Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
Dokumosa obserwuje zawartość → [kola] Chińskie koła CSC
-
Vat płacisz na chińskiej platformie, w PL jeszcze cło. Jesli koła są traktowane tą taryfą co ramy to kicha bo od tego co zapłaciłeś w sumie chińczykowi (towar, vat, koszty przesyłki) US upomina się.o 48,5+8%. Jeśli sprzedawca gwarantuje brak oplat importowych to warto skorzystać (kosztuje to 100-150USD i masz z bani przepychanki w PL z celnikami).
- Dzisiaj
-
Z definicji, każdą kolizję musisz przeżyć. Kolizja drogowa – Wikipedia, wolna encyklopedia Niczego nie muszę sobie wyobrażać. Jak myślisz, od czego są te uszkodzenia? Czyja to sierść w lampie i skąd te dołki na drzwiach i progu? Oczywiście, że "jakiekolwiek" mam. Przy okazji, niechluju ortograficzny i ignorancie motoryzacyjny: 1. dacia - Odmiana przez przypadki rzeczownika dacia • Odmiana.NET 2. "sense" ? 2. Model Sandero w żadnym razie nie jest zaliczany do mikrosamochodów. To obecna klasa B (i to nawet ta większa, bo jej rozmiary są znacznie większe niż np. Toyoty Yaris). Co więcej, jeśli model Sandero jest "micro" to znaczy, znaczy że Europejczycy kochają mikrosamochody, bo obecny model Sandero jest liderem sprzedaży już któryś miesiąc z rzędu. W Europie się nie wstydzą. Wygrała budżetowa marka 3. Dacia Sandero 2 w 2020 roku musiała spełniać podstawowe wymagania bezpieczeństwa, by mogła być sprzedawana w krajach UE.
-
Np. tutaj ostatni wpis, ktoś pisze o przebiegu 62 000 na silniku Bosch. Nie martwiłbym się tym w ogóle. Powtórzę jeszcze raz: trzeba jeździć a nie kalkulować, kiedy coś ulegnie zużyciu. Nawet niech to będzie powiedzmy średnio 30 000 km. Elektrykiem większość użytkowników jeździ więcej w sezonie ciepłym, który u nas trwa powiedzmy 8 miesięcy (max). No to róbmy nawet te 500 km w miesiąc od kwietnia do października, 4 000 średnio rocznie, myślę, że to realny uśredniony przebieg roczny. To daje 7 - 8 lat. Nowy silnik to obecnie jakieś 3500 (BoschCX 5 gen) Za 7 lat to będzie 1/2 tej ceny? Ale niech będzie nawet 3500. Rocznie to daje jakieś 500 PLN. Jak ktoś już bardzo się obawia, to niech założy świnkę skarbonkę, co miesiąc wrzuca tam 40 PLN i akurat będzie miał na nowy silnik za 7 lat 40 PLN to 2 paczki papierosów albo 2 kebaby (szacunkowo, bo ani jednego ani drugiego nie używam ) Ten KTM ma przerzutki DI2 (elektroniczne), to jest spora różnica (w cenie napraw też 😉 ) Orbea ma też gorsze hamulce, MT 201 vs 401 w KTM. Ale największą wadą Orbea dla mnie jest to, że bateria jest zintegrowana w ramie. W KTM można ją wyjąć do ładowania albo przechowywania tak łatwo, jak telefon z kieszeni, trwa to 5 sekund i jest bardzo wygodne. Ja np przewożę 2 elektryki na platformie rowerowej, po wyjęciu baterii to jest 6 kg mniej, na haku to robi różnicę, poza tym o wiele łatwiej jest manewrować lżejszym rowerem podczas załadunku na platformę. Podnosi to bezpieczeństwo. W KTM można też kupić sobie zamienną baterię 400Wh i wozić ją w sakwie