Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Klocki są dotarte - ale warto sprawdzić czy były odpowiednie. Większe tarcze - jakie najlepiej ? I jeszcze jedno - czy system servo wave jest jeden czy im wyższy model klamki tym lepiej? Chciałbym za jednym razem zrobić jak najlepiej - bo teraz wracamy za trzy tygodnie ale wiosną planujemy powrót - więc nie będzie kiedy sprawdzać czy jakaś zmiana jest już wystarczająca. Więc zmiany etapowe raczej odpadają. A - czy ewentualną wymiana całych hamulców np na SLX bądź Deore XT cztero tłoczkowe nie byłaby najskuteczniejszą? PS Jak zdziadziejesz jak my i nie będziesz musiał chodzić do pracy to też pojedziesz jak będziesz chciał - my póki pracowaliśmy lataliśmy samolotem ( więc bez rowerów) bo na 2 - trzy tygodnie bez sensu jechać dwa - trzy dni w jedną stronę. A a propos cantileverów - ja osobiście mógłbym nimi hamować szczególnie w wersji z Deore DX - mam takie w starym góralu i one też miały coś w rodzaju wspomagania.
  3. Dzisiaj
  4. 1. Bliitz - 23075 km (szosa, gravel, trenażer) 2. Zigfir - 21971 km (mtb, szosa + trenażer) [14086 km outdoor] 3. bashey_pl - 12460 km (cross 3.3kkm, gravel 6.3kkm trenażer 2.6kkm) 4. provayder - 10459 km (szosa, MTB) 5. michalr - 10120 km (terenówka, mieszczuch) 6. przecietny - 8000 km (mtb,grv) 7. SpinOff - 7261 km (szosa, gravel, trenażer) 8. Jacekddd - 6752 km (velomobil - rower poziomy) 9. dfq - 6418 km (MTB, gravel, trenażer) 10. szamysz83 6401 km (MTB, trochę chomik) 11. bubulin - 6004 (mtb 26 carbon semi slick / mtb 27.5 full ciężki) 12. smw44199 - 6004km (cross) 13. ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 5388 km 14. Cross90 - 4734 km (Szosa-1734 km, MTB-1081 km, Cross-1261 km, Trenażer-658 km) 15. Grochu86 - 4484km (gravel,szosa) 16. Lextalionis - 4212 (gravel) 17. wojtbike - 4059 km (cross) 18. spidelli - 3654 km (szosa: 1542 gravel: 2080, MTB: 32, trenażer: 1524 - nie liczę do dystansu) 19. CoolBreezeOne - 3450 km (MTB) 20. Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) 21. Revolta - 3186 km (MTB) 22. Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) 23. Sansei6 - 2909 km (MTB) 24. JWO - 2870 km (MTB) 25. D!ckSteele 2779 szosa, 4221 trenażer 26. thorcik - 2659 (mtb) 27. Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) 28. NerfMe - 1712 km (MTB) 29. szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) 30. Electronite - 696km (szosa) 31. TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) 32. Eathan - 64 km (gravel) 33. l2cz3k - 46 km (MTB)
  5. @KrissDeValnorChyba trzeba poprawić, bo da się pisać. A bardzo kusi, by to robić, skoro odpowiedź na pytanie "jak zamontować" znajduje się w zwrocie "podkładka pod kasetę".
  6. @Wojcioz kasetą 11-50 od NXa przerzutka GXa działa jak należy, nic się nie dzieje. A z mniejszymi nie mam pojęcia, nie bawiłem się nigdy. Czy ma być taniej? Hmm kaseta PG 1230 chyba droga nie jest (za 300 idzie kupić). Na pewno jest cięzka, bo waży coś około 600 gram. Pomyślałem że może jest jakaś sensowna, lżejsza a może nawet i tańsza alternatywa dla tej kasety. Ale w chińskie aluminium chyba nie chce się bawić, więc zostanę przy NX. A jak ktoś zapyta, czemu nie kaseta GXa? Odpowiem że NX jest tańszy o połowę, i nie musze zmienać bębenka 😋
  7. Tak na oko, to masz mt-420 z przodu i z tyłu. Opcje: klocki na nowe wysokiej klasy (minimum oryginalne Shimano) - większe tarcie, to mniejszy nacisk na klamkę przy tej samej sile hamowania. Podobny efekt dadzą większe tarcze - 10% większa średnica, 10% mniejszy nacisk. Kolejny krok to zmiana samych klamek na model z ServoWave (501, 6100). Takie klamki mają zmienne przełożenie mechaniczne i pomagają. Moja małżonka na MT520 (servo wave) zjeżdżała 1000m pionu bez narzekania, a rączki ma delikatne. Teraz w elektryku ma Magura MT-5 i jeszcze lepiej. Ale zacznij od dobrych klocków, nowych tarcz i prawidłowego ich dotarcia. Może nazbierało się trochę tłuszczu z transportu. Czterotłoczkowe hamulce, nawet 420 powinny nie męczyć dłoni na szutrach. Swoją drogą strasznie wam zazdroszczę tej Grecji, nawet jakbym miał cantileverami hamować.
