Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. ... nawet piłowałem troche ząbki... Za mało spiłowałeś. Czym się różni zębatka 11s NW Shimano od zębatki Shimano 12s NW? Różni się grubością zęba tego szerszego. Mam kilka zębatek oryginalnych od Shimano 11 i 12s. Dla 12s grubość zębów po zmierzeniu suwmiarką to odpowiednio dla szerokiego 2,8-3,0mm, dla wąskiego 2mm. Dla 11s szeroki 3,2-3,65mm, wąski 2mm.
  3. Bo według mapy miała być droga: Patrząc po googlu, to i tak dobrze, w czerwcu było gorzej: https://www.google.pl/maps/@52.4791237,18.7208628,3a,89.8y,205.46h,74.09t/data=!3m7!1e1!3m5!1scnrGTbzAH2o2W8YK22PbjA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D15.906715496697828%26panoid%3DcnrGTbzAH2o2W8YK22PbjA%26yaw%3D205.46336825706842!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDgxOS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
  4. XS
  5. Tam tylko czołówka ściga się na poważnie. Zupełnie inny poziom jest na pozostałych wyścigach Lang Team. W sklepie mnie już cisną, jaka decyzja co do elektroniki i muszę podjąć decyzję: zmieniać na 105 Di2 (5700 zł, same części ok. 3800 zł) zmieniać na Ultegra Di2 (8100 zł, same części ok. 5400 zł) pozostawić mechaniczny 105 Różnica tylko w wadze i może być niewielka, bo do zmiany tylko łapy, przerzutki, przewody i bateria. Ceny za pełną grupę, a za same potrzebne części o 1/3 mniej. Dodatkowo wołają 800 zł za wymianę. Zasadnicze pytanie, czy na przyszły sezon szukać nowego roweru, czy obecny da radę i jechać dalej z wymianą komponentów. Nie miałem czasu popatrzeć na koła i z tym już też nie zdążą. Za tydzień wyścig, za 2 tygodnie kolejny i na tym kończę sezon.
  6. Sorry, nie doczytałem pytania. Ja odpadam, bo takich ram to chyba nie ma 🙂.
  7. Dzięki za podpowiedzi. Czy mógłbym Was prosić o odniesienie się do pierwszego postu zostawiając temat czy 29 dla 9 latka jest odpowiedni?
  8. HG93 / KMC X9 (często w komplecie ze spinką) / HG71 / HG53
  9. W mieszczuchu (piasta wielobiegowa) na pojedynczym łańcuchu napęd wytrzymywał 8-8,5k. Rotacja co 1k nie mam dobrych notatek, bo było sporo innych wymuszonych zmian w rowerze. Niby lepiej ale w pewnym momencie drugi łańcuch nie chciał już współpracować. Rotując co 500km mam obecnie nabite na 2 łańcuchach (kmx x8 całe niklowane) 12,8k i jeszcze trochę pożyją. Dla zębatek niestety cykl został przerwany, raz że poprzednia piasta padła i musiałem wsadzić coś innego (9rz kaseta), dwa nowa miała awarię i też przez jakiś czas z tyłu była 12rz kaseta, więc zębatka pracowała w dziwnych warunkach. Tylna zębatka z kolei źle siedziała na nowej piaście, więc też wymieniłem. Jak na razie szacunki są na zysk 50% żywotności napędu, z perspektywą na więcej. Zysk w kosztach może niewielki ale przekładanie łańcuchów zdecydowanie mniej uciążliwe niż wymiana zębatek (zwłaszcza tylnej). No i jakieś doświadczenie, statystyka do innych napędów. W góralu 12rz pierwszy łańcuch NX dał radę około 5k (przestawał się mieścić na korbie i największych kasety). Drugi GX podobnie (o dziwo się przyjął, choć na początku przeskakiwał na najmniejszych). Nie zajechałem do końca, choć wątpię, żeby jeszcze dużo więcej na tak wyciągniętych łańcuchach by się zrobiło. Trzeci raczej też już sensu nie miał. Nowy napęd ma na razie 1,5k więc ciężko cokolwiek powiedzieć o rotacji 2x kmc X12. W grawelowym na razie przekroczone 5k na 2x kmc e10, wiec też ciężko powiedzieć ile zrobi.