na dłuuuuuuuuugie wyprawy (+2kg do bagażu) KTM ma dedykowaną sakwę do przewozu akumulatora) O ile dobrze odczytuję zdjęcia z Centrum Rowerowego, to w Orbea ładowanie baterii tylko przez gniazdo w rowerze. System Bosch ma dostępny akumulator PowerMore, który można zamocować jak bidon i daje 250 Wh zapasu prądu Niby Shimano też ma: SRAM Eagle Transmission Powertrain 250 Wh Ale trzeba by się upewnić, że ta Orbea jest kompatybilna. Kontroler Boscha (Purion 200) wg mnie jest przyjemniejszy niż Shimano Steps SC-EN500 ten model KTM ma automatyczną, półautomatyczną i ręczną zmianę biegów -> do wyboru i wielokrotnej zmiany w miarę potrzeb ten KTM (golas) ważył 19,5 kg, dociążyłęm go na swoje potrzeby bagażnikiem itd - Orbea wg Google'a waży podobnie, około 20 kg
-
Paul13 obserwuje zawartość → [kola] Chińskie koła CSC
-
Mam pytanie do użytkowników tych kół. Jak ogólnie sie sprawują po przejechaniu xxx km? Są z nimi jakieś problemy? Pytanie mam też odnośnie zamówienia z aliexpress. Jak chce je kupić i dorzucam do koszyka to przy zakupie robi korektę na VAT. Czyli VAT mam zapłacić tutaj? Przyjaciel chiński mówi że rozmawiając wysyłkę DPD lub innym DHL można uniknąć też opłaty celnej czy jakoś tak. Spotkał się ktoś z czym takim zamawiając te koła?
-
Czekaj, czekaj, czyli X3 jako X2? To był mój 1. pomysł - bo X3 musi sięgać bliżej ramy, niż X2 z uwagi na układ zębatek. No to chyba w to właśnie pójdę. A jak nie zadziała, to co najwyżej się sprzeda na OLX. Zastanawiam się, czy przerzutka 3x ma taki sam uciąg linki per przełożenie, co 2x. Byłoby śmiesznie, jakby się okazało, że nie, bo 2x ma np. normalnie większe, ale 2x szosowa manetka akurat działa z 3x górskim, ale już 2x manetka MTB nie działa z 3x szosową przerzutką. Jest to niewielka szansa, ale w sumie, co to byłoby za druciarstwo bez porażek i odkryć?
-
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
marcesco odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
1200g w kole MTB, o kurła -
Nadal mam problem z faktem, że nigdzie w necie nikt tego nie potwierdza. Ale powiedzmy, że w to wierzę, choć jak się zirytuję, to specjalnie kupię manetkę do Clarisa na prostą kierownicę, tylko po to, by to zweryfikować. Masz tu przykład: https://www.microshift.com/models/fd-r352/ SHimano Road. https://www.microshift.com/models/fd-m462/ Shimano Mountain. W Microshift nie wiedzą, co czynią? Czy może z X2 jest problem, a z X3 już nie? Jest jeszcze opcja, że różnica jest bardzo mała i da się ją obejść napięciem linki i regulacją. Bo w X3 nie będę się pchał na pewno. >Budżetowe Trekking/MTB musiało działać z wąskim suportem trekkingowym BSA68 Tylko czy to również ma zastosowanie do 2x. Korby 2x trekkingowe mają szeroką linię łańcucha nawet jeśli są pod suport szosowy, więc możemy mówić o delikatnie różnym środowisku. Byłoby zarąbiście, jakbym mógł po prostu kupić X2 z Alivio i mieć problem z głowy.
-
No dobra. To zacznijmy może jeszcze raz - proszę coś do 200 zł 🙃.
