Skocz do zawartości
Romet Boreas 2 GRX by Peper
Przez PeperPL, 09.07.2023
  • 2 099 wyświetleń
  • 5 komentarzy
  • Kolor Zielono-grafitowy
  • Rocznik 2023
  • Waga 10
  • Jednostka wagi kg
  • Skradziony Nie
  • Numer seryjny ramy --
  • Opis Pierwszy raz na gravelu...pierwszy raz z barankiem...pierwszy raz z hamulcami tarczowymi...no będzie ciekawie :)

Komentarze

Sprzęt niedawno kupiony z zamiarem rozpoczęcia przygody na dłuższych trasach ze sportowym zacięciem. Mam nadzieję zbudować formę by zacząć startować w jakiś zawodach za rok czy dwa czy ile będzie potrzeba. Pożyjemy zobaczymy. 

Wrażenia po pierwszych 30km... ?
OMG...brak amortyzacji jest ciężki do zniesienia, ale za pewne technika do wyćwiczenia, siodełko...ale deska, no nie siedziałem na twardszym, pozycja na rowerze...dziwna...robię zakłady ze znajomymi kiedy się do niej przyzwyczaję, żywię głębokie nadzieje, że plecy przywykną do tego, wszak rower na długie trasy przeznaczony, wyregulowanie pozycji na rowerze zajęło mi sporo czasu, na razie kierownica jest bardzo delikatnie uniesiona do góry (względem pozycji fabrycznej), wiem wiem, w dolnym chwycie mam podgięte nadgarstki i długo nie wytrzymam, ale na razie bardziej zależy mi na "łapach" i przyzwyczajenie organizmu do tej pozycji rowerowej, potem będziemy kombinować dalej. Jak dla mnie do tego roweru tylko i wyłącznie pedały SPD - dlaczego ? Wystarczy dosłownie lekkie zsunięcie się buta na pedale do przodu i przy skręcie koła o ok. 20-30 stopni haczę czubkiem buta o oponę, wystarczy lekkie zsunięcie się buta na pedale do tyłu i przy pedałowaniu zahaczam piętą o tylny trójkąt i linkę przerzutki...no nie fajne. Oczywiście zrobiłem tylko krótką przejażdżkę w zwykłych butach, nie rowerowych. Nauczenie się przerzutek zajęło mi ładnych parę km, ale czuję że nabieram wprawy. Na razie nie czuję, żeby ten rower był stabilny. Najpewniejszy chwyt czuję, że jest na samym dole, tak mogę faktycznie najmocniej panować nad zwrotnością. W pokonywaniu dziur, krawężników, konarów i innych nierówności na razie nie idzie mi za dobrze. Jazda na stojąco....mam uczucię, że zaraz się wykitram pochylając się nad kierownicą, ale to dla mnie niezmiernie ciekawe zjawisko bo wystarczy, że delikatnie złapię siodełko udami i rower jest sztywny jak nie wiem, mogę mijać dziury jak tylko chcę. 

Hamulce działają rewelacyjnie, rozpędzanie jest super, kierownica typu baranek to jednak naprawdę dobra rzecz, ta mnogość chwytów daje fajne możliwości dopasowania sobie ustawienia rąk do warunków na drodze, a i zawsze na prostej jest jak dać odpocząć rękom. GRX działa pięknie, owijka mięciutka, jakość wykonania tego roweru jest dla mnie odpowiednia, bardzo dobra. 

To chyba tyle na razie 

IMG_20230708_152027.jpg

IMG_20230708_152049.jpg

Odnośnik do komentarza

Może rozmiar powinien być oczko wyżej? M jest mega mała (miałem okazję się przejechać, tylko taki był dostępny live).