  10. Mój ma 9 lat i 143 wzrostu i według mnie na przesiadkę z 24" na 26" jest jeszcze za wcześnie. Może w przyszłym sezonie. Kiedyś zrobiłem ten błąd i próbowałem przesadzić go z Wooma 3 bezpośrednio na Wooma 5 off air (10kg). Mimo, że wzrostowo dawał radę (był wtedy bardzo wysoki jak na wiek) i naprawdę ogarniał jazdę to zbyt duży rower totalnie zniechęcił go do jazdy. Po 3 miesiącach w garażu miałem już kolejnego Wooma 4 off (8kg), a 5 poszła pod koc. Chęć do jazdy od razu wróciła Odnośnie jakiejś drastycznej przewagi 29", 26" nad 24" w przypadku 9 latka to ja nie zauważyłem. Są u nas w szkółce dzieciaki o podobnej posturze do mojego syna, które cały sezon przelatały na 26" i na treningach ewidentnie nie radzą sobie z tak dużymi rowerami. Po prostu się z nimi szarpią. Co prawda nie są to rowery z górnej półki więc i waga robi tu swoje. Na marginesie tylko dodam że na treningach syn spokojnie oblatuje te 26".
  11. Witam, posiadam rower Unibike flash łanuch KMC Z8.3, no i po roku jest wyciągniety. Szukam teraz nowego, co kupić żeby za rok znowu nie zmieniać :)? czy teraz już takie poprostu są te części i kupować pierwszy lepszy xD Pozdrow i dzięki i za odpowiedź
  12. A które rowery/ramy na kole 29 są pod wzrost 142-145 cm?
  13. Popatrz na https://www.bike24.pl/produkty/518463 Co prawda nie ma tutaj Twojego rozmiaru, ale poszukaj, bo bywają. Masz wszechstronny na Twoje potrzeby rower z genialnym zawieszeniem, a przy Twoim budżecie wystarczy Ci na wymianę ciężkich kół. Wg mnie te rozszerzone dyskusje o kątach, długościach, skokach w Twoim przypadku są mało istotne 🙂. Nie dajmy się zwariować żeby opinia jednego człowieka mogła zaważyć nad decyzją o kupnie roweru...
  14. Podstawowe pytanie, jaka długość? Padały tu propozycję od 600 mm wzwyż. Takich w granicach tych 60 cm, to trochę jest na rynku, ale zakładam, że chciałbyś więcej. Pytanie, ile więcej? Też kiedyś potrzebowałem srebrny patyk. Stanęło na tym, że anoda w moim OGu spłynęła z Kretem do zlewu. Gołe alu do dzisiaj się świeci, nic z nim nie robię. Moje propozycje. W każdej coś tam się lekko nie zgadza, ale chyba jednak będziesz musiał iść na jakiś kompromis, chyba że wolisz szorować aluminium. Fairdale – brakuje kilka stopni gięcia i potrzebny będzie mostek BMX, ale reszta się chyba zgadza. Jest nawet poprzeczka, można sobie coś przyczepić. Może nawet jakiś magnes się będzie trzymał. https://2wheels.pl/produkt/kierownica-rowerowa-fairdale-mx-4-bar/ Ergotec – też kilku stopni brakuje. Większy problem może być z dostępem w PL. https://www.ergotec.de/pl/produkty/lenker/sub/mountain-bike-lenker/produkt/riser-bar-70-25-4.html
  15. Powiedzmy sobie szczerze, rower poskładany na super komponentach ale z dość przeciętną a może nawet kiepską bazą, w postaci ramy o dość przeciętnej geometrii bo ani to jakoś wybitnie podjeżdżać nie będzie ani zjeżdżać, dodatkowo zastosowano również dość prosty układ zawieszenia, wiadome w tej cenie wydaje się być bezkonkurencyjny natomiast osobiście wolałbym rower o niższej specyfikacji z geometrią i zawieszeniem, które daje potem możliwość upgrade.
  16. Te ramy są mają stosunkowo niski stack i krótki reach, więc też brałbym większą. Trochę szkoda, że podsiodłowka ma aż 455mm, ale przy Twojej długości nóg powinno być miejsce na uczciwego droppera. Fabrycznie jest 150mm czyli tak przeciętnie.