  8. Cześć, Ogólnie widzę, że temat co jakis czas wraca. Osobiście chciałem pod koniec sezonu znaleźć kogoś do wspólnych treningów i tak zacząłem szukać grup, ustawek itp. Okazało się, że jest to trochę drogą przez mękę. Grupy rowerowe na których nikt nie odpisuje albo, żeby w ogóle coś znaleźć to trzeba wiedzieć, że coś istnieje. Sam wpadłem na ten sam pomysł i widząc, że trochę brakuje takiej strony zrobiłem swoją. Dopiero rusza ale już działa jako "faza 1". https://coffeerides.app/.
  9. Może ktoś ma doświadczenie, ale teoretycznie Sram GX eagle jest skonstruowany pod kasetę 10-52 a producent dopuszcza 50. Przy małej kasecie może to dziwnie działać. A ma być taniej, czy lepiej?
  10. Na płaskie mazowsze? 11-34 to aż nadto. Te aluminiowe zębatki znikają od patrzenia na nie. Miałem taką kiedyś - 11-34, ZTTO. 300-400km zrobiłem i na tych alu zębatkach masakra. Analogiczną 11-34, ale stalową, oram w krosiwie do tej pory - czyli jakieś 5 lat.
  11. Ok, zgodzę się że może to lekka przesada zakres 11-50. Myślę że 11-45 będzie ok 😉 No właśnie chciałem się dowiedzieć czegoś więcej o kasetach z aluminiowymi zębatkami. Przypuszczałem że z jakością prawdopodobnie bedzie słabo.
  12. Orasz góry? Bo jeżeli nie orasz gór, to 11-50 to kupowanie za furę monet napędu 1x7. Chińczyków miałem kilka, problemy tylko z jednym, lata temu. Marka jakoś dramatycznie znaczenia nie ma - miałem Ztto, Goldix i Sunshine. Jedynie bym unikał tych z aluminiowymi zębatkami, bo te alusy schodzą błyskawicznie.
  13. @uzurpatorjakiś konkretnie ten chinol? W sensie producent? Mnie bardziej interesuje ale 11-50
  14. "Mazowsze, ale to płaskie..." Chińczyk 11-34. Mam dwa i żadnych zastrzeżeń.
  15. Cześć, Od kilku lat mam trenażer Elite Direto X i jeżdżę sobie na Zwift. Od pewnego czasu zauważyłem, że źle mierzy moc. Po tych kilku sezonach na Zwift czuję po nogach mniej więcej, ile to powinno być watów na rowerze. Przed napisaniem tego postu usiadłem znowu na trenażer i zrobiłem sobie "test". Problem pojawia się już przy najlżejszych przełożeniach, przykładowo kręcąc sobie totalnie luźno nogami kiedyś generowało to ok. 120 watów. 1. Teraz kiedy Zwift pokazuje mi 120 watów to czuję i widzę po przełożeniach na rowerze, że powinno pokazywać około 160-170. 2. Kiedy widzę 200 watów na Zwift, to czuję w nogach, że to już jest około 240-250w. 3. Kiedy wrzucam najcięższe przełożenia i powinienem generować załóżmy 400+ watów to moc na Zwift chwilowo rośnie do wartości 250-270, następnie spada do 200 i poniżej 200. Pomijam fakt, że przy takim czymś można zapomnieć o jakimkolwiek "trenowaniu", ale już nawet zwykła jazda staje sie niewykonalna, kiedy chcąc sobie zrobić luźny przejazd muszę generować o wiele większą moc niż chciałbym na takim luźnym przejeździe. Nie pamiętam kiedy dokładnie mi się to stało, ale było to w ostatnich kilku miesiącach - na początku podejrzewałem rozkalibrowanie albo jakiś update Zwift. Odinstalowywałem Zwift razem z jakimiś plikami cache na windows, próbowałem parowanie z innym komputerem - tutaj akurat Macbook, kalibrowałem przy użyciu aplikacji od Elite, ale nic to nie dało. Spotkał się ktoś z was z czymś podobnym? Może to być kwestia jakiejś kalibracji czy po prostu zepsuł mi się trenażer?
