Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Dzięki!, dzisiaj sprawdzę :).
  3. 15kg w fullu 120 mm to przesada. Też bałbym ten droższy.
  4. Witam, Możecie doradzić jaki zestaw naprawczy kupić na trasę? przeglądam internet, ale tego jest tak dużo że nie wiem już co kupić. Trasy robię długie, więc wolę się zabezpieczyć. Potrzebuje zestaw, gdzie szybko i sprawnie naprawię łańcuch :). Kaseta / Wolnobieg Shimano HG500, 10-rzędowa 11-34 Łańcuch KMC X10 z Missing Link
  5. Może masz źle ustawione klocki do obręczy. W manualu jest że max 1,5mm odstępy. Obręcz musi być całkiem prosta.
  6. X-Bike TX-320XB FLIX - nie ma łączności z niczym https://allegro.pl/oferta/rowerek-treningowy-mechaniczny-pionowy-rower-do-cwiczen-fitness-stacjonarny-15336538916 Ale jak masz już ten czujnik kadencji to można go jakoś wykorzystać, ściągnij aplikacje to niego i ustaw w tryb miernika kadencji, zamontuj na ramieniu korby, ustaw w rowerku stacjonarnym lekkie obciążenie i kręć w przedziale 80-90 obrotów korbą na minutę (najlepiej 85-95 ale może nie na początku) i tak im dłużej tym lepiej.
  7. Na temat każdego produktu znajdziesz skrajne opinie. Przejechałem około 70 km na Squirt i stwierdzam, że efekty dźwiękowe są podobne do tego co miałem z Muc Off Dry Ceramic. Napęd może jest lekko czystszy, ale ciężko powiedzieć.
  8. To nie kwestia że szosa jest starsza, tylko tego jak zaprojektował ją Decathlon. Miałem Accent Apex który był starszą konstrukcją, a 105 normalnie pasowały. Zaryzykuję nawet stwierdzeniem, że "normalne" ramy nawet z początku wieku także by przyjęły hamulce 105. Co do dłuższych ramion, to Shimano miało taki model z tego co pamiętam. Natomiast nie sądzę żeby były wiele lepsze od tego co masz.
  9. Dzisiaj
  10. Wszystkim teoretykom i oglądaczom GCN, polecam przejść do praktyki i przejechać się na zestawie 25c, a potem chociażby 35c. Niech sobie sumaryczny czas wyjdzie nawet taki sam. Zachęcam żeby sprawdzić, jak responsywny i dynamiczny jest rower na 25c, a jaki zamulony na 35c. Chodzi zarówno o przyspieszanie, jak i same manewry. Turystyka, kamienie, żwir to nie jest miejsce na rower szosowy. Rower szosowy kupuje się do jazdy po asfalcie. Cała reszta to rowery tylko z nazwy szosowe i nie ma w nich nic złego. Świetnie nadają się żeby jechać szybciej niż na MTB, nie stracić plomb na DDR itd. Wtedy można pakować i 38c, bo czemu nie? Tak jak pisałem, sam mam Road+ z 32c. Rozważam zarówno 30c, jak i 35c w zależności od tego co uznam za stosowne. Natomiast gdybym używał roweru jak typowej szosy żeby robić wyniki, nie poszedłbym dalej jak 28c, bo nie ma to sensu,
  11. Za chwilę będzie kolejny temat sfrustrowanego nabywcy .....czemu mój rower jedzie tylko 15-20 km/H. Co w nim wymienić żeby jechać 50-60 km/H ?🤣
  12. Jeździłem na maxxisach jakieś 6 lat. Ściankę exo możesz sobie odpuścić, bo jest jak papier i do żadnych sportów grawitacyjnych się nie nadaje, chyba że ważysz 45kg i jeździsz dość wolno jak moja dziewczyna - wtedy ok. Exo + też mocno średnia. Nie uważam, żeby zdawała egzamin nawet na przodzie. Miałem dwa razy i dwa razy poszła na bocznej ściance. Idealne połączenie do Enduro to na moje Assegai w mieszańce maxxgrip i oploce dh casing lub DD, na tyle DHR II w oplocie dh casing i można pójść w Maxterra żeby były mniejsze opory toczenia, ew maxxgrip. Jeżeli chodzi o Assegaia, to nie zdążysz