Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. I w gravelu to pewnie dla 90% użytkowników byłby idealny napęd, a pchać nikt nie musi, bo wielokrotnie w gravelowych napędach 1xx są miększe przełożenia.
  3. Przełożenie 32/10, z oponą 29x2.2 (obwód koła 230 cm), przy prędkości 60 km/h wymaga kadencji 136 obr/min. Jest to do zrobienia, ale na krótką chwilę. Sam rozkręciłem kiedyś na zjeździe crossa (44/11), do 81,5 km/h co wymagało już kadencji prawie 150 obr/min. Szosówką, nawet na 53/11 nigdy 80 km/h nie udało mi się przekroczyć, co nie znaczy że długie, szosowe przełożenia nie są potrzebne. One są bardziej istotne przy długotrwałym utrzymywaniu prędkości 50-60 km/h, bo przy niższej kadencji zużywamy mniej energii.
  4. @KrissDeValnor @KrissDeValnor To jakaś magia . Chodzi, że podmieniasz pojedyncze najmniejsze koronki w kasetach 10-51 - czy jak ?
  5. Whatsapp Tokopedia Care : 08158377775 adalah layanan aktif 24 Jam silahkan konfirmasi kendala kamu.
  6. Layanan bantuan Tokopedia care adalah layanan Resolusi 24 hubungi kami di (WA) +628158377775.
  7. A wracając do ciuszków to ktoś ma jakieś sprawdzone długie spodnie bez ocieplenia, takie gdy na krótkie za zimno a na długie ocieplane za ciepło
  8. Plastikowe Wellgo za około 30 zł mogą ważyć 200 g mniej, a trzymają całkiem nieźle. Mają łożyska kulkowe (nie ślizgowe) i są z dobrego plastiku. To bardzo tani sposób na zbicie wagi. Ja ostatnio jestem też zwolennikiem dętek TPU. Nie kosztują wiele więcej od lekkich butylowych, a są jednak sporo lżejsze. Trzymają ciśnienie dużo lepiej od lateksowych.
  9. Rafał87

    [buty] pierwsze spd

    A jaki jest Twój typ jazdy? rekreacyjnie czy sportowo? dla przyjemności czy dla wyników na stravach itp.? Bo xc100 to raczej buty sztywne i nie nadają się do chodzenia. Na dojazdy do pracy i jazdę rekreacyjną mi się np. sprawdzają shimano mt7, da się w nich łazić i bloki tak nie wystają poza podeszwę jak np. w moich drugich kapciach sh-m182.
  10. Dzisiaj
  11. Witam. Po długim czasie jazdy na MTB uznałem, że czas przesiąść się na Szosę. Mój budżet to 6500 zł a wzrost 182 cm. Bardziej celuję w używki niż nowe. Spodobały mi się dwa modele 1. https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-carbon-roz-l-trenazer-CID767-ID15Uy1K.html?reason=observed_ad 2. https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-bottecchia-aero-28-cali-CID767-ID15bBP5.html?isPreviewActive=0&reason=observed_ad&sliderIndex=1 Chciałbym poznać opinie ludzi bardziej doświadczonych w szosowej jeździe czy warto któryś z nich kupić czy iść w zupełnie innym kierunku
  12. Świetnie, dzięki za podpowiedź.
  13. Jak się nie jeździ po górach, albo/i nie ma słabej nogi, to napęd 2x jest w MTB zbędny. Nie trenuję, ani nie interesuje mnie prędkość sama w sobie (stąd nie testowałem V-max ), a na dojazdach wystarcza ok. 30 km/h na kilku km (mam blaty 32 i 36 z kasetami 10-51, i używam wtedy koronek 8 -11). PS pamiętam jednak kolegę z 1 sektora, który mówił, że zauważalnie ciężko robi się przy 55 km/h (32/10-51)
  14. No niestety dzisiaj MTB mają beznadziejne napędy na asfalt, a gravele na góry, bo tam z kolei nie ma miękkich przełożeń. Rynek jednak oferuje rozwiązanie tego problemu - rower elektryczny. Co prawda delikatnie drożej od kompletnego napędu 3x no ale Jednak jeśli ktoś się brzydzi prądem to jest też inne rozwiązanie i to analogowe - Pinion. Tylko jak chcesz lekkie MTB XC to ten... No jest ale tak delikatnie drożej niż dobry rower elektryczny np.: https://www.quantor-bikes.de/URKRAFT-90-SKYLINE Choć są tańsze modele tylko wiadomo, waga idzie w górę.