-
A teraz do sedna. Pod klamki szosowe 7,8,9s pchałem dosłownie wszystko, od jakichkolwiek Tourneyi, Acer, Alltusów, Alivio, po adekwatne Sramy i to bez problemu działało bo: Budżetowe Trekking/MTB musiało działać z wąskim suportem trekkingowym BSA68, czyli taki sam rozstaw jak w szosie. Problem mógł pojawić się od Deore I teraz na przykładzie jakiegokolwiek Tourneya czy Sram x3: Po wykręceniu śrub regulacyjnych był taki zakres, że objął by i 4-y blaty zaczynając od poziomu rury podsiodłowej. Na zdjęciu, które przyrównałeś do strusia jest MTB-owe X3 obsługujące Ultegrę 50/34 z łańcuchem 11s, na kasecie 7s, bo klamki Tourneya i przerzutką tylną Altusa. I działało to cacuś, dopóty nie złamałem tej szosowej ramy z lat 50-tych, a spawać to 3-ci raz w innym miejscu? Rama zmęczona i za chwilę było by to samo w innym miejscu. ograniczeń przerzutki pod konkretną grupę, do 9s ciąg jest ten sam.
-
@kaido2 Chyba kręcimy się w kółko... problem jest taki, ze chcę użyć zębatek 42-28 albo nawet 38-24, a tu jest "trochę" więcej wymagane, choć oczywiście po zamontowaniu niżej powinno działać... To równie dobrze mogę tam wrzucić przerzutkę przednią claris albo sora i wyjdzie na to samo. Tyle, że wtedy wkracza problem, o którym pisałem gdzie indziej, jak coś nie będzie działać, to: - czy to wina nie do końca kompatybilnej manetki - czy może to wina nie do końca kompatybilnej przerzutki. Pająka mam 104/64 BCD, więc siłą rzeczy wyżej, niż 42 na blacie i 28T na małej zębatce raczej się nie da + i tak bym nie chciał. Różnica średnicy (ruch w pionie) z 42 na 28T i tak jest raczej podobny, co w szosie między 46 a a 30, więc chyba nie będę ryzykował układu 42-26, nawet jeśli pójdę w szosowy przód.
-
SQ Lab ma sporo modeli z takim spojlerem, ale ceny mogą być bolesne.
-
@wr81, dzięki, ale chodzi mi przede wszystkim o to wyraźne podwyższenie tylnej części. Nie wiem jak to nazwać 🙂. Mam Déjà Vu jakbym już kiedyś o tym pisał...
-
[Napęd] Cross Hexagon V2 Nietypowa zmiana napędu.
kaido2 odpowiedział rocketbwoy → na temat → Druciarstwo rowerowe
Nikt nie ma obowiązku siedzieć i odpisywać po forach To jest sprawa indywidualna, co kto, kiedy i z kim Jeżeli temat zahacza o ten sam problem to tym bardziej, bo wszystko zostało" księciu" podane, tylko trzeba się po to schylić Jak tak wygląda Twoje ogólne podejście jakie tu przedstawiasz, to nie dziw się, że z drugiej strony słychać tylko ciszę -
Hmm, dla mnie kształty tych 2 siodełek się trochę różnią U małżonki w chwili obecnej jest coś takiego https://www.centrumrowerowe.pl/siodelko-selle-royal-explora-pd27660/?v_Id=261090 tyle że 172mm... ale 152 też jest. Ten Royal Gel dość miękki jest.
-
chudzinki obserwuje zawartość → [Siodełko 150 mm] miękkie
-
Czy komuś wpadło w oczy siodełko o takim kształcie https://www.liv-cycling.com/pl/siodelko-sylvia-sl-2021 lub https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-wyprzedaz/akcesoria-rowerowe/canyon-sd-on-saddle/10000266.html, ale w wersji miękkiej do bardzo miękkiej? Myślę, że 152 mm również byłoby do przejścia.