wytrzeć klocków i opona jest na dobrą sprawę do śmietnika. Mieszanka jest tak miękka, że przy agresywnej jeździe boczne klocki nadrywają się i "wywijają" w zakręcie przy mocnym docisku. Oczywiscie rekompensuje to trzymanie w zakretach, jak opona jest jeszcze "żywa". Nie jest to oczywiście problemem, jak masz 2k budżetu na opony w sezonie. Jeżeli jednak tak nie jest to proponowałbym Conti kryptotal fr dh supersoft i kryptotal re enduro - na takim secie jeździmy ze znajomymi od końca tamtego sezonu i wydaje się, że opony lepiej się toczą, super trzymają i nie zużywają się tak szybko jak maxxis. To nie tylko moja opinia, poczytaj na mtbr i blister. Pozdro
  13. Nawet mimo tak delikatnego bieżnika, to zupełnie coś innego niż slick. Tak samo inna mieszanka. Jeżeli ma być porównanie wpływu szerokości, to nie można tak mieszać, bo zbyt wiele innych czynników wpływa na wynik. Waga nie wpływa na ogólną szybkość, chyba że ciągle hamujesz i przyśpieszasz lub masz dużo podjazdów. Poza tym ile się urwie między 23 a 28 mm, 100g na zestawie? Opory powietrza nie są tak jednoznaczne, o czym już wspominałem. Zakładając mocne uproszczenie, to między 23 a 28 mm jest ze 20% różnicy. Tyle że to ułamek całkowitych oporów powietrza, więc wpływ na całość nikły. Wysokie ciśnienie samo w sobie nie jest żadnym wyznacznikiem, bo jest związane z rozmiarem opony. Im większy balon, tym przy tym samym ciśnieniu mniej się ugina. Jeżeli przy 2bar opona 30mm jest bardzo miękka, tak 60mm będzie już mocno twarda. Tutaj fizyki nie oszukasz, przy tym samym ciśnieniu im większy balon tym opory toczne mniejsze. Walenie 8bar w 23mm nie sprawia magicznie że jest szybciej niż na 6bar w 28mm (wartości ciśnienia przykładowe z palca), bo to wyższe ciśnienie. 28mm przy 8 bar będzie się mniej uginać i dawać mniejsze opory toczne (w uproszczeniu, bez uwzględnienia nierówności nawierzchni).
  14. A jaki płyn zalałeś ? jak wciśniesz kilka razy szybciej klamkę efekt się poprawia ? Tu masz manual jak to zrobić i jakiego użyć płynu. Manual Magura HS11
  15. Nie wiem czy wiesz ale prawie każdy zegarek Garmina może robić za licznik rowerowy. Odpalasz w nim aktywność rowerową. Masz nawet w nim takie coś jak trenażer. Nie potrzebujesz żadnych dodatkowych liczników. Pytanie tylko czy ten twój trenażer czyli to coś co zapodałaś zdjęcie ma transmisję danych ANT lub Bluetooth . Raczej nie ma więc nie połączysz tego z ZADNYM LICZNIKIEM CZY ZEGARKIEM. Ktoś ładnie Ciebie zrobił w balona z tym szpejem. Nie dasz rady tematu przeskoczyć inaczej jak zmieniając trenażer skoro chcesz pozyskać z niego dane do zegarka. Dla pewności wyślij linka do tego wynalazku ze zdjęcia.
  16. Tak jest, jak baba się nie zna i posłuchała znajomego żeby kupić taki czujniki i że mam go zamontować na korbie(widać znajomy się zna tak jak ja🙈). W takim razie jaki licznik polecacie żeby łączył się z zegarkiem Garmin za nie duże pieniądze?
  17. Temat został usunięty.Prawdopodobna przyczyna usunięcia:- pkt 2b zasad pisania - brak klamrowego nazewnictwa tematu- podobny temat już istnieje- narusza inne postanowienia i zasady regulaminu forum lub/i polityki prywatności.Zasady pisania na forum: http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/
  18. Żeby mierzyć prędkość i odległość czujnik żyroskopowy potrzebuje mierzyć obroty koła, no tu się nie da raczej.
  19. Wczoraj
  20. J67