  16. Witam. Poszukuję kasety, jakiejś alternatywy dla Sramowskiej PG1230. Oczywiście na bębenek HG. Musi to chodzić z przerzutką GXa i łańuchem X01. Próbował ktoś kaset innych producentów, w takiej konfiguracji napędu? Może jakiś chińczyk, może coś od Shimano. Bawił się ktoś w takie "podmianki' ?
  17. 1. Bliitz - 23075 km (szosa, gravel, trenażer) 2. Zigfir - 21971 km (mtb, szosa + trenażer) [14086 km outdoor] 3. bashey_pl - 12460 km (cross 3.3kkm, gravel 6.3kkm trenażer 2.6kkm) 4. provayder - 10459 km (szosa, MTB) 5. michalr - 10120 km (terenówka, mieszczuch) 6. przecietny - 8000 km (mtb,grv) 7. SpinOff - 7261 km (szosa, gravel, trenażer) 8. Jacekddd - 6752 km (velomobil - rower poziomy) 9. dfq - 6418 km (MTB, gravel, trenażer) 10. szamysz83 6401 km (MTB, trochę chomik) 11. bubulin - 6004 (mtb 26 carbon semi slick / mtb 27.5 full ciężki) 12. smw44199 - 6004km (cross) 13. ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 5388 km 14. Cross90 - 4734 km (Szosa-1734 km, MTB-1081 km, Cross-1261 km, Trenażer-658 km) 15. Grochu86 - 4484km (gravel,szosa) 16. Lextalionis - 4212 (gravel) 17. wojtbike - 4059 km (cross) 18. spidelli - 3654 km (szosa: 1542 gravel: 2080, MTB: 32, trenażer: 1524 - nie liczę do dystansu) 19. CoolBreezeOne - 3450 km (MTB) 20. Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) 21. Revolta - 3186 km (MTB) 22. Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) 23. Sansei6 - 2909 km (MTB) 24. JWO - 2870 km (MTB) 25. D!ckSteele 2779 szosa, 2364 trenażer 26. thorcik - 2659 (mtb) 27. Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) 28. NerfMe - 1712 km (MTB) 29. szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) 30. Electronite - 696km (szosa) 31. TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) 32. Eathan - 64 km (gravel) 33. l2cz3k - 46 km (MTB)
  18. Chciałbym zrobić upgrade hamulców w elektryku mojej żony ( KTM Macina Style 730 2022r ) - ma fabryczne przód Shimano MT 402 (3-f) 180 mm i tył MT 420 160 mm. Nie chodzi mi o siłę hamowania - jeździmy głównie po szosie i gruntówkach w dobrym stanie - bardziej zależy mi na wymaganej siłę nacisku na klamki - na dłuższych i bardziej stromych zjazdach musi się zatrzymać by odpoczęły jej ręce - jest to szczególnie uciążliwe obecnie bo jesteśmy w Grecji gdzie nie ma płaskich terenów - nawet droga wzdłuż morza wygląda tak 150 ma w górę 150 w dół przy nachyleniu 10 - 15% i tak w kółko. Jak to poprawić - wymiana samych klamek? kompletnych hamulców ? czy jeszcze co innego.
  19. Bo po co? Co chcesz osiągnąć taką zmianą i czego brakuje w obecnym układzie?
  20. Nie jestem pewien o co dokładnie pytasz. Widelec 26 z możliwością przejścia na 27,5 to po prostu widelec na 27,5 cala 😜 Chyba, że szukasz widelca 26, gdzie na żyletki wejdzie 27,5, ale wątpię, żeby o to Tobie chodziło. Po prostu powiem Ci co ja kupiłem pod 26". Szukałem widelca MTB alu z prostą rurą. https://pl.aliexpress.com/item/1005006955581654.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.29.21ef1c24YqhVQ1&gatewayAdapt=glo2pol Wzbudza zaufanie już po wzięciu w ręce.