Odnośnik do komentarza

Gdzieś znalazłem podobne zapytanie w internetach, ale go sobie nie zapytałem. No tam finalnie nie pochwalono wzięcia ramy L dla wzrostu 175cm bo jednak ddedykowana jest dla osób 185cm wzrostu i zaczęło się skracanie mostków. No zobaczymy, nie wyłapałem tego przy próbnej jeździe w koło sklepu. Będę musiał pilnować bucików póki nie mam SPD

Odnośnik do komentarza

Po 100km zrobiony przegląd zerowy. Wyregulowana tylna przerzutka i podciągnięty przedni hamulec. Jest gites wszystko :)
Po pierwszych wątpliwościach, przekonałem się do tej maszyny :)

Odnośnik do komentarza

Na Rometa trafił zestaw naklejek ochronnych - 2 na widelec, 1 na górną rurę ramy, 1 na dolną rurę, 1 na rurę podsiodłową, 2 na tylny trójkąt oraz kilka mniejszych naklejek. Efekt nie pozwala, być może dlatego, że robiłem to na powietrzu i bez płynu dedykowanego do naklejania. Folia niestety porwała mi się w kilku newralgicznych miejscach, w których wycinałem otwory na śruby w ramie bądź w miejscach, w których krzywizna się zagina bądź przerywa. Wg mnie nieco oszpeciło to rower. Naklejki są matowe jako, że lakier Rometa nie jest błyszczący. Pojeździmy, zobaczymy. Jeśli bardzo będzie mnie kuło w oczy to po prostu je zerwę, a do drugiego zestawu podejdę lepiej przygotowanym. 

Co do eksploatacji....po 3 miesiącach jazdy stwierdzam, że lakier Rometa jest bardzo delikatny. 

Odnośnik do komentarza


IP.Board Collections by DevFuse
  • Najwyżej oceniane

  • Najnowsze komentarze

    • Wilier 101X SHIMANO XT 2.0
      Przez: michalr75 · 01.03.2024
      Z której wstawki Frajhejta kupiony?
    • Rower na ramie Muesinga Twinroad Lite
      Przez: wojtasin · 26.02.2024
      Wiem, że trochę już minęło, ale pytanie jest - czy w tylny wideł wejdzie opona 1,75" (47 mm)?
    • Kross Esker 8.0
      Przez: SpinOff · 23.02.2024
      Po przesiadce z grupy szosowej, jestem pod wrażeniem tego jak mocno GRX napina łańcuch nawet bez załączonego sprzęgła. Na koła wleciały opony 47mm na mleku i przy ciśnieniu 1,6 bara, to czysta przyjemność z jazdy, nawet po mocno wyboistych drogach. Rower też się fajnie zbiera z miejsca i czuć że waży zdecydowanie mniej od aluminiowych graveli. Rama ma błyszczący lakier, który dobrze się czyści z błota. Jak to zwykle w Krosie, fabrycznie jest zamontowana kierownica 440mm. Jak dla mnie, za sz
    • Kross Esker 2.0
      Przez: SpinOff · 23.02.2024
      Entry level Krossa z 2020 roku. Dobrze mi się na nim jeździło, ale drugi raz nie kupiłbym gravela z szosową grupą. Na wybojach łańcuch strasznie obija się o ramę, a na zjazdach i tak nie wykorzystuję ostatniej koronki. Co do aluminiowego widelca, to trochę czuć jego twardość. Nawet na oponach 40mm kierownica potrafi czasem dać po rękach. Na plus prowadzenie linek w ramie. W żadnym rowerze przednia przerzutka nie chodzi tak lekko jak w tym. Rozmiar L z poziomą 550mm idealnie pasuje, ale musi
    • Trek 920
      Przez: Strek · 01.02.2024
      W zasadzie to już biały kruk, bo chyba od roku nie ma go już w akrualnej produkcji treka , zaczynam zbierać trochę zapasowych części do tego nosorożca bo jedzi mi się nim naprawdę bardzo dobrze....
    • Trek 920
      Przez: KNKS · 01.02.2024
      Super 😎 Tak jak nie lubię tego typu rowerów, tak ten bardzo mi się podoba.
    • BIG NINE 500 LITE
      Przez: michalr75 · 01.02.2024
      no to mój waży teraz w okolicach 12kg, po zmianie kół, dętek na TPU, kiery, sztycy siodła, przerzutki tylnej i łańcucha, hamulców.
    • BIG NINE 500 LITE
      Przez: Michal2008 · 31.01.2024
      obecnie waga okolice 11kg. Zmienione koła, amor i napęd 1x10 na ten sezon wymiana napędu na kompletny XT M8000 1x11 i zobaczymy ile waga pokaże + tubeless fabrycznie rower ważył 12.3 samo przejście na napęd 1x10 dało wagę 12 kg. 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...