Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. I pedały bezużyteczne... 🙂
  3. @Greg1 żadne 🙂. Zwykłe platformówki coś jak Dartmoor Candy i dlatego na początek zmienię jej śrubki na plastikowe. Problem się pojawił po wyjątkowo mokrej wycieczce, wcześniej nie narzekała.
  4. Nie mam możliwości nigdzie przymierzyć tego roweru na żywo niestety. Nadal zastanawiam się nad rozmiarem i mam kompletny mętlik. Jedni mówią mi, że ten większy może być idealny tzn. wygodny i dopasowany, zaś drudzy mówią, że będę w nim walił kroczem o ramę i lepszy mniejszy rozmiar z racji tego, że będzie też łatwiej go dostosować. Obawiam się, że biorąc mniejszy rozmiar bedę musiał nadmiernie wysuwać sztycę, wydłużyć mostek i dokładać pod niego dokładki, co jeszcze dodatkowo obniża walory estetyczne. Załączam geometrię mniejszego i większego rozmiaru. Jeśli ktoś jest w stanie udzielić mi jeszcze jakiejś rady w związku z tym wyborem to będę bardzo wdzięczny. Moje wymiary to 177 cm wzrostu, przekrok - 87 cm, tułów - około 60 cm na siedząco. Ramię - 60 cm. Waga - ok. 70 kg. Dodam, że wymiary mogą nie być w 100% dokładne.
  5. A jakie ma piny teraz? Bo ja, jak już pisałem wcześniej, miałem w aluminiowych pedałach Cube, takich: metalowe piny ale bardziej płaskie i szersze niż standardowe i one się strasznie ślizgały, w ogóle nie trzymały buta a szczególnie zimą jak podeszwa trochę stwardniała na mrozie i piny oblepił śnieg. Jak wymieniłem pedały na plastikowe Gianta Pinner Elite, takie: z tymi cieńszymi i bardziej ostrymi pinami to trzyma jak trzeba
  6. W 2023 kupilem Sense, wzrost 178cm, polecono 19cali…. poltora roku pojezdzilem… za duzy. Kark, biodra, ramiona… syn mnie przerosl 181 cm- przeszczesliwy:) dzis jade po 17 cali. Bez dyskusji. uwaga. Kombinowalem na krotszym mostku. Bład. Widelec nie wybiera drgan. Zesztywnial. Nie pracuje jak powinien. Inne przylozenie sily. pozdrawiam!
  7. Dzisiaj
  8. Na Niemcach jest tyle wyprzedaży na Santy, Pivoty itp, (nie wspominając o markach wysyłkowych : Propain, Canyon) że pchanie się w jakiegoś Canondale jest dla mnie dziwne, marka nie oferuje nic poza brzydotą ramy. Dla mnie ta marka zawsze brneła w jakieś swoje śmieszne rozwiązania, może nadają się do robienia rowerów szosowych albo XC ale nie do enduro.
  9. Tak zwany prestiż marki, Kross jest marką niezbyt premium więc jest tani, Trek czy inny Specialized jest marką premium więc jest drogi a inne Orbea czy Canyon pretendują do bycia marką premium lub są tak w Polsce przedstawiane (np. Cube w Niemczech jest takim naszym Krossem a u nas to niemalże marka premium). Przy takim budżecie jak Twój to na pewno nie schodziłbym poniżej GRX-a 2x11. Ale jeśli wyjątkowo podoba Ci się jakiś grawel na GRX-ie 2x10, np. ta Orbea (wg mnie są to wyjątkowo ładne rowery) to też nie odrzucaj bo jazda rowerem ma być przyjemnością a znacznie przyjemniej jeździ się na czymś co się nam podoba Wg mnie bardzo ważne jest, żeby mieć pełną grupę, łącznie z korbą i u mnie był to jeden z najważniejszych punktów przy wyborze grawela i odrzuciłem dwa inne brane pod uwagę (w tym też bardzo mi się podobający Fuji Jari) bo miały korby jakieś FSA czy inne pozagrupowe
  10. Nie przesadzajmy https://allegro.pl/kategoria/amortyzatory-przednie-16695?string=Amortyzator rowerowy&rozmiar-kola=27%2C5
  11. Dzięki Panowie za odpowiedzi, w sklepie na razie jest robiona wycena. Jak powali mnie z nóg, to zabieram to co z roweru zostało i sam skompletuję brakujące elementy. Może i też mi pomożecie z doborem kompletnych kół przód i tył.