  21. @szamysz83 Cóż, to bardzo subiektywna opinia, bo jeżdżę MTB wyłącznie na CST od lat i nie planuję zmian. W międzyczasie próbowałem Wolfpacka, Schwalbe, coś tam jeszcze było, i zawsze wracam do CST. Wolfpacki wszyscy chwalą, a ja na Race 2,4" się masakrycznie męczyłem, żeby rower prowadził się w sposób, jaki lubię. Speed 2,4" na tyle był całkiem spoko, miałem wrzucać go na przód, ale jakoś porzuciłem ten pomysł. Obecnie mam dwa sety - na cięższy teren, single, jakieś pętle XC - Camber + JRII, na mazowieckie ścieżki i szutry - JRII + BTrail. JRII to dla mnie niezmiennie najlepsza opona, jaka istnieje. Camber jest od niej mniej przewidywalny na szutrowych singlach, ale za to trochę lepiej trzyma na kamieniach. No i Camber ma też więcej mięsa. Nie próbowałem go zakładać na tył i raczej nie planuję. Mówiąc szczerze - gdyby nie to, że wygrałem komplet w jakimś konkursie CST, chyba nie zdecydowałbym się na zakup. Jednak jak już miałem, to założyłem i nie jest to zła opona. Jak ogólnie wiadomo, JRII z tyłu znika bardzo szybko, raczej nie da się na tym zrobić więcej niż 1500km. Z przodu oczywiście pojeździ dużo dłużej. BTrail mnie zaskoczył, bo oczekiwałem, że bieżnik będzie na maks. 1000km, a dopiero po ok. 1500 zaczęło go zauważalnie brakować. Tyle, że nie widział kamieni, a głównie leśne dukty i szutry. A Camber z przodu wygląda bardzo dobrze, chociaż ma już nalatane 4500km. I nie przypominam sobie, żebym chociaż raz ją przebił.
  22. Temat usunięty. Powód: - pkt. 2b zasad pisania - brak klamrowego nazewnictwa tematu. Zobacz tutaj, jak założyć poprawnie temat: http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/ .
  23. Odnoszę wrażenie, że nie zostałem dobrze zrozumiany jeśli chodzi o dzwonek... to jest akcesorium z kilku stalowych drucików i trochę brązu. Mimo to jest droższy od "carbonowej" pseudo kierownicy, elementem który jeśli zawiedzie przy dużej prędkość, to będzie źle. Jeśli kosztuje 150pln, to chyba z papieru jest albo modnej ostatnio papki z przetworzonych śmieci. A przecież jeszcze chcą na tym trochę zarobić, pomijam już koszty przesyłki z Chin. Poza tym taki tani carbon wcale nie jest dużo, o ile w ogóle lżejszy od jakiegoś markowego aluminium czy magnezu jak chce się być extrawaganckim :).
  24. Wojcio

    [amortyzator] fox 34 140mm

    Mała zmiana będzie niedostrzegalna, duża zbyt podniesie rower. Jaki jest problem - może inna metoda będzie lepsza: Dodanie tokenów jak dobijasz albo odjęcie jak nie wykorzystujesz skoku? Zmiana na sztywniejszy model (u mnie zmiana 34 na 36 140mm z jednoczesną zmianą dampera to była duża zmiana). Widzę, że masz regulowany kąt główki - zmian kąta na bardziej płaski, plus zmiana widelca na 36 150mm to może, przy braku problemów finansowych być jakiś przyrost dzielności. Ale strach radzić coś takiego - bo co jak zauważysz tylko zmianę na koncie. U mnie to była zmiana roweru - centymetr skoku, kawałek stopnia i lepszy tłumik dodały mi parę punktów odwagi, ale nie zrobiły młodego downhillowca . Kolejny rower i kolejne 2cm widelca to dopiero była rewolucja a dodawanie 3cm do tego roweru to już dużo.
  25. Jeśli otwory "nyplowe" nie przerywają taśmy/opaski, to nie musisz nic wymieniać. Chodzi po prostu o to żeby dętka nie wchodziła w te otwory, bo się uszkodzi. Jak Cię to drażni wizualnie, to kup sobie opaski i wymień.
  26. Witam, Jeżdżę w systemie dętkowym. Przy zmianie opon zauważyłem, że jedna obręcz jest znacząco gorzej podklejona od drugiej. Czy może mieć to na coś wpływ i czy warto wymienić taśmę?
  27. KSikorski

    [amortyzator] fox 34 140mm

    Moim zdaniem nic to Ci nie wniesie. Czy są powtarzalne sytuacje w których dobijasz przód, a tył ma wciąż rezerwę?
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...