    [Stery ahead] jakie?

    Aluminiowy jest ten pierścień/tuleja, na który trzeba nabić dolne łożysko. Reszta - karbon. Główka ramy - oczywiście - stal.
  21. Całkowicie się zgadzam z kolegą wyżej. Dodam jeszcze, że mam w starym MTB przerobionym bardziej na utwardzane ścieżki hamulce mt410 - bałbym się jeździć fullem w górach z takim zestawem.
  22. grzesiowu

    [Stery ahead] jakie?

    tzn wideł ma lagi carbo a sterówkę alu?
  23. J67

    [Stery ahead] jakie?

    To chińska rama torowa. Stalowa, widły karbonowe. Mógłbym napisać do sprzedawcy, ale na forum dostałem odpowiedź za kilka minut i po polsku :). Dziękuję. Teraz już wiem, czego szukać.
  24. grzesiowu

    [Stery ahead] jakie?

    stery to chyba IS42/28.6-IS52/40 czyli zintegrowane pod taperrurę od widła gwiazdka jest do metalowych sterówek do karbonowych nie wbija się gwiazdki - są takie rozporowe grzybki ("compression plug" albo "Steerer Tube Expander Compression Plug")
  25. Jaka rama, najczęściej producent podaje jakie stery są potrzebne. Po tych wymiarach co podałeś to mi wygląda na is42/is52, zakładam że pod pojęciem ahead rozumiesz stery zintegrowane ( czyli same łożyska )
  26. Od 8 lat używam takich: Właśnie udało mi się znaleźć ten świetny produkt na platformie AliExpress, zobacz! 21,09zł | Siodełko rowerowe VXM rower szosowy siodełko do roweru górskiego rowerowy oddychający pająk ergonomiczne wydrążone przednie siedzenie części rowerowe https://a.aliexpress.com/_EHsFpHl i nie zamierzam zmieniać. Pielucha niepotrzebna. Najlepsze są białe. Jeśli ważysz więcej niż 70 kg lub/i jeździsz z plecakiem to warto podłożyć pod nie np. kawałek gumy. W rowerze zabytkowym mam takie: Właśnie udało mi się znaleźć ten świetny produkt na platformie AliExpress, zobacz! 24,29zł 50%OFF | Siodełko rowerowe rowerowy nit PU skóra kolarskie ostre koło wierzba siodełko siodełko wygodny rower części siodełko rowerowe s https://a.aliexpress.com/_EucwLKJ Oczywiście nie różowe :D. Bez szału, ale stylowo wygląda i jest tanie. 200 km w bawełnianych spodenkach bez pieluchy daję radę przejechać.
  27. Witam. Kupiłem pierwszą w swoim życiu ramę pod stery ahead. I chyba na dzień dobry - trochę nietypowe:( . Główka ramy i rura sterowa na rysunku. Co ja mam do tego kupić? Czy są takie komplety? Jak oznaczone? Czy trzeba kupić osobno górę i dół? Jaki rodzaj (markę) powinienem wybrać? Będą miały dość ciężką pracę. 8 bar w oponach, różne drogi, czasem kiepskie, jazda całoroczna, przebieg 7-8 kkm rocznie. Pytania dodatkowe: Czy gwiazdki/szyszki są takie same do rur metalowych i karbonowych? Moja ma grubą ściankę. Średnica wewnętrzna - jak w rurze gwintowanej 7/8". Jak prosto obciąć rurę sterową? Jak obcinałem rury gwintowane, to się specjalnie tym nie przejmowałem Z góry dziękuję za odpowiedzi.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...