  15. Jeśli masz przekrok w okolicy 86cm to większość 58 będzie za duża. W szosach lepiej mieć rower mniejszy niż większy, bo mniejszy w miarę tanio można powiększyć np. mostkiem ale ze zmniejszaniem za dużego jest już jest średnio.
  16. Do Tanga trzeba dwojga więc i producenci ram musieli by chcieć wsadzać napędy 2x z korbami większymi niż 36T. Choć sam uważam, że MTB jest najbardziej uniwersalny to jednak jak ktoś chce szybko to od tego są obecnie inne rowery. Nie oszukujmy się gravele i tym podobne wynalazki "zabiły" niejako potencjalnych chętnych do szybkiej jazdy na góralu. Pełno jest graveli na 2x wiec nikt niczego nie ukrywa a co najwyżej kieruje w inną stronę. Dla mnie amor wyklucza jakieś cuda prędkościowe więc jest zbyt mało chętnych na takie MTB w obecnych czasach. Co nie zmienia faktu, że nie pojęte dla mnie jest, że jak już coś jest na 2x to niechby choć było z korbami na 38 zębów.
  17. Bo prawie jak Teksas albo inny Kuwejt 🤣
  18. @wr81 Super kanał "Wstał sprzed kompa" Można by też w grawelach wywalić napędy 2x i zostawić 1x. Po co 2x - to absolutnie jest niepotrzebne i wszystkim np. 40T zostawić. Tanio będzie się rower montować, bez linek, manetek, przerzutek. A rowerzysta się przyzwyczai, najwyżej rower pod górkę popchnie. 2x12 to fajny napęd i Shimano taki ma, tylko go nie promuje, a wręcz ukrywa. Oficjalnie jest korba XTR 38/28 w absurdalnej cenie - poza zasięgiem XTR 38/28 Stąd kombinatoryka z blatami w niższych grupach. Przerzutka SLX albo XT w 2x12 - też jest. Nic nie stoi na przeszkodzie oprócz polityki firmy, aby w niższych grupach 2x12 były standardem. Wtedy nikt za napędem 3x by nie tęsknił. A masowość rozwiązania wpływa na niską cenę. Jest jeszcze CUES 2x11, ale jakoś nie widziałem rowerów MTB XC do ścigania na CUES Jest jak jest.
  19. Dobre pytanie. Spodziewałem się takiej wagi wyjściowej (te 12,3 kg). Po rozpisce widać, że bardzo ciążą koła oraz siodełko i sztyca nie należą do najlżejszych. Nie ważyłem, ale obstawiam wagę widelca ok 1kg a może lekko więcej oraz korba to na pewno okolice 900g, suport kolejne 250-300g. Więc sumarycznie wszystko by się pokrywało z wagą całości🤔 Ponadto same pedały to prawie 0,5kg
  20. seba8121

    [buty] pierwsze spd

    Ja swoją przygodę jakieś 6 lat temu zaczynałem z Shimano SH-M34, Mimo, że szybko przesiadłem się na dużo sztywniejsze buty, to mam je do tej pory, używam gdy jadę gdzieś z dzieciakami i szykuje się trochę szwędania. Tego modelu już pewnie nie ma, ale na pewno są podobne. Będziesz butów użytkował tylko na dojazdy do pracy ? jeździsz cały rok ?
  21. No to zdecydowanie nie jestem grupą docelową Polara - mnie interesuje licznik rowerowy a ich - opaski do monitorowania snu. Wciąż w tym sensu nie widzę, bo kilka zegarków Polara przerobiłem i uważam że to fake. Podawałem przykłady, nie będę się powtarzał. No ale skoro jest rynek to widocznie faktycznie ludzie mają takie potrzeby Jak ktoś potrzebuje opaski czy aplikacji, żeby wiedzieć czy się wyspał... No cóż... Zwracam tylko uwagę, że Polar tak się zafiksował na tym gadżecie, że skopali aplikację - pal sześć, że nie czyta 3 czy 4 ostatnich liczników M460 na świecie - po prostu ta aplikacja pokazuje bzdury dotyczące obciążenia kardio - zegarek i strona web pokazują u mnie progres a aplikacja na telefon - regres bo pewnie nie pobiera jakichś danych liczbowych. Podsumowując - urządzenia mają spore błędy pomiaru, potem jest algorytm a na koniec pełna błędów aplikacja, która w tej komedii omyłek ma kogoś utwierdzać w przekonaniu, że jest w życiowej formie albo o krok od śmierci Może inaczej bym patrzył na te fanabierie z opaskami, gdybym nie poczuł się potraktowany z buta przez firmę, w której sporo pieniędzy zostawiłem. No właśnie i co z tym robić?