  17. Dzisiaj
  18. Bralbym carbon i wiekszy rozmiar o tych radon slide 9 10 i 10hd sa testy, mozesz poczytac jak nie jestes jakis bardzo ciezki to bralbym hd bo carbonowe kola dadza lepsze przyspieszenie, pozniej mozesz wrzucic lzejsze opony jak bedziesz chcial ja waze 107kg i rama carbonowa zyje ale przy tej wadze nie bralem pod uwage kol carbonowych
  19. Dzięki za wasze sugestie co do rozmiaru koła - są one jak najbardziej słuszne, gdyż sam biję się z myślami co wybrać. Chłopak ma obecnie 142cm wzrostu i 8 lat i jak na swój wiek jest bardzo wysoki. Na wiosnę przewiduje jakieś 145cm. Trenuje, startuje na małych zawodach od 1,5 roku na rowerze 26" z ramą 13" (rower waży 10.5kg z amorem 120mm). Rower składałem sam, łącznie z zaplataniem kół tak aby był optymalny dla niego. Na dzień dzisiejszy rozmiar ramy 13" i kół 26" to jest sam środek dla niego. (jeszcze wcześniej jeździł na złożonym przeze mnie 20"). Obserwuje co się dzieje na zawodach w kategorii 9-10 lat to "czołówka" jeździ na hardtrailach 29". W jego kategorii (7-8 lat) chłopaki którzy mają 27'5" mają przewagę nad 26" na wszystkich zjazdach i prostych odcinkach. Przewaga ta jest na tyle duża, że wygrywają zawody, mimo że teoretycznie tracą na krętych, ciasnych zakrętach. 27,5" nie wchodzi w rachubę, gdyż od razu chcę wskoczyć na rozmiar 29", ponieważ musiałbym co pół roku przygotowywać nowy rower. Natomiast wskoczenie od razu na 29" z małą ramką daje mi o wiele większą elastyczność na przyszłość przez podmianę jedynie ramy. Co do masy 29". Składając chińczyka masa będzie w okolicach 9.2kg. Kupując gotowca (np Romet Monsun 3) waga to 9.7kg (łatwo można ją obniżyć zmieniając set koło i opona). Także uwaga co do tego iż 29 jest cięższe nie zawsze znajduje poparcie w rzeczywistości - powód jest tego taki że 26" obecnie nie jest produkowane oraz rowery sprzed 30 lat, kiedy produkowano 26 wagowo przegrywają. Aczkolwiek zgadzam się że 26" jest bardziej zwrotny, łatwiej go opanować na technicznych odcinkach, łatwiej przenieś, podnieść, wsiąść, rozpędzić, itp. Wg mojej obserwacji 24" dla 140 cm to zdecydowanie za małe koło.
  20. Jak popatrzysz na geometrie to ten radon generalnie jest dosyć krótki, porównuje do GT force, którego chciałem to tam jest w bazie kół 7 cm różnicy, więc akurat przy takich parametrach polecał bym rozmiar większy, wszędzie gdzie masz dużą prędkość większy rozmiar będzie zaletą, oczywiście może więcej ważyć i trochę być mniej zwrotny ale przy tak małe bazie kół nie zastanawiałbym się nad rozmiarem mniejszym. W ogóle jak popatrzysz szerzej na geometrię, to ten rower jest dość specyficzny, ok super wyposażony to nie ma o czym dyskutować, ale trochę ma trochę przestarzałą geometrię jeśli weźmiemy pod uwagę jego przeznaczenie, bo raczej już trzeba rozpatrywać go w kontekście all mountain, kąt główki 65,5 dość krótka baza kół gdzie obecnie tendencja w All mountain jest mocno skierowana na zjazdy i kąty w granicach 64 stopni to norma np norco sight czy trek fuel ex. Nie mówię, że to zły rower czy coś ale warto wziąć sobie pod uwagę jak ten rower może się prowadzić patrząc na jego geometrię.
  21. Carbon to zaleta nie wada Sam mam mtb enduro w karbonie. Po trzech latch nic sie nie dzieje, a uzywany dosc intensywnie. Mniejszy bedzie bardziej zwrotny, wiekszy bardziej stabilny pzy zjazdach. Wszystko zalezy gdzie i jak bedziesz jezdzil.
  22. Mam nadzieję, że odległość od zabudowań zachowana?
  23. Łańcuch shimano12s na zębatce od Cues kompletnie sie zacinał, nawet piłowałem troche ząbki ale nie chciało sie to dotrzeć. Łancuch KMC 12s to już totalnie wariował na tej zębatce. Banless napisał "Niestety zębatki które obecnie posiadam też nie pasują do korby Cues. Do korby z linią 52 nie posiadam zębatek z offsetem" wysłałem rownież do Garbaruka całą korbę Cues8000 i rownież powiedzieli że nic nie pomogą
  24. Od zawsze tak dzielimy (czyli liczbę zębów koła napędzanego przez liczbę zębów koła napędowego), jeśli chcemy obliczyć przełożenie tak jak rozumie to cały świat mechaniki.
  25. Powitoł Podziękował Ergotec fajny, XLC kusi ceną. Bucklos też spoko, ale tylko czarny jest blisko tego co bym potrzebował, a funeralnego nie chcę Tu jeszcze alik moto ale na calowy mostek: https://pl.aliexpress.com/item/1005008051398384.html
  26. Chodziło mi ramę z Carbonu, czy jest sens obawiać się w tego typu rowerach? co do roweru to myślę jeszcze o tym https://www.bike-discount.de/de/radon-slide-trail-10.0-3 A jak z rozmiarami gdy jest się na granicy? W kalkulatorze Radomia wychodzi że powinienem mieć rower 19”. Czy w MTB tak samo jak w szosach jak jesteś pomiędzy rozmiarami to lepiej wziąć mniejszy?
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...