Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Z racji dziadzienia i starzenia się komponentów (moich, nie roweru) przymierzam się do zakupu elektrycznego enduro. Jednak nie mogę nigdzie znaleźć testów, jak takie rowery się zachowują... Pod wodą. Zdarza mi się forsować beskidzkie rzeki brodami, gdize woda często jest powyżej połowy kola, co oznacza że silnik byłby zanurzony w całości, a rama w miejscu, gdzie jest bateria pewnie w połowie całkowicie zanurzona. Zdarza mi się też jeździć po plażach morza śródziemnego, gdzie zanurzenie nie jest takie duze, (max 20cm) ale nieraz fala chlapanie, z kolei woda jest bardzo słona, więc dla urządzeń elektrycznych jeszcze gorzej niż całkowite zaburzenie w wodzie slodkiej. Ktoś torturował w ten sposób elektryka? (Chodzi o rowery ze średniej półki, typu MTB enduro z pełnym zawieszeniem w budżecie około 18-20k)
  3. Tak, tr-24 dziala z klockami wide (jak znacząca większość hamulców tektro).
  4. Jakby ktoś się pytał o różnice w wadze: Giant trance X 2 advanced L - waży 15kg, przy czym ma obręcze lżejsze o 100g gaint trance x 1 L (praktycznie to bliźniak advanced x2) - waży 15.42kg giant trance x 1 M - waży 14.9kg Więc dzięki karbonie oszczędność to 300g, wg. mnie - mało. Dla wersji M giant udostępnił wagę, możliwe, że przez przypadek. Kupując lekkie obręcze 1500g - 1300g prześcigniemy rower carbonowy
  5. @Dokumosatrochę off top, tektro TR-xx 24 pasują do klocków wide?
  6. Dzisiaj
  7. Mt800 to shimano i (chyba) jeszcze nie przenieśli ich produkcji do Chin. Niemniej każda tarcza tektro jest lepsza niż dowolna shimano wyprodukowana w Chinach. Z innych tarcz które pasują polecam wspomniane tu SRAMowskie centerline'y albo G2 (i te z ali są b.dobre).
  8. A Ty wiesz cokolwiek o komponentach rowerowych czy nic nie wiesz? Bo jeśli pytasz czy 86-tki wytrzymają "kilometrowe zjazdy w Irlandii" to śmiem twierdzić że nie masz pojęcia jakiej klasy to jest sprzęt (grupa XT, wyżej w Shimano jest już tylko XTR). One nie tylko wytrzymają takie zjazdy ale również takie ze Skrzycznego do Szczyrku, gdzie zapewniam Cię, są dużo większe trudności niż w rzeczonej Irlandii
  9. Na grawelu też na siłę pcha w teren, ja wolę planować w opcji dla szosy i ewentualnie wyskoczy komunikat, że nawierzchnia nieodpowiednia a jak planujesz w opcji pod grawela to będzie Cię pchał na siłę na polne czy leśne ścieżki wzdłuż trasy. Pierwszy lepszy przykład: Albo to:
  10. Ok dzięki wielkie przemyśle sprawę
  11. @Mandoleran na gravelu i mtb komoot sprawdza się wg mnie lepiej niż strava, ale na asfalcie już nie, bo ciągnie po najkrótszej drodze właśnie często przez DK.
  12. Dziękuję za odpowiedź może mój błąd bo w poście który wstawiłem zapomniałem napisać że są zjazdy
  13. A czy coś szerszego jest jeszcze godne uwagi? Nie wiem czy te 1.9 nie będzie wyglądało "skromnie" na tym rowerze? A czy np Continental Race King 26x2.20 nie byłby dobra do takiego użytkowania - Opona CONTINENTAL Race King | CentrumRowerowe.pl Generalnie to najbardziej chdzi o scieralność na asfaltowych drogach
  14. Ja polece Sram Centerline, budżetowo mogą być z Ali. Miałem RT-76, potem te Centerline'y i w zasadzie różnic nie było. A jak chciałbyś lepsze to Sram HS2, jedne z fajniejszych na rynku. mam obecnie i jestem zadowolony.
  15. Wszystkie 4ero tłoki chodzą ma wązkim klocku. Ogólnie poprieram taki koncept, sam tak jeżdżę i nie żałuję 4ero tłoka w szosie.
  16. BR MT 420 są kompatybilne z SM RT86 tak pokazuje tabela shimano kompatybilność
  17. Jak chcesz poprawne hamowanie, to chińskich wytłoczek się nie dotykaj. Miałem chińskie rt-66 mam obecnie japońskie mt800 i różnica jest zasadnicza. Pierwsze niby działały, obecne po prostu działają. Nie znam się na 4-tłoczkowych ale upewniłbym się, że klocki są kompatybilne z wyższymi grupami tarcz shimano. Przy 2-tłoczkowych jest różna wysokość tłoczków i części ciernej tarcz, niższe grupy mają wyższe klocki, więc mogą wystawać poza obrys tarczy.