-
Tourney wymaga 47,5-50mm, zależnie od wersji (2x wymagają 48,8-50mm) więc skąd pomysł, że to będzie działać? https://bike.shimano.com/pl-PL/products/components.disciplineLv1_lifestyle.series_tourneya070&tourneytx&tourneytz&tourney.categoryMidPLP_cg2MidDriveTrain.category3rdPLP_cg3SHICFrontDerailleur.html
-
[Napęd] Cross Hexagon V2 Nietypowa zmiana napędu.
Brukiew_Niepospolity odpowiedział rocketbwoy → na temat → Druciarstwo rowerowe
@kaido2 Uznałem, że pochopnie cię zablokowałem, bo co prawda twój styl komunikacji jest rodem z elektrody, to chociaż coś piszesz na temat, a nie jak @grzech1991, który ma totalnie w dupsku, czego chce jego rozmówca i o czym toczy się rozmowa. >jest totalny mix wszystkiego, działa" A z czym niby te klamkomanetki miałyby nie działać? >Ale jak nie dowidzisz, nie kojarzysz to wystarczy zadać pytanie na które dostał byś odpowiedź Ale mnie nie interesuje dopytywanie się o twój rower. Mieliśmy prosty temat - kompatybilność łańcucha 11-rzędowego z zębatkami pod 8-rzędów. Wrzuciłeś zdjęcie, z którego to nijak nie wynika. Mieliśmy drugi temat - kompatybilność przedniej manetki MTB z przerzutką szosową i vice versa. Znów - nic takiego ze zdjęcia nie wynika, bo na zdjęciu absolutne gówno w tej materii widać, możesz tam mieć nawet po lewej zamontowaną manetkę typu "bar end", bo, uwaga - i tak tego nie widać, tak samo, jak nie da się ustalić typu przerzutki z przodu, linii łańcucha. Nic. >Ciekaw jestem tylko na jakiej podstawie "wydedukowałeś" To nie dedukcja, jesteś JEDYNYM źródłem na cały internet, które twierdzi, że to działa. Owszem, czytałem, że to "działa", ale do dupy, bo, uwaga, obie manetki są inaczej indeksowane, line pull jest ten sam, ale długość tego ruchu jest różna. A dla mnie "działa, tyle, że nie" to równie dobrze, co "nie działa", bo chcę ten napęd wyregulować tak, by było idealnie i komfortowo. Może sobie tam zamontuję Sunrace SLM96 koniec końców i ta rozmowa okaże się bezprzedmiotowa. Na ten moment albo mam złą linię łańcucha (wszystkie przerzutki MTB mi odpadają) albo złą wielkość zębatek (42T max - niby jak obniżę przerzutkę szosową o parę mm, to powinno chodzić) i potencjalną niekompatybilność manetki - i potem jak mam to niby wyregulować, jak: - manetka jest "nie do końca kompatybilna" - przerzutka jest "nie do końca kompatybilna". Jak to nie zadziała dobrze, to nawet nie będę do końca wiedział czemu. -
Zabawne, w innym temacie jakiś przygłup twierdzi, że szosowa i MTB działają OK na tej samej manetce, bo on tak "kiedyś zrobił", ale żeby w tym wątku o tym napisać? Nie na forumrowerowe, tu co najwyżej pomogą wybrać nowy rower. A potem się typ dziwi, że mu nie ufam, bo gdy miał okazję zabłysnąć, to się nie odzywał.
-
@Greg1, kilka klików i wrzucasz kolegę do ignorowanych użytkowników. I życie staje się piękniejsze I żeby nie było, że nie pozwalam koledze wierzyć w to co tam akurat na topie w jego świecie. Jego sprawa. Nie moja. Nie mieszam się, nie chcę być wciągany w dyskusje. Tyle i pewnie aż tyle dla niektórych. A w temacie, rozważam zakup nowego samochodu - i o zgrozo, z dużą ilością nowoczesnych bajerów. Pomoc w monitorowaniu tych nieogarniających zawsze się przyda. Pewnie też czasami dostanę "po łapach", albo dupę mi uratuje, ale cóż... świadomy wybór. Mój własny.
