trailowym damperze byłyby o kilo lżejszy. Wykonanie ramy idealne, chciałem tym razem czarny rower więc zostawiłem carbon raw. Co do właściwości jezdnych - to zawsze subiektywna ocena - generalnie, porównując do mojego all mountain (Evil of
Ładny rower i oryginalny. Specyfikacja pod zamówienie? Jak jeździ w porównaniu do innych? Ty masz szerokie odniesienie to napisz coś więcej jeżeli możesz.