  18. Rozumiem wiesz mieszkam w Irlandi i czasem zjazdy są kilometrowe lubię te drogi tutaj bo można wjeżdżać zjeżdżać i dla tego takie hamulce i o tarcze się pytam bo ostatnio na tych tektro jak zjechałem z gury to przednie koło coś mi wolno się kręciło jakby było przyblokowane Dziękuję ci za odpowiedź wiesz co kupuje części z ebay mam sklep rowerowy z częściami i z dobrymi cenami właśnie wysłałem wiadomość do nich czy to Chiny czy Japonia, ogólnie miszakam w Irlandii i tutaj są drogi zjazdowe wjazdowe po Asfalcie i naprawdę nie kture zjazdy potrzebują hamowania a boje się że te tektro nie wytrzymają tego Zapomniałem dopisać o zjazdach sorry 😉😂
  19. Obczaj Komoota, ja tam tylko rysuje. Bardzo duża baza użytkowników, można podejrzeć odcinki bo wielu wrzuca fotki, na bieżąco wyszczególnione remonty dróg i tp... jak dla mnie nie ma lepszej platformy do robienia własnych tras, idzie też oczywiście podejrzeć trasy od innych. Ważne jedynie byś sobie zaznaczył kolarstwo szosowe, bo jest też zwykłe kolarstwo tyle że lepiej już do tego mieć gravela.
  20. Jeśli te rt86 będą produkcji japońskiej to możesz śmiało brać. Jeśli chińskie to odpuść i zainteresuj się raczej rt-mt800.
  21. Pytasz na największym forum rowerowym w kraju, czy ktoś zna tarcze Shimano Ice-Tech, serio? Zakładam, że co najmniej połowa z nas jeździ na takich tarczach. Nie kojarzę, żeby komukolwiek się rozpadła na "nitach". A porównywanie RT26 z RT86 to jak porównywanie Trabanta z Mercedesem. No i na cholerę ci na proste utwardzone drogi hamulce czterotłoczkowe z tarczami IceTech?! Załóż sobie MT200 lub MT400 ze zwykłymi tarczami i nie kombinuj za mocno, bo przekombinujesz.
  22. Tam sie obijają w ramie nie linki od przerzutek, tylko pancerz od hamulca. Tak jak już jedna osoba napisała można włożyć taki kokon piankowy. Żeby nie zlewać oleju, można spróbować rozciąć tą otulinę wzdłuż i odcinkami nakładać na pancerz, analogicznie jak otulina na rury co.
  23. Na topbike za 4300, czyli jakoś mniej niż esker 5.0 gen 1. Też się nad nim zastanawiam
  24. Witam serdecznie wszystkich zacznę od tego że zmieniam napęd w rowerze i niektóre rzeczy tz Hamulce, mam w rowerze hamulce tektro nie mogę znalesć jaki to model ale są dwu tłoczkówe chcę je zmienić na BR-MT420 są to hamulce 4 tłoczkówe I szukam tarcz a właściwie znalazłem na stronie shimano jest fajnie opisana kompatybilność ( od razu wspomnę że mam montowanie na 6 śrub) I zależy mi na wyglądzie i spodobały mi się dwa modele : SM RT26 I SM-RT86 wiem że modele różnią się jakością wykonania i klasą grupową ale SM-RT86 jest na tzw nitach I tzw kanapka stal nierdzewna aluminium i stal nierdzewna czy to jest bezpieczne takie montowanie na nitach? czy ta tarcza się szybko sciera? Jeżeli ktoś miał do czynienia z tymi tarczami proszę o wypowiedź. Jeżdżę 70%drogi utwardzone proste czasem podjazdy i 30% po lasach, być może wielu powie ze po co się za to bierzesz rt26 ci wystarczą ale rt86 mam w fajnej cenie a mam wątpliwości co do budowy SM RT86 proszę o pomoc dziękuję
  25. W moim Roamie 2021 wyglądało to tak, że linki od przerzutek od manetki do główki ramy miały pełny pancerz, następnie wchodziły w ramę gdzie linka miała cienką otulinę coś jak wkład od długopisu aż do suportu gdzie następnie była goła linka na ślizgu i dalej znowu pełny pancerz do samej przerzutki. Tylni przewód hamulcowy też się obija w ramie. Gołe linki szły po ślizgach widocznych na zdjęciu (na zdjęciu jedną linkę puściłem w pełnym pancerzu).
  26. Bliitz - 24321 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 21971 km (mtb, szosa + trenażer) [14086 km outdoor] bashey_pl - 12460 km (cross 3.3kkm, gravel 6.3kkm trenażer 2.6kkm) provayder - 11349 km (szosa, MTB) michalr - 10341 km (terenówka, mieszczuch) przecietny - 8000 km (mtb,grv) SpinOff - 7261 km (szosa, gravel, trenażer) dfq - 7109 km (MTB, gravel, trenażer) Jacekddd - 6752 km (velomobil - rower poziomy) smw44199 - 6588km (cross) szamysz83 6401 km (MTB, trochę chomik) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 6230 km bubulin - 6004 (mtb 26 carbon semi slick / mtb 27.5 full ciężki) Cross90 - 4734 km (Szosa-1734 km, MTB-1081 km, Cross-1261 km, Trenażer-658 km) Grochu86 - 4484km (gravel,szosa) Lextalionis - 4212 (gravel) wojtbike - 4059 km (cross) spidelli - 3654 km (szosa: 1542 gravel: 2080, MTB: 32, trenażer: 1524 - nie liczę do dystansu) CoolBreezeOne - 3450 km (MTB) JWO - 3266 km (MTB) Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) Revolta - 3186 km (MTB) Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) Sansei6 - 3003 km (MTB) D!ckSteele 2779 szosa, 4221 trenażer thorcik - 2659 (mtb) Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) NerfMe - 1712 km (MTB) szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) Electronite - 696km (szosa) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB)
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...