  12. Też myślę że plastikowe śrubki szybką się wyłamią i będziesz miał problem usunąć resztki z otworów gwintowanych. Poza tym sens pinów jest aby były metalowe, ponieważ jeśli chcesz plastikowe to kupisz platformy całe z jednego kawałka plastik korpus + plastik piny za 15 złotych - Takie mam i po kilku jazdach sens plastikowych pinów szybko znika, gdyż zaokrąglają i ścierają się szybko od butów.
  13. Zwykłe śrubki M3 - z tego co pamiętam 12mm (ale głowy nie dam bo w robocie jestem). Co do plastikowych śrubek - mogą pękać. U siebie kupuję nierdzewki - w jednych pedałach po 5 latach nie widać śladu zużycia.
  14. Zamiast wymieniać obie klamkomanetki można też poszukać brakujące śruby. Przykłady (strony przypadkowe, minutę szukałem): https://e-bmx.pl/sruba-regulacyjna-shimano-y6n698050,id12832.html https://e-bmx.pl/sruba-regulacyjna-shimano-sm-ca50,id5687.html https://allegro.pl/oferta/sruba-regulacji-dzwigni-hamulca-czarna-m10-bk-17537394867 Serwis nie może dobrać części do naprawy? Odczytaj z klamkomanteki oznaczenie i wyszukaj TUTAJ swój model. Przykład: https://si.shimano.com/pl/pdfs/ev/ST-R221-2585/EV-ST-R221-2585.pdf Resztę cześci trzeba by obejrzeć, na przykład przerzutka przednia nie wygląda na pękniętą. Może po prostu jest za wysoko ustawiona. Każdy rower warto naprawiać, prawie każdy, powodzenia.
  15. Po pierwsze to akurat większą korzyść odczujesz po przesiadce na 2x12 niż na sama elektronikę. Większy zakres przełożeń, a różnicę wsadzisz w koła. Po drugie bikefitting przed zakupem niby za free robi bikechill ( Bianchi, Factor, Orbea - tutaj Orca Aero) i w niekótrych Giant Storach też mają sprzęt to sprawdzenia rozmiaru itp. Tutaj w grę wchodzi Propel jeśli ma być aero. Część sprzedawców Treka też oferuje bikefitting - tutaj w grę wchodzi Madone. Pytanie czy potrzebujesz tego aero...bo biorąc pod uwagę ofertę, którą znam czyli Giant Propel i Tcr to jako jednego uniwersalnego wolałbym mieć tcr'a. Różnica w osiągach poniżej 40kmh i jak nie robisz sprintów pomijalna, a wchodzą szersze opony bo 32c i jest nieco wygodniejszy. Dobrze podjeżdża, świetnie zjeżdża. No i jest nieco tańszy....
  16. Tak i ja myślę o kupnie plastikowych https://pl.aliexpress.com/item/1005004330711619.html Córka mi ostatnio marudziła, że jej się but ślizga i też myślę o zmianie. EDIT. @RabbitHood jakbyś mógł zmierzyć to byłbym wdzięczny. Chyba, że ktoś inny zna wymiar?
  17. Bardziej mi chodziło, o akceptacje tego rozwiązania w perspektywie konieczności przeplecenia koła, do samej technologii nic nie mam, jednak obecnie używam dość fajnego zestawu kół, które na pewno chciałbym przełożyć do nowego roweru, a inny standard to trochę komplikuje. Fabrycznie koła w tym modelu są podobno wyjątkowo słabe.