  22. Witam, jak w tytule czy zębatka KMC Enviolo będzie pasować na bębenek Shimano? Ma 9 wypustów tak jak kaseta Shimano HG. Zębatka potrzebna do single speeda, wiem są inne zębatki ale tu mnie zaciekawiło jak KMC reklamuje żywotność swoich zębatek i łańcuchów 3500+ Czy ma ktoś taką zębatkę w ''ręku'' i mógł by ją założyć na standardowy bębenek? Pozdrawiam
  23. Cześć Szanowne Grono, A ja oprócz tego, że mam pytanie jaki rower, to jeszsze mam pytanie czy w ogóle jest sens związane z tym co już mam w garażu. Sedno pytania - ppotrzebuję czegoś uniwersalnego do tras asfalt / szutr pół na pół. Głównie jazda po słabych jakościowo drogach (dziurawe asfalty i szutry słabo utwardzone lub utwardzone tłuczniem), sporo podjazdów i to takich konkretnych, a co za tym idzie sporo zjazdów. Na szutrach i dziurawych asfaltach potrafi porządnie wytrzepać tyłek i nadgarstki. Robię po 40 - 50 km, a czasami zdecydowanie więcej w takiej właśnie mieszanej trasie. Do tej pory robiłem to na starym miejsko krosowym (myślę, że rower ma ponad 20 lat i mnie wiem jak był klasyfikowany) kettlerze z napędem 3x8, ALE! Opony cienkie, ciężko idzie po luźnym i kamieniach, napęd swoje też przeszedł, przy stromych zjazdach stare V-brake też już średnio działają. I niby mam czym jeździć, bo 2 inne chyba spoko sprzęty stoją w garażu, natomiast zakup dotyczy działki letniskowej, gdzie skubieli mi już 2 rowery i tych co mam raczej tam nie zostawię. Mianowicie mam Cube Acid na 29" napędem 3x10 i w sumie fajnie się jeździ, ale słabo sprawdza się na płaskich odcinkach z w miarę dobrą nawierzchnią (chodzi mi o opory kół itd), jak to góral - na asfalcie opony szumią i opór stawiają konkretny. Drugi rower to Cannondale Scalpel Carbon HT 3 z jednym blatem oczywiście. Świetny, lekki, kompletnie nie wykorzystany w moim przypadku i tu problem, bo jeden blat 34T daje mi trochę mało prędkości... Przy zjazdach na równej oczywiście powierzchni brakuje z kolei prędkości do kręcenia pedałami (więc pewnie 2 blaty przód?) A największy problem, to go gdzieś zostawić na dłużej, bo trochę mi łydka lata ze strachu. Przy wzroście 181 i wadze 94 kg jest sens iść w coś innego niż mtb? Na tym Cube zdążyło mi się już przejechać Hel - Jastrzębia Góra - Hel i dałem radę, ale łatwo nie jest. Scalpel super, ale na dłuższą trasę nic oprócz bidonu i jakiejś małej torby nie wezmę (wiem - to nie turystyk, ale jestem z pokolenia, gdzie rower MTB to był rower do wszystkiego i trochę tak mi zostało). Szukać jakiegoś krosa czy nie ma sensu i kupić dłuższy/grubszy łańcuch z lepszą kłódką do Cube;a? Rozrzut cenowy wielki, bo jak pisałem rower na działkę obarczony ryzkiem, ale całkiem intensywnie weekendowo używany, więc również biorę pod uwagę np jakąś "extra" używkę za 3 tysie. Używki się jakoś starsznie nie boję, bo serwis w miarę ogarniam sam, no może z wyjątkiem amorków tych rowerach. Pozdrawiam, bebza
  24. W tej kwestii nic się nie zmieniło. Jeśli importowany towar jest na liście do oclenia dodatkową stawką antydumpingową to zapłacisz. Lepiej szukać towaru z dostawą sellers shipping method, dopłacić te 150USD i mieć spokój.
  25. Ściemniać trza umić Mistrzu, peleton na czasówkach zapitala na prostych w przedziale 50-60km/h a mają z przodu patelachę 68T zdaje się, wyrażnie mniej niż środek kasety i jaką oni mają kadencję oraz moc. Tyle mniej więcej się na góralu lata z naszych górskich zjazdów a ty chcesz tu mi wmówić, że latasz 60-ką na 32T? Taki "świr" na zjazdy jak Pidcock na większości Alpejskich zjazdów ma nieco ponad 70km/h. Gdzieś tam chwilowo jest ~80-ka. Czego to ma być z twojej strony poziom jak nie pitolenia farmazonów?
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...