  18. Czyli te piny to jest standardowa śrubka M3 z normalnym gwintem do dokupienia w sklepie?
  19. A orientujesz się jakiej długości są zamontowane?
  20. Czyli powinienem się liczyć, że przy takim podejściu 15k to bardziej all rounder, czy też nawet i to odpada? Generalnie nie zamierzam protestować, jak sklep/salon/butik będzie sprzedawał, to co sprzedają (bardziej) seryjnie. Ma pasować. Największą - praktycznie jedyną - moją obawą jest to, że po prostu wydam kasę, a rama będzie nie taka. Bo jak to potem wymienić? Świetnie taką sytuację opisał pan Śledziński: https://youtu.be/L5V2-pg4MTA?t=1030 Akurat mam wzrost w większości rozmiarówek na styku. Z huraganem 2 i ramą 53 (na której za bardzo się garbiłem/źle trzymałem kierownicę) vs teoretycznie za dużą 56, koszty w razie wtopy były niewielkie. Wtopienie kasy powyżej 10k ssie. Wydać 20k raczej bym nie chciał - aż takich wrażeń rower mi nie daje. A z drugiej strony, ktoś inny z podobnymi gabarytami czuje coś kompletnie innego niż ja: https://www.forumrowerowe.org/topic/261512-zakup-roweru-ramy-basso/#findComment-2397414 Dlatego godzę się, że obsługa całości też pochłonie koszty.
  21. Chyba najlepiej będzie kupić od razu niższe śrubki m3 - w ten sposób co najwyżej się podrapie. A jak jesienią będzie jeździł w dresie to powinno wystarczyć.
  22. @RabbitHood, @Greg1 Dzięki za podpowiedzi. Nie wiedziałem, że istnieją nylonowe z pinami bo się nie znam (jeżdżę na spd). Jeżeli rzeczywiście będą ranić golenie syna to sam sobie je zamontuję. PS czy istnieje jakaś lekka ochrona goleni?
  23. Ai offset to najlepsze co może być z technicznego punktu widzenia.
  24. Nie no nie mówię - jakbym szukał hardtaila to pewnie bym go wziął. Mam po prostu wrażenie, że to początek obniżek.
  25. Teraz kross esker 6.0 dostaniesz za okolo 5k i nic tego nie przebije. Noim zdaniem nastepna kategoria to rowery powyzej 10k, a tak naprawdę cos fajnego to nawet powyzej 12k i to na promocji. Zainwestowalbym jeszcze w dobre siodelko, ktore zostanie z Toba tez na przyszly rower I ewentualnie dobre opony w zaleznosci jaki teren bedziesz jezdzic
  26. Tylko, że w sklepie Gianta to Ci zaoferują części i ceny jak ze "sklepu Gianta", przede wszystkim nowe, z półki, z cenami jak za nowe. Jakbyś sobie poskładał części sam, upolował coś na przecenie, coś na olx, to zapłacisz za te części połowę ceny. Wiadomo, że niektóre jak łańcuch czy kasetę raczej trzeba nowe ale resztę już niekoniecznie. Można z demontaż z nowego. Ja tak sobie przez zimę uzbierałem prawie kompletną Tiagrę, tylko łańcuch i kasetę kupiłem nowe. Koła też z demontażu z nowego roweru kupisz na olx o wiele taniej niż w "sklepie Gianta". Jak będziesz miał już części to popytasz w kilku serwisach ile by chcieli za złożenie wszystkiego do kupy i wybierzesz najlepszy
  27. @RabbitHood ale fakty są takie że rowery na deore 1x12 kosztują więcej oczywiście zależnie od reszty osprzętu, często na sprężynowych suntourach a tu mamy recona w wersji gold. Oferta bardzo dobra trzeba przyznać.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...